עמוד 2 מתוך 2

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 11:25 am
על ידי אוצר החכמה
אני מניח שכוונתך להרב שמחה קוק שליט"א.
(לא כולנו רחובותים..)

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 11:44 am
על ידי גביר
כן, כמובן, כתבתי שזה היה ברחובות.

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 12:02 pm
על ידי ברמן
אוצר החכמה כתב:אני מניח שכוונתך להרב שמחה קוק שליט"א.
(לא כולנו רחובותים..)


אתה לא רואה שהוא מתאר התייחסות של ציבור מסוים הקורא לו "הרב שמחה - שליט"א". אצלנו בבית הכנסת 'החורבה' בשכונת יקרת עיר קדשנו ירושלים (בו הוא מונה לרב - עפ"י הוראת רבינו הגריש"א זיע"א), נוהגים לקרוא לו "רֶבְּ שמחה קוק שליט"א", ובלשון הכתיבה "הגאון רבי שמחה הכהן קוק שליט"א", וראוי אף להוסיף "אכי"ר לאויו"ט".

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 12:07 pm
על ידי אוצר החכמה
לא לזה התכוונתי. אני פשוט הייתי צריך לחשוב למי הוא מתכוון כשהוא מספר "הייתי עם הרב שמחה שליט"א"
ואז אמרתי לעצמי זה היה ברחובות אז מסתמא כוונתו להרב שמחה קוק שליט"א.

זה מזכיר קצת שרואים לפעמים חוברות של דברי תורה מהאדמו"ר שליט"א או דברים בשם הראש ישיבה שליט"א. ואז אנחנו צריכים לנחש למי הכוונה.

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 12:39 pm
על ידי כדכד
אוהב אוצר כתב:את האשכול הזה צריך למחוק דחוף, יותר מהאשכול של פאות מהודו שאיני יודע מדוע נמחק.

האשכול ההוא לא נמחק

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 3:45 pm
על ידי פרנצויז
...

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 5:10 pm
על ידי כדכד
כשכתבתי את ההודעה בדקתי מקודם וכל המדור כולל האשכול הנ"ל היה שם. כתוב שזה פתוח לרשומים בלבד. אולי לא התחברת ולכן לא נפתח לך

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 8:05 pm
על ידי ליטוואק פון בודאפעסט
אדג כתב:כל העיסוק האובססיבי בתוארים כאלו ואחרים הוא אווילי. העיקר היא הכוונה, ומי שכוונתו להשפיל, הרי גם תוארים באורך קילומטר לא יכסו, ומי שכוונתו לרומם, גם ר' יספיק. מספרים, שהחסיד יקותיאל מליעפלי זכה (ולא בציניות) שלא קראו ר', כי לא היו זקוקים לכך, ולהיפך.

כבוד התורה ולומדיה לא תלוי בעט או בפה, כי אם בלב ובהנהגה בפועל.

המעיין בחב"דיפידיה בערכו של יקותיאל הזה, ויודע איך לקרות את הדברים, יבין טוב למה אין לו תארים. הלה כנראה התנהג באופן פשוט, יותר קרוב לאיכר. אני לא יודע אם היה לו השגה גדולה, אבל דיבורו והתנהגותו, כמו שתואר שם, איננה מתאים לרב.

כ"ז בהנחה שהאיש הזה היה קיים בכלל, אולי אינו אלא המצאה של אחרי האינטרנט והצורך למלאות את האתר עם מילים.

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ה' נובמבר 16, 2017 8:07 pm
על ידי דרומי
מה שנכון - נכון.

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: א' נובמבר 19, 2017 4:32 am
על ידי נהר שלום
אוהב אוצר כתב:את האשכול הזה צריך למחוק דחוף, יותר מהאשכול של פאות מהודו שאיני יודע מדוע נמחק.

[/quote]
ועוד יותר מהאשכול על גדולי ישראל שחיברו עשרות ספרים

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: א' נובמבר 19, 2017 11:16 am
על ידי אוהב אוצר
שאלה: למי ראוי לקרוא הגאה"צ ומי לא ראוי לזה? ואולי זה בעצם תואר פחות יותר מתארים אחרים בהם הוכתרו גדולי הדור...

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: א' נובמבר 19, 2017 11:21 am
על ידי דרומי
יש וורט יפה על מ"ש בבריך שמיה: "ותוריך לן חיין בטיבו, ולהוי אנא פקידא בגו צדיקייא" -

שהא בהא תליא. גם מי שבצעירותו לא היה בגדר 'צדיק', הרי כאשר "תוריך לן חיין בטיבו", מקבל הוא לפתע את התואר הזה ונמנה "בגו צדיקייא"...

[ובעומק יותר, שכאשר הוא מאריך ימים ומגיע לדור הבא, הרי ביחס לאנשי אותו דור הוא באמת בבחינת צדיק]

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: א' נובמבר 19, 2017 11:27 am
על ידי אוהב אוצר
השאלה לא ביחס לאיש נבזה כמוני, אלא ביחס לרבנים אחרים המצולמים איתו באותה השורה.

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: א' נובמבר 19, 2017 3:13 pm
על ידי פרנקל תאומים
אוצר החכמה כתב:לא לזה התכוונתי. אני פשוט הייתי צריך לחשוב למי הוא מתכוון כשהוא מספר "הייתי עם הרב שמחה שליט"א"
ואז אמרתי לעצמי זה היה ברחובות אז מסתמא כוונתו להרב שמחה קוק שליט"א.

זה מזכיר קצת שרואים לפעמים חוברות של דברי תורה מהאדמו"ר שליט"א או דברים בשם הראש ישיבה שליט"א. ואז אנחנו צריכים לנחש למי הכוונה.

יש גם את אלה שתולים פתק הודעה ב"כולל", שה"שלום זכר" לרגל הולדת בנינו בשעטו"מ יתקיים אי"ה "בבית מו"ח הגאון שליט"א" ברחוב פלוני.

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ו' אפריל 03, 2020 2:11 am
על ידי גל של אגוזים
ראיתי היום 'פסק' מחודש מהגרי"ש אלישיב זצ"ל בס' ציוני הלכה - אבילות עמ' קל"ח (הספר לא נמצא באוצר), דתואר 'הגאון' חשוב יותר מתואר 'הרב הגאון'.
החידוש בשבילי הוא שדבר זה נעשה פסק הלכה...

מישהו יכול להעלותו?

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ו' אפריל 03, 2020 3:28 pm
על ידי גל של אגוזים
דרומי כתב:כדי לאזן את הרושם שנוצר מהודעת הרה"ג רבינו הרב קראקובער (שמן הסתם תימחק עוד מעט), אציין שגם בקרב אלו שאינם מהציבור הליטאי יש שחשוב להם התואר המדוייק שבו יקראו להם.

ושמעתי מעשה על רב חסידי, שפעם הזמינו אותו לאמירת ברכה בחופה, וכיבדו המנחה ואמר: "הרב הגאון הרב החסיד".

לאחר כמה ימים פגש הרב את המנחה, ואמר לו בענוות חן שאשתו אמרה שלדעתה היה יותר מתאים באם היה אומר בקיצור "הגאון החסיד"...

[ולמדנו מכאן מעשה רב, ש'הגאון החסיד' הוא תואר יותר מכבוד מאשר 'הרה"ג הרה"ח'', אף שלכאורה יש סברא לומר להיפך ואכמ"ל]


עי' מה שכתבתי בהודעה לעיל

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ב' אפריל 27, 2020 9:05 am
על ידי גימפעל
בס''ד שדי חמד תואר הגאון לגבי לא תחניפו .png
בס''ד שדי חמד תואר הגאון לגבי לא תחניפו .png (2.39 MiB) נצפה 3739 פעמים

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ג' מאי 05, 2020 7:07 pm
על ידי מעיין
עוד מענין התוארים בזמנינו
viewtopic.php?f=7&t=4793&p=38212

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ו' מרץ 19, 2021 1:25 am
על ידי ספרים וועלט
אכן מה עושים כאשר יש בפיסקה אחת ציטוט מרש"י, רמב"ן ואור החיים. כותבים וליישב פירש"י עיין ברמב"ן... אבל האור החיים *הקדוש* פירש... האין זה זלזול בכבוד רש"י ורמב"ן?

Re: התארים הראויים לתאר בהם חכמי ישראל בלי להיכשל בביזוי ת"ח

פורסם: ו' מרץ 19, 2021 1:26 am
על ידי לבי במערב
למה לא לכתוב 'אכן באוה"ח פירש'? (מבלי לתאר את הגה"ק המחבר עצמו).