עמוד 2 מתוך 8

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 9:52 pm
על ידי שמש
מקדש מלך כתב:לכן שאלתי אותך מה תמליץ לאדם אחר.
ולכן גם שאלתי האם ידוע לך על אדמו"ר רב או דיין שממליץ כדבריך.
אני יודע בבירור שבמקרה כזה ממליצים בחיוב.
אני מסכים ש'חזות אחידה' של בנינים היא ערך חשוב, אבל פרנסה של יהודי היא ערך חשוב יותר בעיני. ולצערינו אין לציבור שלנו יותר מידי פרנסות.

הנחת בהודעתך הראשונה כ"כ הנחות שהביאו אותך לתשובה שרצית אך האמת היא שהתר בניה כחוק אינו בא רק למנוע כיעור חזית הבניין (שאגב יש בה לעתים שאלה הלכתית-ממונית מובהקת כשיש חשש לפגיעה בערכן של דירות השכנים) אלא גם בנייה מסוכנת תרתי משמע הן במבנה והן בפעולות הבניה השונות. ועולה על כולנה - הוספת יח"ד בבנין היא עברה פלילית ואם זה לא מטריד אותך אז יעיין מר בריש סימן קנד בחו"מ (אליו כבר הפניתי אותך לעיל) ותראה שבהוספת בניה חדשה לכ"ע אסור להוסיף דיורין חדשים ובני החצר מעכבין עליו (אמנם כבר ציינת שמדובר כשהם מסכימים וכו' אך כידוע שע"פ רוב אין זו אלא שתיקה מאולצת מחששות שונים ובעיקר מחוסר היכולת לפנות לרשויות מחשש להיקרא 'מוסר' ושאר חששות הנפוצים במחוזותינו). זאת בנוסף לעברות רבות נוספות הקיימות בתחום זה כגון פתיחת חלונות חדשים כנגד חצר/חלון של אחרים וגזלת שטח משותף בגג/חצר מבלי לשלם עליו דמי איזון ועוד ועוד כל אלה נרמסים ברגל גסה בשל העיקרון המקודש של 'פרנסה'... מי שזו הבעיה שלו יואיל לפנות ל'מפתח' 'גלאט ג'ובס' ודומיהן ולא לגזול ולהזיק את שכניו בסכומים שלעתים מגיעים כדי עשרות אלפי ש"ח.
וכמובן שהבאתי נושא זה רק כדוגמה להתנהלות ציבורית המקובלת במחננו וכהנה רבות בנושאים שונים (לא מזמן היה כאן אשכול על איש 'חינוך' הדורש לתת העדפה לבנו בטיעונים 'חינוכיים/תורניים' כאשר בשום חברה מתוקנת הוא לא היה מעלה זאת בדעתו ולא כ"ש על שפתיו).

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 9:58 pm
על ידי מקדש מלך
אתה מדבר על סיפור אחד ואני על סיפור אחר.
אם הוא מזיק לשכנים, ברור שזה לא ראוי אפילו אם מוציא מהם הסכמה. וכבר הדגשתי זאת.
אם אינו מזיק, ממילא כל מה שכתבת לא רלוונטי.
אני לא יכול עכשיו לבדוק את כל מאות אלפי עברות הבנייה שבארץ, ולראות לפי אחוזים מה יש יותר ומה יש פחות, ולכן אינני יכול לדון איתך בנושא.
מה שכן ידוע לי, שהדיינים העוסקים בנושא מדברים באותה התמרמרות על השכנים המונעים בתואנות שווא, כמו על המזיקים.
ואולי המונעים בטענות שווא גרועים יותר, כי הבונה חוטא לתיאבון, ואילו רקב עצמות קנאה ובגלל כך למנוע טוב מחבירו (כשאינו מזיקו באמת, אלא סתם חוסר פרגון) אינו יכול להתקבל בהבנה.

אגב, בעניין ריבוי דיורין, הרבה דיינים פוסקים שהיום זו לא טענה. וקראתי פעם מהגר"נ נפתלי נוסבוים שטוען שבכל מקרה בימינו זו טענה קנטרנית ולא ענינית.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:17 pm
על ידי מקדש מלך
אגב, בעניין החשש ל'פגיעה בערך הדירות', עובדא ידענא באחד מגדולי ישראל, שהמליץ לקנות דירות רק בבנינים עם תוספות בנייה, ואמר שזה מראה שמדובר בשכנים טובי עין...

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:28 pm
על ידי שמש
מקדש מלך כתב:מה שכן ידוע לי, שהדיינים העוסקים בנושא מדברים באותה התמרמרות על השכנים המונעים בתואנות שווא, כמו על המזיקים.
ואולי המונעים בטענות שווא גרועים יותר, כי הבונה חוטא לתיאבון, ואילו רקב עצמות קנאה ובגלל כך למנוע טוב מחבירו (כשאינו מזיקו באמת, אלא סתם חוסר פרגון) אינו יכול להתקבל בהבנה.
אגב, בעניין ריבוי דיורין, הרבה דיינים פוסקים שהיום זו לא טענה. וקראתי פעם מהגר"נ נפתלי נוסבוים שטוען שבכל מקרה בימינו זו טענה קנטרנית ולא ענינית.

מקדש מלך כתב:אגב, בעניין החשש ל'פגיעה בערך הדירות', עובדא ידענא באחד מגדולי ישראל, שהמליץ לקנות דירות רק בבנינים עם תוספות בנייה, ואמר שזה מראה שמדובר בשכנים טובי עין...

זה מדגים יפה מאוד את מה שכתבתי לעיל: "במילים אחרות: שחיתות הופכת להיות 'ציבורית' לא רק כאשר אישי ציבור נוהגים בה אלא גם כאשר הציבור מקבל את נוכחותה וזהו בדיוק המצב בציבור החרדי".
אגב, סיפורים משעשעים ככל שיהיו אינם משנים את העובדה הפשוטה שקשה יותר למכור דירה בקומה שבה נפתחה יחידת דיור נוספת וגם ערכה יורד בסכום ניכר (אגב השמאים של הבנקים מאשרים סכומים נמוכים יותר למשכנתה במקרים כאלו גם אם החוזה נחתם ע"ס גבוה יותר) אבל לדעת כמה אנשים שהתרגלו לחיות בתוך הלימון מי שחושש להפסיד את השקעתו הוא טוען טענה קנטרנית...

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:33 pm
על ידי מקדש מלך
אני לא שמעתי עד היום שערך דירה יורד באופן ניכר אם יש דירה מפוצלת לידה.
אם הדברים נכונים, ברור שזו אכן בעייה. אבל אני מרשה לעצמי לפקפק בנכונות האינפרומציה הזו.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:40 pm
על ידי שמש
יש לי פתרון פשוט (מקווה שתקבל אותו למרות 'צורת ההגשה') גש לשמאי מקרקעין שעובד עם בנקים למשכנתאות ועוסק באישור הלוואות לדירות בבניינים משותפים ותשאל אותו האם כשיש שתי דירות זהות באותו אזור רק שבאחד מהבניינים יש 2 דירות בקומה ובאחד 3 האם זה משפיע על ערך הדירה (בד"כ משפיע מעט). ואח"כ תוסיף לשאול מה הדין כשהדירה השלישית היא תוספת בלתי חוקית (כאמור כל הוספת יח"ד בבניין היא בלתי חוקית, גם אם יש התר בנייה) ותחזור אלינו עם התשובות...

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:42 pm
על ידי מקדש מלך
בתוך עמי אנכי יושבת , והייתי מעורב בשנים האחרונות בלא מעט חיפושי וקניות דירות. לא באתי כעת מהמאדים... ככה שאני מוותר על הבירור.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:46 pm
על ידי שמש
א"כ אתה ודאי יודע שכשמוכר/מתווך רוצה להשביח מקחו הוא מציין כי הדירה נמצאת בבניין עם מעט דיירים או 'רק שתי דירות בקומה' וכדומה כך שיש לך אינדיקציה להבין שריבוי דיורין כזה הוא פגיעה בערך/סחירות הדירה ואידך זיל גמור.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:47 pm
על ידי מענה איש
כאן המקום להזכיר את דברי הספורנו מדוע הרגו בני יעקב את כל יושבי העיר של שכם בן חמור
כי לולי היה כבר דבר כזה בלתי נמאס אצלם לא היה שכם עושה כן


ז''א גם כשהמנהיגות מושחתת היא בונה על העם שיקבל את זה בהבנה, מהסיבה הפשוטה שגם העם עצמו מקמבן פה ושם אמנם בקטנה אבל זה נותן הכשר להם להתנהג בנורמות פסולות.
הניסיון של הרשויות כאן במדינה להילחם בשחיתות הציבורית למרות שהוא מתנהל כבר הרבה שנים הוא לא נושא פירות מי יודע מה, וגם אלה שנמנעים משחיתות הוא רק מחשש לחקירות וכדו' ולא מאיזה טוהר מידות וכ''ז מהסיבה הנ''ל, אומר לעצמו המנהיג/העסקן בתוך עמי אנכי יושבת וכולם מערבבים מקבמבנים מעלימים וכו' וכו' אז למה שאני יהיה צדיק יותר מהם.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:49 pm
על ידי מקדש מלך
שמש כתב:א"כ אתה ודאי יודע שכשמוכר/מתווך רוצה להשביח מקחו הוא מציין כי הדירה נמצאת בבניין עם מעט דיירים או 'רק שתי דירות בקומה' וכדומה כך שיש לך אינדיקציה להבין שריבוי דיורין כזה הוא פגיעה בערך/סחירות הדירה ואידך זיל גמור.

וממילא ברור שאם יש 16 דיירים ועל ידי יחידת דיור נוסף עוד שתי זוגות צעירים, הרי שזה מוריד את ערך הדירה...
אותי לא שכנעת, אולי יש הרבה שכן השתכנעו.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ג' דצמבר 11, 2018 10:56 pm
על ידי שמש
תודה רבה. ברור שזה תלוי בכל מקרה לגופו (מה הדין כשיש רק 8 דירות בבניין 2 בכל קומה?) אבל זה רק ממחיש לך שלדחות באופן גורף זכות פשוטה (שנפסקה בגמ' ובש"ע) כ'טענה קנטרנית' זה יותר ממגוחך (בנוסף לעבירה על החוק שיש בזה והעובדה שהרבה פעמים השכנים לא באמת מוחלים). מלבד שכמבואר לעיל ישנן עוד פגיעות רבות הנהוגות במקרים של בניה שלא כחוק ובתופעות פסולות נוספות וללמד על הכלל יצא.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 12:47 am
על ידי לבי במערב
דרומי כתב:אכן יש הבדלים בין המקומות מן הסתם. אבל כמדומני שדוקא בדורנו התפשטה איזה תנועה של אחידות מוחלטת, בשעה שבדורות עברו - לפי הסיפורים - היו חילוקי מעמדות הרבה יותר מודגשים, ואיש לא ראה פלא בזה שהעשיר מתנהג ומתלבש באופן אחר משכנו העני, וגם הפרנסים נהגו בשררה שלא עוררה פליאה מיוחדת. המושג 'מחלקה ראשונה' ו'מחלקה שניה' וכו' היה אז מצוי למדי ולא ראו בו כל פלא.

אכן המצב השתנה במדה רבה, וכנראה בחוש - שאף מלכים שמעמדם נותר כמאז (ויכולים להוציא להורג וכו'), מתלבשים בחליפת עסקים די-רגילה [לדוגמא: מוחמד השישי, מלך מאראקא כהיום]. וק"ל.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 12:49 am
על ידי לבי במערב
שמש כתב:(לא מזמן היה כאן אשכול על איש 'חינוך' הדורש לתת העדפה לבנו בטיעונים 'חינוכיים/תורניים' כאשר בשום חברה מתוקנת הוא לא היה מעלה זאת בדעתו ולא כ"ש על שפתיו).

בעצם, כת"ר טוען שהחברה ה"חילונית" 'מתוקנת' יותר מאשר זו החרדית?!
יהי לו אשר לו.
ואני לא באתי אלא לחדד הדברים ולהעמידם על דיוקם.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 1:34 am
על ידי חיימשה
כתבתי כמה תגובות מושקעות באשכול זה והם נמחקו באופן תמוה,( גם סוג של התנהלות עסקנית....) אז לא אסתכן ואכתוב בקיצור.
מי שחושב שיש איזה נושא שבו המצב בציבור החרדי גרוע מהמקביל החילוני, פשוט אינו יודע מה הוא שח.
למעט אסתטיקה חיצונית.
התקינות הפוליטית והעיתונות יחד הרסו כל חלקה טובה.
ומי שהחליט שעיר של מאה אלף תושבים אמורה להתנהל ע"י קבוצת מתנדבים, התכוון שינהלו אותה מושחתים או מטומטמים, ובין 2 האופציות אני מעדיף את האופציה הראשונה.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 1:36 am
על ידי חיימשה
השחיתות המדוברת מעוגנת בחז''ל
מלך פורץ גדר לעשות לו דרך ואין מוחים בידו

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 1:39 am
על ידי חיימשה
לבי במערב כתב:
שמש כתב:(לא מזמן היה כאן אשכול על איש 'חינוך' הדורש לתת העדפה לבנו בטיעונים 'חינוכיים/תורניים' כאשר בשום חברה מתוקנת הוא לא היה מעלה זאת בדעתו ולא כ"ש על שפתיו).

אין שום מקום מתוקן שפרוטקציה אינה עובדת בו בכל המישורים. ההבדל היחיד הוא שאצלם עושים על זה תחקיר בתקשורת ואצלנו עושים דיון למדני באוצר החכמה...

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 3:03 am
על ידי לעולם יהיה אדם
חיימשה כתב:ההבדל היחיד הוא שאצלם עושים על זה תחקיר בתקשורת ואצלנו עושים דיון למדני באוצר החכמה...

1. הדיון הזה הוא ראשוני, מעולם לא ראיתי דיון מעין זה, לא כאן ולא במקום אחר.
2. מה לעשות שתחקיר בתקשורת גורר הדים רבים יותר ומרתיע הרבה יותר את המושחתים (לא שאני בעד תחקיר תקשורתי, ציינתי עובדה).

אתה לא צריך להיפגע בשם הציבור החרדי, אין כאן טענה שהציבור החרדי פחות מוסרי ממגזרים אחרים, אלא שגם הציבור המוסרי ביותר לא יכול להתנהל ללא תרבות של מנהל תקין שמגובה על ידי מוראה של מלכות.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 8:46 am
על ידי איש_ספר
חיימשה כתב:השחיתות המדוברת מעוגנת בחז''ל
מלך פורץ גדר לעשות לו דרך ואין מוחים בידו
חיימשה כתב:כתבתי כמה תגובות מושקעות באשכול זה והם נמחקו באופן תמוה,( גם סוג של התנהלות עסקנית....) אז לא אסתכן ואכתוב בקיצור.
מי שחושב שיש איזה נושא שבו המצב בציבור החרדי גרוע מהמקביל החילוני, פשוט אינו יודע מה הוא שח.
למעט אסתטיקה חיצונית.
התקינות הפוליטית והעיתונות יחד הרסו כל חלקה טובה.
ומי שהחליט שעיר של מאה אלף תושבים אמורה להתנהל ע"י קבוצת מתנדבים, התכוון שינהלו אותה מושחתים או מטומטמים, ובין 2 האופציות אני מעדיף את האופציה הראשונה.

חשוב לי מאד להבהיר שלא מחקתי אות אחת ואין לי מושג על מה אדוני מדבר
לגופו של דבר: אני מבין שלדעתך העובדים בעירייה אמורים לקבל מלבד שכר חדשי גם סוג של ביזה, אחרת עבודתם היא בגדר התנדבות ממש.
ועוד: הרלוונטיות של של "מלך פורץ לו גדר" להתנהגות טובי העיר מבהירה לי עוד סתומה אחת. והיא התנהגותם של כל מיני ראשי קהילות (נקרא להם כך) לערוך את טקסיהם תוך כדי רמיסה בוטה ומופגנת של זכויות הפרט שסביבם. למשל אחד בוחר לערוך טקס של שריפת הפתילות על הכביש הציבורי בשעת ליל מאוחרת, תוך כדי הפרעה בלתי נסבלת לשכנים, השני מציג חבית "לכבוד רשב"י", משחיר את הכביש, מסיים את הפזמונים ומניח את כל הדשן על אם הדרך ופרח לו איש האמת. הה"ד מלך פורץ לו גדר.
אגב יש עוד כמה דיני מלוכה שאפשר אולי ליישם בחיי עירנו למשל: כל ההורג נפשות שלא בראיה ברורה, או בלא התראה, אפילו בעד אחד, או שונא שהרג בשגגה, יש למלך רשות להרגו ולתקן העולם כפי מה שהשעה צריכה, והורג רבים ביום אחד ותולה ומניחן תלויים ימים רבים להטיל אימה ולשבר יד רשעי העולם.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:12 am
על ידי חיימשה
א. אני נמצא במגע עם ציבור חילוני, ודווקא עם השכבות העליונות ביותר עד לרמה של שופטים בכירים.
אין שם אפילו מראית עין של צדק, של הגינות, הכל קשרים ופרוטקציות, על השולחן ולא מתחת, בתנאי שמשתמשים בטרמינולוגיה הנכונה ושלא יהיה נוכח עיתונאי שהוא כרגע לא מהצד המתאים.
התיאורים המופרכים כביכול על ק. מוצקין, הם מעשים שבכל יום בציבור החילוני, ואנשים תמימים ששומעים בחדשות על תחקיר זה או אחר מניחים בטעות שנושא התחקיר הוא הוא היוצא דופן, ולא היא!

ב. אינני רואה כל קשר בין המקרים שאי''ס מתאר לבין שחיתות.
הרי אף אחד לא מצפה שיפתחו את המבוא למקווה נשים עבור כל הציבור. אז מגיע עסקן שהוא במידה מסוימת כבעלים או ממונה על המקוה, ומאפשר לעצמו להשתמש במפתח כדי להקל על עצמו בלי לגרום נזק לאף אחד.
זה לכל היותר חוסר טאקט לעשות את זה מול אחרים הסובלים כרגע, ובפרט בנוכחות אברכים שחונכו שכולם שווים בעולם הזה.
צורת חשיבה מעוותת שלדעתי לא היתה קיימת בעם ישראל מעולם. הקב''ה ברא את העולם הזה עם היררכיה, יש עשירים ויש מיוחסים ולא לכולם יש את אותו עמודון בסלון.

ג. אני בטבעי מבקר, ויש לי ביקורת מכאן ועד מוסקבה על ראש העיר החרדית בה אני מתגורר.
למרות זאת, אני פשוט מקנא בחלקו בעולם הבא!
וזאת בגלל העלמת העין מעברות בניה. מה שמאפשר מגורים ברווח לאלפי זוגות צעירים, מוריד מעמסה מאלפי מחותנים, ופרנסה מרווחת לאלפים אחרים, תוך סיכון אישי גבוה של ראש העיר.
נכון שזה מכער מעט את הבניין היפהפה בו רכשתי דירה, אבל בסופו של דבר גם הילדים שלי זקוקים למגורים איפשהו, והרווח עולה על הנזק עשרת מונים.
אם מישהו מרגיש ניזוק, הדרך פתוחה לתבוע בב''ד.
מהניסיון - הסיכויים קלושים ברוב המקרים, מה שאומר שהצדק עם הנתבעים.
ובאותו עניין, הטענה כאילו הבעיה היא באיסור מסירה וכו' אינה נכונה.
אחוז הביצוע של פסקי דין ממוניים של בתי המשפט נמוך בהרבה מהביצוע של פסקי דין תורה.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:13 am
על ידי בברכה המשולשת
מצ"ב מש"כ בס"ד בנושאים הרלוונטיים לעניין בספרי (כמדומני שכבר העליתי את הכל בעבר באשכולות אחרים)

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:16 am
על ידי מקדש מלך
ולמה בכל מקום (אפילו באלון שבות) אם חשקה נפשם של כמה זבי חוטם לשחרר את מצבורי המרץ שלהם (או גרוע מכך), אזי שמורה להם אוטומטית ה'זכות להפגין', והם רשאים לחסום צירים מרכזיים כאוות נפשם, להשחית ולהשתולל, וכולם כורעים ברך לפניהם?
האם הזכויות הנ"ל אינן קיימות עבור (ראשי) קהילות חשובות?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:17 am
על ידי חיימשה
איש_ספר כתב:
חיימשה כתב:השחיתות המדוברת מעוגנת בחז''ל
מלך פורץ גדר לעשות לו דרך ואין מוחים בידו
חיימשה כתב:כתבתי כמה תגובות מושקעות באשכול זה והם נמחקו באופן תמוה,( גם סוג של התנהלות עסקנית....) אז לא אסתכן ואכתוב בקיצור.
מי שחושב שיש איזה נושא שבו המצב בציבור החרדי גרוע מהמקביל החילוני, פשוט אינו יודע מה הוא שח.
למעט אסתטיקה חיצונית.
התקינות הפוליטית והעיתונות יחד הרסו כל חלקה טובה.
ומי שהחליט שעיר של מאה אלף תושבים אמורה להתנהל ע"י קבוצת מתנדבים, התכוון שינהלו אותה מושחתים או מטומטמים, ובין 2 האופציות אני מעדיף את האופציה הראשונה.

חשוב לי מאד להבהיר שלא מחקתי אות אחת ואין לי מושג על מה אדוני מדבר
לגופו של דבר: אני מבין שלדעתך העובדים בעירייה אמורים לקבל מלבד שכר חדשי גם סוג של ביזה, אחרת עבודתם היא בגדר התנדבות ממש.
ועוד: הרלוונטיות של של "מלך פורץ לו גדר" להתנהגות טובי העיר מבהירה לי עוד סתומה אחת. והיא התנהגותם של כל מיני ראשי קהילות (נקרא להם כך) לערוך את טקסיהם תוך כדי רמיסה בוטה ומופגנת של זכויות הפרט שסביבם. למשל אחד בוחר לערוך טקס של שריפת הפתילות על הכביש הציבורי בשעת ליל מאוחרת, תוך כדי הפרעה בלתי נסבלת לשכנים, השני מציג חבית "לכבוד רשב"י", משחיר את הכביש, מסיים את הפזמונים ומניח את כל הדשן על אם הדרך ופרח לו איש האמת. הה"ד מלך פורץ לו גדר.
אגב יש עוד כמה דיני מלוכה שאפשר אולי ליישם בחיי עירנו למשל: כל ההורג נפשות שלא בראיה ברורה, או בלא התראה, אפילו בעד אחד, או שונא שהרג בשגגה, יש למלך רשות להרגו ולתקן העולם כפי מה שהשעה צריכה, והורג רבים ביום אחד ותולה ומניחן תלויים ימים רבים להטיל אימה ולשבר יד רשעי העולם.

אולי כב' לא מודע שחברי עירייה אינם משתכרים כלל.
אני מכיר חבר עירייה דומיננטי מאד, שמאז נכנס לעסק הזה איבד את פרנסתו המבוססת ונצרך לבריות!
ח''ו לי להגן על כל התופעות שפורטו בהודעתך, אבל זה לא שחור ולבן. האם מי שנאלץ לעקם את דרכו בגלל הכנסת ס''ת למשל, הוא גם באותה מסגרת?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:25 am
על ידי איש_ספר
המעיין יבחר. מש"כ חברי מועצה הוא כינוי בעלמא. הבריון אותו תיארתי, ושלחתי לו גם לינק לאשכול אחרי שהשגתי את כתובת דוא"לו,אינו חבר מועצה אלא עוזר של. עובד בשכר מלא. ואני לא מבין מה נוגע העמודון שבבית כל אחד, אותו הוא אמור לרכוש לפי כוחו ויכולותיו לבין השימוש במשאבי העיר שאמור להיות הוגן ושווה. מה לזה ולשווינות?
שלא יהיה ספק, לא נולדתי אתמול, והתופעות שתיארתי הם כסף קטן, אני התרעמתי על הפרהסיא. ובזה סיימתי.

אסתטיקה חיצונית של בני התורה

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:37 am
על ידי 002
.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 9:43 am
על ידי מנקיי הדעת שבירושלים
איש_ספר כתב:המעיין יבחר. מש"כ חברי מועצה הוא כינוי בעלמא. הבריון אותו תיארתי, ושלחתי לו גם לינק לאשכול אחרי שהשגתי את כתובת דואל"ו. ובזה סיימתי.

מסתמא הפורום חסום לו, ולעסקני נטפרי שלום.

Re: אסתטיקה חיצונית של בני התורה

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:12 am
על ידי חיימשה
002 כתב:
חיימשה כתב:כתבתי כמה תגובות מושקעות באשכול זה והם נמחקו באופן תמוה,( גם סוג של התנהלות עסקנית....) אז לא אסתכן ואכתוב בקיצור.
מי שחושב שיש איזה נושא שבו המצב בציבור החרדי גרוע מהמקביל החילוני, פשוט אינו יודע מה הוא שח.
למעט אסתטיקה חיצונית.
התקינות הפוליטית והעיתונות יחד הרסו כל חלקה טובה.
ומי שהחליט שעיר של מאה אלף תושבים אמורה להתנהל ע"י קבוצת מתנדבים, התכוון שינהלו אותה מושחתים או מטומטמים, ובין 2 האופציות אני מעדיף את האופציה הראשונה.

[אולי ברחובות מסויימים בתל אביב מוכרים נעליים ב900 ש"ח, אבל] תלך ותעשה סיבוב קטן בארץ הקודש, ותראה שרוב בני הישיבות ובני התורה, לבושים ומסודרים בהרבה יותר מחלקים גדולים ביותר בציבור הכללי. [אמנם יש בעולם בעלי ממון שלבושים באופן מרשים מבחינה חיצונית, אבל אם תסתכל על השכיר הממוצע בשכר המינימום, כמדומני שאינו עולה בחיצוניותו על בחור מישיבת חברון או מיר ברכפלד].
התכוונתי לאסתטיקה של רשות הרבים, כגון עברות בניה, שילוט ואשפה.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:16 am
על ידי שמר
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:
ב. כאשר אנו רואים סיפור כזה עם המקוה, אולי זה מגעיל אותנו. אמנם יש ילדים\בחורים\אברכים הרואים משהו אחר. הם רואים שיש בפרנסות לפרנס את בעליה בשחצנות, וממנו ילמדו וכן יעשו. ומזה יוצא שמי רוצה להיות עסקן? מי שהשחצנות גוברת בו. ומסיפורים כאלה אנו ממנים על עצמינו מנהיגים בלתי הגונים.


כאשר אנו רואים סיפור כזה עם המזרח שבו יושבים הרבה רה"י דיינים ור"כ ויש מתוכם שמקבלים ונהנים מהכבוד - זה מגעיל אותנו. אמנם יש ילדים/בחורים/אברכים הרואים משהו אחר. הם רואים שיש ברבנות לפרנס את בעליה בשחצנות (לא כולם כמובן) וממנו ילמדו וכן יעשו. ומזה יוצא שמי שרוצה להיות בעל משרה תורנית? מי שהכבוד גובר בו. ומסיפורים כאלו יוצא הרבה ת"ח אמתיים שאמנם בתחילת הדרך הכבוד הוא זה שדחף אותם אבל ב"ה התורה עידנה אותם ויש שראויים לאותו כבוד.

ולעצם העניין.
א. כבר היה לעולמים שמי שקרוב לשלטון נהנה יותר, ועל מה יצא פתאום הקצף. וז"ל הנצי"ב (העמק דבר על בראשית פרק יג פסוק ה):

ההלך את אברם וגו'. דכמו אברם הגיע לזה. בשביל חכמתו דכל אדם באו לשאול לו בעצה או בתפלה או דבר חכמה כמש"כ לעיל. כך היו נדרשים ללוט באשר הוא היה אמצעי בין אברם ובין הבאים לפניו להגיד להם דעת אברם ובשביל זה העניקוהו


ב. כמדומני שהמתנגדים לתופעה זו הם כאלו שיש להם בעיה אישית (מסיבות כאלו ואחרות) עם הממסד כך שכל דבר שיעשו העסקנים מתפרש אצלם כפסול, הלא הדבר ברור שאם העסקן עם החיוך המדושן היה אח שלך לא היה לך שום בעיה שהוא נכנס למקווה מתי שנוח לו והטעם הוא שלא איכפת לך ולהיפך אתה חפץ בכך זה בגלל שהעסקן הזה דואג לך לקבל את כל מה שאתה צריך ואתה יודע שכמה שיותר פרוטקציה תהיה לו הוא ימשיך להיות עסקן ולעזור לך, ואם יבוא אליך מישהו בטרוניא כלפיו על כך, הרי תגיד לו בצורה ברורה, אמת אתה צודק אני לא חושב שכך צריך להתנהג ולכן אני לא כזה, אבל אתה יודע כמה קשה הוא עובד? אתה יודע מתי הוא הולך לישון? כמה טלפונים הוא מקבל כל יום? אתה זה ששעתיים לפני כניסת חג הפסח מסתובב ברחובות בשביל לראות שהעובדים פינו את כל מכולות השריפת חמץ בעיר? אז מה איכפת לך שהוא מרגיש טוב קצת והרי זה לא על חשבונך הוא לא לקח לך כלום, האם סתם פעם ראית אותו ברחוב ואמרת לו תודה רבה מכל הלב?.

לענ"ד הכל נגיעות צרות העין ועניין אישי עם אותה עסקונה.

ג. ככה התנהלה מתנהלת ותתנהל חברה מסודרת. ומי שרוצה שוויון מוחלט יכול ללכת לחפש אם נשארו בארץ קיבוצים בזו הדרך.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:17 am
על ידי שמש
חיימשה כתב:
לבי במערב כתב:
שמש כתב:(לא מזמן היה כאן אשכול על איש 'חינוך' הדורש לתת העדפה לבנו בטיעונים 'חינוכיים/תורניים' כאשר בשום חברה מתוקנת הוא לא היה מעלה זאת בדעתו ולא כ"ש על שפתיו).

אין שום מקום מתוקן שפרוטקציה אינה עובדת בו בכל המישורים. ההבדל היחיד הוא שאצלם עושים על זה תחקיר בתקשורת ואצלנו עושים דיון למדני באוצר החכמה...

כבר ניסו להסביר לך שמדובר על חוסר הבושה, על השחיתות בפרהסיה. בשום מקום הוא לא היה מעז לתבוע זאת מאחרים במו פיו ואף אם היה מנסה לסייע לבנו היה עושה זאת בחשאי ובאופן 'אפור' ולא שחור בוהק וזועק.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:19 am
על ידי חיימשה
איש_ספר כתב:המעיין יבחר. מש"כ חברי מועצה הוא כינוי בעלמא. הבריון אותו תיארתי, ושלחתי לו גם לינק לאשכול אחרי שהשגתי את כתובת דוא"לו,אינו חבר מועצה אלא עוזר של. עובד בשכר מלא. ואני לא מבין מה נוגע העמודון שבבית כל אחד, אותו הוא אמור לרכוש לפי כוחו ויכולותיו לבין השימוש במשאבי העיר שאמור להיות הוגן ושווה. מה לזה ולשווינות?
שלא יהיה ספק, לא נולדתי אתמול, והתופעות שתיארתי הם כסף קטן, אני התרעמתי על הפרהסיא. ובזה סיימתי.

קודם כל אם לא בוצעה מחיקה מכוונת, אבקש מחילה על דברי.( מאד לא נעים להקדיש רבע שעה לכתיבת הודעה ולגלות אח"כ שהיא פשוט התאדתה).
עוזר של חבר מועצה חרדי, עובד פי כמה ממקבילו החילוני, כאשר 80 אחוזים מפעילותו היא עסקנות ולא עבודה, דבר שלא קיים בכלל בציבור החילוני. אף חבר מועצה חילוני לא מפרסם את מס' הטלפון שלו ושל עוזריו.
כל אברך שמקבל מכתב מהעירייה מרשה לעצמו לפנות אליו, גם בין מנחה למעריב או בין המקווה לשחרית. עשיתי את זה היום... אף אחד לא יעשה את זה עבור משכורת של כמה אלפי שקלים. עושים את זה בשביל המעמד והפינוק המלווה אותו.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 10:37 am
על ידי אבני גזית
יש הרבה מהצדק בדברי חיימשה


אולם זאת אומר, מהתיאור הססגוני של חדר הטבילה המחניק, יש לחשוש שלא הבמה הפרטית של אותו פקיד עירייה חרתה לאיש ספר, כי אם העובדה שהוא ממתין בתור עם מגבת על חלציים, והפקיד ההוא חופף ראשו ביסודיות.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 11:02 am
על ידי חיימשה
שמש כתב:
חיימשה כתב:
לבי במערב כתב:
שמש כתב:(לא מזמן היה כאן אשכול על איש 'חינוך' הדורש לתת העדפה לבנו בטיעונים 'חינוכיים/תורניים' כאשר בשום חברה מתוקנת הוא לא היה מעלה זאת בדעתו ולא כ"ש על שפתיו).

אין שום מקום מתוקן שפרוטקציה אינה עובדת בו בכל המישורים. ההבדל היחיד הוא שאצלם עושים על זה תחקיר בתקשורת ואצלנו עושים דיון למדני באוצר החכמה...

כבר ניסו להסביר לך שמדובר על חוסר הבושה, על השחיתות בפרהסיה. בשום מקום הוא לא היה מעז לתבוע זאת מאחרים במו פיו ואף אם היה מנסה לסייע לבנו היה עושה זאת בחשאי ובאופן 'אפור' ולא שחור בוהק וזועק.

אז במקום אחר הוא היה דואג לפטר את מי שלא פועל כמצופה.
אצלנו מדברים ע''ז בגלוי ותו לא. אשרינו.
אני חוזר על דעתי שנכתבה גם בדיון ההוא. פרוטקציה אינה מילה גסה. השאלה היא רק לאיזה מטרה והמינון הסביר.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 11:05 am
על ידי חיימשה
אבני גזית כתב:יש הרבה מהצדק בדברי חיימשה


אולם זאת אומר, מהתיאור הססגוני של חדר הטבילה המחניק, יש לחשוש שלא הבמה הפרטית של אותו פקיד עירייה חרתה לאיש ספר, כי אם העובדה שהוא ממתין בתור עם מגבת על חלציים, והפקיד ההוא חופף ראשו ביסודיות.

זוהי בעיה רצינית בפני עצמה, 'לטבול בים' לא יפתרנה, כי הבעיה תצוץ גם בתור לגמ''ח
והתרופה היחידה היא לחיות עם 'כל מה דעביד רחמנא לטב' ואז טוב לך בזה ובבא.
אני כותב זאת כמי שניסה שנים רבות לתקן את העולם, ניהל כמה מערכות, בהצלחה חלקית.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 11:08 am
על ידי אבני גזית
גם הצלחה חלקית היא הצלחה.

לא עליך המלאכה לגמור.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 11:15 am
על ידי דרומי
בכל מקרה, צריך הרב אי"ס להודות לה' שאותו איש ציבור לא נהג כאחד האדם ולא בא גם הוא למקוה הצפוף, שכן כך היה צפוף ומחניק עוד יותר...

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 11:35 am
על ידי יקר
לא עברתי בעיון על כל האשכול, אך אני מתפלא מאוד על הכותבים. האם יש מי שחושב - גם מקרב הרואים בדוגמאות של הרב א"ס זכות לגיטימית לעסקנים - שההנאה משימוש במשאבים ציבוריים 'מחוץ לכללים' עוצרת בשימוש זה בלבד?! גם אם נאמר ש'שחיתות ציבורית אמיתית' אין כאן, פתח גדול לשחיתות מידותית ודאי שיש כאן.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 11:47 am
על ידי אבני גזית
דרומי כתב:בכל מקרה, צריך הרב אי"ס להודות לה' שאותו איש ציבור לא נהג כאחד האדם ולא בא גם הוא למקוה הצפוף, שכן כך היה צפוף ומחניק עוד יותר...



חזק!

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 12:17 pm
על ידי חיימשה
אני חושב שיש כאן הבדלי מנטליות.
במקווה שאני טובל, יש מקווה מיוחד לאדמו''ר.
מכיוון שהאדמור מגיע לעתים רחוקות למקום, הרי שיש מפתח לכמה מיוחסים שמשתמשים בו באופן קבוע לעיני כל. אני אינני אחד מהם.
ראיתי הרבה שמקנאים ולא מפרגנים.
לא ראיתי אחד שרואה בזה חוסר יושר.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 12:24 pm
על ידי מקדש מלך
הדוגמא הספיציפית הזו אינה מתאימה, כי מדובר במקווה פרטית, וברור שזכותו של אדם לנהוג ברכושו הפרטי כראות עיניו, ואילו הרב א"ס מדבר על רכוש העירייה הציבורי.

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 12:29 pm
על ידי איש_ספר
אם כבר עלה המקווה לאדמורי"ם.
במקוה אחר שגם בו אני לעיתים מבקר יש מקוה מיוחד לאדמו"ר בתוך חדר סגור כמובן.
מעל הדלת יש שלט שבו כתוב בערך כך: חדר זה או מקווה זה, נתרם ע"י פלוני (לפי השם ספרדי) להצלחת משפחתו וכו'.
בכל זמן שאני רואה את השלט אני מהפך בדבר, האם יש לאותו מסכן איזה זכות בכך שמימן לאדמו"ר הצעיר את האפשרות להתפנק בחדר מיוחד לו?
מה הגבול? אם אני משדרג את הרכב של האדמו"ר בהגה עץ, מתאים לחרוט ע"ז לע"נ למשל..?

Re: שחיתות פומבית כאורח חיים

פורסם: ד' דצמבר 12, 2018 12:42 pm
על ידי עקביה
עילוי נשמה לא ממש בטוח שיש כאן. אבל ל'הצלחת משפחתו', יתכן אף מסתבר שאותו יהודי ספרדי ראה תוצאות מידיות כאן בעולם הזה..