עמוד 2 מתוך 2

Re: בגדי שיראין אצל צדיקים שאינם מגזע תלמידי הבעש"ט

פורסם: ד' פברואר 06, 2019 5:16 pm
על ידי כדכד
מקדש מלך כתב:אך לא כן דעת הרמב"ן בפרשת יתרו

כי יבא אלי העם לדרוש אלהים - השיב משה לחותנו צריכים הם שיעמדו עלי זמן גדול מן היום, כי לדברים רבים באים לפני, כי יבא אלי העם לדרוש אלהים להתפלל על חוליהם ולהודיעם מה שיאבד להם, כי זה יקרא "דרישת אלהים", וכן יעשו עם הנביאים כמו שאמר (ש"א ט ט) לפנים בישראל כה אמר האיש בלכתו לדרוש אלהים לכו ונלכה עד הרואה, וכן ודרשת את ה' מאותו לאמר האחיה מחלי זה (מ"ב ח ח), שיתפלל עליו ויודיענו אם נשמעה תפלתו, וכן ותלך לדרוש את ה' (בראשית כה כב), כמו שפירשתי שם, ועוד שאני שופט אותם, כי יהיה להם דבר בא אלי ושפטתי. ועוד אני מלמד אותם תורה, והודעתי להם את חקי האלהים ואת תורותיו:...
היה אתה לעם מול האלהים - נגד האלהים, ויאמר היה אתה בעבורם עומד נגד האלהים להתפלל אליו, כטעם יום צעקתי בלילה נגדך (תהלים פח ב):
והבאת אתה את הדברים - שיבקשו אל האלהים - הודה לו על הדבר הראשון שאמר כי יבא אלי העם לדרוש אלהים. ויתכן שהיה גם בזה עצה ממנו, יאמר היה אתה לעם מול האלהים לשבת באהל מועד מזומן לפניו לדרוש אותו, ולא יהיה זה במקום המשפט:
(כ) והזהרת אתהם את החקים ואת התורות - ותודיע להם את הדרך אשר ילכו בה על פי התורה והמצוה. שתזהירם אתה מאד, ותלמדם התורה והמצוה. הודה לו גם במה שאמר והודעתי את חקי האלהים ואת תורותיו. וגם בזה עצה, להזהיר אותם מאד, ולהתרות אותם במצות ועונשם, אחרי אשר לא יעשה הוא בהם את הדין. אבל במשפט אשר אמרת ושפטתי בין איש ובין רעהו, שים לך שופטים עמך, כי כבד ממך דבר המשפט יותר מן הכל, וטוב לך ולהם להקל מעליך, ונשאו אתך. ובידוע כי היו עם משה שוטרים נוגשים בעם, להביא הנתבעים לפניו ולנגשם בדבר המשפט, והרבה מהם עם השופטים האלו, ולכך אמר במשנה תורה (דברים א טו) ושוטרים לשבטיכם. ואין צריך להזכיר זה בכאן, כי לא היה מעצת יתרו:

העולה מהדברים, כשצריך ברכה אין ברירה וחייבים לגשת לאדם הגדול עצמו. וכן כשהוא מלמד תורה (בדורינו פחות שייך). אבל אם יש לך שאלה בלימוד, לא חייבים לרוץ עד החזון איש.

כוונת מר לא כן דעת יתרו לפי פירוש הרמב"ן

Re: בגדי שיראין אצל צדיקים שאינם מגזע תלמידי הבעש"ט

פורסם: ש' פברואר 09, 2019 10:36 pm
על ידי מי זה
נוטר הכרמים כתב:אפשר להוסיף גם את הראב"ד רבי משה שטרנבוך שליט"א.
כמובן מדובר בחלאטלאך משובצים ומוזהבים ולא בבגדי זהב וכסף.


מתורת הגר''מ שליט''א
שימו לב להבדל בין הקטע הראשון [-הנהגה חיצונית] והקטע השני [פנימיות].
חכמה ודעת-הגר''מ שטרנבוך-תרומה-הנהגת ת''ח-1.png
חכמה ודעת-הגר''מ שטרנבוך-תרומה-הנהגת ת''ח-1.png (21.65 KiB) נצפה 2063 פעמים
חכמה ודעת-הגר''מ שטרנבוך-תרומה-הנהגת ת''ח-2.png
חכמה ודעת-הגר''מ שטרנבוך-תרומה-הנהגת ת''ח-2.png (90.88 KiB) נצפה 2063 פעמים

Re: בגדי שיראין אצל צדיקים שאינם מגזע תלמידי הבעש"ט

פורסם: ה' פברואר 14, 2019 11:08 am
על ידי גביר
מדברי הספורנו בפרשתנו פרשת תצווה - על הכתוב 'לכבוד ולתפארת' - 'שיהיה כהן מורה נורא על כל סביביו שהם תלמידיו החקוקים על לבו וכתפיו' משמע שראוי שרב המלמד תלמידים ילבש לבוש שונה המעורר כבוד מצדם [על לבושם של רבנים במקומו ובזמנו של הספורנו כבר האריך בונפיל בספרו הרבנות באיטליה בתקופת הרנסאנס יעוי"ש].

Re: בגדי שיראין אצל צדיקים שאינם מגזע תלמידי הבעש"ט

פורסם: ה' פברואר 14, 2019 5:05 pm
על ידי אבני גזית
גביר כתב:
משמע שראוי שרב המלמד תלמידים ילבש לבוש שונה המעורר כבוד מצדם


ומאחר שכהיום פראק לא מעורר כבוד, והקטיפה בצווארון אף מעוררת גיחוך, לפיכך עברו לבגדי שש.

אגב, הרד"ק לא רואה עצמו כרב לתלמידים.

Re: בגדי שיראין אצל צדיקים שאינם מגזע תלמידי הבעש"ט

פורסם: א' פברואר 17, 2019 3:31 pm
על ידי פרנקל תאומים
אבני גזית כתב:
גביר כתב:
משמע שראוי שרב המלמד תלמידים ילבש לבוש שונה המעורר כבוד מצדם


ומאחר שכהיום פראק לא מעורר כבוד, והקטיפה בצווארון אף מעוררת גיחוך, לפיכך עברו לבגדי שש.

תסלח לי שאני כותב את זה, אבל ההיפך הוא הנכון: בגדי השש דהאידנא הם המעוררים גיחוך (ואולי זה תלוי תרבות..).
למה הם מעוררים גיחוך? כי הם זרים ומוזרים וצבעוניים כבגדי נשים.
בדור כ''כ הומגני שכולם כולם לובשים אותו דבר (שחור מלמטה עד למעלה), התרגלנו לראות את הססגוניות כזרה ומוזרה ולא כמעוררת כבוד.

Re: בגדי שיראין אצל צדיקים שאינם מגזע תלמידי הבעש"ט

פורסם: ש' ינואר 04, 2020 7:57 pm
על ידי חשבה לטובה
פרנקל תאומים כתב:
חיימשה כתב:
פרנקל תאומים כתב:
חיימשה כתב:
חרסון כתב:הרב פ"ת, כבר כתבתי לך לעיל שכנראה נפשך שונה במעט מנפשו של הרב דב קוק. והאמת היא שמהכרות מועטה עמו (אם-כי לא עמך, לפחות בנתיים), אני משוכנע בכך די בוודאות... מה לך מנסה 'להבין' דבר המסור ללב?


כמדומה שאמר פעם שהושפע בזאת מקשריו עם המקובל רבי ניסים פרץ.