עמוד 2 מתוך 6

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 6:30 pm
על ידי זאב ערבות
נחלי אפרסמון כתב:אגב ידידי רבי זאב יש מדרש מובא בח"ח שאדם לא יספר לאשתו שביזוהו.

הלא כתבתי זאת במפורש רק במלים אחרות: בקשר לבית, כמה מאמרי חז"ל יש איך על הבעל להתנהג בשביל שאשתו תחשיב אותו?

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 6:31 pm
על ידי נחלי אפרסמון
הבאתי אדר"נ.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 6:32 pm
על ידי אוצר החכמה
אני רואה שההתלוצצות הקטנה שהתלוצצנו ר' זאב ואני עשתה ענפים ופירות לשמחת חברי הפורום.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 6:36 pm
על ידי נחלי אפרסמון
זה גם תורה ר' משה.בחינת שיחת חולין של ת"ח.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 6:37 pm
על ידי זאב ערבות
נחלי אפרסמון כתב:אני רק מצטט אני ידידו של רבי זאב ומרגיש את צערו.

אין לי צער ולא היה לי צער, כפי שכתבתי עברתי את השלב בחיים שדבר כזה יצער אותי. מה שכן מצער אותי זה שלמרות שכמעט ששית של השנה אנו מצטערים על מותם של תלמידי ר"ע שלא נהגו כבוד זה בזה, ולא לומדים לקח ליישם זאת הלכה למעשה. אדם שתפקידו לבא במגע עם הבריות במסגרת כלשהיא, תורנית או לא, ראוי שילמד כיצד להתנהל עם הבריות שלא יפגע ברגשותיהם. לנעול בפני מישהו את הדלת, אפילו שמוצדק, בלי לתת הסבר ואפשרות להסביר את עצמו זה מעשה שמסופקני עם יש ת"ח כלשהו שיאמר שזו דרך נאותה לסיים את תפקידו. בפרט שזה שעושה זאת הוא בעצמו ת"ח!

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 6:41 pm
על ידי זאב ערבות
אוצר החכמה כתב:אני רואה שההתלוצצות הקטנה שהתלוצצנו ר' זאב ואני עשתה ענפים ופירות לשמחת חברי הפורום.

ב"ה מעז יצא מתוק ואקווה שלקראת סיום ימי הספירה וקבלת התורה הדברים יעשו פירות ויתקיימו דברי רבי אלעזר אמר רבי חנינא: תלמידי חכמים מרבים שלום בעולם, שנאמר...

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 8:04 pm
על ידי חד ברנש
קדיש.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 8:09 pm
על ידי יואל שילה
רציתי להוסיף [כידידו של ר' זאב] שדבריו נגעו בנימי נפשי
כמה וכמה פעמים עמדתי בחיי מול שוקת שבורה, שבה אנשים שהשקעתי בהם את מיטב אוני זמני כוחי מרצי כספי ועוד - ירקו בי והפכו לאויבים, והגרוע יותר - שארך זמן עד שידעתי זאת, ובינתיים המשיכו להראות כאויבים אך עשו את מעשי הנבלה במרמה.
אף שגם יריקה היא התייחסות, אולם מאנשים ברמה מצפים עכ"פ למינימום של יחס לנסות לשוחח עם האדם לפני שיורקים עליו.
כך שההתנהגות של אי התייחסות לאחר עזיבה, אף שמוכרת לי יפה כמה פעמים - אך זה ממש ייסורים בקטנה.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 8:26 pm
על ידי פרנקל תאומים
אישצפת כתב:
נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .

הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל

שר הדתות ויו''ר המזרחי רי''ל פישמן מיימון ז''ל היה אמנם ת''ח ואף שימש כרב בעיירה קטנה במולדובה, אבל אינני יודע מי אמר לך שהוא היה ת''ח גדול, הגוזמא קצת מיותרת. הוא יסד את "מוסד הרב קוק'' שכמובן הו''ל את ספריו החביבים ''שרי המאה'', כמו גם את שאר ספריו (תולדות הגר''א ועוד).
ניניו הם שמנהלים כיום את מוסד הרב קוק (הם משתייכים למגזר החרדי, ילדיו של נכדו האהוב הגאון רבי שילה רפאל זצ''ל).

אינני חושב שהגריח''ס אמר את שאמר דווקא בשל היות רי''ל פישמן מיימון ממנהיגי המזרחי, כ''א בשל מערכת היחסים המתוחה שהיתה בינו ובין היהדות החרדית, על כל המסתעף ממערכת היחסים הזו ואכמ''ל.

''שרי המאה'' הינה יצירה מיוחדת: כתיבה קולחת, סיפורים שזורים אלו באלו חורזים מעניין לעניין ומאישיות לאישיות, העלאת זכרם של גדולים ונגידים שבמרוצת הדורות שמם כמעט השתקע, היכרות עם הסביבה ההסטורית שבתוכה פעלו האישים הגדולים, הערצה כנה לחכמי ישראל מכל הגוונים מחד גיסא, זלזול הרחקה ואף משטמה לאנשי הרפורמה וההשכלה מאידך גיסא. אמנם, הספר הוא אוסף של סיפורי פולקלור מן הגורן ומן היקב, ואין לייחס לו אמינות מעבר לכך.

מה שכן, בכמה וכמה דוכתי הספר עוסק בציונותו הנלהבת של המחבר ובהתמרמרותו הגדולה על ההתנגדות שנודעה לציונות בקרב חוגי הרבנים והיהדות החרדית, הליטאית בפרט, כמו גם בנסיונות לשכנע את הקורא כי חבל נכבד של רבנים גדולי תורה נתנו את אמונם בתנועה הציונית או אף נמנו על תנועת ''המזרחי'', וכמובן שכל הרבנים הגדולים שזיקתם לחובבי ציון או לציונות הינה מן המפורסמות זוכים ב''שרי המאה'' לתיעוד מקיף במיוחד, בנוסף לרבנים עלומים באופן יחסי מתומכי ''המזרחי'' שהמחבר ראה לנכון להציב להם גלעד בספרו ולהעלות את פועלם על נס.

עם הנ''ל, לענ''ד, לא נס ליחו של הספר, הוא יחודי מאד ומעשיר לא מעט, ועבור מי שניחן בחוש ביקורת ויודע להפריד מוץ מן התבן ולא להתייחס לכל הנכתב כ''תורה למשה מסיני''... הסדרה בהחלט מומלצת. אלא שנכון לדעת מי היה המחבר ע''מ לתת לדבריו את ההתייחסות המתאימה.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 8:49 pm
על ידי פרנקל תאומים
תוכן כתב:
זאב ערבות כתב:
תוכן כתב:אני מצטער, אבל אני לא מסכים. הפורום הוא לא מקום אמיתי, ואנשים מתנהגים פה בצורה שלא היו מתנהגים בחיים האמתיים. אם חברות אמת ודאגה כנה אתה מחפש, אתה לא תמצא אותן פה. הפורומים, כולל הטובים שבהם, הם בסך הכל אפשרות לאנשים לדבר, ולרמות את עצמם שמישהו מעונין במה שהם אומרים. זה לא מקום של חברות, צמיחה, או התעלות. אם אתה מגיע לפה עם ציפיות למשהו רציני, אתה תתאכזב, ואין לך להאשים אלא את עצמך.

רב תוכן היקר, עברתי מספיק נסיונות וחוויות בחיים, ואוי למי שתהפוכות פורום זה או אחר מדכדך את רוחו. כפי שכתבת הפורום הוא בסך הכל לתת לאנשיט אפשרות לדבר... ומי שיש לו ציפיות סופו לקבל מפח נפש. אני מצטער לומר לך אך הפורום הוא מקום אמיתי ביותר בו מחליפים אנשים דעות ומחשבות והגיגים ומחפשים עצות ועזר אחים ומספרים סיפורים. האנשים שכותבים כאן הם אנשים חיים וחושבים, ורובם כותבים ביושר ובכנות, ואם לדעתך יש כאלו המרמים את עצמם או את שאר המשתתפים, זו המציאות בכל קבוצה. אותם בעיות שאתה מתאר קורים גם "בחיים האמיתיים" שאנשים מרמים את עצמם (ומדוע שלא נסבור שאתה הוא אחד מאלה שמרמים...).
צמיחה התעלות ויצירת קשר חברות קשים גם במסגרת הישיבה. ככלל, היום קשה לקנות חבר אמיתי שממש איכפת לו ממך, ומי שיש לו צפיות סופו שיתאכזב, לכן עדיף שיהיו צפיות נמוכות עד כמה שאפשר, כך יש סיכוי יותר סביר שתוכל לעבור את נסיונות החיים בשלום. כל זה ידוע, בפרט לאנשים למודי נסיונות חויות והרפתקאות כמונו. איני יודע מדוע אתה סבור שיש לי צפיות מהפורום ושאני מאוכזב ממנו? (דרך אגב דברי בוורט ההוא לא מכוונים לאוה"ח אלא הערה כללית). אמנם נחמד שאתה מנסה להשתמש בידע הפסיכולוגי שלך לנתח את רגשותי אך אומר לך בפה מלא שהפעם נכשלת.
מה שמטריד אותי הוא שכאשר נוצר מצב שאדם האחראי על קבוצה מסויימת נוכח לדעת שאחד מהחברים בה (מבוגרים בפורום, פועלים במקום העבודה, נערים בישיבה, ילדים בכיתה) לא מתאים יותר - שתהיה הסיבה אשר תהיה וזו זכותו להחליט זאת, יש דרכים כיצד לעשות זאת בצורה יפה ונעימה ולא סתם לזרוק מהקבוצה ולטרוק את הדלת, ובפרט לא לעשות זאת בפתאומיות בלי אזהרה מוקדמת. מי שאינו יודע לעשות זאת בדרך נכונה, עדיף שלא יהיה רבי, או מנהל, או אחראי על פורום, כיון שלעשות זאת בצורה מעליבה יכול לגמור את האדם!
איך אמור להרגיש אדם החוזר לביתו אחר יום לימוד בכולל או יום עבודה מפרך, למצוא את הדלת נעולה ופתק מודבק עליה: הדלת נחסמה בפניך לצמיתות. לבירור הדבר אנא פנה לרב של השכונה. האם דרך זו נראית בעיניך? אך לא זאת הנקודה שרציתי לעורר, אלא חוסר ההתעניינות של אלו שעד לפני רגע קראו לך ידידים ובן רגע שכחו אותך, ואם אתה רוצה לומר שרק בעולם הוירטואלי של האינטרנט זה קורה, אז יש לי חדשות בשביך. כשעזבנו את ברוקלין לאחר שגרנו בשכונה 13 שנה, היו מספר שכנים שסברתי שאנו ידידים (אז לא היה אינטרנט), וכשחזרתי בפעם הראשונה לדינר של בית הכנסת, איש "מידידי" לא ראה לנכון לשבת לידי כיוון שאיני יותר חלק מהחבורה, כאילו לומר, כל עוד גרת ביננו היינו ידידים, כעת לך תחפש חברים חדשים במונסי. היחיד שהתקשר היה אחד שבקש תרומה לישיבה שלו, שאלתי אותו ואם לא היה דינר לישיבה היית מתקשר?


אכן יש פה אנשים שכותבים בכנות, אבל זה לא משנה את המציאות הכללית. אנשים נכנסים לפה, בתקוה שהם יזכו להערכה, לא לשום סיבה אחרת. כשאדם מגיע הביתה, אם הוא בן אדם, הוא יחשוב על האחריות שלו לאשתו ולבניו. זה לא מה שקורה פה. אנשים לא נכנסים פה עם השאלה איך אני יכול להטיב, או, למי אני יכול לעזור. אנשים נכנסים פה אך ורק לסיבה אחת, במודע או שלא במודע, והיא, היאך אני אזכה להערכה, איך אני אוכל להוכיח לכולם שאני מיוחד, שאני חכם. כל המשתתפים האחרים, הם בסך הכל כלי עזר לעזור להם להגשים את שאיפותיהם. אז אין להתפלא, אם הם לא שמים לב שאחד החברים חסרים. כי גם כשהוא היה פה, לא שמו לב אליו.


אחד מיקירי ת''ח דקרתא הדין, ה''ה הגאון ר' פרי יהושע שליט''א כתב כאן פעם- מדוע אנשים כותבים בפורום? מפני שרוח היא באנוש, אדברה וירווח לי... הוי אומר: יש לאנשים צורך להוציא החוצה..

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 10:01 pm
על ידי זאב ערבות
רי"ל מיימון הוציא סדרה נוספת הנקראת מדי חודש בחודשו על המאורעות שאירעו באותו חודש ותולדות הגדולים שנפטרו בו. הספר הזה ידוע פחות משרי המאה אך יותר מעניין ממנו.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 10:37 pm
על ידי הפצת המעיינות
שלום! הגעתי לקבוצת הוואטסאפ של אוצר החכמה?

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 10:44 pm
על ידי המעיין
מה זה וואטסאפ?

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 10:59 pm
על ידי זאב ערבות
המעיין כתב:מה זה וואטסאפ?

וואטסאפ זה שם קבוצה המתקשרת ביניהם דרך האינטרנט והמחליפים הודעות בענינים שונים לפי האינטרס של הקבוצה כגון הערות תורניות, דברי תורה, איתור מקורות נעלמים, הרהורים ולבטים בחינוך. לכל משתתף בקבוצה יש שם ניק משלו ומשתדל שלא תתגלה זהותו האמיתית.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 11:01 pm
על ידי זאב ערבות
אוצר החכמה כתב:אני רואה שההתלוצצות הקטנה שהתלוצצנו ר' זאב ואני עשתה ענפים ופירות לשמחת חברי הפורום.

מדוע לקרוא לזאת התלוצצות? יותר מתאים שיחת חולין של ת"ח.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 11:21 pm
על ידי אוצר החכמה
לא הבנתי. באמת אתה רוצה לתת לנו בשינים ולא בצחוק.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ד' יוני 05, 2019 11:31 pm
על ידי זאב ערבות
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. באמת אתה רוצה לתת לנו בשינים ולא בצחוק.

מחילה, רק התלוצצתי.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 12:38 am
על ידי נחלי אפרסמון
כעת אוסיף שהגרי"ח סופר אמר לי שהוא דיבר על מרן הגרי"ז.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 6:24 am
על ידי הפצת המעיינות
זאב ערבות כתב:
המעיין כתב:מה זה וואטסאפ?

וואטסאפ זה שם קבוצה המתקשרת ביניהם דרך האינטרנט והמחליפים ביניהם פטפוטי נשים.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 6:44 am
על ידי זאב ערבות
הפצת המעיינות כתב:
זאב ערבות כתב:
המעיין כתב:מה זה וואטסאפ?

וואטסאפ זה שם קבוצה המתקשרת ביניהם דרך האינטרנט והמחליפים ביניהם פטפוטי נשים.

פורום כווטסאפ, כל אחד רואה לפי מעשיו, אחד רואה החלפת דעות בענינים תורניים והשני רואה פטפוטי נשים.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 6:59 am
על ידי הפצת המעיינות
צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 7:31 am
על ידי זאב ערבות
הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?

שאלה טובה, נצנצה בי רוח הקודש ופתחתי אותו באספקלריא. אם אשכול זה הוא בגדר פטפוטי נשים, מדוע אתה מעיין בו? ביטול תורה וביטול זמן.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 10:16 am
על ידי נחלי אפרסמון
יש מעיינות ויש מעיינות .ודו"ק

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 11:50 am
על ידי כדכד
זאב ערבות כתב:רי"ל מיימון הוציא סדרה נוספת הנקראת מדי חודש בחודשו על המאורעות שאירעו באותו חודש ותולדות הגדולים שנפטרו בו. הספר הזה ידוע פחות משרי המאה אך יותר מעניין ממנו.

רוב הדברים שבמדי חודש בחדשו כתובים גם בשרי המאה ודומני שבתחילה היה כותב כל חודש ואח"כ ריכז לפי חדשים ובסוף ערך מחדש כשרי המאה.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 1:57 pm
על ידי רעגענסבורגער
זאב ערבות כתב:
נחלי אפרסמון כתב:אני רק מצטט אני ידידו של רבי זאב ומרגיש את צערו.

אין לי צער ולא היה לי צער, כפי שכתבתי עברתי את השלב בחיים שדבר כזה יצער אותי. מה שכן מצער אותי זה שלמרות שכמעט ששית של השנה אנו מצטערים על מותם של תלמידי ר"ע שלא נהגו כבוד זה בזה, ולא לומדים לקח ליישם זאת הלכה למעשה. אדם שתפקידו לבא במגע עם הבריות במסגרת כלשהיא, תורנית או לא, ראוי שילמד כיצד להתנהל עם הבריות שלא יפגע ברגשותיהם. לנעול בפני מישהו את הדלת, אפילו שמוצדק, בלי לתת הסבר ואפשרות להסביר את עצמו זה מעשה שמסופקני עם יש ת"ח כלשהו שיאמר שזו דרך נאותה לסיים את תפקידו. בפרט שזה שעושה זאת הוא בעצמו ת"ח!
דרך אגב שמתם לב כמה ידידים יש לי ב"ה בפורום?

זה פייסבוק פה?!

נ.ב. אולי גם תספר לנו איזה שייקים אתה מעדיף לארוחת בוקר ותאריכי לידה של הנכדים.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 4:23 pm
על ידי זאב ערבות
רעגענסבורגער כתב:
זאב ערבות כתב:
נחלי אפרסמון כתב:אני רק מצטט אני ידידו של רבי זאב ומרגיש את צערו.

אין לי צער ולא היה לי צער, כפי שכתבתי עברתי את השלב בחיים שדבר כזה יצער אותי. מה שכן מצער אותי זה שלמרות שכמעט ששית של השנה אנו מצטערים על מותם של תלמידי ר"ע שלא נהגו כבוד זה בזה, ולא לומדים לקח ליישם זאת הלכה למעשה. אדם שתפקידו לבא במגע עם הבריות במסגרת כלשהיא, תורנית או לא, ראוי שילמד כיצד להתנהל עם הבריות שלא יפגע ברגשותיהם. לנעול בפני מישהו את הדלת, אפילו שמוצדק, בלי לתת הסבר ואפשרות להסביר את עצמו זה מעשה שמסופקני עם יש ת"ח כלשהו שיאמר שזו דרך נאותה לסיים את תפקידו. בפרט שזה שעושה זאת הוא בעצמו ת"ח!
דרך אגב שמתם לב כמה ידידים יש לי ב"ה בפורום?

זה פייסבוק פה?!

נ.ב. אולי גם תספר לנו איזה שייקים אתה מעדיף לארוחת בוקר ותאריכי לידה של הנכדים.

שמתי לב שהוספת את הנ.ב.
אז אענה לך ברצינות ולא בסרקסטיות. אם אתה מעוניין בפרטים אלו תבקש בפרטי או שתכנס לדף הפייסבוק שלי, שם תמצא את כל מה שרצית לדעת עלי כולל תפריט הארוחות ורשימת שמותיהם של כל הניקים בפורום שמציקים לי.
אך יותר לענין, אכן הפורום, עד כמה שזה לא נשמע פ.ר. הוא מין רשת חברתית! למעשה כל קבוצה מוגדרת הכוללת אנשים שיש להם אינטרס משותף וכדומה היא רשת לברתית, אפילו בית המדרש עצמו! רשת חברתית לא צריכה בדווקא להיות זו הנמצאת באינטרנט או בצורה דיגיטלית כלשהיא. בעברית קוראים לזאת "חבורה". ההבדל היחיד הוא מה מעסיק את אנשי הרשת - הבלים ושטויות או דברי תורה וחכמה. הפורום מאפשר לאנשים בעלי אינטרס תורני לחבור יחד ולהתכתב בינהם בצורה נוחה שעד להמצאת האינטרנט לא היה שייך, כך שלולי הפורום לא היית יודע כלל מקיומי או מקיום שאר האנשים המשתתפים כאן. וכמו בכל קבוצה כל אחד מוצא את אלו שהוא מתחבר אליהם יותר ואת אלו שפחות או בכלל לא ונוצרים קשרים בין החברים שמספרים על שמחותיהם כגון הולדת ילד או חיתון או שהם עצמם מתחתנים (כפי שארע השבוע, ולצערינו גם על מקרים עצובים כמו רב איתן הינקין הי"ד). אז מדוע לא שאלת בהודעה ההיא השבוע מה זה פייסבוק פה? מה בדיוק מפריע לך שכתבתי שיש לי ידידים בפורום? אדרבה היית צריך לשמוח שהפורום מרבה ידידות ולא מחלוקת.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 6:52 pm
על ידי כדכד
פרנקל תאומים כתב:
אישצפת כתב:
נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .

הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל

שר הדתות ויו''ר המזרחי רי''ל פישמן מיימון ז''ל היה אמנם ת''ח ואף שימש כרב בעיירה קטנה במולדובה, אבל אינני יודע מי אמר לך שהוא היה ת''ח גדול, הגוזמא קצת מיותרת. הוא יסד את "מוסד הרב קוק'' שכמובן הו''ל את ספריו החביבים ''שרי המאה'', כמו גם את שאר ספריו (תולדות הגר''א ועוד).
ניניו הם שמנהלים כיום את מוסד הרב קוק (הם משתייכים למגזר החרדי, ילדיו של נכדו האהוב הגאון רבי שילה רפאל זצ''ל).
...

נדמה לי שהוא כתב גם בלמדנות
הוא עצמו מספר שלמד אצל בעל ערוך השלחן
כנראה למדנותו נשכחה בגלל עיסוקו בענינים צבוריים
זה שהוא אחז בהשקפה שונה משל מר אינו מתיר להפקיעו מגדר ת"ח גדול כל עוד אין ראיה לכך

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 7:00 pm
על ידי מאיר סובל
כל מי שאין אסמכתא להפקיעו מגדר ת"ח גדול, הוא בחזקת ת"ח גדול וא"א להפקיעו מחזקה זו?
כולל אני?

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 7:03 pm
על ידי זאב ערבות
כדכד כתב:
פרנקל תאומים כתב:
אישצפת כתב:
נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .

הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל

שר הדתות ויו''ר המזרחי רי''ל פישמן מיימון ז''ל היה אמנם ת''ח ואף שימש כרב בעיירה קטנה במולדובה, אבל אינני יודע מי אמר לך שהוא היה ת''ח גדול, הגוזמא קצת מיותרת. הוא יסד את "מוסד הרב קוק'' שכמובן הו''ל את ספריו החביבים ''שרי המאה'', כמו גם את שאר ספריו (תולדות הגר''א ועוד).
ניניו הם שמנהלים כיום את מוסד הרב קוק (הם משתייכים למגזר החרדי, ילדיו של נכדו האהוב הגאון רבי שילה רפאל זצ''ל).
...

נדמה לי שהוא כתב גם בלמדנות
הוא עצמו מספר שלמד אצל בעל ערוך השלחן
כנראה למדנותו נשכחה בגלל עיסוקו בענינים צבוריים
זה שהוא אחז בהשקפה שונה משל מר אינו מתיר להפקיעו מגדר ת"ח גדול כל עוד אין ראיה לכך

כתב ספר למדני הנותן בים דרך. זו דרכו של עולם, כאשר מישהו אינו מסכים לדעתי ושיטתי, אז פוסלים אף את למדנותו ואין צורך להביא דוגמאות. אך הבעיה אתו היתה שכאשר יצאו נגד הרעיון של הסנהדרין הוא התבטא בצורה לא מכובדת בלשון המעטה נגד גדולי ישראל ואף נכדו הגר"ש רפאל מחה בו נמרצות על כך.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 7:49 pm
על ידי פרנקל תאומים
זאב ערבות כתב:
כדכד כתב:
פרנקל תאומים כתב:
אישצפת כתב:
נחלי אפרסמון כתב:הגאון ר' יעקב חיים סופר אמר לי בזה"ל: אסור להכניס ספר זה לבית .

הוא היה ת"ח גדול רק שהוא השתייך לזרם המזרחי ציוני, וכנראה משום כך אמר הגריח"ס את דבריו.
במאמר המוסגר [ככל הנראה כת"ר בלי עין רעה זכרן גדול שיודע לצטט מילה במילה מהספר מבלי שיחזיקנו בביתו על סמך קריאתו בו בעבר]
ירבו כמותך בישראל

שר הדתות ויו''ר המזרחי רי''ל פישמן מיימון ז''ל היה אמנם ת''ח ואף שימש כרב בעיירה קטנה במולדובה, אבל אינני יודע מי אמר לך שהוא היה ת''ח גדול, הגוזמא קצת מיותרת. הוא יסד את "מוסד הרב קוק'' שכמובן הו''ל את ספריו החביבים ''שרי המאה'', כמו גם את שאר ספריו (תולדות הגר''א ועוד).
ניניו הם שמנהלים כיום את מוסד הרב קוק (הם משתייכים למגזר החרדי, ילדיו של נכדו האהוב הגאון רבי שילה רפאל זצ''ל).
...

נדמה לי שהוא כתב גם בלמדנות
הוא עצמו מספר שלמד אצל בעל ערוך השלחן
כנראה למדנותו נשכחה בגלל עיסוקו בענינים צבוריים
זה שהוא אחז בהשקפה שונה משל מר אינו מתיר להפקיעו מגדר ת"ח גדול כל עוד אין ראיה לכך

כתב ספר למדני הנותן בים דרך.

''הנותן בים דרך'' הינו ספר פולמוס בין החריף והבקיא, ומטרתו להוכיח את העליונות של הבקיאות על פני החריפות. פישמן מיימון חיבר אותו כשהיה בן 19. כמדומה שכל ימיו הוא לא חיבב את ה''למדנות'' וביכר על פניה את הבקיאות.

זו דרכו של עולם, כאשר מישהו אינו מסכים לדעתי ושיטתי, אז פוסלים אף את למדנותו ואין צורך להביא דוגמאות. אך הבעיה אתו היתה שכאשר יצאו נגד הרעיון של הסנהדרין הוא התבטא בצורה לא מכובדת בלשון המעטה נגד גדולי ישראל ואף נכדו הגר"ש רפאל מחה בו נמרצות על כך.

אני אינני נמנה על הנוהגים כן. ואעפ''כ חושבני ש''ת''ח גדול'' במקרה דנן היא הפרזה. יתכן שאני טועה, אבל מה''ת?

הגר''ש רפאל מחה נמרצות בסבו??? מהיכן הבאת את זה?

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:06 pm
על ידי זאב ערבות
פרנקל תאומים כתב:
הגר''ש רפאל מחה נמרצות בסבו??? מהיכן הבאת את זה?

דדבר ידוע ומפורסם ואמר לו שאם אינו מבקש מחילה הוא מנתק עמו מגע. איני זוכר היכן ראיתי זאת, יתכן בספר הזכרון שיצא לזכרו

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:06 pm
על ידי פרנקל תאומים
נחלי אפרסמון כתב:כעת אוסיף שהגרי"ח סופר אמר לי שהוא דיבר על מרן הגרי"ז.

נכלל במה שרמזתי לעיל במילה: "ואכמ''ל". (מדובר כמובן על פרשיית ''היכל שלמה'' והמסתעף).

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:14 pm
על ידי פרנקל תאומים
זאב ערבות כתב:
פרנקל תאומים כתב:
הגר''ש רפאל מחה נמרצות בסבו??? מהיכן הבאת את זה?

דדבר ידוע ומפורסם ואמר לו שאם אינו מבקש מחילה הוא מנתק עמו מגע. איני זוכר היכן ראיתי זאת, יתכן בספר הזכרון שיצא לזכרו

ר' זאב, דומה עליי כי חלמא טבא חזה מר.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:16 pm
על ידי פרנקל תאומים
הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?

פשיטא שכן! כל אשכול שיש בו הודעה ממעכ''ת הינו חייב בברכות התורה, שהלא כל הודעה של מעכ''ת הינה ד''ת הצריכים לימוד.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:20 pm
על ידי הפצת המעיינות
זאב ערבות כתב:בהזדמנות זו אכתוב כמה מלים על פייסבור ווטסאפ למי שלא יודע. ווטסאפ היא בבעלות פייסבוק. פייסבוק זו רשת חברתית שמאפשרת לכל אדם ובחינם לפתוח דף שבו הוא יכול לפרסם מה שעולה על רוחו (למעשה זה לא נכון יותר שכן כל הרשתות החברתיות כולל יוטיוב כעת הודיעו שהם יגבילו את המידע ההרסני כגון תנועות נאו נציות או אנטישמיות וגם כאלו ששמים מידע מוטעה כגון נגד חיסונים ושהעולם שטוח). אך במקרה של פייסבוק זו באמת חברות פיקטיבית שכן אין בעצם מכנה משותף בין האנשים מלכתחילה אלא כל אחד רק מחפש שם את התפארת והתהלה ולהשתבח בעצמו (למרות שהיום יש הרבה אנ"ש שמפרסמים שם את דרשותיהם והגיגיהם התורניים שכן כך מקבלים תפוצה נרחבת).
ווטסאפ לעומת זאת זאת פשוטו כמשמעו היא תוכנה המאפשרת להעביר הודעות ושיחות טלפון ווידאו בין אחד לשני או בין קבוצות של עד 20 אנשים. זו תכנה חינמית מאוד שימושית בפרט למשפחות שבני המשפחה מרוחקים זה מזה ובמקום לטלפן לעשרים אנשים שנולדה נכדה (במזל טוב בשבוע שעבר) שולחים הודעה אחת לכולם עם כמה תמונות. אם מישהו יכול לומר לי מה הבעיה עם כך אודה לו מאוד (זה שיכולים להשתמש עם זה גם לדברים אסורים זו טענה שאבדה עליה הקלח וחבל להתיחס אליה יותר, שכן גם בטלפון למי שמתמצא ניתן ללהשתמש לדברים אסורים או בכל אמצעי תקשורת אחר).

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:35 pm
על ידי פרנקל תאומים
זאב ערבות כתב:
הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?

שאלה טובה, נצנצה בי רוח הקודש ופתחתי אותו באספקלריא. אם אשכול זה הוא בגדר פטפוטי נשים, מדוע אתה מעיין בו? ביטול תורה וביטול זמן.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:40 pm
על ידי הפצת המעיינות
רעגענסבורגער כתב:זה פייסבוק פה?!

נ.ב. אולי גם תספר לנו איזה שייקים אתה מעדיף לארוחת בוקר ותאריכי לידה של הנכדים.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:44 pm
על ידי זאב ערבות
.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:45 pm
על ידי זאב ערבות
פרנקל תאומים כתב:
זאב ערבות כתב:
פרנקל תאומים כתב:
הגר''ש רפאל מחה נמרצות בסבו??? מהיכן הבאת את זה?

דדבר ידוע ומפורסם ואמר לו שאם אינו מבקש מחילה הוא מנתק עמו מגע. איני זוכר היכן ראיתי זאת, יתכן בספר הזכרון שיצא לזכרו

ר' זאב, דומה עליי כי חלמא טבא חזה מר.

לא ולא ידידי, ראיתי זאת מובא באיזה שהוא מקום, אברר ואודיע לך בהקדם האפשרי שלא יהיו לך נדודי שינה עקב כך.

Re: ידינו לא שפכו את הדם הזה

פורסם: ה' יוני 06, 2019 8:57 pm
על ידי פרנקל תאומים
הפצת המעיינות כתב:
זה פייסבוק פה?!

נ.ב. אולי גם תספר לנו איזה שייקים אתה מעדיף לארוחת בוקר ותאריכי לידה של הנכדים.



זאב ערבות כתב:
הפצת המעיינות כתב:צריך לברך ברכת התורה לפני שקוראים אשכול זה?

שאלה טובה, נצנצה בי רוח הקודש ופתחתי אותו באספקלריא. אם אשכול זה הוא בגדר פטפוטי נשים, מדוע אתה מעיין בו? ביטול תורה וביטול זמן.


נ''ב:
לא ברור מדוע כת''ר סבור שההודעות של עצמו באשכול זה מעשירות ומשמעותיות יותר מהודעותיו החביבות והמעניינות של רבינו הזאב. אם הודעותיו של מר אינם בגדר פטפוטים של אנשי רשתות חברתיות, אזי גם הודעותיו של רבינו הזאב אינם בגדר זה.