עמוד 2 מתוך 2

Re: נתיחת גופה לאחר המוות

פורסם: ו' ינואר 11, 2019 12:50 am
על ידי תוכן
למען עמי כתב:
תוכן כתב:אפשר לדון על איסור נתיחת הגופה מול אדם שמעונין לדון איתך עניינית. מול משטרת ישראל ובתי המשפט, אין כאן דיון ענייני, אלא מלחמת תרבות. לדיון כללים משלו, למלחמה כללים משלו.

נראה לי שהדיון כאן הוא לא מול הבית משפט
אלא עם חבר בפורום כאן, הוא סך הכל מעלה תמיהה כנה

ועזוב, בנושא זה אין כאן מלחמת תרבות
הויכוח כאן הוא מעשי - הלכתי וזהו
שום תרבות ושום כלום

נ.ב. למה כל דיון מיד הופך להיות מלחמת תרבות וכולי
ולמה הדיון הופך מיד להיות כנגד הרוחות הזרות ובית המשפט (שאגב, אני מתעב אותם יותר ממך)
היהודי היקר כאן שאל שאלה לגיטימית ומאוד רצינית!


אני מסכים איתך במישור התיאורטי. במישור המעשי אני חושב שהנושא כל כך טעון והשאיר כל כך הרבה צלקות, שקשה מאד לקיים דיון ענייני. זה מלחמה שנמשכת כבר חמשים שנה לפחות, לא קל להיות ענייני במצב שכזה.

Re: נתיחת גופה לאחר המוות

פורסם: ו' ינואר 11, 2019 7:34 am
על ידי הורודנאי
לייטנר כתב:אם עושים זאת לבן אדם חי, זה כנראה לא כדי לנוול אותו, אז מה הקשר לאתיקה רפואית?!

לנוול לא צריך לרצות, לנוול זה מציאות. ניסור גוף אדם חי או מת במסור חשמלי זה ניוול, ואין זה משנה אם כוונת המנסר לנוול או להביא תועלת.

Re: נתיחת גופה לאחר המוות

פורסם: ו' ינואר 11, 2019 8:04 am
על ידי מקדש מלך
למען עמי כתב:אין ספק שניוול המת היא עבירה חמורה.

ויתכן שהוא מ'עיקרי הדת' כמבואר בי"ג עיקרי האמונה ברמב"ם. וכן הובא כאן בשם הבריסקער רב דהוי כטיטוס גידר את הפרוכת...
כל שכן הכא דמיירי בניסיון לקעקע את כל יסודי הדת. ודבר ברור לכל מתבונן שזה קנוניה אחת עם יאיר לפיד ואלעזר שטרן ובית המשפט העליון....
ובזמן היוונים אמרו להם לחטט שכבי ועל זה קמו ונלחמו החשמונאים....
וברור שזה כל החילוניות הטמאה שנכנסת לחדרינו - לחטט שכבי ולזלזל בכבוד המת.....

בקיצער,
אפשר לזעוק שטויות
ואפשר להתחיל לדון בעניין:
1. ממה נובע האיסור [בודאי איסור חמור], בין אדם לחבירו או בין אדם למקום [שניהם נכונים, כל אחד בגדר אחר, ואכמ"ל, יאריכו הת"חים דהכא]
2. מתי יש להתיר: כגון בשביל כבוד המת [-למשל לברר מי הרוצח], בשביל להציל אחרים [ואפילו מספק. ואולי צריך ספק רציני כי זה בין אדם לחבירו, ואולי לא...]
הדיון הקנאי הזה לא מכבד ת"ח
כל ימי גדלתי בין החכמים, ומעולם לא ראיתי אותם כועסים כ"כ שנשאלת שאלה כל כך לגיטימית


ובהודעתו הבאה כתב "ועזוב, בנושא זה אין כאן מלחמת תרבות
הויכוח כאן הוא מעשי - הלכתי וזהו
שום תרבות ושום כלום"

ואען: גם אני איני מבין את הכעס המובע באשכול, אבל אם חושב כבודו שאין כאן מלחמת תרבות ושום כלום, הרי שיש לו הרבה מה ללמוד בעניני מלחמות תרבות.

אין כאן ויכוח הלכתי וזהו. יש כאן ציבור שמחונך לראות בגווית חתול מת וגווית אדם שני עצמים זהים. צביר ביולוגי שסיים את תפקידו.
בכל הדורות, וגם היום, אפפה את המת הילת קדושה. אנחנו מתייחסים אליו כאדם חי, וכך גם הרבה מאחינו שאינם שומרי תורה ומצוות, ואילו המנתחים והמצטלמים מחנכים את העם לבוז לאמונות ה'טפלות' הללו, כי האדם נוצר מן הקוף , ומותר האדם מן הבהמה אין כי הכל...

ההלכה, (שבהחלט קיימת, וכבר מישהו סידר בפורום את החומר בצורה יפה מאוד, ראה viewtopic.php?f=17&t=43485&p=510279#p509470) ממלאת כאן תפקיד נוסף, ובפירוש לא היחיד.

Re: נתיחת גופה לאחר המוות

פורסם: ו' ינואר 11, 2019 3:28 pm
על ידי אבני גזית
תוכן כתב:
למען עמי כתב:
תוכן כתב:אפשר לדון על איסור נתיחת הגופה מול אדם שמעונין לדון איתך עניינית. מול משטרת ישראל ובתי המשפט, אין כאן דיון ענייני, אלא מלחמת תרבות. לדיון כללים משלו, למלחמה כללים משלו.



אני מסכים איתך במישור התיאורטי. במישור המעשי אני חושב שהנושא כל כך טעון והשאיר כל כך הרבה צלקות, שקשה מאד לקיים דיון ענייני. זה מלחמה שנמשכת כבר חמשים שנה לפחות, לא קל להיות ענייני במצב שכזה.


חסד ה' שאנחנו מנהלים דיון בתוך בית מדרש פנימי, ועדיין הותר להעלות שאלות מורכבות בלי להיחשד כבעל קרירות מובנית.

מקווה שמול הילדים בבית אין פנים זועמות כנגד שאלות מעל האינטלקטואל הממוצע.