עמוד 2 מתוך 10

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 3:49 pm
על ידי אש משמים
אוצר החכמה כתב:לכולנו פשוט וכנראה בצדק שהכשר גרוע אין לאכול ממנו.
אבל האם יש מי שמבאר איך זה מתיישב עם דברי הגמרא על בשר הנמצא שחוט שאם רוב טבחי ישראל מותר לאכול ממנו?
אפשר לומר שבזמנם היו כולם יראים ושלמים ושום טבח לא היה ח"ו נכשל באיסור וכולי. אבל זה לא כ"כ מסתבר.

א. השתנו כמה דברים מטבחי ישראל של הגמ' למפעלי הענק היום.
ב. מי אמר שא"א לאכול בדיעבד בשר זה היום?
ג. איך נעלם ממך שאנו דור העולה על כל קודמיו בחומרותיו??

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 4:00 pm
על ידי עובר ושב
אוצר החכמה כתב:לכולנו פשוט וכנראה בצדק שהכשר גרוע אין לאכול ממנו.
אבל האם יש מי שמבאר איך זה מתיישב עם דברי הגמרא על בשר הנמצא שחוט שאם רוב טבחי ישראל מותר לאכול ממנו?
אפשר לומר שבזמנם היו כולם יראים ושלמים ושום טבח לא היה ח"ו נכשל באיסור וכולי. אבל זה לא כ"כ מסתבר.


מה שהכי מסתבר, שהיום אנחנו לא כמו "אלה מהגמרא". עברנו אותם בהרבה, ואנחנו מחמירים גדולים מאוד... בגמרא סמכו על ביטול ברוב וביטול בשישים, אבל בד"צ שיסמוך על כזה דבר הוא מהקלים שבקלים...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 4:30 pm
על ידי חיים סגל
מי עומד מאחורי החוברת 'בזעם יעמיד ארץ'?
חוברת אנונימית עם התקפות על השחיטות הזולות, אך איננו מפרט מי הם, ורק בתוך דבריו מזכיר את שלשת ההכשרים הטובים [לדבריו] לנדא, העדה, שארית.
זה מריח כאילו משארית - להעמיד אותם באותה שורה של לנדא ועדה המקובלים על רוב רובו של הציבור

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 5:06 pm
על ידי אוצר החכמה
את התשובות המתחכמות גם אני ידעתי. אבל אני שואל ברצינות. האם המסקנה הנכונה היא שמי שהוא מהיראים כמו ר' חנינא ור' אמי אוכל דברים כאלה?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 7:28 pm
על ידי יאיר

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 8:05 pm
על ידי עובר ושב
הגר"ח בדרך כלל עונה על דף חלק ולא שורות.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 8:08 pm
על ידי עובר ושב
אוצר החכמה כתב:את התשובות המתחכמות גם אני ידעתי. אבל אני שואל ברצינות. האם המסקנה הנכונה היא שמי שהוא מהיראים כמו ר' חנינא ור' אמי אוכל דברים כאלה?


יש מחלוקת שמביא פתחי תשובה יורה דעה סימן קטז ס"ק י, לאחת הדעות המחמיר שלא לאכול הוא אפיקורס...

"ראיתי בסולת למנחה כלל ע"ו דין ח' שכתב בשם תורת האשם דמי שרוצה להחמיר לנהוג איסור בדבר שלא מצינו שהחמירו אמוראי כגון מה שנתבטל בששים או בכלי שני הוי כמו אפיקורסות ויצא שכרו בהפסדו".

ובתלמוד ירושלמי, אחד האמוראים שלא רצה לסמוך על היתר, קראוהו זקן ממרא!

"יצחק בר שמואל בר מרת' נחת לנציבין אשכח רבי שמלאי הדרומי יתיב ודריש רבי ובית דינו התירו בשמן.  שמואל קביל עלוי. ואכל. רב לא אכל. א"ל שמואל אכול דלא כן אנא כתיב עלך זקן ממרא. א"ל עד דאנא תמן אנא ידע מאן עירער עליה רבי שמלאי הדרומי מהו מר ליה בשם גרמיה לא בשם רבי ובית דינו. ואטרח עלוי ואכל" (ירושלמי שבת פ"א ה"ד)

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 8:12 pm
על ידי עמקן
חיימשה כתב:גם החסיד וגם הליטאי יסכימו שעד''ח זה מצוין, שהרב לנדא עוד יותר מצוין אלא יש בעיה פוליטית, שהרב רובין כמעט ברמה זהה, ושחוג פ''ת זהה לרבנות הרצליה.

לא נכון בכלל. הייתי מפרט אבל מנסיון אנשים אינם רוצים לשמוע, ומקבלים תגובות זרות כגון מחאות על לשון הרע וכדומה, או טענות שעל כולם יש סיפורים וממילא אפשר לאכול הכל בעיניים עצומות.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 8:24 pm
על ידי פרנקל תאומים
עמקן כתב:
חיימשה כתב:גם החסיד וגם הליטאי יסכימו שעד''ח זה מצוין, שהרב לנדא עוד יותר מצוין אלא יש בעיה פוליטית, שהרב רובין כמעט ברמה זהה, ושחוג פ''ת זהה לרבנות הרצליה.

לא נכון בכלל. הייתי מפרט אבל מנסיון אנשים אינם רוצים לשמוע, ומקבלים תגובות זרות כגון מחאות על לשון הרע וכדומה, או טענות שעל כולם יש סיפורים וממילא אפשר לאכול הכל בעיניים עצומות.

נו.. אז אולי רק תגיד לנו מי הוא אותו הכשר מיוחס שלדעתך עליו כן אפשר לסמוך?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 8:43 pm
על ידי פרנקל תאומים
לפותח האשכול ולכל המתלבטים:
ישנו ארגון של חרד"לים בשם "כושרות" ששם לעצמו מטרה להחדיר בציבור הדת"ל את המודעות לנושא המורכב של שאלות הכשרות. הם בחנו ובוחנים באופן בלתי אמצעי את הכשרויות השונות ונותנים מידע למבקשים על הרמות השונות של ההשגחות. הם אינם נותנים כשרות בעצמם ואינם קשורים לשום גוף שנותן כשרות, ובוודאי שאין להם דבר עם הפוליטיקות הפנים חרדיות ואינם חשודים בהטייה לתת מגזר חרדי כזה או אחר. מסתבר שמהם אפשר לקבל מידע די ניטרלי. לפני שנים רבות ראיתי איזה דירוג כתוב שלהם, ונהנתי לראות שבגדול הם די מאשרים את הדעה הרווחת אצל בני התורה שלנו באשר לטיבן של ההשגחות המפורסמות. או כמו שכתב הרב חיימשה: אין הפתעות ולא צריך להיות גאון.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 9:04 pm
על ידי אוצר החכמה
עובר ושב כתב:
אוצר החכמה כתב:את התשובות המתחכמות גם אני ידעתי. אבל אני שואל ברצינות. האם המסקנה הנכונה היא שמי שהוא מהיראים כמו ר' חנינא ור' אמי אוכל דברים כאלה?


יש מחלוקת שמביא פתחי תשובה יורה דעה סימן קטז ס"ק י, לאחת הדעות המחמיר שלא לאכול הוא אפיקורס...

"ראיתי בסולת למנחה כלל ע"ו דין ח' שכתב בשם תורת האשם דמי שרוצה להחמיר לנהוג איסור בדבר שלא מצינו שהחמירו אמוראי כגון מה שנתבטל בששים או בכלי שני הוי כמו אפיקורסות ויצא שכרו בהפסדו".

ובתלמוד ירושלמי, אחד האמוראים שלא רצה לסמוך על היתר, קראוהו זקן ממרא!

"יצחק בר שמואל בר מרת' נחת לנציבין אשכח רבי שמלאי הדרומי יתיב ודריש רבי ובית דינו התירו בשמן.  שמואל קביל עלוי. ואכל. רב לא אכל. א"ל שמואל אכול דלא כן אנא כתיב עלך זקן ממרא. א"ל עד דאנא תמן אנא ידע מאן עירער עליה רבי שמלאי הדרומי מהו מר ליה בשם גרמיה לא בשם רבי ובית דינו. ואטרח עלוי ואכל" (ירושלמי שבת פ"א ה"ד)


ישר כח. אבל זה מעצים את השאלה שאני שואל. כי מצד אחד נראה לנו פשוט ומסתמא בצדק שמי שיאכל הכשרים גרועים הוא קל דעת. ומצד שני יש דברי הגמרא האלה. והחילוק שחילק הרב אש משמים בין ענקי המזון של היום לטבחים של פעם הוא יישוב דחוק מאד. מה התשובה ומי עמד בגדרים האלה?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 9:09 pm
על ידי עובר ושב
מי שיאכל "הכשר גרוע" הוא קל דעת בוודאי. הענין הוא שהכשר גרוע נמדד באיכות וקפדנות ההשגחה, ולא בחומרות ע"ג חומרות שלא שערום אבותינו.

ולענין החומרות, הבאתי את הנ"ל.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 9:09 pm
על ידי עובר ושב
פרנקל תאומים כתב:לפותח האשכול ולכל המתלבטים:
ישנו ארגון של חרד"לים בשם "כושרות" ששם לעצמו מטרה להחדיר בציבור הדת"ל את המודעות לנושא המורכב של שאלות הכשרות. הם בחנו ובוחנים באופן בלתי אמצעי את הכשרויות השונות ונותנים מידע למבקשים על הרמות השונות של ההשגחות. הם אינם נותנים כשרות בעצמם ואינם קשורים לשום גוף שנותן כשרות, ובוודאי שאין להם דבר עם הפוליטיקות הפנים חרדיות ואינם חשודים בהטייה לתת מגזר חרדי כזה או אחר. מסתבר שמהם אפשר לקבל מידע די ניטרלי. לפני שנים רבות ראיתי איזה דירוג כתוב שלהם, ונהנתי לראות שבגדול הם די מאשרים את הדעה הרווחת אצל בני התורה שלנו באשר לטיבן של ההשגחות המפורסמות. או כמו שכתב הרב חיימשה: אין הפתעות ולא צריך להיות גאון.


גם עליהם מלכלכים, ב"ה. כשדיברתי עם איזה "מומחה" אודותיהם, הניף ידו בביטול, נו שויין מזרחוניקים.

ובמאמר המוסגר, אני לא חושב שיש איזה גוף שביכולתו לחלק ציונים לבד"צים. על כרחו, שלא בטובתו, הוא יאלץ לסמוך על שמועות שגם אני ואתה שומעים (ואולי בגלל זה כושרות מאשרים את הדעה הרווחת...)

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 9:51 pm
על ידי עמקן
פרנקל תאומים כתב:
עמקן כתב:
חיימשה כתב:גם החסיד וגם הליטאי יסכימו שעד''ח זה מצוין, שהרב לנדא עוד יותר מצוין אלא יש בעיה פוליטית, שהרב רובין כמעט ברמה זהה, ושחוג פ''ת זהה לרבנות הרצליה.

לא נכון בכלל. הייתי מפרט אבל מנסיון אנשים אינם רוצים לשמוע, ומקבלים תגובות זרות כגון מחאות על לשון הרע וכדומה, או טענות שעל כולם יש סיפורים וממילא אפשר לאכול הכל בעיניים עצומות.

נו.. אז אולי רק תגיד לנו מי הוא אותו הכשר מיוחס שלדעתך עליו כן אפשר לסמוך?

אם תתחייב להתייחס לדברי ברצינות אענה לך בפרטי.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 10:30 pm
על ידי יאיר
עובר ושב כתב:הגר"ח בדרך כלל עונה על דף חלק ולא שורות.

זה כנראה נשלח בפקס וכדומה/הגר"ח ענה על אותו דף שבו נכתבה השאלה וחוץ מזה יש גם הקלטות.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: א' יולי 08, 2018 10:51 pm
על ידי אש משמים
לא כתוב במכתבי הגרח"ק שליט"א משהו רע על איזה הכשר אלא שמן הראוי לשחוט לבד או בחבורה ולבדוק לבד את השחיטה ולדברים אלו כו"ע מודו אלא שדבר זה קשה ולא שייך בכלל הציבור וע"כ יש לסמוך על כשרויות.
(אגב, גם כשרות היא סוג של 'חבורה' כי זו קבוצת אנשים הסומכת אחד על השני ועושים את עבודת השחיטה מליחה וכו' יחד, היום זו כבר 'חבורה' גדולה מאוד אך עם אותו בסיס ופשוט שגם הגרח"ק אינו שוחט בפועל אלא רק מכיר את העובדים ואולי יש אחד מבאי ביתו המעורב בכל פרט אך זה גם סוג של הכשר)

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 12:18 am
על ידי יאיר
אין שום אפשרות בנמצא ומבחינה הגיונית ששחיטה תעשייתית בקצב שחיטה מסחרר כזה תהיה כשרה וטובה, כ"ש כשבודקי הסכינים לא מוצאים פגימות גם אחרי עשרות ומאות שחיטות.
https://daf-yomi.com/Data/UploadedFiles ... -sFile.pdf

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 2:51 am
על ידי עמקן
יאיר כתב:אין שום אפשרות בנמצא ומבחינה הגיונית ששחיטה תעשייתית בקצב שחיטה מסחרר כזה תהיה כשרה וטובה, כ"ש כשבודקי הסכינים לא מוצאים פגימות גם אחרי עשרות ומאות שחיטות.
https://daf-yomi.com/Data/UploadedFiles ... -sFile.pdf

יש אשכול על הספר של יוסי שלום צור, והאמינות שלו.
תחושה האישית שלי היא שזה סתם השמצות בלי שום כיסוי. תחושה שלי מבוססת על זה:
א' הייתי אצל הרבה שחיטות, ולמרות שיש מקום לשיפורים, לא נראה שהמצב אצל שחיטות המהודרות כ"כ גרוע כמו שהוא מתאר.
ב' לא מובא שום סמוכים וראיות לדבריו, ובצילוב מידע עם מה שאחרים אומרים המצב כפי שהוא מתאר אינו מקבל גיבוי ממקורות אחרים.
ג' יש לו חבל תגובות אבל כמעט לא ראיתי שום דבר להוסיף לאמינות שלו למרות שזה היה נתבקש מאחר שפקפקו עליו. דבר היחידי היה מה שכתב שיש תח"י סרטונים שהוא ישלח אותם למי שמבקש, אבל למרות שבקשתי בשעתו מעולם לא קבלתי ממנו שום דבר.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 9:05 am
על ידי עובר ושב
יאיר כתב:
עובר ושב כתב:הגר"ח בדרך כלל עונה על דף חלק ולא שורות.

זה כנראה נשלח בפקס וכדומה/הגר"ח ענה על אותו דף שבו נכתבה השאלה וחוץ מזה יש גם הקלטות.


זהו, שאינו עונה לעולם על הדף בו נכתבת השאלה (ואם ראית - הרי זה פוטושופ).

וגם הקלטות שוות כקליפת השום, כי אפשר לזייף ולחתוך.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 11:09 am
על ידי יאיר
זה נשלח בפקס. כמדומני שיש גם הסרטות.
מה אתה רוצה שנביא את הגר"ח שליט"א לביתך?
גם בשאר הדברים אתה דורש כך?

אני מוכן לעשות איתך עסק. אם תביא לי הסרטה מהגר"ח שאומר שמותר לאכול משחיטה רגילה אני חוזר לאכול. הולך?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 11:31 am
על ידי עובר ושב
נשלח בפקס מהיכן? למי? מי ראה שנשלח בפקס?

גם הסרטות אפשר לערוך ולחתוך, ואין מזה שום ראיה.

בשאר הדברים אני לא מפקפק כך, אבל יש עניינים שבהחלט ניתן לפקפק, וזהו אחד מהם. מגוחך לחלוטין אפילו להעלות על הדעת שהגר"ח קניבסקי שולל את כל ההכשרים בימינו, וזה אפי' זלזול בכבודו לומר זאת.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 11:34 am
על ידי יאיר
יאכלו ענוים וישבעו...
הבוחר יבחר וכל אחד יאכל בסוף את מה שבישל...

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 11:40 am
על ידי עובר ושב
אף אחד לא יתבע בבית דין של מעלה, אם סמך על שחיטה של בד"צ מפורסם בכשרות.

אבל כל ההזויים שמונעים מעם ישראל לאכול בשר ולשמוח (הרי אין שמחה אלא בבשר ויין) ע"י הפחדות והמצאות בשם גדולי ישראל, ישלמו על זה ביוקר.

ולכן הייתי חושב פעמיים לפני שהייתי מפרסם כל מיני דברים, שערבך ערבא צריך.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 11:43 am
על ידי יאיר
עובר ושב כתב:אף אחד לא יתבע בבית דין של מעלה, אם סמך על שחיטה של בד"צ מפורסם בכשרות [שאין עליו עוררין].

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 12:21 pm
על ידי עובר ושב
על כולם יש עוררין, וכל עורר צריך לבדוק אחריו היטב, מה האינטרס שלו, וגם אם הוא צודק, אז לא במלאכים עסקינן, והבד"צ יתקנו את המעוות לאחר שישמעו את הביקורת. ואף בד"צ לא חשוד להאכיל נבילות וטריפות במזיד.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 12:36 pm
על ידי יאיר
מצטער, תגובתך נאיבית.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 1:03 pm
על ידי מכון חכמי ספרד
עובר ושב כתב:אף אחד לא יתבע בבית דין של מעלה, אם סמך על שחיטה של בד"צ מפורסם בכשרות.

אבל כל ההזויים שמונעים מעם ישראל לאכול בשר ולשמוח (הרי אין שמחה אלא בבשר ויין) ע"י הפחדות והמצאות בשם גדולי ישראל, ישלמו על זה ביוקר.



ברצינות??

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ב' יולי 09, 2018 8:01 pm
על ידי עמקן
עמקן כתב:
יאיר כתב:אין שום אפשרות בנמצא ומבחינה הגיונית ששחיטה תעשייתית בקצב שחיטה מסחרר כזה תהיה כשרה וטובה, כ"ש כשבודקי הסכינים לא מוצאים פגימות גם אחרי עשרות ומאות שחיטות.
https://daf-yomi.com/Data/UploadedFiles ... -sFile.pdf

יש אשכול על הספר של יוסי שלום צור, והאמינות שלו.
תחושה האישית שלי היא שזה סתם השמצות בלי שום כיסוי. תחושה שלי מבוססת על זה:
א' הייתי אצל הרבה שחיטות, ולמרות שיש מקום לשיפורים, לא נראה שהמצב אצל שחיטות המהודרות כ"כ גרוע כמו שהוא מתאר.
ב' לא מובא שום סמוכים וראיות לדבריו, ובצילוב מידע עם מה שאחרים אומרים המצב כפי שהוא מתאר אינו מקבל גיבוי ממקורות אחרים.
ג' יש לו חבל תגובות אבל כמעט לא ראיתי שום דבר להוסיף לאמינות שלו למרות שזה היה נתבקש מאחר שפקפקו עליו. דבר היחידי היה מה שכתב שיש תח"י סרטונים שהוא ישלח אותם למי שמבקש, אבל למרות שבקשתי בשעתו מעולם לא קבלתי ממנו שום דבר.

החלטתי לנסות לבקש הסרטים עוד פעם, ועכשיו נשלחו לי. עוד לא הספקתי לראות אותם אם יש בהם ממש, אבל יש מקום לדון לכף זכות שלא נשלחו בעבר בטעות ולא כהתחמקות.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 7:44 am
על ידי נריה אור
פרנקל תאומים כתב:לפותח האשכול ולכל המתלבטים:
ישנו ארגון של חרד"לים בשם "כושרות" ששם לעצמו מטרה להחדיר בציבור הדת"ל את המודעות לנושא המורכב של שאלות הכשרות. הם בחנו ובוחנים באופן בלתי אמצעי את הכשרויות השונות ונותנים מידע למבקשים על הרמות השונות של ההשגחות. הם אינם נותנים כשרות בעצמם ואינם קשורים לשום גוף שנותן כשרות, ובוודאי שאין להם דבר עם הפוליטיקות הפנים חרדיות ואינם חשודים בהטייה לתת מגזר חרדי כזה או אחר. מסתבר שמהם אפשר לקבל מידע די ניטרלי. לפני שנים רבות ראיתי איזה דירוג כתוב שלהם, ונהנתי לראות שבגדול הם די מאשרים את הדעה הרווחת אצל בני התורה שלנו באשר לטיבן של ההשגחות המפורסמות. או כמו שכתב הרב חיימשה: אין הפתעות ולא צריך להיות גאון.

חחח אולי אין להם אינטרסים פוליטים אבל יש להם אינרסים אחרים...וד"ל
כך שלסמוך על רבנים מהציבור הד"ל בוודאי שא"א ונראה לי שכל חברי האשכול יסכימו לכך.
[כלומר אף שיש אולי אנשים יראים אצלם אבל בכל זאת הם לא כ"כ מחמירים...]

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 8:51 am
על ידי עובר ושב
לפי שמך, הייתי בטוח שתכתוב את ההיפך.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 10:20 am
על ידי מכון חכמי ספרד
למיטב הכרתי את כושרות, הם מאוד אובייקטיבים במבט שלהם, ולא ניגשים לבירור מתוך רגשנות.
משתמשים בידע המקצועי בצורה מושכלת, ומבררים אם עולה מול השו"ע.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 12:07 pm
על ידי חיימשה
למיטב ידיעתי כמעט אף אחד מההכשרים המקובלים לא בנוי על חומרות, כולם סומכים על ביטול, רוב וחזקה היכן שזה מותר לכתחילה עפ''י דין, וכל מי שכותב דברים כאלו אין זה אלא בורות.
ההבדל בין בד"ץ לרבנות הוא אם סומכים על דברים שעיקר הדין זה נראה כשר, אבל אנו יודעים שהחשש קיים וסביר כמו עד אחד נאמן באיסורים אם לסמוך על מישהו שלא היית מפקיד אצלו מאה דולר לשעתיים.
או כמו בדיקת צומת הגידים למשל. לפני כארבעים שנה הרב רובין הוציא ספר ע"כ ושכנע את הפוסקים שהיום זה הכרחי מעיקר הדין. כל הבדצים קיבלו את זה למעשה, לא כי מחמירים אלא כי רוצים להאכיל כשר. וברבנות פשוט מתעלמים, ואומרים שנוהגים עפ"י דין.
זה נכון, אי אפשר לאמר שמי שאוכל את זה הוא אוכל נו''ט, אבל יהודי כשר לא יכול להכניס את זה לפיו, ולכן פשוט שהבד''ץ לא יכול להכשיר את זה כמהדרין.
הנושא היחיד שאני מכיר שמחמירים בו בלי הגיון הוא חמץ שנמכר לגוי, שיש תעשיה שלמה מסביב חומרה שאינה מתאימה ומיועדת לאדם מן השורה. ובאמת הבדצים לא משתתפים בזה.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 1:01 pm
על ידי ההוא גברא
לא מפרטים לך על כל חתיכת בשר מה הקולות שסמכו עליהן בשביל להכשיר אותה, ואיך נראתה הריאה.
בחמץ לאחר הפסח ברוב המאכלים כל אחד יכול לבדוק לפי התאריך, ולכן החומרה התפשטה כל כך.
"רחוק מן העין רחוק מן הלב".

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 1:36 pm
על ידי עובר ושב
חיימשה כתב:למיטב ידיעתי כמעט אף אחד מההכשרים המקובלים לא בנוי על חומרות, כולם סומכים על ביטול, רוב וחזקה היכן שזה מותר לכתחילה עפ''י דין, וכל מי שכותב דברים כאלו אין זה אלא בורות


אעתיק לך תשובה שהשיבו רבני בית ההוראה המרכזי שע"י מכון ירושלים לדיינות (אתר דין):

"תחילה אקדים כלל הלכתי, הואיל ובכל ליין עומדים שלושה שוחטים שכולם משליכים את העופות השחוטים למקום אחד, נמצא שכאשר יש פגימה באחד הסכינים, העופות ששחט שהם בעצם בחשש טריפה כיון שאנו לא יודעים מתי אירעה הפגימה, אמורים להיות בטלים ברוב, שהרי העופות של שני השוחטים האחרים רבים על אלו של השוחט שיש בסכינו פגימה. וכאן אנו באים למחלוקת גדולה בין הפוסקים, שהרי הכלל הוא ש”חתיכה הראויה להתכבד” כמו שניצל יפה וכדומה, אינה בטלה ברוב, ונחלקו הפוסקים האם גם “תרנגולת בנוצתה” ללא הכשרה והכנה, גם נחשבת “חתיכה הראויה להתכבד”.

השולחן ערוך מכריע בכך לקולא, ולכן בכשרויות הפחות מהודרות ואינני רוצה לנקוב בשמות, סומכים על דעתו של השו”ע ועל כך שיש כאן ביטול ברוב, ואגב כאשר מאכל שאינו כשר בטל ברוב, הוא מותר באכילה ללא כל פקפוק, “ביטול ברוב” הוא כלל הלכתי בלתי ניתן לערעור. ופוסקים אחרים הכריעו לחומרא, מחמת הכלל הנ”ל של חתיכה הראויה להתכבד.

בכשרויות המהודרות, כמו בד”ץ העדה החרדית, שארית ישראל, הרב לנדא, הרב רובין ועוד לא סומכים כאמור על שיטת השו”ע בזה, וכל הליין הולך לאשפה [עדה חרדית]! או מועבר לכשרות רבנות רגילה ללא החותמת שלהם [שארית ישראל רובין], כולל העופות הכשרים של שני השוחטים האחרים! לכן במערכות כשרות אלו בדיקת הסכינים היא כל 4 דק’ ולא כל 15 דק’ כמו בכשרויות הפחות מהודרות, כיון שכאשר יש פגימה בסכין הנזק הוא עצום".

http://din.org.il/2016/03/24/%D7%94%D7% ... %A0%D7%95/

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 1:48 pm
על ידי עובר ושב
ואצרף משהו גם עבור 'יאיר', שנראה שהוא חסידו של המדובר:

"מהדרין עם ביטולים? אז תלך לרבנות תבטל הכל, שמה הכל מבוטל, גם ההלכה מבוטלת"

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 1:56 pm
על ידי אש משמים
מה המקור של התמליל המלא ואיך ניתן להשיג?
יש ליתן את הדעת מי הוא פוסק בר סמכא ומי יהודי כשר ומי רב נכבד ומי ראש ישיבה דגול וכו' וכו'

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 2:13 pm
על ידי קראקובער
למה מביאים שוב ושוב הסדאנדפיסט מכרם התימנים?

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 2:33 pm
על ידי עובר ושב
במקרה זה הבאתיו כראיה לכך שמהדרין וביטול ברוב לא הולך בדרך כלל ביחד, ואדרבה יש תחרות בין הבד"צים מי יותר מחמיר. אז הסחורה ששארית ורובין מעבירים לכשרות רגילה (בגלל ביטול ברוב שפסק השו"ע בזה להתיר רח"ל), העדה החרדית מעבירים לפח הזבל. מחמירים שכאלה.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 2:34 pm
על ידי אש משמים
קראקובער כתב:למה מביאים שוב ושוב הסדאנדפיסט מכרם התימנים?

אין ראוי לכתוב כך על אדם צדיק יר"ש ובעל זכויות רבות ויש בזה איסור.

Re: בדצי"ם למינהם

פורסם: ג' יולי 10, 2018 3:32 pm
על ידי יאיר
אש משמים כתב:
קראקובער כתב:למה מביאים שוב ושוב הסדאנדפיסט מכרם התימנים?

אין ראוי לכתוב כך על אדם צדיק יר"ש ובעל זכויות רבות ויש בזה איסור.

זה בסדר..הוא יכול לאמר כך אפילו שהרב שטיינמן זצ"ל אמר עליו "גברא דמריה סייעיה"
ובשנותיו האחרונות התעקש לעלות 3 קומות ברגל לביתו של הרב שליט"א.