עמוד 2 מתוך 2

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ד' אוגוסט 09, 2017 5:38 pm
על ידי איש גלילי
ההוא גברא כתב:ועד השואה היו יותר אשכנזים מספרדים.

בלי קשר לעצם העניין, כל האשכנזים אומרים יו"כ קטן?

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ד' אוגוסט 09, 2017 5:42 pm
על ידי שברי לוחות
ההוא גברא כתב:אגב התקבלות בכל כלל ישראל, גם הפיוט יום זה יהי משקל כל חטאתי התקבל ביום כיפור קטן. זה מכשיר את מחברו, נכון?


אגב, בכל הסידורים והזמירות מופיע שבחו של המחבר קה רבון עלם מפי המחבר יום זה יהי משקל. שלא קם בישראל כישראל

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ד' אוגוסט 09, 2017 6:06 pm
על ידי ההוא גברא
אם אתה צריך רוב - מסתבר שבשנת תק"ן רוב הגברים היהודים אמרו יום כפור קטן כמנהג אשכנז לפחות פעם אחת בחיים.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ד' אוגוסט 09, 2017 11:37 pm
על ידי חיימשה
כמדומני שבפוניבז' השיר היחיד שמושר בליל שב"ק, ובדווקנות, הוא קה ריבון עלם.
תקנו אותי אם אני טועה

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 11:59 am
על ידי מכון חכמי ספרד
למה ללכת סחור סחור,
הפיוט ריבון עלם מושר בקהילות הליטאים והחסידים כאחת, ועאכ"ו בקהילת מחברו, ר"ל אצל הספרדים והתימנים.
האם יש תורני אחד שלא מכיר/שר את הפיוט הזה?
וזו הוכחה לקדושתו וטהרתו של השיר ומחברו, וכנ"ל.

לעומת זאת, הסליחה שהזכרת (לא זוכר את שמה), כמה יש שלא מכירים אותה??

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 12:13 pm
על ידי עובדיה חן
חיימשה כתב:כמדומני שבפוניבז' השיר היחיד שמושר בליל שב"ק, ובדווקנות, הוא קה ריבון עלם.
תקנו אותי אם אני טועה

בפוניבז יש מסורת מהמשגיח לא לשיר בשבת.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 1:10 pm
על ידי חיימשה
עובדיה חן כתב:
חיימשה כתב:כמדומני שבפוניבז' השיר היחיד שמושר בליל שב"ק, ובדווקנות, הוא קה ריבון עלם.
תקנו אותי אם אני טועה

בפוניבז יש מסורת מהמשגיח לא לשיר בשבת.
ובעל זאת כמדומני ששרים את הזמר הזה בלבד

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 1:42 pm
על ידי עובדיה חן
ד"א אני לא מבין למה שומרים באדיקות על מסורת זו בעוד שפונביז של היום רחוק מזרח ומערב וברור שהבחורים של היום הווי של שירת קודש בשבת יועיל להם ולו היה המשגיח היום מסתבר שהיה מתיר זאת.

שירי רבי ישראל נג'ארה

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 4:55 pm
על ידי איש_ספר
הודעות באשכול זה נמחקו בשל סגנונן הירוד. נא לא להשחית המקום.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 5:04 pm
על ידי דרומי
יישר כח להרב אי"ס על עמידתו על משמר הפורום וכבודו.

האם הפיוט 'ידיד נפש' הוא גם יצירתו של ר"י נגארה?

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 6:14 pm
על ידי סגי נהור
דרומי כתב:האם הפיוט 'ידיד נפש' הוא גם יצירתו של ר"י נגארה?

יצירתו (המופלאה) של רבי אלעזר אזכרי בעל ספר חרדים.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 7:03 pm
על ידי דרומי
ייש"כ

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 7:31 pm
על ידי שמועלקע
דרומי כתב:ייש"כ

גם אני אומר יישר כוח. (מלאך טוב עונה בעל כורחו אמן.)

מחבר ידיד נפש

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 8:37 pm
על ידי איש_ספר
סגי נהור כתב:
דרומי כתב:האם הפיוט 'ידיד נפש' הוא גם יצירתו של ר"י נגארה?

יצירתו (המופלאה) של רבי אלעזר אזכרי בעל ספר חרדים.

כידוע שאין בטחון בזהותו כמחבר.

Re: מחבר ידיד נפש

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 9:36 pm
על ידי שערי חכמה
איש_ספר כתב:
סגי נהור כתב:
דרומי כתב:האם הפיוט 'ידיד נפש' הוא גם יצירתו של ר"י נגארה?

יצירתו (המופלאה) של רבי אלעזר אזכרי בעל ספר חרדים.

כידוע שאין בטחון בזהותו כמחבר.

פרופ' בניהו טוען שמצא את כתב ידו בספריית בית המדרש לרבנים, כתה"י הזה מפורסם, הזיהוי הזה מפוקפק?
הפיוט גם מופיע בספר חרדים דפו"ר, מי מסתפק בזיהויו כמחבר השיר?

Re: מחבר ידיד נפש

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 10:59 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
איש_ספר כתב:
סגי נהור כתב:
דרומי כתב:האם הפיוט 'ידיד נפש' הוא גם יצירתו של ר"י נגארה?

יצירתו (המופלאה) של רבי אלעזר אזכרי בעל ספר חרדים.

כידוע שאין בטחון בזהותו כמחבר.


פעם בתכנית רדיו דיברתי על הפיוט הנ"ל, השדרן קוטע אותי ומעיר, "של הרב יחיאל ברלב, כן"?

Re: מחבר ידיד נפש

פורסם: ה' אוגוסט 10, 2017 11:23 pm
על ידי איש_ספר
כתב היד הוא אכן כתב ידו, וגם בספר חרדים מופיע. אבל ר' אלעזר אזכרי לא טוען עליו בעלות וגם שמו לא נרמז שם. ובהחלט יתכן שהוא העתיק בקשה שמצא באיזה מקום.

Re: מחבר ידיד נפש

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 4:36 am
על ידי שמועלקע
איש_ספר כתב:כתב היד הוא אכן כתב ידו, וגם בספר חרדים מופיע. אבל ר' אלעזר אזכרי לא טוען עליו בעלות וגם שמו לא נרמז שם. ובהחלט יתכן שהוא העתיק בקשה שמצא באיזה מקום.

השערה זו קלושה, הואיל ולא מצאנו את הפיוט מועתק בשום מקום קודם זמנו של ר"א אזקרי,
אגב משום מה כל העולם טועים בזה וחייבים לתקן את הטעות הגסה הזאת:
שבמקום אזקרי אומרים אזכרי, בעוד שהמחבר עצמו כותב את שמו באות ק'.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 2:26 pm
על ידי איש_ספר
השערה זו אינה כ"כ קלושה כשבשאר הבקשות אנו מוצאים שהוא רמז את שמו בבקשותיו.

אזכרי ואזקרי, הוא ענין למבחינים בהיגויים בין ק לבין כ, לשמעלק'אים וכיו"ב הוא חסר משמעות. דמיון לדבר: בוסכילה ובוסקילה ועוד רבים כאלה שהשתנו כאן בארץ.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 2:33 pm
על ידי שערי חכמה
שמועלקע כתב:אגב משום מה כל העולם טועים בזה וחייבים לתקן את הטעות הגסה הזאת: שבמקום אזקרי אומרים אזכרי, בעוד שהמחבר עצמו כותב את שמו באות ק'.

איש_ספר כתב:אזכרי ואזקרי, הוא ענין למבחינים בהיגויים בין ק לבין כ.

בספר חרדים לאחר הפיוט ידיד נפש מובא פיוט שהאקרוסטיכון שלו הוא "אלעזר אזכרי", מה שמוכיח את טענתו של אי"ס.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 2:42 pm
על ידי שערי חכמה
איש_ספר כתב:השערה זו אינה כ"כ קלושה כשבשאר הבקשות אנו מוצאים שהוא רמז את שמו בבקשותיו.

מתוך שלש בקשות שהובאו יחד בספר חרדים, רמז את שמו רק באחת. הראשונה ע"ס א"ב, השניה ידיד נפש, ובשלישית רמז את שמו. מסתבר מאד שכולם ממנו.

Re: האם מותר לשיר 'קה ריבון עלם'

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2017 2:49 pm
על ידי שערי חכמה
באוצר השירה והפיוט (דוידזון) מביא כאלו שייחסו את הפיוט לר"י נג'ארה או לאחרים, וכותב שטעות בידם.
אוצר השירה והפיוט.png
אוצר השירה והפיוט.png (78.58 KiB) נצפה 4851 פעמים