עמוד 11 מתוך 40

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' יולי 12, 2023 9:21 pm
על ידי צופה_ומביט
צופה_ומביט כתב:
צופה_ומביט כתב:השבוע ביום שני מסר הרב הנ"ל "שיעור מיוחד" בעניין השיעור של מצות תלמוד תורה.

כאן ישנו תקציר השיעור הנ"ל בוידאו.

כאן ישנו "מצוות לימוד תורה, מהותה וגדריה – מאמר מקיף", אולי זהו סיכום השיעור הנ"ל.
מחלק שם בין מצות תלמוד תורה של כל יהודי שעניינה חיבור לתורה, לבין מצות תלמוד תורה של מי שנשאו לבו להיות תלמיד חכם / מורה הוראה שעניינה התמסרות מוחלטת [ורק באדם כזה נחלקו ר"י ורשב"י], ומסביר בזה סוגיות שונות וחילוקים שונים שמצינו במצות תלמוד תורה, וגם את המציאות למעשה שבכל דור ודור, עיי"ש.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' יולי 12, 2023 10:57 pm
על ידי זאב ערבות
אליסף כתב:
אליסף כתב:הלום ראיתי שגדולי הדור יצאו נגד ישיבה ממ"חית, מדובר בישיבה המדוברת של מיודעינו הרב לייבל?

אומרים לי שכן

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ו' אוגוסט 11, 2023 9:56 am
על ידי צופה_ומביט
צופה_ומביט כתב:
צופה_ומביט כתב:
צופה_ומביט כתב:השבוע ביום שני מסר הרב הנ"ל "שיעור מיוחד" בעניין השיעור של מצות תלמוד תורה.

כאן ישנו תקציר השיעור הנ"ל בוידאו.

כאן ישנו "מצוות לימוד תורה, מהותה וגדריה – מאמר מקיף", אולי זהו סיכום השיעור הנ"ל.
מחלק שם בין מצות תלמוד תורה של כל יהודי שעניינה חיבור לתורה, לבין מצות תלמוד תורה של מי שנשאו לבו להיות תלמיד חכם / מורה הוראה שעניינה התמסרות מוחלטת [ורק באדם כזה נחלקו ר"י ורשב"י], ומסביר בזה סוגיות שונות וחילוקים שונים שמצינו במצות תלמוד תורה, וגם את המציאות למעשה שבכל דור ודור, עיי"ש.

קובץ השיעור הנ"ל הופץ בבתי הכנסת כגיליון "תבונות" לפרשת ואתחנן, ושוב השבת כגיליון "תבונות" לפרשת ראה. [בפרשת עקב לא זכור לי שראיתיו].

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: א' אוגוסט 13, 2023 2:33 pm
על ידי צ.מ.
דרך אגב הציבור לא יודע [אפילו הרבנים...] הישיבה המיועדת [של הרב לייבל] היא בירושלים ולא בבית שמש

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ג' נובמבר 21, 2023 9:46 pm
על ידי זאב ערבות
נשלח היום

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ג' נובמבר 21, 2023 9:49 pm
על ידי אליסף
זחיחות הדעת של הרב לבל מגחיכה אותו
כמו כל הקליפים המלומדים שהוא מנפיק לאחרונה
בעל המאה הוא לא בעל הדעה
(ללא קשר לנושא הודעתו)

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ג' נובמבר 21, 2023 10:48 pm
על ידי זאב ערבות
בקשר להודעה הנ"ל מאן דהו הגיב בפרטי וברשותו אני מעלה:
מישהו שואל אותו משהו? הוא מעניין מישהו? איכפת למאן דהו מה דעתו של דוד לייבל??
אם הוא משלה את עצמו שכן, וכנראה שכך, הוא בעיה יותר גדולה מהבעיה של ר' בונים שרייבר.
כי את ר' בונים שאלו, וענה.
חשב שלא מקליטים אותו, וטעה.
להפיץ את מה שדיבר שם ודאי וודאי שלא התכווין.
אם היה חושב שזה יופץ היה שותק או מתבטא אחרת.
אבל לייבל לא נשאל, וכן כתב את השטויות שלו על מנת להפיץ ולפרסם.
נדמה לי באיזה מקום כתוב מילה על מתכבד בקלון חברו,
לייבל לא התכווין להתבזות בקלון ר' בונים שרייבר.
אף פעם לא נכנסתי לפולמוסים על לייבל, כי אני לא מבין בתחום הזה.
אבל בתחום של מי שנדמה לו שהוא מעניין את כל העולם ומפרסם דברים על חשבון קלון השני - אני דוקא מבין מצויין.
בזה הרגע הוא איבד אותי לצמיתות.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ג' נובמבר 21, 2023 11:07 pm
על ידי צופה_ומביט
לאותו פרטי, בקצרה:
בסה"כ קיים מחאה לפי דעתו [שסובר שצריך מחאה, ובפומבי כפי שהתפרסמו הדברים הקודמים, ובעיקר לשומעי לקחו],
ותרומתו לנסיון להקטין את הנזק הציבורי וחילול השם,
ותו לא מידי.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ג' נובמבר 21, 2023 11:49 pm
על ידי עקביה
לא ברור לי מה רצה הכותב בפרטי.
דבריו המקוממים של רב"ש פורסמו והופצו וחיללו שם שמים, וככל שרבנים חרדים ימחו עליהם ויתנערו מהם כך ייטב.

זאת מלבד העובדה שדבריו של ר' דוד לייבל במקרה זה נכונים לגמרי.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 1:45 am
על ידי אליסף
אל תהיו תמימים
הרב לבל מחפש היכי תימצא'ס להיות רלבנטי ולמצב את עצמו ככהן הגדול של החרד"שים והחרד"קים

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 2:27 am
על ידי פרנקל תאומים
עקביה כתב:לא ברור לי מה רצה הכותב בפרטי.
דבריו המקוממים של רב"ש פורסמו והופצו וחיללו שם שמים, וככל שרבנים חרדים ימחו עליהם ויתנערו מהם כך ייטב.

זאת מלבד העובדה שדבריו של ר' דוד לייבל במקרה זה נכונים לגמרי.

לא נראה לי שיש איזו שהיא משמעות למכתב מר''ד לייבל, זה לא מוסיף שום דבר לארסנל של "רבנים חרדים שימחו ויתנערו".
באותה מידה גם הרב דוד סתיו יכול לכתוב מכתב מחאה, או ד''ר בני לאו. הם מאן דאמר'ים בדיוק כמוהו.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 8:05 am
על ידי אליסף
/

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 1:07 pm
על ידי צופה_ומביט
אעתיק מהאישי:

פרנקל תאומים כתב:לא נראה לי שיש איזו שהיא משמעות למכתב מר''ד לייבל, זה לא מוסיף שום דבר לארסנל של "רבנים חרדים שימחו ויתנערו".
באותה מידה גם הרב דוד סתיו יכול לכתוב מכתב מחאה, או ד''ר בני לאו. הם מאן דאמר'ים בדיוק כמוהו.

לא צריך להגזים. באותה מידה אתה יכול לומר שכמויות המתגייסים החרדים עכשיו לא אמורה להיתפס בציבור כחרדים שמתגייסים ובאותה מידה יכולים להתגייס מישיבות בני עקיבא. ולא היא. זה כן נתפס כחרדים, וזה ציבור שבא כולו מהמגזר החרדי [לפחות כהגדרה סוציולוגית (כי אם כהגדרה מהותנית - יש שיאמרו שגם אתה ואני לא משתייכים אליו, מעצם כתיבתנו בפורום, או כו"כ ת"ח חשובים מהפורום מעצם חיבורם לאקדמיה וכיו"ב), שהתרחב עם הזמן, כטבעו של עולם, וממילא יש בו גוונים שונים, גם השקפתיים, והגדרות עצמיות שונות], ויש לו רבנים שהוא הולך לאורם, כמו הרב פייבלזון והרב לייבל, ועוד, בתחומי החיים השונים, לצד היותו משייך עצמו למטריית העל שתחת גדולי ישראל החרדים. ובכ"ז אכמ"ל.
וכך הרב לייבל, לא רק שכלפי "חוץ" הוא בהחלט רב חרדי, ובכל פעם שהוא מדבר את משנתו הדברים מקבלים פרסום והדים בחוץ, אלא שכאן הוא גם מבטא קול של הציבור הנ"ל, שהוא "בפנים" [לפחות בהגדרתו העצמית], וחשוב לו לשמוע את רבניו מתנערים מדברים כמו של הרב שרייבר, בפרט כאשר הציבור הזה עסוק כיום מאד בתמיכת לחימה אם לא יותר מזה. וכמובן שזהו ציבור שחש עצמו ישראלי לא פחות ממה שהוא חש עצמו חרדי, והדברים עתיקים, ויש להם משנה השקפתית על זה, שאמנם התחילה כסוג של תנועת שחרור, אבל בסופו של דבר כאמור יש לה רבנים מכווני דרך, [שלא לומר מקורות השקפתיים שונים, גם אם אינם מקורות ההשקפה ה"חרדית הארד-קור" של היום]. כאמור, הדברים עתיקים ולא נגמרים, וכתבתי רק על קצה המזלג הנוגע לענייננו, ודי בזה ל"יודע מבין" כמר.

אליסף כתב:הרב לבל מחפש היכי תימצא'ס להיות רלבנטי ולמצב את עצמו ככהן הגדול של החרד"שים והחרד"קים

נו, יכול להיות, ומה בכך?
אם המציאות היא שיש כיום ציבור גדול [אולי אפילו גדול מאד] המגדיר עצמו חרדי, ובא מתוך הציבור החרדי, שבהרבה תחומים ועניינים לא רואה בגדולי הדור את מנהיגיו, [וכל שכן לא ברבנים כמו הרב שרייבר], מישהו צריך להנהיג אותם, לא? זה עדיף מכלום. זו עכ"פ גישתו של הרב לייבל, ולא להניח להם לאבדון גמור.
מה עוד שנראה גם שהוא באמת מסכים איתם בהרבה דברים, ולא רואה בזה סתירה לחרדיות, וממילא מגיב תגובה אמיתית, ולא כהחנפה למישהו.

ע"כ מהאישי [במעט התאמות לצורך הפרסום ברבים].


ועוד נקודה:
לפי כל פרמטר מקובל הרב לייבל הוא תלמיד חכם גדול וחשוב, [לא פחות מכל ראש ישיבה חשובה]. מן הסתם לא "מיחידי היחידים בדור" אבל בהחלט ת"ח חשוב. ואם לא היתה "גלובליזציה" [ועמה האחדה וריכוזיות] של הדת/השקפה/תורה/חרדיות הוא בהחלט יכול היה להיות רב מנהיג קהילה גדולה / ציבור גדול [חרדי], ושם היו דבריו נשמעים והוא היה המרא דאתרא, כדת וכדין, בלי פוצה פה ומצפצף.
ואם באנו לדון על כל תלמיד חכם מצד "השקפה" ו/או "האם יש או אין בו דעת", אזי לא רק הרב לייבל ימצא עצמו תחת עין הבחינה הזו, וד"ל.
ואם באנו לדון מי נכנע לגדולי הדור ומבטל דעתו לדעתם / מחדש חידושים השקפתיים נגד מה שלימדונו רבותינו, הנה גם בזה לא רק הרב לייבל ימצא עצמו תחת עין הבחינה הזו, וד"ל.
וגם אם באנו לדון השקפתו של מי "חרדית" וכמה ואיך ובהתאם למה, גם בזה לא רק הרב לייבל ימצא עצמו תחת עין הבחינה הזו. [ובכלל הגענו כיום למצב שכל אחד מצמצם את הגדרת ה"חרדיות" לפריזמה צרה כזו שמשאירה מחוץ לה את כל מי שלא כמוהו בדיוק].


אני מאד מאד רוצה ומקוה ומתפלל שדבריי לא יביאו למצב שמתוך שבחו וכו', אבל היות והצד השני כבר חקוק כאן מעליי, אני מוכרח לכתוב גם את הצד הזה. כוונתי לטובה והוא רחום יכפר וכו'.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 4:54 pm
על ידי זאב ערבות
צופה_ומביט כתב:אעתיק מהאישי:

פרנקל תאומים כתב:לא נראה לי שיש איזו שהיא משמעות למכתב מר''ד לייבל, זה לא מוסיף שום דבר לארסנל של "רבנים חרדים שימחו ויתנערו".
באותה מידה גם הרב דוד סתיו יכול לכתוב מכתב מחאה, או ד''ר בני לאו. הם מאן דאמר'ים בדיוק כמוהו.

לא צריך להגזים. באותה מידה אתה יכול לומר שכמויות המתגייסים החרדים...

צו"מ, ספרתי בדבריך 12 פעם את השרש חרד, אולי תוכל להסביר לדעתך מהי הגדרת ומשמעות הדבר ומי ראוי להקרא כך.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 5:23 pm
על ידי סימנא
זאב ערבות כתב:צו"מ, ספרתי בדבריך 12 פעם את השרש חרד, אולי תוכל להסביר לדעתך מהי הגדרת ומשמעות הדבר ומי ראוי להקרא כך.

הוא הסביר יפה:
צופה_ומביט כתב:[לפחות כהגדרה סוציולוגית (כי אם כהגדרה מהותנית - יש שיאמרו שגם אתה ואני לא משתייכים אליו, מעצם כתיבתנו בפורום, או כו"כ ת"ח חשובים מהפורום מעצם חיבורם לאקדמיה וכיו"ב), שהתרחב עם הזמן, כטבעו של עולם, וממילא יש בו גוונים שונים, גם השקפתיים, והגדרות עצמיות שונות]

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 5:41 pm
על ידי זאב ערבות
יפה, ותודה על הרמז העבה שלך, אך הוא הסביר מי לא משתייך (כמוך וכמוני), אך אני שואל מי כן, ואוסיף לשאול מי מחליט אם פלוני אלמוני המחשיב את עצמו כאחד עונה להגדרה או לא.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 5:59 pm
על ידי סימנא
התשובה: אני.

נ.ב. לא שמתי לב לרמז, ובוודאי שלא היה עבה.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 6:07 pm
על ידי כן מסתבר
האם קיים ארגון אחר שילווה בוגר חרדי ויתן לו קהילה בה יוכל להתקדם לעבודה ריווחית בצורה מסודרת תוך כדי לימוד תורה ושמירת מצוותיה בצורה מהודרת?

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 6:39 pm
על ידי צופה_ומביט
רבי זאב, בהודעתי גופא התייחסתי מראש לשאלות מסוג זה, שהבנתי שמן הסתם יבואו.
לא רק במשפטים שציין הרב סימנא, אלא גם כשכתבתי: אם באנו לדון השקפתו של מי "חרדית" וכמה ואיך ובהתאם למה, גם בזה לא רק הרב לייבל ימצא עצמו תחת עין הבחינה הזו. [ובכלל הגענו כיום למצב שכל אחד מצמצם את הגדרת ה"חרדיות" לפריזמה צרה כזו שמשאירה מחוץ לה את כל מי שלא כמוהו בדיוק]. ע"כ. וגם בעוד מקום בהודעה.
קיצורו של דבר: שאלת "מיהו חרדי" עתיקה ונידושה עד בלי די, ולא נצא מזה. לכן לא ניכנס לזה.
אפשר להתפלפל עד בלי די, לחקור מה הסיבות והאם הן מוצדקות ומצדיקות, אבל מה המציאות? שהרב לייבל [והציבור שלו] נתפס כחרדי, והרב דוד סתיו [והציבור שלו] לא.
שום פלפול לא ישנה את העובדה הזו, ולכן הפלפולים לא רלוונטיים לענייננו.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 6:52 pm
על ידי זאב ערבות
כן מסתבר כתב:האם קיים ארגון אחר שילווה בוגר חרדי ויתן לו קהילה בה יוכל להתקדם לעבודה ריווחית בצורה מסודרת תוך כדי לימוד תורה ושמירת מצוותיה בצורה מהודרת?

לאיזה ארגון כוונתך? אולי התכוונת למפלגה.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 7:02 pm
על ידי זאב ערבות
צופה_ומביט כתב:רבי זאב, בהודעתי גופא התייחסתי מראש לשאלות מסוג זה, שהבנתי שמן הסתם יבואו.
לא רק במשפטים שציין הרב סימנא, אלא גם כשכתבתי: אם באנו לדון השקפתו של מי "חרדית" וכמה ואיך ובהתאם למה, גם בזה לא רק הרב לייבל ימצא עצמו תחת עין הבחינה הזו. [ובכלל הגענו כיום למצב שכל אחד מצמצם את הגדרת ה"חרדיות" לפריזמה צרה כזו שמשאירה מחוץ לה את כל מי שלא כמוהו בדיוק]. ע"כ. וגם בעוד מקום בהודעה.
קיצורו של דבר: שאלת "מיהו חרדי" עתיקה ונידושה עד בלי די, ולא נצא מזה. לכן לא ניכנס לזה.
אפשר להתפלפל עד בלי די, לחקור מה הסיבות והאם הן מוצדקות ומצדיקות, אבל מה המציאות? שהרב לייבל [והציבור שלו] נתפס כחרדי, והרב דוד סתיו [והציבור שלו] לא.
שום פלפול לא ישנה את העובדה הזו, ולכן הפלפולים לא רלוונטיים לענייננו.

בכל אופן לדברי סימנא מי שמתכתב דרך האינטרנט בצורה כלשהי אינו יכול להקרא חרדי.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 8:13 pm
על ידי חבר עיר
כן מסתבר כתב:האם קיים ארגון אחר שילווה בוגר חרדי ויתן לו קהילה בה יוכל להתקדם לעבודה ריווחית בצורה מסודרת תוך כדי לימוד תורה ושמירת מצוותיה בצורה מהודרת?

כן, חלקי בקהילתי של הרב ברוך צבי גרינבוים ר"י דרך ה', בהכוונתם ובעידודם המובהק של גדולי ישראל שליט"א.
https://chelki.co.il/

נ.ב. אין זה אומר שחייבים להזדהות עם המיזם שלהם 'חלקי במלחמתי' 'אחים לעורף' וכיו"ב.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 9:12 pm
על ידי פרנקל תאומים
צופה_ומביט כתב:אעתיק מהאישי:

פרנקל תאומים כתב:לא נראה לי שיש איזו שהיא משמעות למכתב מר''ד לייבל, זה לא מוסיף שום דבר לארסנל של "רבנים חרדים שימחו ויתנערו".
באותה מידה גם הרב דוד סתיו יכול לכתוב מכתב מחאה, או ד''ר בני לאו. הם מאן דאמר'ים בדיוק כמוהו.

לא צריך להגזים. באותה מידה אתה יכול לומר שכמויות המתגייסים החרדים עכשיו לא אמורה להיתפס בציבור כחרדים שמתגייסים ובאותה מידה יכולים להתגייס מישיבות בני עקיבא. ולא היא. זה כן נתפס כחרדים, וזה ציבור שבא כולו מהמגזר החרדי [לפחות כהגדרה סוציולוגית (כי אם כהגדרה מהותנית - יש שיאמרו שגם אתה ואני לא משתייכים אליו, מעצם כתיבתנו בפורום, או כו"כ ת"ח חשובים מהפורום מעצם חיבורם לאקדמיה וכיו"ב), שהתרחב עם הזמן, כטבעו של עולם, וממילא יש בו גוונים שונים, גם השקפתיים, והגדרות עצמיות שונות], ויש לו רבנים שהוא הולך לאורם, כמו הרב פייבלזון והרב לייבל, ועוד, בתחומי החיים השונים, לצד היותו משייך עצמו למטריית העל שתחת גדולי ישראל החרדים. ובכ"ז אכמ"ל.
וכך הרב לייבל, לא רק שכלפי "חוץ" הוא בהחלט רב חרדי, ובכל פעם שהוא מדבר את משנתו הדברים מקבלים פרסום והדים בחוץ, אלא שכאן הוא גם מבטא קול של הציבור הנ"ל, שהוא "בפנים" [לפחות בהגדרתו העצמית], וחשוב לו לשמוע את רבניו מתנערים מדברים כמו של הרב שרייבר, בפרט כאשר הציבור הזה עסוק כיום מאד בתמיכת לחימה אם לא יותר מזה. וכמובן שזהו ציבור שחש עצמו ישראלי לא פחות ממה שהוא חש עצמו חרדי, והדברים עתיקים, ויש להם משנה השקפתית על זה, שאמנם התחילה כסוג של תנועת שחרור, אבל בסופו של דבר כאמור יש לה רבנים מכווני דרך, [שלא לומר מקורות השקפתיים שונים, גם אם אינם מקורות ההשקפה ה"חרדית הארד-קור" של היום]. כאמור, הדברים עתיקים ולא נגמרים, וכתבתי רק על קצה המזלג הנוגע לענייננו, ודי בזה ל"יודע מבין" כמר.

אליסף כתב:הרב לבל מחפש היכי תימצא'ס להיות רלבנטי ולמצב את עצמו ככהן הגדול של החרד"שים והחרד"קים

נו, יכול להיות, ומה בכך?
אם המציאות היא שיש כיום ציבור גדול [אולי אפילו גדול מאד] המגדיר עצמו חרדי, ובא מתוך הציבור החרדי, שבהרבה תחומים ועניינים לא רואה בגדולי הדור את מנהיגיו, [וכל שכן לא ברבנים כמו הרב שרייבר], מישהו צריך להנהיג אותם, לא? זה עדיף מכלום. זו עכ"פ גישתו של הרב לייבל, ולא להניח להם לאבדון גמור.
מה עוד שנראה גם שהוא באמת מסכים איתם בהרבה דברים, ולא רואה בזה סתירה לחרדיות, וממילא מגיב תגובה אמיתית, ולא כהחנפה למישהו.

ע"כ מהאישי [במעט התאמות לצורך הפרסום ברבים].


ידידי, אין להם שום רבנים שהם הולכים לאורם. רבנים מעניינים אותם כמו השלג של שנה שעברה. כמו עלי השלכת שלפני שנתיים, וכמו הצינון המנוזל שתקף אותם לפני שלוש שנים. "משנה השקפתית"? נו באמת...
וכאילו שהחבר'ה של ר''ד לייבל השתוקקו למוצא פיו, כאילו שהם לא יודעים מראש מה דעתו בעניין. וכאילו שיש איזה חידוש מרענן בכך שהוא "מתנער" מהדברים.

לכל היותר אולי על החילונים זה יכול לעבוד, הם יכולים לקנות את הלוקש הזה שיש משמעות למה שר''ד לייבל אומר או לא אומר, ואולי מהבחינה הזאת יכול להיות מכך תועלת, להנמיך להבות אצל החילונים, אבל בציבור החרדי פנימה זה חסר משמעות.
אולי גם שר' צבי רייזמן יוציא מכתב מחאה והתנערות? מה ההבדל בינו לר"ד לייבל? שלר"ד לייבל יש זקן ופיאות? השקפת עולמם פחות או יותר שווה ושניהם ת"ח.

ואיך כב' משווה בין הרב פייבלזון לר''ד לייבל? מה הקשר ביניהם בכלל? לא קרב זה אל זה כל הלילה (ואין לילה אלא גלות).

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 9:18 pm
על ידי כן מסתבר
חבר עיר כתב:
כן מסתבר כתב:האם קיים ארגון אחר שילווה בוגר חרדי ויתן לו קהילה בה יוכל להתקדם לעבודה ריווחית בצורה מסודרת תוך כדי לימוד תורה ושמירת מצוותיה בצורה מהודרת?

כן, חלקי בקהילתי של הרב ברוך צבי גרינבוים ר"י דרך ה', בהכוונתם ובעידודם המובהק של גדולי ישראל שליט"א.
https://chelki.co.il/

נ.ב. אין זה אומר שחייבים להזדהות עם המיזם שלהם 'חלקי במלחמתי' 'אחים לעורף' וכיו"ב.


יישר כח

האם ידוע למאן דהו על עוד אירגונים דומים

ואם אפשר גם פירוט למי הם מיועדים

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 9:40 pm
על ידי צופה_ומביט
הרב פרנקל תאומים,
אולי מעלתו מדבר על כאלו שהוא מכיר, ואני מדבר על כאלו שאני מכיר, ומכאן ההבדל והתשובה לכל דבריו/שאלותיו.
זה ציבור גדול ורחב, ולאו כולהו בחדא מחתא מחתינהו.
חושבני שמיצינו את הצדדים במה שנאמר ע"כ משנינו, ולכן אעצור כאן.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 11:12 pm
על ידי זאב ערבות
פרנקל תאומים כתב:ידידי, אין להם שום רבנים שהם הולכים לאורם. רבנים מעניינים אותם כמו השלג של שנה שעברה. כמו עלי השלכת שלפני שנתיים, וכמו הצינון המנוזל שתקף אותם לפני שלוש שנים. "משנה השקפתית"? נו באמת...
וכאילו שהחבר'ה של ר''ד לייבל השתוקקו למוצא פיו, כאילו שהם לא יודעים מראש מה דעתו בעניין. וכאילו שיש איזה חידוש מרענן בכך שהוא "מתנער" מהדברים.

כל ת"ח ידוע המנהיג קהילה או ר"י וכו' יודעים מראש כבר מה דעתם בכל ענין, וקורה שלפעמים מתנערים מדברים שאומרים.
ד"א, יש לך המלצה לאורו של מי ללכת?

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ד' נובמבר 22, 2023 11:49 pm
על ידי ארי שבחבורה
פרנקל תאומים כתב:
עקביה כתב:לא ברור לי מה רצה הכותב בפרטי.
דבריו המקוממים של רב"ש פורסמו והופצו וחיללו שם שמים, וככל שרבנים חרדים ימחו עליהם ויתנערו מהם כך ייטב.

זאת מלבד העובדה שדבריו של ר' דוד לייבל במקרה זה נכונים לגמרי.

לא נראה לי שיש איזו שהיא משמעות למכתב מר''ד לייבל, זה לא מוסיף שום דבר לארסנל של "רבנים חרדים שימחו ויתנערו".
באותה מידה גם הרב דוד סתיו יכול לכתוב מכתב מחאה, או ד''ר בני לאו. הם מאן דאמר'ים בדיוק כמוהו.

אכן אתה צודק, והעובדה שאין אף 'מאן דאמר' שמחה והתנער מדברי רב"ש היא בושה גדולה הרבה יותר מדברי רב"ש עצמם.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ה' נובמבר 23, 2023 12:32 am
על ידי פרנקל תאומים
זאב ערבות כתב:ד"א, יש לך המלצה לאורו של מי ללכת?

כן.
ב"ה לא אלמן ישראל.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ה' נובמבר 23, 2023 1:28 am
על ידי זאב ערבות
.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ו' נובמבר 24, 2023 1:36 pm
על ידי נחמת ארי
זאב ערבות כתב:נשלח היום
כנראה שהוא עצמו שכח את הטור שהוא פרסם לפני חודשיים בלבד באתר הבית שלו, כיכר השבאב (מקור), על כך שחובה לאפשר לכל רב להשמיע את דעותיו בחופשיות...

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ו' נובמבר 24, 2023 2:11 pm
על ידי צופה_ומביט
עליי להבהיר שלא התכוונתי כלל להשוות בין הרב פייבלזון לרב לייבל בשום צורה, כוונתי רק היתה לומר שלציבור שהתכוונתי אליו [דייקא, וכנ"ל לרב פ"ת] יש רבנים מורי דרך שהוא שומע להם, ומניתי מי מהם הידועים לי, וכנראה גם בזה היה עליי לחלק טובא בין הדבקים שעשיתי, ואני חוזר בי ומתנצל ברבים.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ו' נובמבר 24, 2023 2:41 pm
על ידי ישא ברכה
תכלס, מישהו יכול לעמוד ולהסביר את דברי רבי בונים שרייבר,
ההשוואה שהוא עשה פשוט בלתי נתפסת. אין ספק שהוא לא היה אומר כך לרופא שטיפל בו בבית חולים, וכל שכן על מי שמכניס עצמו בסכנה גם עבורו. וכל זה עוד לפני שניכנס לסוגיות יותר מהותיות. ואולי זו השעה להידרש לשאלות החשובות באמת
האם צריך להתפלל להצלחת כוחות הביטחון? או שמא להתפלל לישועה ניסית.
האם צריכים להיות שותפים למאמץ המלחמתי? למרות שהמדינה וראשיה חילוניים וכך גם הצבא.
האם מי שאינו לומד תורה צריך להיות שותף בהנ"ל, ומה עם לומדי התורה?
האם יש הכרת הטוב לכוחות הביטחון? ואם הם ראויים להוקרה מיוחדת על מסירות נפשם?
ואיך היחס לחללים שנהרגו במלחמה?

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 4:07 am
על ידי הרואה
בתור מי שקצת למד אצל ר' בונים אני יכול להסביר 'מאיפה זה נובע' ומה כוונתו אבל אין צורך (וזה גם לא כל כך מעניין) ולא אאריך כדי שלא ימחקו גם את האשכול הזה.
דבר משונה עד מאד בקהילות מסוימות כאילו שככל שתתקוף יותר את החיילים שמחרפים נפשם כפשוטו בשמירה על עם ישראל, כביכול בכך תוכיח שאתה יותר צדיק. החומות יותר חשובות מהערכים עצמם.
חיילי המילואים ברובם יכלו להפטר ממילואים בק"נ טעמים, עוזבים את משפחתם וספק גדול אם אברכים רבים (ובפרט המבינים בהשקפה אגב רב"ש ממש לא כזה) יגיעו אי פעם בימי חייהם לבגרות הנדרשת בשביל מסירות נפש שכזאת.
ראיתי אוסף סרטונים של חיילי מילואים שחוזרים הביתה ופוגשים את ילדיהם והילדים חלקם קטנים ממש פשוט פורצים בבכי היסטרי. אב שחוזר ממסע שנור (מסירות נפש אמרנו כבר?) בחו"ל הילדים לא בוכים מהתרגשות. ילדים שכל יום ידעו שיתכן ולא יראו יותר את אביהם כן.
אנחנו מדברים כל היום על מסירות נפש ולא יודעים מה זה באמת מסירות נפש.
אשתי תרמה מוצרי מזון למשפחות חיילי מילואים, קרובת משפחה המשתייכת לפלג מסויים צעקה עליה בזעזוע של ממש 'מילא את תורמת להם אבל הילדים רואים מה יהיה עם חינוך הילדים?!'. אמרתי לאשתי בדיוק הפוך שהילדים יראו שאנחנו גם רוצים בהצלחת עם ישראל ושאנחנו דואגים לא רק למי שנראה כמונו ומצביע למפלגה שלנו אלא לכל יהודי .

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 10:06 am
על ידי צופה_ומביט
הרואה כתב:בתור מי שקצת למד אצל ר' בונים אני יכול להסביר 'מאיפה זה נובע' ומה כוונתו אבל אין צורך (וזה גם לא כל כך מעניין) ולא אאריך כדי שלא ימחקו גם את האשכול הזה.
דבר משונה עד מאד בקהילות מסוימות כאילו שככל שתתקוף יותר את החיילים שמחרפים נפשם כפשוטו בשמירה על עם ישראל, כביכול בכך תוכיח שאתה יותר צדיק. החומות יותר חשובות מהערכים עצמם.
חיילי המילואים ברובם יכלו להפטר ממילואים בק"נ טעמים, עוזבים את משפחתם וספק גדול אם אברכים רבים (ובפרט המבינים בהשקפה אגב רב"ש ממש לא כזה) יגיעו אי פעם בימי חייהם לבגרות הנדרשת בשביל מסירות נפש שכזאת.
ראיתי אוסף סרטונים של חיילי מילואים שחוזרים הביתה ופוגשים את ילדיהם והילדים חלקם קטנים ממש פשוט פורצים בבכי היסטרי. אב שחוזר ממסע שנור (מסירות נפש אמרנו כבר?) בחו"ל הילדים לא בוכים מהתרגשות. ילדים שכל יום ידעו שיתכן ולא יראו יותר את אביהם כן.
אנחנו מדברים כל היום על מסירות נפש ולא יודעים מה זה באמת מסירות נפש.

הרב שרייבר דיבר כדורש מפי הגבורה במלוא הביטחון והפסקנות - על מציאות עובדתית שהוא לא מכיר.
"אם לא יקחו אותם בכוח לא יהיה אפילו מנייין..." וכו'.
ובכן, הנה שאלה שקיבלתי אתמול, ידיד שמתלבט שיתף אותי [בכתב], ואלה מילותיו [העתק הדבק]:

"אני כבר כמה שנים לא מסופח ליחידת מילואים. אני קצין חי"ר במיל'. כשהתחילה המלחמה לא גויסתי כי אין לי סיפוח. אחרי כמה ימים חיפשו אצלנו בישוב קצין חי"ר והודעתי שאני זמין אז גייסו אותי. אחרי כשבועיים במילואים בישוב השלישות שחררה אותי מהמילואים - מסתבר שאני מסופח למאגר קצינים לשעת חירום, שזה איזה מאגר של אגף כוח אדם בצה"ל ששמור למצב בו הקצונה בצה"ל הולכת, ח"ו. גם אחרי חודש של ניסיונות לגייס אותי פה ביישוב - אכ"א לא הסכימו לשחרר אותי מהמאגר. מבדיקה שלי זה נראה שהם מסרבים לשחרר מהמאגר הזה לכיתת כוננות אבל ליחידה לוחמת כנראה שלא יסרבו.
יש לי אפשרות להתגייס ליחידה לוחמת שנמצאת בעזה, ולפי מה שהתרשמתי, יכול להיות שכך יצליחו להוציא אותי מהמאגר. לא פניתי ליחידה לגיוס כי אני לא רוצה לעשות את זה לאשתי. כלומר: דיברנו על זה כבר לפני שבועיים בערך והיא הסכימה אבל המתנו לראות מה קורה עם הגיוס שלי ביישוב. אבל אם חלילה יקרה משהו, זה ישב עליה שבעצם לא גייסו אותי ואני הלכתי כי היא הסכימה.
אז מצד אחד כואב לי שאני לא נמצא עם הלוחמים ששם, אני לא יותר טוב מהם וכולם השאירו משפחות מאחור. מצד שני יש הבדל בין לקבל צו גיוס לבין לבקש שיגייסו אותי, וההבדל הוא מה נשאר אחרי זה בנפש של המשפחה שלי אם ח"ו קורה משהו. זו ההתלבטות שלי".

כשבונים השקפה על עובדות מדומיינות - התוצאה גרועה מאד.


לגבי מסירות נפש:
מסירות נפש כולל כל התגברות ומסירת הרצון. אלא שרצון החיים הוא הרצון הכי חזק ולכן מסירת רצון החיים היא השיא של מסירות נפש.
מדברים אצלנו על מסירות נפש - כשהנוגע למעשה כמעט אף פעם, ואולי אף פעם כפשוטו - אינו מסירת החיים, אלא מסירת הרצון. וככל שמדובר על מסירת רצון ותשוקה ותאוה חזקים יותר - כך גדל התואר "מסירות נפש" בנוגע לזה.
בני תורה חיים חיים של מסירות נפש מתמידה, כמעט בכל תחום.
הרס"ג כבר מייסד לנו שחידוש קטן שמתמיד זמן רב - יש להתפעל ממנו יותר מחידוש גדול לזמן קצר. [מסביר בהקדמת האמונו"ד שלכן נס ירידת המן במדבר ארבעים שנה גדול יותר מקריעת ים סוף וכל מכות מצרים]. כי זה עצמו החידוש הגדול: שינוי הטבע לזמן ממושך ובאופן מתמיד. מסירת רצון קטן - באופן מתמיד, בתוך השגרה הקבועה, יכולה להיות גדולה יותר ממסירת החיים באופן חד פעמי.
וכבר הסבירו בזה את מעלת אברהם על יצחק בעקידה. יצחק היה מת שם ועולה לעולם שכולו טוב. אברהם היה נשאר להתמודד עם ההשלכות לכל החיים, יום יום שעה שעה ורגע רגע.
אז בהחלט יודעים מה זו מסירות נפש, והרבה דרגות יש במסירות נפש, ומסירות נפש קבועה כאורח חיים ובתוך השגרה - היא גדולה מאד.
כמובן שאין בדבריי מילה להקטין את מסירת החיים של הלוחמים בעזה, ח"ו. אני מדבר רק כדי לשים בפרופורציה את המשפט "אנחנו מדברים כל היום על מסירות נפש ולא יודעים מה זה באמת מסירות נפש".

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 10:57 am
על ידי עקביה
הרואה כתב:אשתי תרמה מוצרי מזון למשפחות חיילי מילואים, קרובת משפחה המשתייכת לפלג מסויים צעקה עליה בזעזוע של ממש 'מילא את תורמת להם אבל הילדים רואים מה יהיה עם חינוך הילדים?!'. אמרתי לאשתי בדיוק הפוך שהילדים יראו שאנחנו גם רוצים בהצלחת עם ישראל ושאנחנו דואגים לא רק למי שנראה כמונו ומצביע למפלגה שלנו אלא לכל יהודי.

שמתי לב פעם שכשציבור שלם שר הוא שר מדויק. למרות שישנם זייפנים ולא נדיר לפגוש בהם, הציבור יחד שר יפה ונכון.

ולעניינינו, לפגוש אדם אחד שהוא קר, מנותק רגשית ועקום, זה לא מאד מפתיע, אבל אם פוגשים ציבור שלם שמזייף, זה ראוי למחקר.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 11:19 am
על ידי סימנא
צופה_ומביט כתב:לגבי מסירות נפש:
מסירות נפש כולל כל התגברות ומסירת הרצון. אלא שרצון החיים הוא הרצון הכי חזק ולכן מסירת רצון החיים היא השיא של מסירות נפש.
מדברים אצלנו על מסירות נפש - כשהנוגע למעשה כמעט אף פעם, ואולי אף פעם כפשוטו - אינו מסירת החיים, אלא מסירת הרצון. וככל שמדובר על מסירת רצון ותשוקה ותאוה חזקים יותר - כך גדל התואר "מסירות נפש" בנוגע לזה.
בני תורה חיים חיים של מסירות נפש מתמידה, כמעט בכל תחום.
הרס"ג כבר מייסד לנו שחידוש קטן שמתמיד זמן רב - יש להתפעל ממנו יותר מחידוש גדול לזמן קצר. [מסביר בהקדמת האמונו"ד שלכן נס ירידת המן במדבר ארבעים שנה גדול יותר מקריעת ים סוף וכל מכות מצרים]. כי זה עצמו החידוש הגדול: שינוי הטבע לזמן ממושך ובאופן מתמיד. מסירת רצון קטן - באופן מתמיד, בתוך השגרה הקבועה, יכולה להיות גדולה יותר ממסירת החיים באופן חד פעמי.
וכבר הסבירו בזה את מעלת אברהם על יצחק בעקידה. יצחק היה מת שם ועולה לעולם שכולו טוב. אברהם היה נשאר להתמודד עם ההשלכות לכל החיים, יום יום שעה שעה ורגע רגע.
אז בהחלט יודעים מה זו מסירות נפש, והרבה דרגות יש במסירות נפש, ומסירות נפש קבועה כאורח חיים ובתוך השגרה - היא גדולה מאד.
כמובן שאין בדבריי מילה להקטין את מסירת החיים של הלוחמים בעזה, ח"ו. אני מדבר רק כדי לשים בפרופורציה את המשפט "אנחנו מדברים כל היום על מסירות נפש ולא יודעים מה זה באמת מסירות נפש".

היטבת לתאר ולאפיין מסירות נפש תמידית וממושכת מול מסירות נפש רגעית של תעוזה, את הקושי המיוחד דווקא בפעולה ממושכת, הרבה אחרי שהמוטיבציה הראשונית כבתה. ייש"כ על הדברים היפים.
ראשית, ראוי לציין שאנשים שיושבים עכשיו במילואים, חודשיים אחרי ההתגייסות, הם כבר גם בגדר של מסירות נפש ממושכת.
ולעיקר העניין, כל כמה שלא נהפוך את זה ונפלפל בזה, אי אפשר להשוות מסירת נפש ממש, נכונות להקריב את החיים גופם, לשום דבר שבעולם. "אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן" אמרה הגמרא על הרוגי מלכות, ולא על צורבא מרבנן (מסתמא נקטה הגמ' דווקא ר"ע וחבריו, כי הכוונה למשתתפי המרד). לפעמים צריכים להתעמק להבין את הפשוט ביותר.
אגב, בעקבות דבריך (ודברי הגרב"ש להבדיל) חשבתי שהמשימה החשובה ביותר לכל בר דעת, היא לאתגר את עצמו, לנסות להיכנס לנעליו של האחר ולהבין את הקשיים שבו הוא מתמודד, ולא רק להצטדק ולמצוא היכ"ת למה דרכו שלו נכונה ובאיזה אופן ניתן לתאר את האחר כאפס.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 11:29 am
על ידי צופה_ומביט
סימנא כתב:היטבת לתאר ולאפיין מסירות נפש תמידית וממושכת מול מסירות נפש רגעית של תעוזה, את הקושי המיוחד דווקא בפעולה ממושכת, הרבה אחרי שהמוטיבציה הראשונית כבתה. ייש"כ על הדברים היפים.
ראשית, ראוי לציין שאנשים שיושבים עכשיו במילואים, חודשיים אחרי ההתגייסות, הם כבר גם בגדר של מסירות נפש ממושכת.
ולעיקר העניין, כל כמה שלא נהפוך את זה ונפלפל בזה, אי אפשר להשוות מסירת נפש ממש, נכונות להקריב את החיים גופם, לשום דבר שבעולם. "אין כל בריה יכולה לעמוד במחיצתן" אמרה הגמרא על הרוגי מלכות, ולא על צורבא מרבנן (מסתמא נקטה הגמ' דווקא ר"ע וחבריו, כי הכוונה למשתתפי המרד). לפעמים צריכים להתעמק להבין את הפשוט ביותר.
אגב, בעקבות דבריך(ודברי הגרב"ש להבדיל) חשבתי שהמשימה החשובה ביותר לכל בר דעת, היא לאתגר את עצמו, לנסות להיכנס לנעליו של האחר ולהבין את הקשיים שבו הוא מתמודד, ולא רק להצטדק ולמצוא היכ"ת למה דרכו שלו נכונה ובאיזה אופן ניתן לתאר את האחר כאפס.

מחילה רבה, לא קשור לדבריי כלל.
ולהיפך.
לא אאריך כי הכל כתוב כבר בהודעתי הקודמת שעליה הגבת.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 11:38 am
על ידי הרואה
עוד נקודה ששמעתי מאברכים רבים,
החיילים וגם חיילי המילואים ברובם לא היו מתגייסים אם האוירה החברתית סביבם לא היתה מדרבנת לזה ואם הם לא היו מתחנכים ככה מגיל קטן.
ברור שזה נכון, אבל טול קורה מבין עיניך. האברכים כן היו לומדים כל היום אם לא היו מחנכים אותם לזה ומעודדים את זה עם לחץ חברתי הרבה יותר חזק?

נקודה נוספת ששמעתי 'אם החיילים היו יושבים ולומדים כל המלחמה לא היתה מתחילה בכלל, הם אלו שגרמו לזה שהם ישאו בתוצאות'.
א. האם אצלך ובסביבתך אין מה לתקן? רק אצל האחרים יש? מילא אתה שחצן אבל בכזה ביטחון אתה אומר שלום יהיה לי?
ב. ברור ממקורות רבים שהדין על הקרוב והרחוק אינו אותו דבר, וסביביו נשערה מאד, וגם המושג תינוקות שנשבו ברור שהמדד הוא לא רק לפי קיום מצוות מעשיות כך שמבחינת נקודת הבחירה וכלפי שמיא ממש לא ברור שהאברכים שווים יותר גם אם כמובן בעולם הזה לומדי תורה ראוים ליותר כבוד.
ג. בכל נושא אחר לא היית דן ככה. אם תצטרך עזרה בכל נושא שהוא אתה תדע להוקיר טובה (אני מקווה), פתאום לגבי מלחמה נוצר להט דתי שאסור לחוש רגשות הכרת הטוב רח"ל כי זה כפירה, עבודה זרה בשיתוף, כוחי ועוצם ידי, ועוד סיסמאות.
ד. כוחי ועוצם ידי. בוודאי שצריך להתפלל לקב"ה ולבטוח בו ולא לבטוח בבשר ודם. אבל החשש מלשמוח במפלתן של רשעים, או מכל סוג של עידוד למלחמה או של כבוד ללוחמים וכו' כאילו שעבירת כוחי ועוצם ידי שקולה כנגד כל התורה כולה, פתאום אין בין אדם לחבירו, אין הכרת הטוב, אין חילול ה' רק החשש מכוחי ועוצם ידי.
שאלתי רב אחד שעלה מארה"ב ומקפיד טובא על כוחי ועוצם ידי האם גם כשהוא מדבר על המלחמה הקרה (והוא מזכיר זאת רבות בהקשרים של השגחה פרטית ועוד) האם גם שם הוא לא מרגיש גאווה בכוח האמריקאי וכו'? והוא ענה ספונטנית שזה לא עם ישראל ואז הוא הבין את האבסורד.
כלומר הוא במידה מסוימת מרגיש אמריקאי, הוא גאה בצבא ארה"ב, ועם כל זה אין לו בעיה. רק עם צה"ל פתאום הוא מרגיש רחוק ולא שייך, כל הרהור קטן על המלחמה בעזה מיד יטבע בזעקות פנימיות מפני האש של כוחי ועוצם ידי שהולכת לשרוף את העיירה. זה פשוט אבסורד. כנ"ל עוד אברך יוצא אנגליה שסיפר לי שבמות המלכה הוא בכה, אבל ביום הזיכרון לחיילי צה"ל חס ושלום... ומילא הוא היה 'מתגבר' על רגשותיו, הוא אמר שאין לו אפילו התמודדות עם זה הוא פשוט מעולם לא חש קרבה כלפיהם.
בשורה התחתונה מי שמתאנח על כבודן של ישראל שכבוד ישראל הוא כבוד ה' בעולם צריך לכל הפחות להרגיש שייך, לשמוח בנצחונם של ישראל ולכאוב במפלתן, זה המינימום הבסיסי ביותר.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 11:44 am
על ידי צופה_ומביט
הרואה כתב:בשורה התחתונה מי שמתאנח על כבודן של ישראל שכבוד ישראל הוא כבוד ה' בעולם צריך לכל הפחות להרגיש שייך, לשמוח בנצחונם של ישראל ולכאוב במפלתן, זה המינימום הבסיסי ביותר.

שכחת ש"זה לא אחים שלנו", ש"זה לא צרת ציבור, כי זה רק כמה אלפי אנשים", וכל שאר החידושים בסוגיה?
ופשיטא שאנשים אלו אינם ה"ישראל" שעליו עומד כבוד ה', אלא להיפך, אלמלא הם לא היה קורה כלום, והם שהכניסו את כל יושבי הארץ למצב סכנה, כו'.

Re: כנס אחוות התורה - רשמים

פורסם: ב' דצמבר 04, 2023 1:13 pm
על ידי עקביה
הרואה כתב:כנ"ל עוד אברך יוצא אנגליה שסיפר לי שבמות המלכה הוא בכה, אבל ביום הזיכרון לחיילי צה"ל חס ושלום... ומילא הוא היה 'מתגבר' על רגשותיו, הוא אמר שאין לו אפילו התמודדות עם זה הוא פשוט מעולם לא חש קרבה כלפיהם.

יש לו גוף של יהודי ונשמה של גוי. גוי אנגלי במקרה הזה.