עמוד 2 מתוך 2

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 1:28 pm
על ידי צופר הנעמתי
יאיר כתב:
צופר הנעמתי כתב:אותי משהו אחר תפס בכתובת מייל - זה הרגל נפוץ לתעתק כ' ל-c ו-ק' ל-k, או שזה משהו פרטי של כותב המודעה?


כ דומה ל - c (בהיפוך) וממילא ק תהיה k ...


גם אני חשבתי שזו הסיבה... מעניין (בפרט שמבחינה היסטורית k היא כ' וק' היא בכלל q).

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 2:35 pm
על ידי המעיין
צופר הנעמתי:
מכל טהרת הבית טהרת הפה טהרת המחשבות וכו'
כל מה שמעניין אותך זה K ו C ??

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 2:36 pm
על ידי המעיין
יוס'ל כתב:[code][/code]
צורב מתחיל כתב:בכניסה ל"הליכות חיים" ראב"ד 20 ב"ב היה אתמול בבוקר הרבה דפים כאלו. (יש בבנין כ-7 כוללים).

ומה היו תגובות הצורבים, היו כאלו שקנו את הלוקש ?


אני כבר חשבתי שאתה רץ לחתום.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 2:41 pm
על ידי שמש
אין ספק שמדובר בהלצה, הבעיה עם ה'מתיחות' מסוג זה שלא תמיד היוצרים זוכרים להסביר אח"כ לציבור על מה באו ללגלג...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 2:59 pm
על ידי הגהמ
לענ"ד אשכול זה נוח לו שלא נברא. איזה חכמה מתוספת בו, ואיזה יראה מתחזקת בו?

(תסלחו לי חברים יקרים אם אומר שנדמה לי שכ"א מכיר אברכים הממלאים התנאים הדרושים, ורק שהקנאה מחד ודפיקת המצפון מאידך (ומבשרי אחזה) גורמים לתגובות הציניות הנ"ל).

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 3:10 pm
על ידי יאיר
שמש כתב:אין ספק שמדובר בהלצה, הבעיה עם ה'מתיחות' מסוג זה שלא תמיד היוצרים זוכרים להסביר אח"כ לציבור על מה באו ללגלג...

ניסית (או מישהו אחר) לשלוח מייל?...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 3:35 pm
על ידי שמש
אתה מוזמן לנסות (רק אל תשכח לגבות את המחשב לפני שתפתח את מכתב התשובה)...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 4:01 pm
על ידי משה ובני ישראל
כלבאשבוע כתב:הם כותבים שאחד מהתנאים לקבל את הכסף זה להיות בדרגת בוטח...
זאת בדיחה?


הם כתבו לנסות להיות וכו'

עם כל זה יש מעטים מאוד שעונים לכל הקריטריונים.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 7:06 pm
על ידי עתניאל בן קנז
הגהמ כתב:לענ"ד אשכול זה נוח לו שלא נברא. איזה חכמה מתוספת בו, ואיזה יראה מתחזקת בו?

אני שמח לקרא, שעד הנה לא מצאת אשכולות נוספים שלא היה בהם שום חכמה או יראה...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 8:44 pm
על ידי יושב סתר
טעות

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 8:49 pm
על ידי עובדיה חן
זה קשור גם לאשכול אחר,האם ניתן לעשות גדולי תורה ע"י כסף? אם נבוא לאברך נאמר לו תשמע אתה מקבל 10 אלף ש"ח ובתנאי שכל היום מלבד הכרחי שקוע בלימוד תענית דיבור וכ וכו האם היינו מצליחים להצמיח דרך זה עוד גדולי תורה?
אם זה נכון אז אולי יש מקום לחשיבה אחרת של הכוללים ?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 9:10 pm
על ידי אוצר החכמה
התשובה פשוטה. אי אפשר לעשות ככה גדולי תורה.

אפשר לשאול שאלה אחרת. האם כשמגלים מישהו שמוסר נפשו על התורה ומתמיד עצום וניכר שבדרכו להיות ת"ח גדול, האם לא צריך דווקא לחפש את אלה ולהקל מעליהם במיוחד את עול הפרנסה ע"י שכר גבוה יותר ושלא ייאלצו לעסוק בעניינים אחרים או דלמא שאינו מועיל ואולי מזיק.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 9:14 pm
על ידי יאיר
ר"ל (ועוד) יוכיח.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 9:14 pm
על ידי פרי יהושע
ש. ספראי כתב:יש מצוה לזלזל בכל דבר?
מישהו עלום מוכן אולי לתרום 2000 שקל לאברכים נשגבים כאלה, שאגב, ישנם רבים כאלה. אז למה ישר לזלזל ולעקוץ?

גישת השיימינג המזלזלת, מקורה מהרחוב החילוני גס הרוח והבהמי. עטופה ברוח אריסטוקרטיה של ביקורת עניינית כביכול.

שימינג, מזלזלת, מאיפה לקחת את השטויות האלה, פשוט אני חש בוז וגועל נפש באופו כללי למכור רוחניות בעד בצע כסף, [כמובן במקרה זה נראה ממש בדיחה אבל באופן כללי אדבר] מי שזה מוצא חן בעיניו בבקשה!!.
בעיני עדיף ללכת לעבוד בזבל, זה כנראה גם משתלם יותר, שם אין את "האולי", וגם שם אפשר לשמור יופי על הפה, כי על מה כבר אפשר לדבר עם כמה סודנים הקולגות שלך לעבודה.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 10:06 pm
על ידי יאיר
יאיר כתב:
שמש כתב:אין ספק שמדובר בהלצה, הבעיה עם ה'מתיחות' מסוג זה שלא תמיד היוצרים זוכרים להסביר אח"כ לציבור על מה באו ללגלג...

ניסית (או מישהו אחר) לשלוח מייל?...

זה מייל אמיתי
(אא"כ נאמר שפתחו אותו סתם או שמישהו פה חמד לצון ופתח אח"כ מייל כזה...)

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 1:19 am
על ידי ש. ספראי
הש"ך בחו"מ סי' יא מביא את דעת הבאר שבע, שטוען שהתובע לא חייב לגלות לנתבע על מה נסובה תביעתו, והש"ך דוחה את דברי הב"ש בתוקף וסבור שהתובע חייב לגלות לנתבע על מה התביעה, כדי שאם ירצה, יסכים לתביעה, ישלם עליה ולא יטריחו לבי"ד. ועי' חכ"צ סי' קסט.
עסקתי לאחרונה בנושא זה של אדם שהיה מנהל מוסד צדקה וניירותיו במשך תקופה אבדו ולא הצליח להוכיח לקהילה להיכן נתן את הממון, באותה תקופה וטען שמוכן לשלם הכל, למרות שנחשב לאדם אמין, וטענו הקהילה שרוצים לתובעו לבי"ד, למרות שמוכן לשלם את הכסף.
ומסקנת הפוסקים כהש"ך, שא"א להכריח אדם להתדיין, כשמוכן לשלם הכל מבלי לבוא לבי"ד, (אם כי במקרה דנן יש כאן גם אפקט ציבורי, על נאמנות איש החסד).

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 3:14 am
על ידי בסדר
יאיר כתב:
יאיר כתב:
שמש כתב:אין ספק שמדובר בהלצה, הבעיה עם ה'מתיחות' מסוג זה שלא תמיד היוצרים זוכרים להסביר אח"כ לציבור על מה באו ללגלג...

ניסית (או מישהו אחר) לשלוח מייל?...

זה מייל אמיתי
(אא"כ נאמר שפתחו אותו סתם או שמישהו פה חמד לצון ופתח אח"כ מייל כזה...)

שלחתי אימייל בבקשה לטופס, וקיבלתי כשעה אחרי כן אימייל שישלחו אי"ה אחר שבועות, כנראה שזה אמיתי. (אל תהיו שמחים שאני זכאי למלגה זו, אני לא בטוח שיש לי פנים צוהלת לכל אחד, לפעמים כאן בפורום אני מוכרח לצאת מגדרי... אולי זה לא בחשבון כיון שלא רואים את פניי? אבל חוץ מזה לכאו' יש לי כל המעלות, אפי' דין תורה אין לי עם שום מאן דהו... אבל אני מתמיה למה לא התנו שגם 'אבלו בלבו' צריכין לקיים כמש"כ שם בחובת הלבבות...)

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 8:12 am
על ידי יאיר
חכה. שלב שלב...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 9:44 am
על ידי בינוני
בסדר כתב:אבל חוץ מזה לכאו' יש לי כל המעלות

מי הוא אותו אדם מעניין שאין לו פלאפון אבל יש לו אינטרנט?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 10:08 am
על ידי דרומי
לכאורה יש סברא שלאחר שהאברך מתחייב וכו' יכול התורם לומר לו: טוב, זיכיתי אותך בחיים טובים, עכשיו אני כבר לא רוצה לשלם לך. תגיד לי תודה על זה שבזכות התעוררותי נהגת נכון בחיים.

האמנם?

[זכור לי איזה הלכה לגבי ערב לכתובת אשה שאי אפשר לחייבו כי יכול לטעון שרצה לזרז את האשה למצוה וכו']

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 10:16 am
על ידי המעיין
בינוני כתב:
בסדר כתב:אבל חוץ מזה לכאו' יש לי כל המעלות

מי הוא אותו אדם מעניין שאין לו פלאפון אבל יש לו אינטרנט?


לא סתם אין לו טלפון. הוא גם לא קורא פרסומים משום סוג שהוא (הדף המדובר בכלל פרסומים וצריך להקריא לו ע"י אחר?)

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 10:16 am
על ידי יאיר
דרומי כתב:לכאורה יש סברא שלאחר שהאברך מתחייב וכו' יכול התורם לומר לו: טוב, זיכיתי אותך בחיים טובים, עכשיו אני כבר לא רוצה לשלם לך. תגיד לי תודה על זה שבזכות התעוררותי נהגת נכון בחיים.

האמנם?

[זכור לי איזה הלכה לגבי ערב לכתובת אשה שאי אפשר לחייבו כי יכול לטעון שרצה לזרז את האשה למצוה וכו']

מי שפרע וכו'

(וזה עוד בלי חתימה)

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 10:17 am
על ידי יאיר
המעיין כתב:
בינוני כתב:
בסדר כתב:אבל חוץ מזה לכאו' יש לי כל המעלות

מי הוא אותו אדם מעניין שאין לו פלאפון אבל יש לו אינטרנט?


לא סתם אין לו טלפון. הוא גם לא קורא פרסומים משום סוג שהוא (הדף המדובר בכלל פרסומים וצריך להקריא לו ע"י אחר?)

אבל מדובר מכאן ולהבא...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 2:27 pm
על ידי אבא יודן
מחולל הרעיון חושב שאם ישא ויתן באברכים שלא הולכים להתדיין וכש"כ לערכאות זה מין וויתור על כל המילגות שמבטיח- לדעתי.
[אסור לשכוח שכבר הבטיחנו יוצרנו אם בחוקותי תלכו וגו' וגו', ואולי שזה יהיה לבסוף הטופס שישלח העתק מפרשת בחוקותי].

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 2:31 pm
על ידי בסדר
יאיר כתב:מי הוא אותו אדם מעניין שאין לו פלאפון אבל יש לו אינטרנט?


הרי לא התנו שאסור להחזיק אינטרנט... מי לא מבין הלצות

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 2:40 pm
על ידי אורי אגסי
אם יש מייל למה צריך פלאפון, בשביל וואטסאפ?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 4:18 pm
על ידי יאיר
בסדר כתב:
יאיר כתב:מי הוא אותו אדם מעניין שאין לו פלאפון אבל יש לו אינטרנט?


הרי לא התנו שאסור להחזיק אינטרנט... מי לא מבין הלצות

רק שהציטוט הזה הוא לא ממני...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 5:49 pm
על ידי בסדר
יאיר כתב:
בסדר כתב:
יאיר כתב:מי הוא אותו אדם מעניין שאין לו פלאפון אבל יש לו אינטרנט?


הרי לא התנו שאסור להחזיק אינטרנט... מי לא מבין הלצות

רק שהציטוט הזה הוא לא ממני...

מבקש סליחה.. היה טעות בשעת מחיקת שאר השורות

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 5:58 pm
על ידי יאיר
מחולך

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 7:00 pm
על ידי ידידיה
הדבר היפה הוא שאין שום סיכון להתחייב על הנ"ל, שאף אם לא יתן דבר לאברכים, הרי לא יוכלו להוציאו בדיינים, שברגע שיתבעוהו , מתברר שאין התובע עומד בקריטריונים

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 7:11 pm
על ידי יאיר
אולי בגלל זה יש את התנאי הזה... :)

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' מאי 25, 2017 10:55 pm
על ידי משה נטע
המעיין כתב:צופר הנעמתי:
מכל טהרת הבית טהרת הפה טהרת המחשבות וכו'
כל מה שמעניין אותך זה K ו C ??

האם דנו כאן בכלל על טהרת הפה או טהרת המחשבות או על וכו'?
סך הכל דנו כאן בהשמצות משהו על הפרסומת הזה...
באמת כשעברתי על כל הדיון הנושא של ה C K Q היה הכי מעניין.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' יוני 13, 2017 1:42 am
על ידי בסדר
היום קיבלתי באימייל את הטופס, מצורף פה

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' יוני 13, 2017 3:07 am
על ידי הרואה
פנו אליו 170 סקרנים בני עליה

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' יוני 13, 2017 3:18 pm
על ידי חיים שיש בהם
אוצר החכמה כתב:התשובה פשוטה. אי אפשר לעשות ככה גדולי תורה.

אפשר לשאול שאלה אחרת. האם כשמגלים מישהו שמוסר נפשו על התורה ומתמיד עצום וניכר שבדרכו להיות ת"ח גדול, האם לא צריך דווקא לחפש את אלה ולהקל מעליהם במיוחד את עול הפרנסה ע"י שכר גבוה יותר ושלא ייאלצו לעסוק בעניינים אחרים או דלמא שאינו מועיל ואולי מזיק.

בעיקרון יש דבר כזה - קרן אברהם הכהן. אלא ששם רוצים לטפח דיינים, מו"צים ולמדנים בתחומים מסוימים, לענ"ד חבל שאין יוזמה כזאת.
התפרסמה כעת ידיעה על יוזמה כעין זו בציבור הדת"ל.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' יוני 15, 2017 11:28 am
על ידי יענקלה המשיב
קרן אברהם הכהן הוא תוכנית מעשית פשוטה מה ללמוד וכמה להספיק ועל מה להבחן דברים שאפשר לחוש ולמדוד לא סתם ענינים אויריים שאין אפשרות למודד
מספרים ששאלו להקהילות יעקב אם לפתוח כולל למוסר והוא ענה בפליאה גדולה "ציילן געלט פאר זאך רייניגן" ? -לספור כסף בשביל להיטהר וזה על עצם לימוד מוסר ק"ו על להתנהג בפועל

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ה' יוני 15, 2017 12:25 pm
על ידי חיים שיש בהם
יענקלה המשיב כתב:קרן אברהם הכהן הוא תוכנית מעשית פשוטה מה ללמוד וכמה להספיק ועל מה להבחן דברים שאפשר לחוש ולמדוד לא סתם ענינים אויריים שאין אפשרות למודד
מספרים ששאלו להקהילות יעקב אם לפתוח כולל למוסר והוא ענה בפליאה גדולה "ציילן געלט פאר זאך רייניגן" ? -לספור כסף בשביל להיטהר וזה על עצם לימוד מוסר ק"ו על להתנהג בפועל

להבנתי, הרב אוצה"ח לא דיבר על לשלם כדי להיטהר. הוא דיבר על להסיר מאלו שנראה שנועדו לגדולות את עול הפרנסה כדי שיוכלו להתעלות מעצמם - בלי אף אחד שיאמר להם כיצד לעשות זאת ובלא כל תנאים.