עמוד 14 מתוך 17

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 8:03 pm
על ידי צופה_ומביט
הרב בתבונה, לפחות תהיה הוגן ותציין באותיות גדולות שכל הכיתוב שכתבת מתחת לקישור אינו דברי הגר"ח אלא דבריך שלך.
הגר"ח לא אומר שם מי ילך למשטרה, הוא נשאל ועונה שמותר ללכת למשטרה, ולעשות את זה בשקט שלא ידעו.
זה הכל.
השואל [לפחות בקטע המצולם] לא מזכיר כלפי מי הוא שואל, דהיינו "מי ילך", והרב בתשובתו ג"כ לא מזכיר.
אדרבה, השואל הוא איש שעוסק בנושא המוגנות. הוא שואל ולו נאה לשאול, והוא זה שקיבל את התשובה.
לכן איני רואה כאן שום דבר אחר ממה שכתבתי בתגובתי שמעליך.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 8:09 pm
על ידי איש_ספר
צופה_ומביט כתב:
דעת ותבונה כתב:לרא"ש ולרשב"ץ היתה סמכות להכניס אנשים לכלא, ואף גרוע מכך.
לנו, עם כל הצער שבדבר נשאר רק נשק הפניה לרשויות.

היתה להם סמכות, אבל מתי וכלפי מי השתמשו בה? עובדות בבקשה, עובדות.
ר"ש אסף, העונשין שאחרי חתימת התלמוד (באוצר). בית דין מכין ועונשין של ר"א קירשנבוים (אינו)

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 8:22 pm
על ידי מלכיאל גרינוולד
איש_ספר כתב:
צופה_ומביט כתב:
דעת ותבונה כתב:לרא"ש ולרשב"ץ היתה סמכות להכניס אנשים לכלא, ואף גרוע מכך.
לנו, עם כל הצער שבדבר נשאר רק נשק הפניה לרשויות.

היתה להם סמכות, אבל מתי וכלפי מי השתמשו בה? עובדות בבקשה, עובדות.
ר"ש אסף, העונשין שאחרי חתימת התלמוד (באוצר). בית דין מכין ועונשין של ר"א קירשנבוים (אינו)


וכן במאמר של השופט בן זמרה בספר היובל לרי"ד סולובייצ'יק, כרך שני (באוצר). וכן בעבודה הרצ"ב.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 8:34 pm
על ידי גלעד
אחרי כל המכתבים בעיתונות בשם גדולי ישראל, ומאמרים של משגיחים, ודיבורים של רבנים מטעם עצמם, חשוב להעלות את תשובותיהם להלכה של גדולי התורה וההוראה זצוק"ל ויבדלחט"א בענין דיווח לרשויות במקרים של התעללות בילדים, כפי שפורסמו בקובץ ישורון תשס"ה (עמ' תרל"ד-תשס"ד).

ישורון אדר תשסה.pdf
(1.39 MiB) הורד 338 פעמים

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 8:48 pm
על ידי בברכה המשולשת
גלעד כתב:אחרי כל המכתבים בעיתונות בשם גדולי ישראל, ומאמרים של משגיחים, ודיבורים של רבנים מטעם עצמם, חשוב להעלות את תשובותיהם להלכה של גדולי התורה וההוראה זצוק"ל ויבדלחט"א בענין דיווח לרשויות במקרים של התעללות בילדים, כפי שפורסמו בקובץ ישורון תשס"ה (עמ' תרל"ד-תשס"ד).

ישורון אדר תשסה.pdf


ואכן, כתבו הגרז"ן זצ"ל ולהבדיל בין החיים לחיים הגראז"ו שליט"א והגרי"ס שליט"א, שהפנייה לשלטונות יעשה אחרי החלטת בית דין או ועד רבנים או רבנים מומחים וכו', ולענ"ד זו גם כוונת הגרי"ש אלישיב זצ"ל.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 8:57 pm
על ידי פרנקל תאומים
דעת ותבונה כתב:מכתב ההתאבדות לחלוטין לא נראה כמו כתיבה של אדם "אחרי הסנפה רצינית". זהו מכתב מחושב היטב, מרגש וחד כתער. מסרים ברורים כתובים בשפת אמן.

אני חולק עליך. אני מכיר את כתיבתו היטב, ולענ''ד נוסח המכתב הפשוט הקצר והבלתי מהוקצע בעליל, מורה שהוא נכתב מתוך סהרוריות וכמעט בלי הקדשת מחשבה לתוכנו ולסגנונו. איש בעל כושר כתיבה והתבטאות כמוהו היה יכול לכתוב מכתב ארוך, מנוסח היטב וסוחט דמעות מוצלח פי עשרה מהשירבוט המהיר הזה.


הקישון33 כתב:
הוגה כתב:
פרנקל תאומים כתב:עובדה שכך נהג הגר''נ זוכובסקי שליט''א ברבים, ואף הרחיק לכת. א''כ העיתון נשמע לדעת תורה. ועל מי אתה מלין?

ברוך שעקר עבודה זרה מארצינו, והגר"נ זוכובסקי שליט"א במו ידיו קבר תחת העפר את המושג הקדוש "השקפה טהורה" + נאמנות לעיתון הקדוש.
אין ליתד נאמן להלין אלא על עצמו.
ההדיוטיות וסתמות המוחין השאיר אותנו עם "חרדים נאמנים" בלי ח"ו אייפון ודומיו, ואפילו "דתיים", אך בלי "יהודים".

זה הזכות הכי גדולה שיש לח"ו... ההספד שלו היה שיא של צביעות, טיפשות ושקר ועוד יזכר לדורות הבאים.

חוצפה ועזות פנים כלפי ת''ח יר''ש בחסות ציד המכשפות הקדוש.


בתבונה כתב:
בתבונה כתב:באופן כללי
דעת תורה של הגר"ח קנייבסקי בסרטון שיש לפנות בשקט למשטרה .

https://www.kikar.co.il/409163.html

לא לפנות קודם לרבנים אלא ישר למשטרה. ואם יפנו מיד על כל הטרדה, זה יציל הרבה מאוד.
וכבר למדונו חז"ל אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו.
ובדברים שהמשטרה לא מטפלת, לענ"ד יש לפנות לדיינים כמו הרב שמואל אליהו.

אם כל אחד יפנה למשטרה על דעת עצמו בלי התייעצות, אז באמת תהיה כאן מציאות של איש את רעהו חיים בלעו.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:06 pm
על ידי גלעד
פרנקל תאומים כתב:
הקישון33 כתב:
הוגה כתב:
פרנקל תאומים כתב:עובדה שכך נהג הגר''נ זוכובסקי שליט''א ברבים, ואף הרחיק לכת. א''כ העיתון נשמע לדעת תורה. ועל מי אתה מלין?

ברוך שעקר עבודה זרה מארצינו, והגר"נ זוכובסקי שליט"א במו ידיו קבר תחת העפר את המושג הקדוש "השקפה טהורה" + נאמנות לעיתון הקדוש.
אין ליתד נאמן להלין אלא על עצמו.
ההדיוטיות וסתמות המוחין השאיר אותנו עם "חרדים נאמנים" בלי ח"ו אייפון ודומיו, ואפילו "דתיים", אך בלי "יהודים".

זה הזכות הכי גדולה שיש לח"ו... ההספד שלו היה שיא של צביעות, טיפשות ושקר ועוד יזכר לדורות הבאים.

חוצפה ועזות פנים כלפי ת''ח יר''ש בחסות ציד המכשפות הקדוש.

מעניין שלא ראינו עדיין את מחאתך על הקדוש דנן שכתב בצוואתו הק' בלשון פרועה ומשתלחת נגד תלמידי חכמים ויושבי על מדין ידועים ומפורסמים, ובהזכרת שמם אפילו ללא תואר "הרב" המינימלי.
מדובר בתלמידי חכמים לא פחות מרבני עיתונים למיניהם.

האם מי שזוכה להתחבר למקומות 'הנכונים' יזכה להגנה אוטומטית מהמפלגה דובריה ובוטיה (תרתי משמע), וכל מי שמעז לומר את דעת תוה"ק יכתבו עליו בשפה משתלחת, חיים שאולה.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:10 pm
על ידי צופה_ומביט
קיבלתי באישי [לא לוקח אחריות על עצם הדברים]:
חשוב להבהיר דברים על דיוקם: מידיעה ברורה, מעולם! לא נטען בבית דין של הגרנ"ק על פגיעות אלא רק על נשים נשואות וכדו'.
וזה חשוב מאד לכל המגיבים שאומרים שמטאטאים דברים על חשבון הנפגעים.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:16 pm
על ידי בתבונה
חייבים שתהיה המלצה לפנות ישירות למשטרה, כל מי שאומר אחרת גורם להמשך הטיוח והרבה ג"ע ונפשות שבורות.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:16 pm
על ידי גלעד
צופה_ומביט כתב:קיבלתי באישי [לא לוקח אחריות על עצם הדברים]:
חשוב להבהיר דברים על דיוקם: מידיעה ברורה, מעולם! לא נטען בבית דין של הגרנ"ק על פגיעות אלא רק על נשים נשואות וכדו'.
וזה חשוב מאד לכל המגיבים שאומרים שמטאטאים דברים על חשבון הנפגעים.

מידיעה ברורה שבשיחת טלפון שהיתה לח"ו עם הגר"י סילמן שליט"א אחרי פרסום המכתב נגד ספריו, טען לו חיים ולדר שהכל היה 'בהסכמה' [ברוחה של הפוסט-מודרניזם והפרוגרסיביות שהכל מותר 'בהסכמה', וימלאו את הארץ כדור המבול רח"ל], ענה לו הגר"י סילמן: רשע! אתה מודה שעברת על עבירות, חמורות שבחמורות, והתירוץ שלך שזה היה בהסכמה!

ואגב במינוח המיקוצעי, אחד שמחשיב את עצמו למטפל, ובאות אליו נשים נשואות ושאינן לטיפול, והוא מנצל זאת לחלל את כבודן, יתכן שגם בזה יש פגיעה חמורה.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:19 pm
על ידי צופה_ומביט
גלעד כתב:
צופה_ומביט כתב:קיבלתי באישי [לא לוקח אחריות על עצם הדברים]:
חשוב להבהיר דברים על דיוקם: מידיעה ברורה, מעולם! לא נטען בבית דין של הגרנ"ק על פגיעות אלא רק על נשים נשואות וכדו'.
וזה חשוב מאד לכל המגיבים שאומרים שמטאטאים דברים על חשבון הנפגעים.

מידיעה ברורה שבשיחת טלפון שהיתה לח"ו עם הגר"י סילמן שליט"א אחרי פרסום המכתב נגד ספריו, טען לו חיים ולדר שהכל היה 'בהסכמה' [ברוחה של הפוסט-מודרניזם והפרוגרסיביות שהכל מותר 'בהסכמה', וימלאו את הארץ כדור המבול רח"ל], ענה לו הגר"י סילמן: רשע! אתה מודה שעברת על עבירות, חמורות שבחמורות, והתירוץ שלך שזה היה בהסכמה!

אה"נ, דברים פשוטים שבפשוטים. מי חלק על זה, ומי אמר אחרת.

ואכן גם זה צריך לדעת, שכל הדיון כאן על פניה לתקשורת ו/או למשטרה וכו' הוא רק על מה שמוגדר בערכאותיהם "פלילי" [מכל סוג].
אבל על חילול וטימוא בתי ישראל "בהסכמה" - מעיקרא אין בכלל כתובת אחרת לפנות אליה, אלא רק לרבנים.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:24 pm
על ידי איש_ספר
אחד מחשובי בית המדרש כאן שלח לי את הדברים הבאים

מצו"ב התכתבותי עם רב של א' היישובים בארה"ק שנאמן עלי.
לא ביקשתי את רשותו להפיץ את דבריו, אך יש כאן תשובות לכמה שאלות שאנשים שואלים.

עד עתה נטיתי לדון את ח"ו לכף זכות, ולנסות להיאחז בסברות דחוקות שמא הוא לא עשה את מעשיו (ע"פ דברי רבנים (בענינים אחרים) שצריך להתאמץ אפילו בסברות דחוקות לדון את חברו לכף זכות), אך ההתכתבות הזאת מכריחה אותי לדון את מעשיו לכף חובה.

התכתבות עם רב.jpeg
התכתבות עם רב.jpeg (89.98 KiB) נצפה 7402 פעמים

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:26 pm
על ידי סעדיה
פרנקל תאומים כתב:
בתבונה כתב:
בתבונה כתב:באופן כללי
דעת תורה של הגר"ח קנייבסקי בסרטון שיש לפנות בשקט למשטרה .

https://www.kikar.co.il/409163.html

לא לפנות קודם לרבנים אלא ישר למשטרה. ואם יפנו מיד על כל הטרדה, זה יציל הרבה מאוד.
וכבר למדונו חז"ל אלמלא מוראה של מלכות איש את רעהו חיים בלעו.
ובדברים שהמשטרה לא מטפלת, לענ"ד יש לפנות לדיינים כמו הרב שמואל אליהו.

אם כל אחד יפנה למשטרה על דעת עצמו בלי התייעצות, אז באמת תהיה כאן מציאות של איש את רעהו חיים בלעו.

אכן, בעיה רצינית של 'איש את רעהו חיים בלעו' ע"י עלילות והמצאות שלא היו ולא נבראו.
דא עקא, שהמעלילים שוא עלילות ברשע, כדי להרוס חיי בן אדם, הם ילכו ממילא למשטרה ולתקשורת, ולא לב"ד.
המקבלים את ה'המלצה' לא לפנות אלא לרבנים, יהיו אך ורק אלו אלו שנפגעו באמת, וירא פרעה כי היתה הרוחה, ולפוגעים היתה אורה ושמחה, ויקיימו בהידור 'אלמלא מוראה של מלכות וכו''.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:41 pm
על ידי מעיין
דברי הרב צייטלין מקיפין את הנושא מכמה צדדים, רק יש להוסיף שצריך להיות ולמצוא דרך נכון לפרסם לכל שכבות הציבור כתובת המתמחים על כך ואופן ההתקשרות אליהם
רק הוספה קצרה צדדית
מש"כ שם דמי שמרגיש שנכשל בפגיעה ידע שאין לטפל בזה בעצמו וצריך לפנות לעזרה מקצועית.
לידיעה, של"ע לפעמים רחוקות, יש מי שסובל מטורדנות כפייתית ומדמיין בעצמו שהוא פוגע או שיש לו מחשבות לפגוע, זה צרה עמוקה להיודעים בדבר במחלות הנפש, ויש לקוות שהמתמחה בדבר יודע להבחין בזה, וצריך לאיש הזה טיפול מסוג אחר.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:50 pm
על ידי איש_ספר
גלעד כתב:
פרנקל תאומים כתב:
הקישון33 כתב:
הוגה כתב:
פרנקל תאומים כתב:עובדה שכך נהג הגר''נ זוכובסקי שליט''א ברבים, ואף הרחיק לכת. א''כ העיתון נשמע לדעת תורה. ועל מי אתה מלין?

ברוך שעקר עבודה זרה מארצינו, והגר"נ זוכובסקי שליט"א במו ידיו קבר תחת העפר את המושג הקדוש "השקפה טהורה" + נאמנות לעיתון הקדוש.
אין ליתד נאמן להלין אלא על עצמו.
ההדיוטיות וסתמות המוחין השאיר אותנו עם "חרדים נאמנים" בלי ח"ו אייפון ודומיו, ואפילו "דתיים", אך בלי "יהודים".

זה הזכות הכי גדולה שיש לח"ו... ההספד שלו היה שיא של צביעות, טיפשות ושקר ועוד יזכר לדורות הבאים.

חוצפה ועזות פנים כלפי ת''ח יר''ש בחסות ציד המכשפות הקדוש.

מעניין שלא ראינו עדיין את מחאתך על הקדוש דנן שכתב בצוואתו הק' בלשון פרועה ומשתלחת נגד תלמידי חכמים ויושבי על מדין ידועים ומפורסמים, ובהזכרת שמם אפילו ללא תואר "הרב" המינימלי.
מדובר בתלמידי חכמים לא פחות מרבני עיתונים למיניהם.

האם מי שזוכה להתחבר למקומות 'הנכונים' יזכה להגנה אוטומטית מהמפלגה דובריה ובוטיה (תרתי משמע), וכל מי שמעז לומר את דעת תוה"ק יכתבו עליו בשפה משתלחת, חיים שאולה.

הרב גלעד, אצ"ל שאני מסכים לגמרי בביקורתך כלפי אותו הספד אומלל והחילול ה' שהוא יצר. מ"מ גבול גבלו ראשונים במקום זה, שלא לדבר באופן כזה על ת"ח, אם נפרוץ גבולות אלה, ישטף המקום, יחרב מיסודו ויעקר משרשו. (אני בדוקא לא נכנס כאן לשאלות הלכתיות, שכן גם מצוות מהסוג הזה ימיטו אסון על המקום). בתקווה להבנה.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:51 pm
על ידי בתבונה
ראיתי שהרב זילברשטיין בחשוקי חמד ובשם הגריש"א וכן ר' אשר וייס כותבים שזה לכתחילה לפנות למשטרה.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:55 pm
על ידי בברכה המשולשת
בתבונה כתב:ראיתי שהרב זילברשטיין בחשוקי חמד ובשם הגריש"א וכן ר' אשר וייס כותבים שזה לכתחילה לפנות למשטרה.


בקונטרס שהובא לעיל מישורון, בדברי הגראז"ו, אות ג, הוא כתב לפנות תחילה לבית דין או לועד של ת"ח, שהם יחליטו על פניה למשטרה.
חשוקי חמד לא ראיתי

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 9:56 pm
על ידי דעת ותבונה
גלעד כתב:
ואגב במינוח המיקוצעי, אחד שמחשיב את עצמו למטפל, ובאות אליו נשים נשואות ושאינן לטיפול, והוא מנצל זאת לחלל את כבודן, יתכן שגם בזה יש פגיעה חמורה.


לא צריך שום מינוחים מקצועיים לשם כך.

הגע בעצמך: אשה מדוכאת. אין לה טעם בחיים. חשך עולם בעדה.
חייה אינם חיים. בבוקר תאמר מי יתן וגו'.
לצערינו הדבר מצוי לעיתים אצל נשים (וגם אצל גברים כמובן), בפרט בשעת קושי בחיי הבית/הפרנסה וכו'.

והנה מפציע "מטפל אגדי" שנותן לה קרן אור בחייה, היא מתמלאת מחדש בתקוה, באושר ובאמונה בחיים.
החיוך חוזר לפנים בכל טיפול מחדש.

במצב כזה ביכולתו של המטפל להפשיטה מכל נכסיה, להחתימה על ערבות של מיליון דולר, ועל הדרך לקנח בכמה הנאות אישיות מתועבות.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 10:47 pm
על ידי בתבונה
בברכה המשולשת כתב:
בתבונה כתב:ראיתי שהרב זילברשטיין בחשוקי חמד ובשם הגריש"א וכן ר' אשר וייס כותבים שזה לכתחילה לפנות למשטרה.


בקונטרס שהובא לעיל מישורון, בדברי הגראז"ו, אות ג, הוא כתב לפנות תחילה לבית דין או לועד של ת"ח, שהם יחליטו על פניה למשטרה.
חשוקי חמד לא ראיתי

עצם ההיתר הוא מביא מהמנחת יצחק שאפילו על עבירות תנועה שיש בהם סיכון יש לפנות למשטרה.
אלא הוא כותב שהיות ויש מקרים של הורים ששמעו שמעות ריקות ומלאים חשדות שווא, אז בית דין או ועד של ת"ח לא ימהר לפנות למשטרה אלא יראה שזה לא סתם חשדות שווא.
אבל לגבי הנפגעים עצמם שיודעים בברור, לית דיםן ולית דיין שמצווה ומותר להעיד מייד במשטרה דברים כהוויתם

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ד' ינואר 05, 2022 10:56 pm
על ידי צופה_ומביט
גלעד כתב:
צופה_ומביט כתב:קיבלתי באישי [לא לוקח אחריות על עצם הדברים]:
חשוב להבהיר דברים על דיוקם: מידיעה ברורה, מעולם! לא נטען בבית דין של הגרנ"ק על פגיעות אלא רק על נשים נשואות וכדו'.
וזה חשוב מאד לכל המגיבים שאומרים שמטאטאים דברים על חשבון הנפגעים.

מידיעה ברורה שבשיחת טלפון שהיתה לח"ו עם הגר"י סילמן שליט"א אחרי פרסום המכתב נגד ספריו, טען לו חיים ולדר שהכל היה 'בהסכמה' [ברוחה של הפוסט-מודרניזם והפרוגרסיביות שהכל מותר 'בהסכמה', וימלאו את הארץ כדור המבול רח"ל], ענה לו הגר"י סילמן: רשע! אתה מודה שעברת על עבירות, חמורות שבחמורות, והתירוץ שלך שזה היה בהסכמה!

למה א"כ לא שמענו על "הודאת בעל דין" ורק על "עדויות" [וממילא יש שמערערים על תקפותן]? אותנו החרדים הרי לא מעניין רק מה ש"פלילי".
ואולי אה"נ, מי שצריך לשמוע שמע, ורק לתקשורת ולציבור [או לרבנים שונים שאינם קשורים ישירות לנושא וכיו"ב] לא הוציאו זאת כי אין צורך וטעם. לא צריכים להיות אחראים לכל מיני קשקשת.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 12:01 am
על ידי צופה_ומביט
לגבי פניה למשטרה:

יש היתר/המלצה מרבנים, ונניח שצודק הפלפול שעשו כאן שמה שאמרו לעשות זאת רק אחרי פניה לרבנים מתאימים - אינו אמירה גורפת. בסדר.
אבל ריבונו של עולם, למה להתעקש לא לשמוע למבינים בתחום? למה לא לחפש / לשמוע ממבינים מה באמת מועיל לנפגעים, אלא ישר "בום טראח, משטרה! תביעה! תלונה!".

מצוה לפנות למשטרה - אבל מתי? ואיך? ומי?
הרי מה שמחפשים זה תועלת - זה העיקר - וזה מה שצריך לברר. באיזה אופן יש הכי הרבה תועלת.
ובכל התחומים. אם מחפשים תועלת רק בתחום אחד - נניח הרתעה - וזה יהיה על חשבון הנפגעים וידרוס אותם - גם אז נלך ראש בקיר: משטרה!

כולם מדברים - כולל בתקשורת בכל פרשה מחדש - על הקושי של נפגעים לפנות למשטרה, לחקירה המשטרתית, לקריטריונים המשטרתיים, לחיטוט בפרטי המעשה והרגשות והמילים שנאמרו וכו' כדי לוודא שהיה כאן "רף פלילי".

גם כשמגישים תלונה - המשטרה גובה עדות, חוקרת, כן? באיזה כלים? מי הגובה ומי החוקר ואיך? מה המשטרה מחפשת ואיך? אין למשטרה כלים ראויים לטפל בתלונות מסוג זה. הם מטפלים בכלי פורצלן בפטיש חמש קילו.

ואיזה/כמה נפגעים מסוגלים לפנות למשטרה? הרי גם בציבור החילוני מקרים רבים עולים רק שנים אח"כ, וחלק מהסיבה היא כי לוקח לנפגעים שנים עד שמגישים תלונה אם בכלל. א"כ בלאו הכי מומלץ לנפגעים עצמם - לטובת עצמם - לפנות לליווי מקצועי/רבני מבין וראוי כדי שהם ידריכו וילוו אותם גם בענין המשטרה.

ובוא נגיד שכל הקושי של הנפגעים להגיש תלונה הוא רק באווירה של פעם שלא גיבתה ותמכה בנפגעים, או רק במקום של טורפים בעלי כוח. והיום יש / ניצור גיבוי ותמיכה ואקלים ציבורי מתאים - ואז כולם ייגשו בקלות למשטרה. אבל איך יוצרים את האקלים הציבורי הזה? כאן לכולי עלמא חזרנו לסוגיית העיסוק הרשתי-תקשורתי, ולסכנת שפיכת התינוק עם האמבטיה והגולם שיקום על יוצרו ויצא שכרו בהפסדו.

הרב צייטלין [ראית כבר את דבריו?] כותב כמה פנים מציאותיות של הבעיות שיש לנפגעים עצמם בפניה למשטרה, בפרט לנפגעים חרדים.
הוא גם כותב - וציטטתי את דבריו מקודם - שבדוק ומנוסה מניסיון של שנים ורבים שהדרך הכי יעילה לטובת הנפגעים היא הדרך הנ"ל.

אז למה להתעקש? משטרה! משטרה! משטרה! לטובת מי אתה דואג?
שאלתי כבר: אתה מדבר מסברה או מידיעה וניסיון? אם הכל מסברות - אנא השאר אותן לעצמך ותן למבינים ומומחים לטפל כמו שצריך, ופנה אליהם כדי לשאול ולברר מה באמת מועיל לנפגעים.
סברות שלנו מגובות בתסכול וזעם - לא שוות הרבה. [כמובן, אם אנחנו רוצים להועיל לנפגעים, ולא סתם לפרוק את התסכול והזעם שלנו].

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 12:13 am
על ידי צופה_ומביט
פרנקל תאומים כתב:
דעת ותבונה כתב:מכתב ההתאבדות לחלוטין לא נראה כמו כתיבה של אדם "אחרי הסנפה רצינית". זהו מכתב מחושב היטב, מרגש וחד כתער. מסרים ברורים כתובים בשפת אמן.

אני חולק עליך. אני מכיר את כתיבתו היטב, ולענ''ד נוסח המכתב הפשוט הקצר והבלתי מהוקצע בעליל, מורה שהוא נכתב מתוך סהרוריות וכמעט בלי הקדשת מחשבה לתוכנו ולסגנונו. איש בעל כושר כתיבה והתבטאות כמוהו היה יכול לכתוב מכתב ארוך, מנוסח היטב וסוחט דמעות מוצלח פי עשרה מהשירבוט המהיר הזה.

לא יודע מה היה שם, אבל לגוף הטענה:
מוח קרימינלי [+ מוכשר + מתוכנן + ניסיון של שנים כיצד למכור סיפור] יודע לחשבן גם את זה, וכל זה להכניס בק"ו, ולכתוב דוקא כך, כדי להשיג את האפקט שרוצה להשיג בזה.
[ואם לא היתה כאן עלילה, אלא הכל נכון (אפילו מה שלא "פלילי" ורק נשים), אזי המוח היה בהחלט בהחלט כזה. מה עוד שהוקלט אומר כמה וכמה פעמים שזה מה שהוא מתכנן לעשות, ויש לו משאלת מוות ולא אכפת לו החיים, ועשה זאת בדיוק למחרת פרסום הקלטה כזו, אז למה לחשוב אחרת].

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 1:08 am
על ידי בתבונה
מי שמעכב פנייה למשטרה מסייע לטיוח והמשך עבירות אלו רח"ל

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 1:57 am
על ידי פרנקל תאומים
צופה_ומביט כתב:
פרנקל תאומים כתב:
דעת ותבונה כתב:מכתב ההתאבדות לחלוטין לא נראה כמו כתיבה של אדם "אחרי הסנפה רצינית". זהו מכתב מחושב היטב, מרגש וחד כתער. מסרים ברורים כתובים בשפת אמן.

אני חולק עליך. אני מכיר את כתיבתו היטב, ולענ''ד נוסח המכתב הפשוט הקצר והבלתי מהוקצע בעליל, מורה שהוא נכתב מתוך סהרוריות וכמעט בלי הקדשת מחשבה לתוכנו ולסגנונו. איש בעל כושר כתיבה והתבטאות כמוהו היה יכול לכתוב מכתב ארוך, מנוסח היטב וסוחט דמעות מוצלח פי עשרה מהשירבוט המהיר הזה.

לא יודע מה היה שם, אבל לגוף הטענה:
מוח קרימינלי [+ מוכשר + מתוכנן + ניסיון של שנים כיצד למכור סיפור] יודע לחשבן גם את זה, וכל זה להכניס בק"ו, ולכתוב דוקא כך, כדי להשיג את האפקט שרוצה להשיג בזה.
[ואם לא היתה כאן עלילה, אלא הכל נכון (אפילו מה שלא "פלילי" ורק נשים), אזי המוח היה בהחלט בהחלט כזה. מה עוד שהוקלט אומר כמה וכמה פעמים שזה מה שהוא מתכנן לעשות, ויש לו משאלת מוות ולא אכפת לו החיים, ועשה זאת בדיוק למחרת פרסום הקלטה כזו, אז למה לחשוב אחרת].

הכל יכול להיות וחבל להתפלפל על זה. התייחסתי רק לנראה מהנוסח כשלעצמו.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 3:34 pm
על ידי יהושפט
ר''א פלדמן.jpg
ר''א פלדמן.jpg (36.26 KiB) נצפה 6842 פעמים

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 3:50 pm
על ידי צופה_ומביט
בתבונה כתב:מי שמעכב פנייה למשטרה מסייע לטיוח והמשך עבירות אלו רח"ל

אחרי כל מה שכבר כתבו לך בזה, זו תגובתך.
נראה שיש לך על זה הלכה למשה מסיני מפי הגבורה, גזירת הכתוב, סתומה וחתומה, באין אומר ודברים.
אז אין טעם ואי אפשר לדון לחלק ולהתווכח.
רק ילמדנו רבינו פרטי הלכה זו:
מה נחשב "לעכב"? חודש? שבוע? יומיים? יום? חצי שעה? חמש דקות?
תורה היא וללמוד אנו צריכים.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 3:52 pm
על ידי צופה_ומביט
פרנקל תאומים כתב:
צופה_ומביט כתב:
פרנקל תאומים כתב:
דעת ותבונה כתב:מכתב ההתאבדות לחלוטין לא נראה כמו כתיבה של אדם "אחרי הסנפה רצינית". זהו מכתב מחושב היטב, מרגש וחד כתער. מסרים ברורים כתובים בשפת אמן.

אני חולק עליך. אני מכיר את כתיבתו היטב, ולענ''ד נוסח המכתב הפשוט הקצר והבלתי מהוקצע בעליל, מורה שהוא נכתב מתוך סהרוריות וכמעט בלי הקדשת מחשבה לתוכנו ולסגנונו. איש בעל כושר כתיבה והתבטאות כמוהו היה יכול לכתוב מכתב ארוך, מנוסח היטב וסוחט דמעות מוצלח פי עשרה מהשירבוט המהיר הזה.

לא יודע מה היה שם, אבל לגוף הטענה:
מוח קרימינלי [+ מוכשר + מתוכנן + ניסיון של שנים כיצד למכור סיפור] יודע לחשבן גם את זה, וכל זה להכניס בק"ו, ולכתוב דוקא כך, כדי להשיג את האפקט שרוצה להשיג בזה.
[ואם לא היתה כאן עלילה, אלא הכל נכון (אפילו מה שלא "פלילי" ורק נשים), אזי המוח היה בהחלט בהחלט כזה. מה עוד שהוקלט אומר כמה וכמה פעמים שזה מה שהוא מתכנן לעשות, ויש לו משאלת מוות ולא אכפת לו החיים, ועשה זאת בדיוק למחרת פרסום הקלטה כזו, אז למה לחשוב אחרת].

הכל יכול להיות וחבל להתפלפל על זה. התייחסתי רק לנראה מהנוסח כשלעצמו.

אם כמו המשפט הראשון שלך - אין פשר למשפט השני.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 4:30 pm
על ידי צופה_ומביט
יהושפט כתב:
ר''א פלדמן.jpg

כהיום [לכה"פ בא"י] אין [מספיק] השפעה לרבנים, גדולים וטובים ככל שיהיו, מומחים בתחומם ככל שיהיו, ונוצר מצב [דלא כפרשת יתרו] שבכל דבר ועניין מחכים למוצא פיהם של גדולי הדור דוקא, או עכ"פ לגושפנקא מהם על הנאמר.
גם בנושא הנוכחי - דברי רבנים שונים שהובאו כאן "זכו" לתגובות של "מי שמך".
לכן לענ"ד חשוב מאד שכמו בכל נושא שגדולי ישראל מקבלים מידע ממומחים בתחום הנאמנים עליהם ו"תשועה ברוב יועץ" וגדולי ישראל מכריעים לאור הנתונים - כך יעשו גם בנושא הזה.
אין לו לדיין אלא מה שעיניו רואות, ועיני הדיין צריכות לראות.
המקרה הנוכחי "תפס" את ההנהגה "לא מוכנה" אליו, והגיבו לשעת חירום חסרת תקדים בכלים שעמדו לרשותם באותו הרגע, ותוך כדי תנועה, וכמו שנתבאר כבר כמ"פ.
נקוה שלכה"פ בדיעבד, המודעות/חשיפה הפתאומית לנושא וממדיו + הרעש והזעזוע והדרישה החזקה מהציבור שעלו כתוצאה מכך - יובילו לטיפול ראוי בנושא הנורא הזה,
להקמת מערכת רב-תחומית וכל-מגזרית, מקובלת על כולם, שקיומה יפורסם לציבור [באיזו דרך שיראו לנכון, והציבור יפנה, הציבור את קריאת ההשכמה שלו כבר קיבל], שתקבל גיבוי מקיר לקיר של גדולי ישראל [ואולי אף לגיטימציה לפעול במודל של פרשת יתרו].
ואם לא יצליח [מאיזו סיבה שלא תהיה] אז לכה"פ יקח כל ראש קהילה את האחריות לקהילתו עליו ועל צוארו, ויקים מערכת שכזו בקהילתו פנימה.
ולזה כאמור קודם צריך שמנהיגי ישראל יהיו מעודכנים בנתונים ברחל בתך הקטנה ובצורה מקיפה מכל הכיוונים וההשלכות.
וכשיהיה "שקד שומר" ועושה את שלו אזי נזכה ל"ה' ישמור עיר".

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 6:33 pm
על ידי בברכה המשולשת
בתבונה כתב:
בברכה המשולשת כתב:
בתבונה כתב:ראיתי שהרב זילברשטיין בחשוקי חמד ובשם הגריש"א וכן ר' אשר וייס כותבים שזה לכתחילה לפנות למשטרה.


בקונטרס שהובא לעיל מישורון, בדברי הגראז"ו, אות ג, הוא כתב לפנות תחילה לבית דין או לועד של ת"ח, שהם יחליטו על פניה למשטרה.
חשוקי חמד לא ראיתי

עצם ההיתר הוא מביא מהמנחת יצחק שאפילו על עבירות תנועה שיש בהם סיכון יש לפנות למשטרה.
אלא הוא כותב שהיות ויש מקרים של הורים ששמעו שמעות ריקות ומלאים חשדות שווא, אז בית דין או ועד של ת"ח לא ימהר לפנות למשטרה אלא יראה שזה לא סתם חשדות שווא.
אבל לגבי הנפגעים עצמם שיודעים בברור, לית דיםן ולית דיין שמצווה ומותר להעיד מייד במשטרה דברים כהוויתם


זה לא מה שכתוב שם, לענ"ד, אך נלאיתי מלהתווכח על כך

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 6:56 pm
על ידי ישראליק
ר' יואל רוטה שיעור בלשהק - למה להתאבד - ד' בא תשפב

https://www.dropbox.com/s/hbrc4r7m0oh07 ... 1.mp4?dl=0

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 7:14 pm
על ידי א מבקש
צופה_ומביט כתב: ונוצר מצב [דלא כפרשת יתרו] שבכל דבר ועניין מחכים למוצא פיהם של גדולי הדור דוקא, או עכ"פ לגושפנקא מהם על הנאמר.
גם בנושא הנוכחי - דברי רבנים שונים שהובאו כאן "זכו" לתגובות של "מי שמך".

ואכן נתקיים מה שאמר יתרו...
ולא משום זלזול בת"ח חס ושלום כתבתי כן אלא משום שזה מציאות שאם אין שרי עשרות אזי גם מרע"ה היה מתקשה לפסוק בכל דבר.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 7:22 pm
על ידי יהושע100
איש_ספר כתב:אחד מחשובי בית המדרש כאן שלח לי את הדברים הבאים

מצו"ב התכתבותי עם רב של א' היישובים בארה"ק שנאמן עלי.
לא ביקשתי את רשותו להפיץ את דבריו, אך יש כאן תשובות לכמה שאלות שאנשים שואלים.

עד עתה נטיתי לדון את ח"ו לכף זכות, ולנסות להיאחז בסברות דחוקות שמא הוא לא עשה את מעשיו (ע"פ דברי רבנים (בענינים אחרים) שצריך להתאמץ אפילו בסברות דחוקות לדון את חברו לכף זכות), אך ההתכתבות הזאת מכריחה אותי לדון את מעשיו לכף חובה.

התכתבות עם רב.jpeg

ת"ח חשוב שאני סומך עליו מאוד אמר לי במפורש ששמע מפיו של הרב אליהו שליט"א בתחילת שבוע דנא שלא כך, ולא שמעו עדויות מנשים או ילדים שנפגעו ממנו אלא רק מכלי שני בלבד. פשוט מדהים... (לענ"ד אם אכן כך הדברים מובן מאוד למה שציין לשואל ומשיב וכו').
לא הצלחתי מפאת סערת הרגשות לעבור על כל האשכול אך האם מהרב סילמן ובית דינו יצאה הודעה מסודרת ורשמית אחרי המעשה?

ולגבי מעשה הבי"ד אמר שבעצם ברגע שאישה אמרה כך, אין ביה"ד נזקקים לשאלה אם היה או לא היה וברגע שהבעל מאמינה נאסרת עליו ועל הבועל.

כמו"כ ציין להרמב"ם פכ"ד מסנהדריו "וכן יש לבית דין בכל מקום ובכל זמן, להלקות לאדם ששמועתו רעה, והעם מרננין אחריו שהוא עובר על העריות: והוא שיהיה קול שאינו פוסק כמו שביארנו, ולא יהיו לו אויבים ידועים שמוציאין עליו שמועה רעה. וכן מבזין את מי ששמו תן רעה".

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 7:48 pm
על ידי דעת ותבונה
הרב סילמן טוען בתוקף שח"ו בשיחה איתו הכחיש את ענין הגיל וההסכמה. ותו לא מידי. מעולם לא היתה הכחשה מצד ח"ו על מעשים שנעשו ברצון ר"ל.
אף פעם לא הייתי מחסידיו הגדולים של הרב סילמן, ועדיין אינני, ואף רחוק מכך, אך קשה מאוד מאוד להניח שהוא משקר במצח נחושה בנושא כה רגיש, מה גם שהרב סילמן אינו הדיין היחיד שיש בידו חומר על ח"ו. כל זה אני כותב מידיעה.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 7:57 pm
על ידי דעת ותבונה
מן הראוי לצטט בזה דברים כדרבונות מפי חכם קדמון, בעל העקידת יצחק זי"ע. הגעתי לזה מעיון בספר שציין מוה"ר אי"ס וטיבותא לשקייה.

וכמה פעמים נתחבטתי על זה על אודות הנשים הקדשות שהיה אסורן רופף ביד שופטי ישראל אשר בדורנו, ולא עוד אלא שכבר יאותו בקצת הקהלות ליתן להם חנינה ביניהם, גם יש שמספיקין להם פרס מהקהל, כי אמרו כיון שמצילות את הרווקים או הסכלים מחטא אסור אשת איש החמור או מסכנת הגויות, מוטב שיעברו על לאו זה משיבאו לידי אסור סקילה או סכנת שריפה, ואני דנתי על זה פעמים רבות לפניהם ולפני גדוליהם, והסברתי להם שהחטא הגדול אשר יעבור עליו איש איש מבית ישראל בסתר ושלא לדעת הרבים וברשות ב"ד, חטאת יחיד הוא והוא שבעונו ימות ע"י ב"ד של מעלה או מטה וכל ישראל נקיים וכו', אמנם החטא הקטן כשיסכימו עליו דעת הרבים והדת נתנה בבתי דיניהם שלא למחות בו הנה הוא זמה ועון פלילי וחטאת הקהל כלו ולא נתן למחילה אם לא בפורענות הקהל וכו', ולכן הוא טוב ומוטב שיכרתו או ישרפו או יסקלו החטאים ההם בנפשותם, משתעקר אות אחד מהתורה בהסכמת הרבים וכו', ומי שלא יקבל זה בדעתו, אין לו חלק בבינה ונחלה בתורת אלהית, עיי"ש.

למדנו שני דברים מזעקתו:
א. איסור אשת איש כל כך חמור, עד כדי שהיו מגדולי ישראל שהעלימו עיניהם מן הקדשות, משום שיש בכך הצלה מאיסור אשת איש (מה עם "הבא על אשת איש יש לו חלק לעולם הבא"? כדי ביזיון וקצף).
ב. ברגע שבתי דינים מסכימים שלא למחות - חטאת הקהל היא, ונחשב הדבר כעקירת התורה.

והוא רחום וגו'.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 8:01 pm
על ידי סגי נהור
יהושע100 כתב:ת"ח חשוב שאני סומך עליו מאוד אמר לי במפורש ששמע מפיו של הרב אליהו שליט"א בתחילת שבוע דנא שלא כך, ולא שמעו עדויות מנשים או ילדים שנפגעו ממנו אלא רק מכלי שני בלבד. פשוט מדהים... (לענ"ד אם אכן כך הדברים מובן מאוד למה שציין לשואל ומשיב וכו').

יש הקלטה ברורה מהדיין הרב נקאר, שהתראיין ואמר להדיא שקיבלו עדויות מכלי ראשון מהנשים עצמן (נוסף על עדויות מפי מטפלים וכיו"ב) והוסיף שלאחר ההתאבדות הגיעו אליהם עוד תלונות אלא שלא המשיכו את הטיפול בהן.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 8:08 pm
על ידי פרנקל תאומים
בן מיכאל כתב:
פרנקל תאומים כתב:
פנת יקרת כתב:אגב: כותב השורות שמע אישית מפי פסיכולוג ידוע, שראה מתוקף תפקידו את המכתב שהשאיר הנ"ל אחריו, ומתוך כתב היד נראה בבירור שלא היה מדובר באדם שכותב ונמצא תחת לחץ נפשי יוצא דופן, אלא כותב בשיא הקור רוח שאפשר ובצורה מאוד מחושבת ושקולה. אנחנו מציינים זאת, למרות שנראה בוודאות שזה לא ישנה אצל אף אחד את דעתו.

ידיד נפש, אם היתה לנו היכרות מוקדמת איתך מרחבי הפורום היינו יכולים לדעת כמה אמון עלינו לרכוש להצהרותיך הלוחמניות. היות ואין לנו כזו היכרות, א''כ נא לחשוף את שמך (מיסטר "כותב השורות") וגם את שמו של הפסיכולוג המדופלם, ע''מ שאולי נוכל בכ''ז לתת אמון מלא בדבריך הנחרצים כמשה מפי הגבורה (כמו גם בכל שאר דבריך המתלהמים).


ואתה כמי שמצוי בפורום היה עליך להשיבו שכבר הוכח שמדע הגרפולוגיה הינו קשקוש מוחלט ואינו שווה התייחסות.

כן, רק שהחביב הזה (מיסטר ''אנחנו'') בכלל כתב שמדובר ב''פסיכולוג ידוע''... לך תסביר לו שלקשקושים האלה קוראים גרפולוגיה ולא פסיכולוגיה...
בקיצור, גם סיפורי סבתא מצריכים חשיבה מוקדמת.

צופה_ומביט כתב:
פרנקל תאומים כתב:
צופה_ומביט כתב:
פרנקל תאומים כתב:
דעת ותבונה כתב:מכתב ההתאבדות לחלוטין לא נראה כמו כתיבה של אדם "אחרי הסנפה רצינית". זהו מכתב מחושב היטב, מרגש וחד כתער. מסרים ברורים כתובים בשפת אמן.

אני חולק עליך. אני מכיר את כתיבתו היטב, ולענ''ד נוסח המכתב הפשוט הקצר והבלתי מהוקצע בעליל, מורה שהוא נכתב מתוך סהרוריות וכמעט בלי הקדשת מחשבה לתוכנו ולסגנונו. איש בעל כושר כתיבה והתבטאות כמוהו היה יכול לכתוב מכתב ארוך, מנוסח היטב וסוחט דמעות מוצלח פי עשרה מהשירבוט המהיר הזה.

לא יודע מה היה שם, אבל לגוף הטענה:
מוח קרימינלי [+ מוכשר + מתוכנן + ניסיון של שנים כיצד למכור סיפור] יודע לחשבן גם את זה, וכל זה להכניס בק"ו, ולכתוב דוקא כך, כדי להשיג את האפקט שרוצה להשיג בזה.
[ואם לא היתה כאן עלילה, אלא הכל נכון (אפילו מה שלא "פלילי" ורק נשים), אזי המוח היה בהחלט בהחלט כזה. מה עוד שהוקלט אומר כמה וכמה פעמים שזה מה שהוא מתכנן לעשות, ויש לו משאלת מוות ולא אכפת לו החיים, ועשה זאת בדיוק למחרת פרסום הקלטה כזו, אז למה לחשוב אחרת].

הכל יכול להיות וחבל להתפלפל על זה. התייחסתי רק לנראה מהנוסח כשלעצמו.

אם כמו המשפט הראשון שלך - אין פשר למשפט השני.

אני מרגיש מגוחך להתפלפל על זה, לא יודע מה איתך.
כתבו כאן שהמכתב מצד עצמו נראה מחושב היטב וכתוב בשפת אומן, ועל זה כתבתי שלא כן הוא, המכתב מצד עצמו בלתי מהוקצע ועושה רושם שנכתב במהירות ובפיזור נפש.
עכשיו הגיע הג''ר צופה ומביט עד סוף כל הדורות וטען שיכול להיות שהוא גופא תיכנן את הכתיבה שהיא תעשה רושם כדבריי וזה היה חלק מהחשבון. על זה עניתי שהכל יתכן, אני לא בורא העולם ואני לא יכול לומר בביטחון (כמו אחרים כאן) מה הוא בדיוק חשב או תיחמן או תיכנן בהפוך על הפוך, וכל שכתבתי הוא שנוסח המכתב מצד עצמו נראה כדבריי.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ה' ינואר 06, 2022 9:08 pm
על ידי צופה_ומביט
מחילה, אבל לא נכון. אמרת שלאור ההיכרות שלך עם כתיבתו, ומה ואיך היה יכול לכתוב כדי וכו' - לאור זאת - - המכתב הנוכחי נראה כמראה כך וכך. לא שהכתב והמכתב מצד עצמו מוכיח כך גם בלי היכרות מוקדם עם האיש/כתיבתו.
ובלשונך: "איש בעל כושר כתיבה והתבטאות כמוהו היה יכול לכתוב מכתב ארוך, מנוסח היטב וסוחט דמעות מוצלח פי עשרה מהשירבוט המהיר הזה".
ועל זה אמרתי שאם מצד מי היה ח"ו - אז על הצד שאין כאן עלילה - לאור זאת - אין גם שום "נראה כך וכך" מנוסח המכתב.

את הירידה שלך לכינויים מטופשים ברמה האישית [עד סוף כל הדורות] לא הבנתי. וגם אני לא אמרתי כאן שום דבר מידיעה או בביטחון, רק אמרתי שנוסח/סגנון המכתב לא מראה שום דבר לכאן או לכאן, כי יתכן בקלות - במקרה הזה - להסביר אחרת. [והוספתי שגם אין סיבה לא לחשוב אחרת, כי הוא בעצמו אמר ותכנן ועשה בדיוק מה שאמר שיעשה אם וכאשר וכו'].

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ו' ינואר 07, 2022 12:12 am
על ידי פרנקל תאומים
צופה_ומביט כתב:מחילה, אבל לא נכון. אמרת שלאור ההיכרות שלך עם כתיבתו, ומה ואיך היה יכול לכתוב כדי וכו' - לאור זאת - - המכתב הנוכחי נראה כמראה כך וכך. לא שהכתב והמכתב מצד עצמו מוכיח כך גם בלי היכרות מוקדם עם האיש/כתיבתו.
ובלשונך: "איש בעל כושר כתיבה והתבטאות כמוהו היה יכול לכתוב מכתב ארוך, מנוסח היטב וסוחט דמעות מוצלח פי עשרה מהשירבוט המהיר הזה".
ועל זה אמרתי שאם מצד מי היה ח"ו - אז על הצד שאין כאן עלילה - לאור זאת - אין גם שום "נראה כך וכך" מנוסח המכתב.

את הירידה שלך לכינויים מטופשים ברמה האישית [עד סוף כל הדורות] לא הבנתי. וגם אני לא אמרתי כאן שום דבר מידיעה או בביטחון, רק אמרתי שנוסח/סגנון המכתב לא מראה שום דבר לכאן או לכאן, כי יתכן בקלות - במקרה הזה - להסביר אחרת. [והוספתי שגם אין סיבה לא לחשוב אחרת, כי הוא בעצמו אמר ותכנן ועשה בדיוק מה שאמר שיעשה אם וכאשר וכו'].


ידידי, כתבתי את ה''עד סוף כל הדורות'' בחיוך, לא כ"ירידה אישית'' ולא כ''ירידה'' בכלל. בכל אופן, ג''א קצת לא אהבתי את סגנון התגובה הנחרץ "אם כמו המשפט הראשון אין פשר למשפט השני". נו מילא.

לא הבנתי מה לא מובן ומה "לא נכון" (שוב נחרץ), אכן כתבתי שהמבט שלי על המכתב הוא לאור ההיכרות שלי עם סגנון הכתיבה שלו ועם כישורי הכתיבה שלו. לא מתוך ניתוח פסיכולוגי של האישיות שלו, כ''א מתוך היכרות עם הכתיבה שלו. בוודאי שההשוואה הנכונה היא כתיבתו של פלוני בייחס לכתיבתו של פלוני, ולא כתיבתו של פלוני בייחס לכתיבתם של אלמוני ושל שלמוני. וכאמור, דבריי באו כתגובה למה שכתבו כאן שהמכתב מצד עצמו, כלומר- תוכן ונוסח הכתיבה שלו, נראה מחושב היטב וכתוב בשפת אומן, ועל זה חלקתי (אני גם לא חושב שהמכתב כתוב בשפת אומן גם לא בייחס לאנשים עם כישורי כתיבה חלשים, אבל בוודאי לא בייחס לכותב מוכשר כמותו). וד''ב.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ו' ינואר 07, 2022 2:28 am
על ידי אהרן חן
שיחת הגרח"י קפלן מנהל רוחני בישיבת חברון בהיכל הישיבה הק'

מבקר בחריפות גדולה את אותו מאבד עצמו לדעת, ואת משנתו הקלוקלת. בדבריו מחדד המשגיח כי סופו של אותו סופר, הוא המשך ישיר לחיי הריקנות שלו, שהם "חיים שאין בהם". ביקורת חריפה כנגד אלו שלמדו ממשנתו החינוכית השאובה מהגויים, בעוד אין לנו מוסר וערך רק מסיני.

מדקה 25 בערך, הוא מדבר על המאורע [מתחיל במילים בערך "אנחנו לומדים וכו' חושבים וכו'"]. ערך החיים וקלקול הדעת של מאעל"ד.

בתוך הדברים מצטט מ"הראש ישיבה שלי" (הגר"י דיוויד), שלא קרה כאן דבר לעצמו, אלא זה חלק מההתפרקות הכללית.

בערך בדקה 53 מתייחס לנושא שהוא כנראה עדיין מצוי בו, פירוש פשש"מ. (ההתכחשות לנוכחות עולם הבא, בחיים כאן, ששיאה הוא התאבדות, יש לה שורש בפירוש ההוא בפסוקים "וחטאתי לך כל הימים" וכן "וחטאתי לאבי כל הימים", אשר מסלפים דברי אברבנאל, ומשמיטים דבריו על עוה"ב.

בדקה 56 בערך מתייחס לאלו שלמדו מהמאעל"ד מוסר וערכים, והם מוסר של גויים ואנחנו לומדים מוסר רק מסיני.

בשעה 1:35 הוא חוזר מה צריך ללמוד מההתאבדות, שיש חיי ריקנות ו"שקרא לא קאי", ואז הסופר נוטל את חייו כמו זבוב, וזה "חיים שאין בהם".

בשעה 1:41 עד סוף ההקלטה מראה בורותו של אותו סופר, וחוזר להתייחס לטעות של לימוד מוסר שלא מעולמה של תורה.

ומיד אומר שלשון הרע זה הנהגה של עשיו שלא הלך בדרך אביו וכו'.

Re: מעשה הסופר שאיבד עצמו לדעת

פורסם: ו' ינואר 07, 2022 10:40 am
על ידי דורשי יחודך
אהרן חן כתב:שיחת הגרח"י קפלן מנהל רוחני בישיבת חברון בהיכל הישיבה הק'

מבקר בחריפות גדולה את אותו מאבד עצמו לדעת, ואת משנתו הקלוקלת. בדבריו מחדד המשגיח כי סופו של אותו סופר, הוא המשך ישיר לחיי הריקנות שלו, שהם "חיים שאין בהם". ביקורת חריפה כנגד אלו שלמדו ממשנתו החינוכית השאובה מהגויים, בעוד אין לנו מוסר וערך רק מסיני.

מדקה 25 בערך, הוא מדבר על המאורע [מתחיל במילים בערך "אנחנו לומדים וכו' חושבים וכו'"]. ערך החיים וקלקול הדעת של מאעל"ד.

בתוך הדברים מצטט מ"הראש ישיבה שלי" (הגר"י דיוויד), שלא קרה כאן דבר לעצמו, אלא זה חלק מההתפרקות הכללית.

בערך בדקה 53 מתייחס לנושא שהוא כנראה עדיין מצוי בו, פירוש פשש"מ. (ההתכחשות לנוכחות עולם הבא, בחיים כאן, ששיאה הוא התאבדות, יש לה שורש בפירוש ההוא בפסוקים "וחטאתי לך כל הימים" וכן "וחטאתי לאבי כל הימים", אשר מסלפים דברי אברבנאל, ומשמיטים דבריו על עוה"ב.

בדקה 56 בערך מתייחס לאלו שלמדו מהמאעל"ד מוסר וערכים, והם מוסר של גויים ואנחנו לומדים מוסר רק מסיני.

בשעה 1:35 הוא חוזר מה צריך ללמוד מההתאבדות, שיש חיי ריקנות ו"שקרא לא קאי", ואז הסופר נוטל את חייו כמו זבוב, וזה "חיים שאין בהם".

בשעה 1:41 עד סוף ההקלטה מראה בורותו של אותו סופר, וחוזר להתייחס לטעות של לימוד מוסר שלא מעולמה של תורה.

ומיד אומר שלשון הרע זה הנהגה של עשיו שלא הלך בדרך אביו וכו'.

יישר כח גדול. דברים חשובים מאד.
בקשר לדברי האברבנאל כתבתי באשכול על ספר פשוטו של מקרא...