עמוד 3 מתוך 11

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 12:02 am
על ידי מענה איש
קו ירוק כתב:
שעת הכושר כתב:
רון כתב:אתה חושב שחילוני היה מתנהג אחרת באותם נתונים!, יבושם לך.
אדוני, מדברים כאן על הנתונים האלו בעצמם!!!

זו לא שעת הכושר להיות מזוכיסט..
ראש עיררית נצרת,
ראש עיריית רמת גן,
ראש עיירת נתניה
ראש עיריית רמת גן הנוכחי
ראש הממשלה אולמרט
ראש הממשלה נתניהו (צוללות, אולי)
ראש רכש חיל האויר
והרשימה עוד לא התחילה

איני חושב שהחילונים מושחתים פחות מהחרדים רק ההבדל הוא שבשחיתות החילונית האזרח הקטן יקבל את מלא הזכויות הבסיסיות המגיעות לו כחינוך תרבות גנים ציבוריים וכו' (ורוב מעשה השחיתות שם זה בד''כ על ענייני נדל"ן וכסף גדול) אבל השחיתות החרדית היא פוגעת באזרח הקטן בהכל במבני חינוך בגינות בבתי כנסת באישורי בנייה לכל מקורב וכו' וכו'

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 12:20 am
על ידי קו ירוק
כמדומה שיש שני מקומות בהם ראש העיר/הישוב אינו מפלגתי אלא של כולם ולפי כישורים. מודיעין עילית ורכסים.
ואכן שם המצב מעולה יחסית.

בשאר המקומות ההשחתה של 'עושה חסד עם חברותיה' מושרש כבר 60 שנה ויותר, וקשה לשנות. ורק זה שורש הבעיה.
לא שחיתות אמיתית.

ואת"ל מדינה עם רוב חרדי תקח אחריות. אלא שלא נדרשנו לאחריות.
ובלא"ה אלו סתם חלומות באספמיה...
ולכשיבא משיח.. ברור שנראה אחרת, אכי"ר.

לשם ריענון, ליקווד, ניו סקווער - לא מתפקדות ??

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 12:34 am
על ידי אורח
הרואה כתב:שעת הכושר... מעולה!

מתוק מדבש.

אגב לדעתי העובדה שרה"ע חרדים עדין לא לומדים בישיבה של הגר"י מצגר היא רק בגלל שאין מוסרים אצלינו.
אחרת אין לזה שום הסבר, בלי קשר ועם קשר לכל מה שאמרו כאן.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 12:36 am
על ידי החושב
רון כתב:אבל במטותא ממך, אתה חושב שחילוני היה מתנהג אחרת באותם נתונים! , יבושם לך.

והסיפור על אלמנה צעירה, שמדבריך משמע שזו רעה חולה בדוקא אצלנו ואילו אצל החילוני בעל "הנורמות" זה היה אחרת, זה הרי מזכיר את מה שהמדרש מספר על אותה אלמנה שמשה ואהרון לקחו לה הכל וד"ל


לא ברור על מה באו תלונותיך. אף אחד לא העלה בדעתו שחילונים הם בעלי נורמות מוסריות מתוקנות יותר. הנושא הוא - התנהלות החברה.
אצל חילונים (כמו גם אצל גויים) הסדרת חיי החברה אינה מבוססת כלל ועיקר על נורמות מוסריות אלא על עונשים.
[דרך אגב, משעשע לקרוא את הנוסח של החוק הפלילי. כמעט (אולי בכלל) ולא מוזכר שם שמעשה כזה וכזה אסור, אלא רק שהעושה כך ייענש כך וכך.]
ומה לעשות, זו היא הדרך היחידה שהיא יעילה. שופטים ושוטרים תתן לך.
בחברה החרדית אין אפשרות (במצב של היום) להסדיר את חיי החברה על בסיס העונשים. והמשמעות היא, שאין אפשרות להסדיר את חיי החברה.

[מעשה שקרה כאן. תינוק נפל אצל מטפלת ושבר את לסתו. הסתבר שהיא רק יצאה לכמה דקות בשביל ללוות את הבן שלה לגן, והשאירה את התינוקות בעגלות...
האם זה היה יכול לקרות גם אצל מטפלת חילונית? אולי. אבל רק אם היא ממש מטורפת, ולא אכפת לה לשבת בכלא או להיקנס בסכום עתק. ומה קורה אם הכל מבוסס על יראת שמים ונורמות מסוריות? אז אפילו אם היא לא ממש מטורפת, אלא קצת, זה כבר יכול לקרות.]

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 12:54 am
על ידי משולש
דברי שעת הכושר נאמרו כבר מזמן ע"י כמה וכמה עסקנים חשובים, שא"צ להכניס הרבנים לבחירות לעיריות. (אמנם לפעמים קורה שיש נושאים חשובים באמת גם בבחירות לעיריות וכעין אותה מערכת בה הכניס הגר"ח קנייבסקי את כל כובד משקלו).

עכ"פ חושבני שהעניין סטה לגמרי מהמסלול, השאלה שבה אמור לעסוק האשכול היא "איך תתנהל מדינה חרדית", אבל הדיון סטה בכלל לכיון של האם החרדים הם אחראיים ובוגרים מספיק בשביל לנהל דברים בצורה נורמלית בלי ועדות קרואות ובלי פרוטקציות למקורבים...

ובנוגע לעיקר נושא האשכול, מדינה עם רוב חרדי, תתנהל ע"פ התורה בע"ה (כל עוד שהמושג חרדי יוגדר כ"שומר תורה ומצוות").
ואם כן שאלת האשכול היא: איך אמורה להיות הנהגת מדינה על פי התורה. ולא חושבני שזו שאלה חדשה והתשובות עליה רבות ומגוונות, על חלקן דנו גם חכמי הפורום בספריהם...
אמנם בהחלט יש מקום לדון גם כאן. (שוב, אם יש כאן עדיין מתי מעט שמאמינים שגם חרדים יכולים לעשות משהו בחיים חוץ משחיתות ומריבות).

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 1:34 am
על ידי חרסון
שעה"כ - שפת"י מד"נ.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 9:24 am
על ידי בברכה המשולשת
משולש כתב:דברי שעת הכושר נאמרו כבר מזמן ע"י כמה וכמה עסקנים חשובים, שא"צ להכניס הרבנים לבחירות לעיריות. (אמנם לפעמים קורה שיש נושאים חשובים באמת גם בבחירות לעיריות וכעין אותה מערכת בה הכניס הגר"ח קנייבסקי את כל כובד משקלו).

עכ"פ חושבני שהעניין סטה לגמרי מהמסלול, השאלה שבה אמור לעסוק האשכול היא "איך תתנהל מדינה חרדית", אבל הדיון סטה בכלל לכיון של האם החרדים הם אחראיים ובוגרים מספיק בשביל לנהל דברים בצורה נורמלית בלי ועדות קרואות ובלי פרוטקציות למקורבים...

ובנוגע לעיקר נושא האשכול, מדינה עם רוב חרדי, תתנהל ע"פ התורה בע"ה (כל עוד שהמושג חרדי יוגדר כ"שומר תורה ומצוות").
ואם כן שאלת האשכול היא: איך אמורה להיות הנהגת מדינה על פי התורה. ולא חושבני שזו שאלה חדשה והתשובות עליה רבות ומגוונות, על חלקן דנו גם חכמי הפורום בספריהם...
אמנם בהחלט יש מקום לדון גם כאן. (שוב, אם יש כאן עדיין מתי מעט שמאמינים שגם חרדים יכולים לעשות משהו בחיים חוץ משחיתות ומריבות).


ייש"כ גדול!

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 11:53 am
על ידי חיימשה
הרב אי"ס הנכבד.
ראש העיר שלך הוא לא כוס התה שלי. אנשי חוגו ככלל אינם חביבים עלי.
ובכל זאת אין ראוי לעוות האמת.
אין בכל הארץ עיר שצריכה להתמודד עם מה שהוא מתמודד.
כמות הנפשות למטר, אוכלוסייה שאינה משלמת ארנונה, כולל חלק מהאמידים שבה, נפיצות גבוהה ביותר על כל מטר של הקצאה משטחי יש מאין, דרישה לגורד שחקים עבור כל תת קהילה וזרם, אפס שטחים פתוחים או רזרוויים, דרישה להיות כפוף למערכת חוקים כפולה במקביל, המאפשרת לגופים שונים לעשות דין לעצמם בלי שיוכל להגיב,
עם כל זה הוא מתמודד בהצלחה יחסית מעוררת השתאות, וגם פועל גדולות ונצורות בשטחים רבים( שאל נא את המחנכים בישיבות קטנות מה זה "הקשיבה" כמשל).
כל ראש עיר חילוני שהיה צריך להתמודד עם אתגר כזה היה מתפטר או נכלא אחרי חצי שנה בתפקיד. כל הקצאה ללעלוב אופקים או ישיבה קטנה של תת פלג ליטאי טומנת בתוכה פוטנציאל פיצוץ כמו עשר פעמים הולילנד.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 12:43 pm
על ידי איש_ספר
כאמור מעלה התחייבתי שלא לעסוק בנושא זה יותר אבל אני שמח שהרב חיימשה העלה את הדברים כדי שאוכל להבהיר עצמי: כל דברי לעיל לא כוונו כלל לרה"ע פלוני או לחוג אלמוני. מדובר על מגמה כללית כאן בעיר שנים רבות. יתכן בהחלט שהמצב כיום שונה לטובה, אני לא מצוי בעניין.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 1:34 pm
על ידי משולש
ומצד שני גם אני מבהיר שברור לכולם שיש הרבה דברים שטעונים תיקון בציבור החרדי, (ע"ד בקרו טלה וכו'),
וצריכים להיות פתוחים לשמוע ביקורת ולתקן מה שאפשר.

אבל ההשתלחות שהיתה כאן בפורום על כך שהציבור החרדי מלא שחיתות ועוד יותר גרוע מהחילונים ולא מסוגל לנהל שום דבר, היא לא בגדר ביקורת עניינית אלא סתם הטלת בוץ ורפש והשמצות זולות.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 1:48 pm
על ידי אוצר החכמה
חיימשה כתב:הרב אי"ס הנכבד.
ראש העיר שלך הוא לא כוס התה שלי. אנשי חוגו ככלל אינם חביבים עלי.
ובכל זאת אין ראוי לעוות האמת.
אין בכל הארץ עיר שצריכה להתמודד עם מה שהוא מתמודד.
כמות הנפשות למטר, אוכלוסייה שאינה משלמת ארנונה, כולל חלק מהאמידים שבה, נפיצות גבוהה ביותר על כל מטר של הקצאה משטחי יש מאין, דרישה לגורד שחקים עבור כל תת קהילה וזרם, אפס שטחים פתוחים או רזרוויים, דרישה להיות כפוף למערכת חוקים כפולה במקביל, המאפשרת לגופים שונים לעשות דין לעצמם בלי שיוכל להגיב,
עם כל זה הוא מתמודד בהצלחה יחסית מעוררת השתאות, וגם פועל גדולות ונצורות בשטחים רבים( שאל נא את המחנכים בישיבות קטנות מה זה "הקשיבה" כמשל).
כל ראש עיר חילוני שהיה צריך להתמודד עם אתגר כזה היה מתפטר או נכלא אחרי חצי שנה בתפקיד. כל הקצאה ללעלוב אופקים או ישיבה קטנה של תת פלג ליטאי טומנת בתוכה פוטנציאל פיצוץ כמו עשר פעמים הולילנד.


בלי להכיר בכלל את המציאות ובלי להכנס לויכוח בא נבין מה אתה אומר. אתה אומר ראש העיר עושה כמיטב יכלתו במצב נתון שהוא בעיות אובייקטיביות כמו כמות הנפשות למטר וחוסר שטחים פתוחים, ובעיית שחיתות מצד הציבור תתי הקהילות והזרמים וגופים העושים דין לעצמם.
כלומר יש שחיתות בציבור החרדי אבל אינה של ראש העיר אלא של הגופים והקהילות.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 2:00 pm
על ידי משולש
אוצר החכמה כתב:
חיימשה כתב:הרב אי"ס הנכבד.
ראש העיר שלך הוא לא כוס התה שלי. אנשי חוגו ככלל אינם חביבים עלי.
ובכל זאת אין ראוי לעוות האמת.
אין בכל הארץ עיר שצריכה להתמודד עם מה שהוא מתמודד.
כמות הנפשות למטר, אוכלוסייה שאינה משלמת ארנונה, כולל חלק מהאמידים שבה, נפיצות גבוהה ביותר על כל מטר של הקצאה משטחי יש מאין, דרישה לגורד שחקים עבור כל תת קהילה וזרם, אפס שטחים פתוחים או רזרוויים, דרישה להיות כפוף למערכת חוקים כפולה במקביל, המאפשרת לגופים שונים לעשות דין לעצמם בלי שיוכל להגיב,
עם כל זה הוא מתמודד בהצלחה יחסית מעוררת השתאות, וגם פועל גדולות ונצורות בשטחים רבים( שאל נא את המחנכים בישיבות קטנות מה זה "הקשיבה" כמשל).
כל ראש עיר חילוני שהיה צריך להתמודד עם אתגר כזה היה מתפטר או נכלא אחרי חצי שנה בתפקיד. כל הקצאה ללעלוב אופקים או ישיבה קטנה של תת פלג ליטאי טומנת בתוכה פוטנציאל פיצוץ כמו עשר פעמים הולילנד.


בלי להכיר בכלל את המציאות ובלי להכנס לויכוח בא נבין מה אתה אומר. אתה אומר ראש העיר עושה כמיטב יכלתו במצב נתון שהוא בעיות אובייקטיביות כמו כמות הנפשות למטר וחוסר שטחים פתוחים, ובעיית שחיתות מצד הציבור תתי הקהילות והזרמים וגופים העושים דין לעצמם.
כלומר יש שחיתות בציבור החרדי אבל אינה של ראש העיר אלא של הגופים והקהילות.

הוא טוען שחלק גדול מה"שחיתות" בא בגלל "דרישה להיות כפוף למערכת חוקים כפולה במקביל". בעיה שלא תהיה קיימת במדינה יהודית שבה תהיה רק מערכת חוקים אחת.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 2:17 pm
על ידי פשיסחא
האם דברי שעת הכושר על עיריות לא נכונים גם בפוליטיקה הארצית בהבדל בין המפלגות החרדים האם יש הבדל רציני בין ש"ס אגו"י דגה"ת ועץ שבגינו צריכים כל הרבנים והאדמורי"ם להניח את כל כובד משקלם הרבה יותר מכול נושא אחר (אפי' המאבק באינטרנט וכדו') זה שלצורך קיום הדת צריך לשלוח נציגים שומרי תורה ומצוות זה מובן, אבל זה שמי שיצביע למפלגה אחרת אז הוא.... זה ממש לא מובן באותה המידה שלא מובן בעיריות.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 2:34 pm
על ידי משולש
פשיסחא כתב:האם דברי שעת הכושר על עיריות לא נכונים גם בפוליטיקה הארצית בהבדל בין המפלגות החרדים האם יש הבדל רציני בין ש"ס אגו"י דגה"ת ועץ שבגינו צריכים כל הרבנים והאדמורי"ם להניח את כל כובד משקלם הרבה יותר מכול נושא אחר (אפי' המאבק באינטרנט וכדו') זה שלצורך קיום הדת צריך לשלוח נציגים שומרי תורה ומצוות זה מובן, אבל זה שמי שיצביע למפלגה אחרת אז הוא.... זה ממש לא מובן באותה המידה שלא מובן בעיריות.

העיקר זה נגד המפלגות החילוניות. ח"ו שהרבנים יפעילו כל כובד משקלם כדי שמישהו לא יצביע ש"ס או יהדות התורה.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 2:39 pm
על ידי רון
אוצר החכמה כתב:
חיימשה כתב:הרב אי"ס הנכבד.
ראש העיר שלך הוא לא כוס התה שלי. אנשי חוגו ככלל אינם חביבים עלי.
ובכל זאת אין ראוי לעוות האמת.
אין בכל הארץ עיר שצריכה להתמודד עם מה שהוא מתמודד.
כמות הנפשות למטר, אוכלוסייה שאינה משלמת ארנונה, כולל חלק מהאמידים שבה, נפיצות גבוהה ביותר על כל מטר של הקצאה משטחי יש מאין, דרישה לגורד שחקים עבור כל תת קהילה וזרם, אפס שטחים פתוחים או רזרוויים, דרישה להיות כפוף למערכת חוקים כפולה במקביל, המאפשרת לגופים שונים לעשות דין לעצמם בלי שיוכל להגיב,
עם כל זה הוא מתמודד בהצלחה יחסית מעוררת השתאות, וגם פועל גדולות ונצורות בשטחים רבים( שאל נא את המחנכים בישיבות קטנות מה זה "הקשיבה" כמשל).
כל ראש עיר חילוני שהיה צריך להתמודד עם אתגר כזה היה מתפטר או נכלא אחרי חצי שנה בתפקיד. כל הקצאה ללעלוב אופקים או ישיבה קטנה של תת פלג ליטאי טומנת בתוכה פוטנציאל פיצוץ כמו עשר פעמים הולילנד.


בלי להכיר בכלל את המציאות ובלי להכנס לויכוח בא נבין מה אתה אומר. אתה אומר ראש העיר עושה כמיטב יכלתו במצב נתון שהוא בעיות אובייקטיביות כמו כמות הנפשות למטר וחוסר שטחים פתוחים, ובעיית שחיתות מצד הציבור תתי הקהילות והזרמים וגופים העושים דין לעצמם.
כלומר יש שחיתות בציבור החרדי אבל אינה של ראש העיר אלא של הגופים והקהילות.


מדוע הדבר נקרא שחיתות של הציבור,
הבה נניח שאני חסיד בעלז, והמקום שלנו צר מהכיל ואני חייב הרחבה, אבל השטח שאני רוצה יש עליו ויכוח וגם ויז'ניץ וכסא רחמים רוצים אותו. האם זו שחיתות שכל ציבור דואג לעצמו? וכעת מה יעשה ראש העיר שנשלח ע"י חסידות בעלז? וסגנו מכסא רחמים וממלא מקומו הוא מויז'ניץ, אה? אתם תובעים ממנו תביעות משל היה בעל מוסר שבכל מקום שיש לו נגיעות מיד מסלק את עצמו. כמו הסיפור עם ר' מאיר חדש זצ"ל וחיים הרצוג אבא של בוז'י

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 2:43 pm
על ידי דרומי
בשביל זה צריך מישהו אובייקטיבי שיחליט על כללים קבועים בלי אינטרסים (לדוגמא: מספר הילדים שבמוסד, או שנות הוותק שלו. כללים שיהיו מובנים לכל בר אנוש ולא רק לבאי בית המדרש המפולפלים...). ואם עדיין לא מגיעים לידי החלטה, עושים הגרלה.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 2:46 pm
על ידי משולש
דרומי כתב:בשביל זה צריך מישהו אובייקטיבי שיחליט על כללים קבועים בלי אינטרסים (לדוגמא: מספר הילדים שבמוסד, או שנות הוותק שלו. כללים שיהיו מובנים לכל בר אנוש ולא רק לבאי בית המדרש המפולפלים...). ואם עדיין לא מגיעים לידי החלטה, עושים הגרלה.

כמובן שהכללים האלו "נתפרים" לפי המידות של האיש החזק בתמונה...

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 3:07 pm
על ידי בברכה המשולשת
כבר העליתי פעם לפורום את הפרק החמישי שכתבתי בס"ד בספרי.
מצ"ב שוב

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 3:47 pm
על ידי א. חיים
שעת הכושר כתב:ואחד מידידי, איש תבונות, שח לי את אשר נהג בבחירות האחרונות לעיריה בירושלים, נכנס עם ילדו בן ה-11 (שכבר הספיק לתת מכות לכל ה... בשכונה) מאחורי הפרגוד, חפן בידו ג' פתקין, האחד של האות שלישית, והאחד ממין הצומח, והאחד הנקרא כעין תלמוד שלנו, ובללם יפה יפה, ונתן לבנו להוציא אחד מן הפתקין, ומכיון שהוציא, מיד נטלו האב מידו והניח בתוך מעטפה שלו, והאב והבן לא ראו את החודש, ועד היום הוא ובנו וכל משפחתו אינם יודעים מה הצביע ולאן הוא 'שייך', ובאו אותו כל ברכות הצדיקים מכל הצדדים, בידיעה!

איזהו חכם, לימדונו חכמים אמיתיים, הוא הרואה את הנולד.
מה יעשה אותו 'איש תבונות' לפי הגדרתך, ביום שיגיע לבית דין של מעלה, לאחר מאה ועשרים ויותר, וישאלוהו את השאלה הכוללת את הכל, את ה'נשאת ונתת באמונה', את ה'עסקת בתורה' ואת ה'ציפית לישועה'. כי כפי השמועה, בדור האחרון שואלים את הכל ביחד, בבחינת מה שאין הפה יכול לדבר והאוזן יכולה לשמוע. ובת קול יוצאת ומקשה מה הצבעת ? ואותו ידיד יאמר בעזותו 'אינני יודע' ... כלך לך, די לעסוק בהיפך שבחם של ישראל בעמדנו על סף חודש הרחמים והסליחות.
אוי לכם מיום פקודה. זה שבארץ - יום הבחירות, וזה שבשמים - יום הדין. ואני את נפשי הצלתי.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 4:56 pm
על ידי אש משמים
א. חיים כתב:
שעת הכושר כתב:ואחד מידידי, איש תבונות, שח לי את אשר נהג בבחירות האחרונות לעיריה בירושלים, נכנס עם ילדו בן ה-11 (שכבר הספיק לתת מכות לכל ה... בשכונה) מאחורי הפרגוד, חפן בידו ג' פתקין, האחד של האות שלישית, והאחד ממין הצומח, והאחד הנקרא כעין תלמוד שלנו, ובללם יפה יפה, ונתן לבנו להוציא אחד מן הפתקין, ומכיון שהוציא, מיד נטלו האב מידו והניח בתוך מעטפה שלו, והאב והבן לא ראו את החודש, ועד היום הוא ובנו וכל משפחתו אינם יודעים מה הצביע ולאן הוא 'שייך', ובאו אותו כל ברכות הצדיקים מכל הצדדים, בידיעה!

איזהו חכם, לימדונו חכמים אמיתיים, הוא הרואה את הנולד.
מה יעשה אותו 'איש תבונות' לפי הגדרתך, ביום שיגיע לבית דין של מעלה, לאחר מאה ועשרים ויותר, וישאלוהו את השאלה הכוללת את הכל, את ה'נשאת ונתת באמונה', את ה'עסקת בתורה' ואת ה'ציפית לישועה'. כי כפי השמועה, בדור האחרון שואלים את הכל ביחד, בבחינת מה שאין הפה יכול לדבר והאוזן יכולה לשמוע. ובת קול יוצאת ומקשה מה הצבעת ? ואותו ידיד יאמר בעזותו 'אינני יודע' ... כלך לך, די לעסוק בהיפך שבחם של ישראל בעמדנו על סף חודש הרחמים והסליחות.
אוי לכם מיום פקודה. זה שבארץ - יום הבחירות, וזה שבשמים - יום הדין. ואני את נפשי הצלתי.

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=51&t=12460&start=80#p359362

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 10:37 pm
על ידי שעת הכושר
א. חיים כתב:
שעת הכושר כתב:ואחד מידידי, איש תבונות, שח לי את אשר נהג בבחירות האחרונות לעיריה בירושלים, נכנס עם ילדו בן ה-11 (שכבר הספיק לתת מכות לכל ה... בשכונה) מאחורי הפרגוד, חפן בידו ג' פתקין, האחד של האות שלישית, והאחד ממין הצומח, והאחד הנקרא כעין תלמוד שלנו, ובללם יפה יפה, ונתן לבנו להוציא אחד מן הפתקין, ומכיון שהוציא, מיד נטלו האב מידו והניח בתוך מעטפה שלו, והאב והבן לא ראו את החודש, ועד היום הוא ובנו וכל משפחתו אינם יודעים מה הצביע ולאן הוא 'שייך', ובאו אותו כל ברכות הצדיקים מכל הצדדים, בידיעה!

איזהו חכם, לימדונו חכמים אמיתיים, הוא הרואה את הנולד.
מה יעשה אותו 'איש תבונות' לפי הגדרתך, ביום שיגיע לבית דין של מעלה, לאחר מאה ועשרים ויותר, וישאלוהו את השאלה הכוללת את הכל, את ה'נשאת ונתת באמונה', את ה'עסקת בתורה' ואת ה'ציפית לישועה'. כי כפי השמועה, בדור האחרון שואלים את הכל ביחד, בבחינת מה שאין הפה יכול לדבר והאוזן יכולה לשמוע. ובת קול יוצאת ומקשה מה הצבעת ? ואותו ידיד יאמר בעזותו 'אינני יודע' ... כלך לך, די לעסוק בהיפך שבחם של ישראל בעמדנו על סף חודש הרחמים והסליחות.
אוי לכם מיום פקודה. זה שבארץ - יום הבחירות, וזה שבשמים - יום הדין. ואני את נפשי הצלתי.

לא הבנתי בכלל.

זאת השאלה שם למעלה - מה הצבעת?

עסקת בתורה? כן, מי שלא עסק בפוליטיק, עסק בתורה הרבה יותר מאחרים. באיכות ובכמות.

נו"נ באמונה? כן, לא החרמתי אף אחד, לא גנבתי שום עיתון, לא הטרדתי שום מפרסם, ולא הלשנתי על השכן רק משום שהוא שייך "להם".

ציפית לישועה? אוהו, כשכולם ציפו לניצחון שלהם ולקלון חבירם, אני לא ציפיתי אלא לישועה.

בפו"ר עסק כראוי, בחכמה פלפל, ודבר מתוך דבר הבין, בס"ד, ויראת ה' היא אוצרו, היא ולא זולת.

ומצוה גדולה היא לעסוק בשבחם של ישראל, בכל ימות השנה. ואף אותה קיים ידידי הנ"ל בהידור רב, בהיותו מכבד ומוקיר את כל הצדדים, ומלמד עליהם זכות כל שעה, משא"כ אלו העסוקים ב'את נפשי היצלתי' ולא משנה כל מי שנרמס בדרך.

וביום הפקודה האמיתי, לא המדומה, ננשק כולנו את כפות רגליו, כי ביום עברה לא יירא.

הה"ד "ואיש תבונות יחריש".

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 10:39 pm
על ידי א. חיים
מאדם מוכשר כמותו ציפיתי ליותר הבנה בהומור. וחבל.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 11:05 pm
על ידי חיימשה
רון כתב:
אוצר החכמה כתב:
חיימשה כתב:הרב אי"ס הנכבד.
ראש העיר שלך הוא לא כוס התה שלי. אנשי חוגו ככלל אינם חביבים עלי.
ובכל זאת אין ראוי לעוות האמת.
אין בכל הארץ עיר שצריכה להתמודד עם מה שהוא מתמודד.
כמות הנפשות למטר, אוכלוסייה שאינה משלמת ארנונה, כולל חלק מהאמידים שבה, נפיצות גבוהה ביותר על כל מטר של הקצאה משטחי יש מאין, דרישה לגורד שחקים עבור כל תת קהילה וזרם, אפס שטחים פתוחים או רזרוויים, דרישה להיות כפוף למערכת חוקים כפולה במקביל, המאפשרת לגופים שונים לעשות דין לעצמם בלי שיוכל להגיב,
עם כל זה הוא מתמודד בהצלחה יחסית מעוררת השתאות, וגם פועל גדולות ונצורות בשטחים רבים( שאל נא את המחנכים בישיבות קטנות מה זה "הקשיבה" כמשל).
כל ראש עיר חילוני שהיה צריך להתמודד עם אתגר כזה היה מתפטר או נכלא אחרי חצי שנה בתפקיד. כל הקצאה ללעלוב אופקים או ישיבה קטנה של תת פלג ליטאי טומנת בתוכה פוטנציאל פיצוץ כמו עשר פעמים הולילנד.


בלי להכיר בכלל את המציאות ובלי להכנס לויכוח בא נבין מה אתה אומר. אתה אומר ראש העיר עושה כמיטב יכלתו במצב נתון שהוא בעיות אובייקטיביות כמו כמות הנפשות למטר וחוסר שטחים פתוחים, ובעיית שחיתות מצד הציבור תתי הקהילות והזרמים וגופים העושים דין לעצמם.
כלומר יש שחיתות בציבור החרדי אבל אינה של ראש העיר אלא של הגופים והקהילות.


מדוע הדבר נקרא שחיתות של הציבור,
הבה נניח שאני חסיד בעלז, והמקום שלנו צר מהכיל ואני חייב הרחבה, אבל השטח שאני רוצה יש עליו ויכוח וגם ויז'ניץ וכסא רחמים רוצים אותו. האם זו שחיתות שכל ציבור דואג לעצמו? וכעת מה יעשה ראש העיר שנשלח ע"י חסידות בעלז? וסגנו מכסא רחמים וממלא מקומו הוא מויז'ניץ, אה? אתם תובעים ממנו תביעות משל היה בעל מוסר שבכל מקום שיש לו נגיעות מיד מסלק את עצמו. כמו הסיפור עם ר' מאיר חדש זצ"ל וחיים הרצוג אבא של בוז'י

מה שאני אמרתי קודם כל, הוא שבמצב דומה בעיר חילונית המקום היה נהפך לעיי חרבות, ואין שום מקום לנחיתות מצידנו כלפי חסרי התרבות שלצידנו.
כמו''כ הרבה מהמצבים אין להם הכרעה ברורה של בעלות בד''ת, ובמצב העיר שכל קדנציה ניתנת למפלגה אחרת, לפעמים זו גופא הפשרה, כל אחד בקדנציה שלו מקיים בעצמו כל דאלים גבר. לא שזה אידיאלי, אבל קשה להצביע על פתרון חילופי הגון.
אם ניקח את ביתר כדוגמא שבה קברניטי העיר מתמודדים בתנאים יותר סבירים, לדעתי זו עיר לתפארת.
לא שאין מה לשפר ולתקן, אך ממש אין במה להתבייש.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 11:35 pm
על ידי צופר הנעמתי
רון כתב:
מדוע הדבר נקרא שחיתות של הציבור,
הבה נניח שאני חסיד בעלז, והמקום שלנו צר מהכיל ואני חייב הרחבה, אבל השטח שאני רוצה יש עליו ויכוח וגם ויז'ניץ וכסא רחמים רוצים אותו. האם זו שחיתות שכל ציבור דואג לעצמו? וכעת מה יעשה ראש העיר שנשלח ע"י חסידות בעלז? וסגנו מכסא רחמים וממלא מקומו הוא מויז'ניץ, אה? אתם תובעים ממנו תביעות משל היה בעל מוסר שבכל מקום שיש לו נגיעות מיד מסלק את עצמו. כמו הסיפור עם ר' מאיר חדש זצ"ל וחיים הרצוג אבא של בוז'י


תובעים ממנו תביעה מינימלית של יושר, שלא ייקח רכוש השייך לכלל הציבור ויחלק אותו לעצמו ולקהילה שלו כשההצדקה היא שהוא יכול. קוראים לזה בעברית לגנוב, ואם הוא לא מסוגל לא לגנוב שלא יהיה ראש עיר.

זו בדיוק הצרה של הציבור החרדי, שהוא סבור שרכוש הציבור הוא בעיקרון בגדר הפקר וכל היכול יבוא ויטול, ולנהוג ביושר בעניני הציבור נחשב לדרגת חסידות שאין כל אדם יכול לעמוד בה.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ב' אוגוסט 21, 2017 11:58 pm
על ידי משולש
צופר הנעמתי כתב:
רון כתב:
מדוע הדבר נקרא שחיתות של הציבור,
הבה נניח שאני חסיד בעלז, והמקום שלנו צר מהכיל ואני חייב הרחבה, אבל השטח שאני רוצה יש עליו ויכוח וגם ויז'ניץ וכסא רחמים רוצים אותו. האם זו שחיתות שכל ציבור דואג לעצמו? וכעת מה יעשה ראש העיר שנשלח ע"י חסידות בעלז? וסגנו מכסא רחמים וממלא מקומו הוא מויז'ניץ, אה? אתם תובעים ממנו תביעות משל היה בעל מוסר שבכל מקום שיש לו נגיעות מיד מסלק את עצמו. כמו הסיפור עם ר' מאיר חדש זצ"ל וחיים הרצוג אבא של בוז'י


תובעים ממנו תביעה מינימלית של יושר, שלא ייקח רכוש השייך לכלל הציבור ויחלק אותו לעצמו ולקהילה שלו כשההצדקה היא שהוא יכול. קוראים לזה בעברית לגנוב, ואם הוא לא מסוגל לא לגנוב שלא יהיה ראש עיר.

תגובתך אינה קשורה לטענתו של רון,

צופר הנעמתי כתב:זו בדיוק הצרה של הציבור החרדי, שהוא סבור שרכוש הציבור הוא בעיקרון בגדר הפקר וכל היכול יבוא ויטול, ולנהוג ביושר בעניני הציבור נחשב לדרגת חסידות שאין כל אדם יכול לעמוד בה.

שוב הכללות והשמצות זולות הגובלות באנטישמיות. (או שלא הבנתי את הבדיחה).

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 12:25 am
על ידי הרואה
חיימשה כתב:אם ניקח את ביתר כדוגמא שבה קברניטי העיר מתמודדים בתנאים יותר סבירים, לדעתי זו עיר לתפארת.
לא שאין מה לשפר ולתקן, אך ממש אין במה להתבייש.

כידוע בביתר המצב יותר גרוע משאר הערים החרדיות.
מה שהביא אי"ס על ב"ב, קטן מאד לעומת דברים שראיתי בביתר, ולא אפרט כי אין לי עניין פוליטי בעד או נגד ראש העיר שאני כבר לא גר בה

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 7:28 am
על ידי משולש
הרואה כתב:
חיימשה כתב:אם ניקח את ביתר כדוגמא שבה קברניטי העיר מתמודדים בתנאים יותר סבירים, לדעתי זו עיר לתפארת.
לא שאין מה לשפר ולתקן, אך ממש אין במה להתבייש.

כידוע בביתר המצב יותר גרוע משאר הערים החרדיות.
מה שהביא אי"ס על ב"ב, קטן מאד לעומת דברים שראיתי בביתר, ולא אפרט כי אין לי עניין פוליטי בעד או נגד ראש העיר שאני כבר לא גר בה


מכיון שכב' לא מוכן לפרט, אפרט אני את הצד שלי:

ביתר היא "עיר הקהילות" בה קיימות עשרות קבוצות מגזרים ותתי מגזרים בציבור החרדי והחסידי, ומטבע הדברים כיון שעשרות קבוצות משתתפות בתחרות תמידית, תמיד יהיו כמה וכמה שירגישו מקופחים, ויאשימו את הרשות ב"שחיתות".
לדעתי יש אחוז גבוה של שביעות רצון בעיר למרות שישנם גורמים קבועים (בעיקר מבחוץ) המנסים להפוך את הקערה על פיה...

(ואיני שולל את העובדה שישנם דברים הצריכים תיקון, אבל זה קיים בכל עיר בנושא אחר, ויש הרבה תחומים בהם ערים חרדיות יכולות ללמוד מביתר, וגם להיפך).

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 11:06 am
על ידי הרואה
איזור באמצע שכונת מגורים שמוגדר פתאום כאזור תעשייה בגלל שיש שם אולם שמחות ששייך לחסידות פלונית
בניין שקיבל אישורים לחפור 3 קומות מתחת לאדמה עד שכל יסודות הבניין היו חשופים, כל זה התמלא ביחידות דיור, ואחרי שסגרו שם את הקירות החיצוניים בעיני ראיתי איך מנסרים את הקושרות של היסודות
מתחם שהיה מיועד לבתי ספר וקיבל תקציב, כמעט הפך למרכז מסחרי, אם לא שהתושבים שם גילו תושיה יוצאת דופן
כל זה ועוד דברים שאני יודע עליהם אישית, על אף אחד מהם לא קראתי בפשקויל.
וכמובן יש את המפורסמות על חסידות שהתחייבה לתמוך בראש העיר ולכן הם קיבלו לת"ת הקטן שלהם 2 בניינים, את השני הם משכירים לחסידות שלא תמכה בו וכו'

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 11:09 am
על ידי ברזילי
לא קראתי את כל האשכול, במחילת כבודכם, ורק באתי להעיר שאנשים מושחתים יש בכל חברה, וזו בעיה שיש לטפל בה בנפרד. אבל, כפי שהומחש יפה באשכול שהיה כאן לאחרונה, בציבור החרדי גם אנשים נורמטיביים לא תמיד מבינים מה הבעיה לתת כסף (או שוה-כסף) לעובד-ציבור כדי שיקדם את עניניהם על חשבון חבריהם, כדרך שנהוג במדינות עולם שלישי בעצם היום הזה.

אינני מתיחס למקרה הספציפי שעלה שם באשכול (שאפשר ויש בו נסיבות מיוחדות שמשנות את התמונה), אלא לגישה הכללית שהובעה שם על ידי כמה וכמה כותבים, שאינם רואים בעיה עקרונית בכך שמי שיש לו איזה שהוא צורך דחוף ישלם לעובד ציבור כדי לקדם את ענינו. בעקרון (ושוב, בלי להתיחס למקרה הספציפי שעלה שם), אין ולא כלום בין תשלום למורה כדי לתת טיפול מיוחד למי שזקוק לו, לבין מעטפה לראש העיר או תרומה לכולל של בנו של יו"ר ועדת תכנון כדי לזרז פרוייקט דחוף ושאר נוהגים כאלה.

אמנם יש לומר שעד לפני כמה עשרות או מאות שנים גם בציבור הכללי במדינות המערב היתה מקובלת גישה כזו (והשווה ב"ב כא. תוד"ה זכור), כך שיש לקוות שהזמן יעשה את שלו...

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 12:45 pm
על ידי רון
ברזילי כתב:לא קראתי את כל האשכול, במחילת כבודכם, ורק באתי להעיר שאנשים מושחתים יש בכל חברה, וזו בעיה שיש לטפל בה בנפרד. אבל, כפי שהומחש יפה באשכול שהיה כאן לאחרונה, בציבור החרדי גם אנשים נורמטיביים לא תמיד מבינים מה הבעיה לתת כסף (או שוה-כסף) לעובד-ציבור כדי שיקדם את עניניהם על חשבון חבריהם, כדרך שנהוג במדינות עולם שלישי בעצם היום הזה.

אינני מתיחס למקרה הספציפי שעלה שם באשכול (שאפשר ויש בו נסיבות מיוחדות שמשנות את התמונה), אלא לגישה הכללית שהובעה שם על ידי כמה וכמה כותבים, שאינם רואים בעיה עקרונית בכך שמי שיש לו איזה שהוא צורך דחוף ישלם לעובד ציבור כדי לקדם את ענינו. בעקרון (ושוב, בלי להתיחס למקרה הספציפי שעלה שם), אין ולא כלום בין תשלום למורה כדי לתת טיפול מיוחד למי שזקוק לו, לבין מעטפה לראש העיר או תרומה לכולל של בנו של יו"ר ועדת תכנון כדי לזרז פרוייקט דחוף ושאר נוהגים כאלה.

אמנם יש לומר שעד לפני כמה עשרות או מאות שנים גם בציבור הכללי במדינות המערב היתה מקובלת גישה כזו (והשווה ב"ב כא. תוד"ה זכור), כך שיש לקוות שהזמן יעשה את שלו...

דברי הרב ברזילי שליט"א נאמרו בבהירות כדרכו,
ואף שאין זה מקומם של הדברים, אך א"א להשאירם בלא תגובה הולמת.
כבודו השוה בין נתינת כסף לראש העיר לבין נתינת כסף למורה.
ובכן החילוק הוא ברור כך:
כאשר נותנים כסף לראש העיר, זה כדי שיתן לי ולא לאחר ובמקום שיש קריטריונים מסודרים וברורים בסדרי העדיפויות הרי זה שלא כדין, וגוזל ממי שמגיע לו.
אבל אצל המורה, הרי הוא ממשיך לתת לכולם במידה שוה מה שנתן עד היום ולא מחסיר מהשאר מאומה, ולא לוקח מהזמן של האחרים מאומה ולא מההשקעה בהם. אלא מה? הוא יעשה מעבר למה שמחוייב ויתן יותר תשומת לב ממה שנתן עד היום, מה רע בכך?

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 12:49 pm
על ידי ברזילי
רון כתב:כאשר נותנים כסף לראש העיר, זה כדי שיתן לי ולא לאחר ובמקום שיש קריטריונים מסודרים וברורים בסדרי העדיפויות הרי זה שלא כדין, וגוזל ממי שמגיע לו. אבל אצל המורה, הרי הוא ממשיך לתת לכולם במידה שוה מה שנתן עד היום ולא מחסיר מהשאר מאומה, ולא לוקח מהזמן של האחרים מאומה ולא מההשקעה בהם. אלא מה? הוא יעשה מעבר למה שמחוייב ויתן יותר תשומת לב ממה שנתן עד היום, מה רע בכך?
היינו, אתה מצפה שהמורה שקבל את הכסף ישקיע בתלמיד השקעה יתרה רק מעבר לשעות העבודה, מבלי שזה ישפיע כהוא זה על יחסו אליו ולשאר התלמידים במסגרת שעות העבודה. אשרי המאמין. כדי לנהוג כך צריך המורה להיות כאחד ממלאכי השרת, ולו היה כזה לא היה צריך לתת לו שלמונים מלכתחילה.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 12:54 pm
על ידי דרומי
אינו דומה תפקידו של מורה לתפקידו של פקיד וראש עיר וכו', וכמו שהאריכו באשכול שם.

תפקיד המורה מלכתחילה הוא תפקיד קשה ושוחק במיוחד, וגם ההגדרה של תפקידו אינו כה ברורה (הוא יכול לסמן וי ולהמשיך הלאה, ויכול להשקיע יותר ויותר). נתת דבריך לשיעורים. ולכן יש בהחלט מקום למחשבה שהעידוד הפרטני יגרום למורה להוסיף אומץ בתפקידו ולהתקדם עוד ועוד, בלי שישפיע לרעה על האחרים. (ואדרבה, מורה שקם בבוקר במצב רוח טוב בגלל מחמאה או אפילו כסף שקיבל בקשר לפלוני, סביר להניח שכל עבודתו במשך היום תהיה יותר זריזה ומוצלחת)

לעומת זאת בפקידויות אחרות העבודה יותר סטנדרטית ומסודרת, ומוגבלת מעצם טבעה. ברור הדבר שברוב המקרים עזרה לאחד פירושה הפסד לשני.

[כעין דוגמא לדבר ההבדל הידוע בין גשמיות לרוחניות. בגשמיות כל דבר תופס מקום ומפריע לדבר שני. אם תכניס שולחן גדול לחדר, בעל כרחך יצומצם שטחו. ברוחניות זה לא ככה, וידוע שהאש היא יצור 'רוחני' יחסית ולכן גם באש רואים כיצד מדליק מנר לנר ולא נחסר מאומה בנר הראשון]

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 1:02 pm
על ידי קראקובער
עיתונאי חילוני הלך לישיבה ידוע אחרי שעצרו מנהלי המוסדות שנחשדו בגניבה של מיליונים ממשרד הדתות והוא לא הצליח להבין היתכן שבלוח מודעות מישהו הכריז שמצא סכום גדול של כסף ומנסה לאלתר את הבעלים ומצד שני גונבים מיליונים מהמדינה...

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 1:21 pm
על ידי הרואה
הרואה כתב:איזור באמצע שכונת מגורים שמוגדר פתאום כאזור תעשייה בגלל שיש שם אולם שמחות ששייך לחסידות פלונית
בניין שקיבל אישורים לחפור 3 קומות מתחת לאדמה עד שכל יסודות הבניין היו חשופים, כל זה התמלא ביחידות דיור, ואחרי שסגרו שם את הקירות החיצוניים בעיני ראיתי איך מנסרים את הקושרות של היסודות
מתחם שהיה מיועד לבתי ספר וקיבל תקציב, כמעט הפך למרכז מסחרי, אם לא שהתושבים שם גילו תושיה יוצאת דופן
כל זה ועוד דברים שאני יודע עליהם אישית, על אף אחד מהם לא קראתי בפשקויל.
וכמובן יש את המפורסמות על חסידות שהתחייבה לתמוך בראש העיר ולכן הם קיבלו לת"ת הקטן שלהם 2 בניינים, את השני הם משכירים לחסידות שלא תמכה בו וכו'

2 הערות על דברי עצמי:
א. פנו אלי באישי ואכן עד לר"ע האחרון ביתר היתה עיר מסודרת במיוחד, ואין צריך לומר שבלי סיפורים כאלו, ואם כבר אדרבה מוכיח שיש חרדים שיכולים לנהל עיר תקינה.
ב. כפי שכתבתי לעיל אמר לי קרוב משפחתי שהוא אחראי מטעם מבקר המדינה על רשויות מקומיות, שיש הרבה סיפורים כאלו גם בת"א וכו'.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 1:59 pm
על ידי רון
דרומי כתב:אינו דומה תפקידו של מורה לתפקידו של פקיד וראש עיר וכו', וכמו שהאריכו באשכול שם.

תפקיד המורה מלכתחילה הוא תפקיד קשה ושוחק במיוחד, וגם ההגדרה של תפקידו אינו כה ברורה (הוא יכול לסמן וי ולהמשיך הלאה, ויכול להשקיע יותר ויותר). נתת דבריך לשיעורים. ולכן יש בהחלט מקום למחשבה שהעידוד הפרטני יגרום למורה להוסיף אומץ בתפקידו ולהתקדם עוד ועוד, בלי שישפיע לרעה על האחרים. (ואדרבה, מורה שקם בבוקר במצב רוח טוב בגלל מחמאה או אפילו כסף שקיבל בקשר לפלוני, סביר להניח שכל עבודתו במשך היום תהיה יותר זריזה ומוצלחת)

לעומת זאת בפקידויות אחרות העבודה יותר סטנדרטית ומסודרת, ומוגבלת מעצם טבעה. ברור הדבר שברוב המקרים עזרה לאחד פירושה הפסד לשני.

[כעין דוגמא לדבר ההבדל הידוע בין גשמיות לרוחניות. בגשמיות כל דבר תופס מקום ומפריע לדבר שני. אם תכניס שולחן גדול לחדר, בעל כרחך יצומצם שטחו. ברוחניות זה לא ככה, וידוע שהאש היא יצור 'רוחני' יחסית ולכן גם באש רואים כיצד מדליק מנר לנר ולא נחסר מאומה בנר הראשון]


הצליח הרב דרומי להבהיר את שהתכונתי בדברי בשפה ברורה ובנעימה.
אכן,
הרוצה להחכים ידרים!

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 3:00 pm
על ידי שש ושמח
ברזילי כתב:בציבור החרדי גם אנשים נורמטיביים לא תמיד מבינים מה הבעיה לתת כסף (או שוה-כסף) לעובד-ציבור כדי שיקדם את עניניהם על חשבון חבריהם, כדרך שנהוג במדינות עולם שלישי בעצם היום הזה.

אינני מתיחס למקרה הספציפי שעלה שם באשכול (שאפשר ויש בו נסיבות מיוחדות שמשנות את התמונה), אלא לגישה הכללית שהובעה שם על ידי כמה וכמה כותבים, שאינם רואים בעיה עקרונית בכך שמי שיש לו איזה שהוא צורך דחוף ישלם לעובד ציבור כדי לקדם את ענינו. בעקרון (ושוב, בלי להתיחס למקרה הספציפי שעלה שם), אין ולא כלום בין תשלום למורה כדי לתת טיפול מיוחד למי שזקוק לו, לבין מעטפה לראש העיר או תרומה לכולל של בנו של יו"ר ועדת תכנון כדי לזרז פרוייקט דחוף ושאר נוהגים כאלה.

[אני לא יודע אם אני איש נורמטיבי, בכל אופן גם אני לא מבין את דבריך]
אדרבא, ודאי שאסור לשלם למורה על מנת שיעדיף תלמיד אחד על פני חבריו, אבל אין שום איסור או חוסר יושר בנתינת מעטפה ליו"ר ועדת תכנון וכדו', שאין לו שום סמכות הלכתית למנוע ממני את הבניה, ואין הוא וחבר פקידיו ופועליו אלא חבר שודדים. ובודאי שאם חוקי הבניה יקבעו ע"פ בי"ד שמחייב את כולם יבינו כולם שאסור לעשות כן.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 3:18 pm
על ידי משולש
שש ושמח כתב:
ברזילי כתב:בציבור החרדי גם אנשים נורמטיביים לא תמיד מבינים מה הבעיה לתת כסף (או שוה-כסף) לעובד-ציבור כדי שיקדם את עניניהם על חשבון חבריהם, כדרך שנהוג במדינות עולם שלישי בעצם היום הזה.

אינני מתיחס למקרה הספציפי שעלה שם באשכול (שאפשר ויש בו נסיבות מיוחדות שמשנות את התמונה), אלא לגישה הכללית שהובעה שם על ידי כמה וכמה כותבים, שאינם רואים בעיה עקרונית בכך שמי שיש לו איזה שהוא צורך דחוף ישלם לעובד ציבור כדי לקדם את ענינו. בעקרון (ושוב, בלי להתיחס למקרה הספציפי שעלה שם), אין ולא כלום בין תשלום למורה כדי לתת טיפול מיוחד למי שזקוק לו, לבין מעטפה לראש העיר או תרומה לכולל של בנו של יו"ר ועדת תכנון כדי לזרז פרוייקט דחוף ושאר נוהגים כאלה.

[אני לא יודע אם אני איש נורמטיבי, בכל אופן גם אני לא מבין את דבריך]
אדרבא, ודאי שאסור לשלם למורה על מנת שיעדיף תלמיד אחד על פני חבריו, אבל אין שום איסור או חוסר יושר בנתינת מעטפה ליו"ר ועדת תכנון וכדו', שאין לו שום סמכות הלכתית למנוע ממני את הבניה, ואין הוא וחבר פקידיו ופועליו אלא חבר שודדים. ובודאי שאם חוקי הבניה יקבעו ע"פ בי"ד שמחייב את כולם יבינו כולם שאסור לעשות כן.

אתה בעצם אומר שבמקום שיש אנרכיה ואיש הישר בעיניו יעשה, אסור לי להיות ה"פרייאר" של השכונה ולעשות לפי הכללים.
ואם כולם גונבים מותר גם לי לגנוב.
(יתכן שזו היתה הטעות של כמה אנשי ציבור שראו שכולם מסביבם עושים כך, וחשבו שזה הנורמה. אבל לא לקחו בחשבון שהתקשורת ומערכת המשפט תחליט מסיבות פוליטיות "ליפול" דווקא עליהם).

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 3:25 pm
על ידי שמש
משולש כתב:
שש ושמח כתב:
ברזילי כתב:בציבור החרדי גם אנשים נורמטיביים לא תמיד מבינים מה הבעיה לתת כסף (או שוה-כסף) לעובד-ציבור כדי שיקדם את עניניהם על חשבון חבריהם, כדרך שנהוג במדינות עולם שלישי בעצם היום הזה.

אינני מתיחס למקרה הספציפי שעלה שם באשכול (שאפשר ויש בו נסיבות מיוחדות שמשנות את התמונה), אלא לגישה הכללית שהובעה שם על ידי כמה וכמה כותבים, שאינם רואים בעיה עקרונית בכך שמי שיש לו איזה שהוא צורך דחוף ישלם לעובד ציבור כדי לקדם את ענינו. בעקרון (ושוב, בלי להתיחס למקרה הספציפי שעלה שם), אין ולא כלום בין תשלום למורה כדי לתת טיפול מיוחד למי שזקוק לו, לבין מעטפה לראש העיר או תרומה לכולל של בנו של יו"ר ועדת תכנון כדי לזרז פרוייקט דחוף ושאר נוהגים כאלה.

[אני לא יודע אם אני איש נורמטיבי, בכל אופן גם אני לא מבין את דבריך]
אדרבא, ודאי שאסור לשלם למורה על מנת שיעדיף תלמיד אחד על פני חבריו, אבל אין שום איסור או חוסר יושר בנתינת מעטפה ליו"ר ועדת תכנון וכדו', שאין לו שום סמכות הלכתית למנוע ממני את הבניה, ואין הוא וחבר פקידיו ופועליו אלא חבר שודדים. ובודאי שאם חוקי הבניה יקבעו ע"פ בי"ד שמחייב את כולם יבינו כולם שאסור לעשות כן.

אתה בעצם אומר שבמקום שיש אנרכיה ואיש הישר בעיניו יעשה, אסור לי להיות ה"פרייאר" של השכונה ולעשות לפי הכללים.
ואם כולם גונבים מותר גם לי לגנוב.
(יתכן שזו היתה הטעות של כמה אנשי ציבור שראו שכולם מסביבם עושים כך, וחשבו שזה הנורמה. אבל לא לקחו בחשבון שהתקשורת ומערכת המשפט תחליט מסיבות פוליטיות "ליפול" דווקא עליהם).

חוששתני שבעקבות התגובות האחרונות כבר ברור לי למה אסור להפקיד את ניהול המדינה בידיים 'חרדיות'...

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 3:51 pm
על ידי שש ושמח
שמש כתב:חוששתני שבעקבות התגובות האחרונות כבר ברור לי למה אסור להפקיד את ניהול המדינה בידיים 'חרדיות'...

מה שברור זה שכדאי לקרוא עד הסוף לפני שמגיבים.

Re: מדינת ישראל עם רוב חרדי - כיצד תתנהל?

פורסם: ג' אוגוסט 22, 2017 4:30 pm
על ידי צופר הנעמתי
שש ושמח כתב:
שמש כתב:חוששתני שבעקבות התגובות האחרונות כבר ברור לי למה אסור להפקיד את ניהול המדינה בידיים 'חרדיות'...

מה שברור זה שכדאי לקרוא עד הסוף לפני שמגיבים.


ברור שכאשר חוקי הבניה ייקבעו ע"פ בי"ד יהיה אסור לעשות כך!
אבל זה כמובן רק אם הבי"ד הוא הבי"ד שלנו, שכידוע הוא היחיד שיש לו סמכות כלשהי, אבל כל זמן שהבי"ד שלהם הוא זה שקובע כמובן שאין לו שום סמכות ומצווה לקחת כל מה שאפשר וכמציל מפי הארי וכו'.

כך בדיוק תתנהל מדינת ישראל עם רוב חרדי...