עמוד 3 מתוך 3

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 5:24 am
על ידי זאב ערבות
אמנם זו לא היתה מטרת האשכול, אך עם הגענו לנקודה זאת לפני 40 שנה ראיתי מודעה שהמסר שלה היה: אדם משועמם מחפש צרות! או בלשון המשנה הבטלה מביאה לידי...

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 2:16 pm
על ידי בן מיכאל
דרומי כתב:לא רק בירושלים הם עושים בלגן, גם בערד ובעוד מקומות.

כמי שמתגורר בעיר זו ולא ידוע לי על מה אתה מדבר, אשמח אם תרחיב.

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 4:37 pm
על ידי שלמה משלם
המעשה הברברי והבלתי אנושי שנעשה בעירת סקווער לשרוף חיים יהודי חרד לדבר ד', מלמד על כל מי ששם משפחתו דומה לשל האדמו"ר שם שהוא חיית טרף ויצא מכלל זרע ישראל ומגדר האנושי.
איך זה נשמע לך כזה משפט, אדון חיימשה???

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 4:52 pm
על ידי זאב ערבות
.

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 5:08 pm
על ידי חיימשה
שלמה משלם כתב:המעשה הברברי והבלתי אנושי שנעשה בעירת סקווער לשרוף חיים יהודי חרד לדבר ד', מלמד על כל מי ששם משפחתו דומה לשל האדמו"ר שם שהוא חיית טרף ויצא מכלל זרע ישראל ומגדר האנושי.
איך זה נשמע לך כזה משפט, אדון חיימשה???

א. אין בפי שום מילה של סנגוריה על המעשה המדובר, ואפשרות קיומו בקהילה בהחלט מטילה כתם של תמיהה על החינוך הניתן בקהילה כולה. היחס הציבורי לקהילה זו בהחלט קיבל תפנית לאור אותו מעשה בלתי נסבל.
ב. עדיין הבדל תהומי בין מעשה חד פעמי, תגובתה של קהילה לאחד מתוכה שסרח, למדיניות טרור חובקת עולם הנעשית באופן קבוע של הצקות לרבבות שאינם כפופים למרותם בשום צורה ולא חטאו ולא פשעו.
זה להבדיל כמו ההשוואה בין צה''ל שהורג מחבלים - לחמאס שהורג תינוקות.

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 5:34 pm
על ידי זאב ערבות
חיימשה כתב:
שלמה משלם כתב:המעשה הברברי והבלתי אנושי שנעשה בעירת סקווער לשרוף חיים יהודי חרד לדבר ד', מלמד על כל מי ששם משפחתו דומה לשל האדמו"ר שם שהוא חיית טרף ויצא מכלל זרע ישראל ומגדר האנושי.
איך זה נשמע לך כזה משפט, אדון חיימשה???

א. אין בפי שום מילה של סנגוריה על המעשה המדובר, ואפשרות קיומו בקהילה בהחלט מטילה כתם של תמיהה על החינוך הניתן בקהילה כולה. היחס הציבורי לקהילה זו בהחלט קיבל תפנית לאור אותו מעשה בלתי נסבל.
ב. עדיין הבדל תהומי בין מעשה חד פעמי, תגובתה של קהילה לאחד מתוכה שסרח, למדיניות טרור חובקת עולם הנעשית באופן קבוע של הצקות לרבבות שאינם כפופים למרותם בשום צורה ולא חטאו ולא פשעו.
זה להבדיל כמו ההשוואה בין צה''ל שהורג מחבלים - לחמאס שהורג תינוקות.

רק הבהרה קטנה. מנהיגי כל הקבוצות שאתה מדבר עליהם כולם קרובים ומחותנים אלו באלו והאידיאולוגיה האנטי ציונית וכו' שלהם לא שונה בהרבה, רק הבדלי סגנון קטנים. כולם דורשים ציות ומרות מוחלטת למנהיגיהם ולקבוצתם. המתפרעים יודעים שיגנו עליהם והם סבורים שהאידיולוגיה שלהם מצדיקה את מעשיהם.
בקשר למעשה המדובר האדם שנשרף לא סרח, אלא פשוט העדיף להתפלל במנין אחר בשבת מחוץ לקהילה בבית הורים סמוך. מנהג הקהילה הוא שכל מי שגר בתוכה (היא מסוגרת ע"י גדר ושער) חייב להתפלל בבית מדרשו של האדמו"ר בשבת בלי שום תירוצים ולמרות אזהרות פעילי המקום המשיך להתפלל בבית ההורים מחוץ לגדר, ובכדי להראות לציבור שאין להמרות את פי ההנהגה, החליטו ללמדו לקח. לא ברור שההוראה יצאה מהאדמו"ר שהינו ת"ח ואדם פקח ביותר וקשה להאמין שהוא יורה לעשות מעשה כעשה נפשע שגם יכול היה להעמיד את כל קהילתו בסכנה מהשלטונות.

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 5:40 pm
על ידי שברי לוחות
זאב ערבות כתב: לא ברור שההוראה יצאה מהאדמו"ר שהינו ת"ח ואדם פקח ביותר וקשה להאמין שהוא יורה לעשות מעשה כעשה נפשע שגם יכול היה להעמיד את כל קהילתו בסכנה מהשלטונות.

כלומר, ברור שלא.

Re: מה ההיתר למרוד באומות העולם?

פורסם: ב' מרץ 11, 2019 5:52 pm
על ידי חיימשה
שברי לוחות כתב:
זאב ערבות כתב: לא ברור שההוראה יצאה מהאדמו"ר שהינו ת"ח ואדם פקח ביותר וקשה להאמין שהוא יורה לעשות מעשה כעשה נפשע שגם יכול היה להעמיד את כל קהילתו בסכנה מהשלטונות.

כלומר, ברור שלא.

ברור שלא, רק שהקהילה התייצבה אח''כ לעזרתו במשפט וחגגו את השחרור בפרהסיא. וגם ע''ז צע''ג.