עמוד 3 מתוך 4

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 3:38 pm
על ידי קרית מלך
דרומי כתב:אודה למי שיואיל לתרגם להדיוטים כמוני כמה מן המונחים הלועזיים שהוזכרו במאמרו של 'החוקר' בע"מ.

לדוגמא, מה זה "כמיליניאל חרדי פר אקסלנס"


אשתדל לסייע בסיפור מליצה נאה שהייתי עד לה:
עמד יהודי בשוק הלולבים בערב חג הסוכות ורצה לשמח לבבות... הרבה להתבונן בלולב, והכריז בקול רם שמצא שיש ללולב "קרונגא" ואינו יודע להחליט האם זה פוסל את הלולב או לא, החליט לשאול את באי השוק, והנה זה אומר בכה וזה אומר בכה, חלקם צועקים בתוקף שה"קרונגא" פוסל את הלולב, חלקם אומרים שזה רק הידור, וחלקם טוענים בכל תוקף כי הלולב כשר למהדרין למרות ה"קרונגא".
לאחר זמן ארוך של דיון ערני עבר במקום מורה הוראה שאכן מבין בכשרות הלולבים, כולם עטו עליו שיכריע עם מי הצדק, הוא לקח את הלולב והתבונן בו היטב ואמר שמצד כשרות הלולב אין כל פקפוק ב"קרונגא" כי הוא אינו נראה, ולא קיים מושג שכזה בהלכות לולב, אך השואל ערך מבחן מוצלח כדי ללמד פרק את המשיבים למיניהם בבערותם בהלכות לולב...
יש מה'חוקרים' שממציאים מילים כדי לשוות לעצמם ערך מוסף ולאחר מכן מתאמצים להבין מה היתה כוונתם...

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 3:39 pm
על ידי פייביש אופטובסקי
הרב סגי נהור כתב:
השאלה האמיתית היא מתי יתעדן קצת טעמנו הציבורי, עד שיהיה ניתן לרגש אותנו ולגעת בלבבנו בלי צווחות, יבבות, דם ואש ותמרות עשן, וכל מה שמייצר את השמאלץ הרגשני הזה שמנסה לסחוט דמעות באמצעות המניפולציות הזולות ביותר. לרגע חשבתי שכל הסיפור הוא הקדמה להתרמה של קופת העיר (או קופה אחרת) עבור משפחתו המסכנה של הגיבור.

איזה תוכן חלופי היית נותן לתוך מצגת כדי להדליק את מערכת רגשות ולגעת בלבות המשתתפים?

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 4:09 pm
על ידי חיימשה
פייביש אופטובסקי כתב:הרב סגי נהור כתב:
השאלה האמיתית היא מתי יתעדן קצת טעמנו הציבורי, עד שיהיה ניתן לרגש אותנו ולגעת בלבבנו בלי צווחות, יבבות, דם ואש ותמרות עשן, וכל מה שמייצר את השמאלץ הרגשני הזה שמנסה לסחוט דמעות באמצעות המניפולציות הזולות ביותר. לרגע חשבתי שכל הסיפור הוא הקדמה להתרמה של קופת העיר (או קופה אחרת) עבור משפחתו המסכנה של הגיבור.

איזה תוכן חלופי היית נותן לתוך מצגת כדי להדליק את מערכת רגשות ולגעת בלבות המשתתפים?

מצטרף לשאלה המאתגרת.
גם אם יש מידה של צדק בביקורת.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 4:38 pm
על ידי משוש דורים
לא קראתי את כל התגובות, ורק עתה נזדמן לי לראות את המצגת הזאת, ופשוט התביישתי.
זה נראה שהחליטו לסחוט דמעות מאנשים ולצורך כך דחפו דברים בלי שום קשר, איש קשה יום, שואה (מה הקשר לענין), מוטי שטיימנץ, ועוד.
הרעיון שבמצגת שמה שחשוב הוא בעיקר העמל והיגיעה ולא ההשיגים, זה באמת רעיון נכון, אבל האם הוא קשור לסיום הש"ס? או אולי הוא ההיפך ממנו??
האם הרעיון הזה הוא הנכון לתת דרכו מילה טובה ליהודים שגמרו את הש"ס? האם מצגת כזאת תעודד את מי שמתחיל את הש"ס? ומה יעשה איש קשה יום שעייף אחרי יום עבודה, האם זה לא מרפה את ידיו מהלימוד הרציף, באמרו בלבו נו לא חשוב, הרי העיקר המאמץ, אני אלמד בבית קצת חומש...
מצגת כזאת לא קשורה לסיום הש"ס והיא מייצגת את ההיפך ממנה, פשוט בושה לאינטלגנציה.

אבל כבר ראיתי גדולים שנפלו בבור הזה, בסיום הש"ס לפני 3 מחזורים שחל בכ"ו אלול, עמד ראש ישיבה חשוב (הוא כבר לא בין החיים) ודיבר: אסור שהשמחה הגדולה היום תשכיח מאתנו שעוד 4 ימים נעמוד למשפט מי יחיה ומי ימות, הרמב"ם אומר שאדם נענש בבניו הקטנים, הילדים שלנו בוכים ואומרים אל תהרגו אותנו בעבירות שלכם...
אני עמדתי אז והסתכלתי עליו כעל משוגע, מה הקשר בין דבריך לסיום הש"ס, עת ספוד ועת רקוד, יש מקום לשמחה על סיומה של תורה, ויש מקום אחר לתוכחה ולמוסר.

במעמד אחר (מחזור אח"כ) עמד הגר"ש אויערבך בבנייני האומה, ואמר דברים תובעניים אך דברים של טעם, חשוב מאד שסיימתם את הש"ס אבל זה לא מספיק, במחזור הבא תקבלו על עצמכם לעלות בדרגה, אם עד עכשיו שמעתם את השיעור אחרי העבודה כשאתם עייפים, מעתה תשתדלו לשמוע את השיעור בתחילת היום שאתם עירניים, אם עד עתה באתם לשיעור סתם, מעתה תמצאו זמן להכין את החומר לפני השיעור, או לחזור עליו אח"כ.
ז"א אפשר לנקוט בגישה התובענית, אפשר לנקוט בגישה המלטפת, אבל צריך שזה יהיה עם קשר ועם טעם.
אבל מה כבר אפשר לדרוש מכמה עסקנים ששיקוליהם שיקולי רייטינג...

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 4:39 pm
על ידי משוש דורים
פייביש אופטובסקי כתב:הרב סגי נהור כתב:
השאלה האמיתית היא מתי יתעדן קצת טעמנו הציבורי, עד שיהיה ניתן לרגש אותנו ולגעת בלבבנו בלי צווחות, יבבות, דם ואש ותמרות עשן, וכל מה שמייצר את השמאלץ הרגשני הזה שמנסה לסחוט דמעות באמצעות המניפולציות הזולות ביותר. לרגע חשבתי שכל הסיפור הוא הקדמה להתרמה של קופת העיר (או קופה אחרת) עבור משפחתו המסכנה של הגיבור.

איזה תוכן חלופי היית נותן לתוך מצגת כדי להדליק את מערכת רגשות ולגעת בלבות המשתתפים?


במחזור הקודם היתה מצגת על לייבל'ה הסנדלר שסיים את הש"ס
מצגת לא פחות מרגשת, ועם הרבה יותר טעם.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 6:22 pm
על ידי חיימשה
משוש דורים כתב:
פייביש אופטובסקי כתב:הרב סגי נהור כתב:
השאלה האמיתית היא מתי יתעדן קצת טעמנו הציבורי, עד שיהיה ניתן לרגש אותנו ולגעת בלבבנו בלי צווחות, יבבות, דם ואש ותמרות עשן, וכל מה שמייצר את השמאלץ הרגשני הזה שמנסה לסחוט דמעות באמצעות המניפולציות הזולות ביותר. לרגע חשבתי שכל הסיפור הוא הקדמה להתרמה של קופת העיר (או קופה אחרת) עבור משפחתו המסכנה של הגיבור.

איזה תוכן חלופי היית נותן לתוך מצגת כדי להדליק את מערכת רגשות ולגעת בלבות המשתתפים?


במחזור הקודם היתה מצגת על לייבל'ה הסנדלר שסיים את הש"ס
מצגת לא פחות מרגשת, ועם הרבה יותר טעם.

מרגשת כן, הרבה פחות . בכנות. בלי קשר לביקורת דלעיל.
המצגת הזו סחטה דמעות מאלפי יהודים.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 6:52 pm
על ידי צעיר הלויים
למי יש המצגת הנ"ל? אפשר להעלות גם?

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 6:59 pm
על ידי לבי במערב
צעיר הלויים כתב:למי יש המצגת הנ"ל? אפשר להעלות גם?

מוסג"פ.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 7:10 pm
על ידי עתניאל בן קנז
לבי במערב כתב:
צעיר הלויים כתב:למי יש המצגת הנ"ל? אפשר להעלות גם?

מוסג"פ.

מי יעלה לחסומים?

Re: יענקל'ה הכונס - היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 7:14 pm
על ידי לבי במערב
עתניאל בן קנז כתב:מי יעלה לחסומים?

מצאתי בפרוג.

Re: יענקל'ה הכונס - היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 7:19 pm
על ידי עתניאל בן קנז
לבי במערב כתב:
עתניאל בן קנז כתב:מי יעלה לחסומים?

מצאתי בפרוג.

יישר כוחך.
תזכה למצוות ולכל טוב.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 7:49 pm
על ידי חיימשה
מצגת נחמדה ומרגשת, עם מסר פשוט וטוב.

ממש לא להשוות

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 8:36 pm
על ידי ישא ברכה
אתם מוזמנים לצפות, ולתהות האם לא הגזמנו.
https://www.jdn.co.il/breakingnews/1265782/
המחיאות כפיים שקיבל מרדכי בן דוד המחישו היטב למה התכנסו אלפי המשתתפים.. מסופקני אם יש שם מנין של אנשים שסיימו את הש"ס..
חשוב לי להדגיש. אין לי בעיה עם אירועי זמר להנאה אישית, אבל כן יש בעיה עם הצביעות, יש גבול מה אפשר להכניס תחת המסווה של קידוש ה' וכבוד התורה.
החיים אמנם מלאים עם שקר ואמת, פנימיות וחיצוניות, אבל הדברים מאבדים פרופורציה

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 9:05 pm
על ידי חיימשה
דווקא בנושא הזה בלט לטובה האירוע החסידי בארנה, כמעט אפס מחיאות כפיים.
בדרשו זה היה נורא ואיום.
האירוע היום כלל לא קשור לסיום הש''ס... מישהו חתם חוזה עם אמנים ונאלץ לקיים אותו, משהו כזה.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 10:34 pm
על ידי סגי נהור
פייביש אופטובסקי כתב:הרב סגי נהור כתב:
השאלה האמיתית היא מתי יתעדן קצת טעמנו הציבורי, עד שיהיה ניתן לרגש אותנו ולגעת בלבבנו בלי צווחות, יבבות, דם ואש ותמרות עשן, וכל מה שמייצר את השמאלץ הרגשני הזה שמנסה לסחוט דמעות באמצעות המניפולציות הזולות ביותר. לרגע חשבתי שכל הסיפור הוא הקדמה להתרמה של קופת העיר (או קופה אחרת) עבור משפחתו המסכנה של הגיבור.

איזה תוכן חלופי היית נותן לתוך מצגת כדי להדליק את מערכת רגשות ולגעת בלבות המשתתפים?

לא יפה להתעלם מהשאלה, ולכן רק אציין שהתחלתי לכתוב תגובה ארוכה אבל קשה עלי להשלימה כעת וגנזתיה לעת עתה.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 11:36 pm
על ידי קו ירוק
פייביש אופטובסקי כתב:הרב סגי נהור כתב:
השאלה האמיתית היא מתי יתעדן קצת טעמנו הציבורי, עד שיהיה ניתן לרגש אותנו ולגעת בלבבנו בלי צווחות, יבבות, דם ואש ותמרות עשן, וכל מה שמייצר את השמאלץ הרגשני הזה שמנסה לסחוט דמעות באמצעות המניפולציות הזולות ביותר. לרגע חשבתי שכל הסיפור הוא הקדמה להתרמה של קופת העיר (או קופה אחרת) עבור משפחתו המסכנה של הגיבור.

איזה תוכן חלופי היית נותן לתוך מצגת כדי להדליק את מערכת רגשות ולגעת בלבות המשתתפים?

מדוע ציבור איכותי צריך מצגת בכלל, אנחנו בנות סמינר?
לב המשתתפים לא אמור לשמוח בשמחת התורה שלשמה התכנסו?

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ב' ינואר 20, 2020 11:59 pm
על ידי חיימשה
חיימשה כתב:דווקא בנושא הזה בלט לטובה האירוע החסידי בארנה, כמעט אפס מחיאות כפיים.
בדרשו זה היה נורא ואיום.
האירוע היום כלל לא קשור לסיום הש''ס... מישהו חתם חוזה עם אמנים ונאלץ לקיים אותו, משהו כזה.

הקשבתי מעט בדרך לריקודים, וחוזרני בי ממה שכתבתי.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ג' ינואר 21, 2020 12:02 am
על ידי חיימשה
קו ירוק כתב:
פייביש אופטובסקי כתב:הרב סגי נהור כתב:
השאלה האמיתית היא מתי יתעדן קצת טעמנו הציבורי, עד שיהיה ניתן לרגש אותנו ולגעת בלבבנו בלי צווחות, יבבות, דם ואש ותמרות עשן, וכל מה שמייצר את השמאלץ הרגשני הזה שמנסה לסחוט דמעות באמצעות המניפולציות הזולות ביותר. לרגע חשבתי שכל הסיפור הוא הקדמה להתרמה של קופת העיר (או קופה אחרת) עבור משפחתו המסכנה של הגיבור.

איזה תוכן חלופי היית נותן לתוך מצגת כדי להדליק את מערכת רגשות ולגעת בלבות המשתתפים?

מדוע ציבור איכותי צריך מצגת בכלל, אנחנו בנות סמינר?
לב המשתתפים לא אמור לשמוח בשמחת התורה שלשמה התכנסו?
מיהו אותו 'ציבור איכותי'?
יש בציבור הרבה שדרגתם פחות מבנות סמינר, ולפעמים דווקא את הציבור הזה צריך להתאמץ למצוא דרך להכניס תחת כנפי הדף היומי.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ג' ינואר 21, 2020 10:20 am
על ידי יונת אלם
הרב חיימשה אינך צריך לחזור ממה שכתבת. הארוע אמש בת"א לא היה מחזה 'כבוד התורה' וד"ל. אם אלפי נערים וצעירים שורקים ומקפצים כעיזים בשירה כשהרב 'שלהם' עולה זה לא בא דווקא מכבוד התורה, זה יותר מזכיר למרבה הצער ולהבדיל ארועים אחרים שנערכים באותו אולם עם שריקות והרעה ל'מנצח'... אינני מבוגר כ"כ לזכור סיומי הש"ס לפני יובל, אבל אני כן זוכר את הסיום בתשנ"ז שם בת"א ובתשס"ה שם בת"א ולא נראו מחזות מבישים כאלו, ודאי לא אותו דמתקריא זמר שכבר רבותינו זצוק"ל ויבדלחט"א הורו איסורם על ערבי שירה.
ודאי שהשמחה גדולה מאד שממחזור למחזור גדלים בכמויות לומדי ה'דף' ומי שמסתובב מעט בערי השדה רואה עוד ועוד קובעי עתים לתורה וב"ה שההבטחה האלוקית של 'כי לא תשכח מפי זרעו' נגלית לעיננו, אבל מהשתתפות בכמה וכמה סיומים בחודש האחרון, דווקא הסיומים הקהילתיים הקטנים, יותר מרגשים ומלאי שמחה ויותר מעודדים את הקובעי עתים להמשיך ולשנות מאשר מופעי הזמר 'סיום הסיומים'.
אסמכתא לדברי קבלתי מת"ח מובהק ומחשובי מרביצי התורה והיראה שליט"א ששאלתי למה נעדר מהסיום הגדול של 'דרשו' בת"א לפני שבועיים, אמר לי, וכי מה זקוקים לי שם? לרקוד על הבמה? ואותו ת"ח היה באוותו שבוע בחמשה או ששה סיומים קהילתיים ואמר לי ששם מרגיש שצריך אותו שהוא יכול לעודד יהודים שקבעו עתים יום אחר יום וסיימו לשוב ולהמשיך בקביעת עתים.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ג' ינואר 21, 2020 10:50 am
על ידי חיים שאול
יונת אלם כתב:הרב חיימשה אינך צריך לחזור ממה שכתבת. הארוע אמש בת"א לא היה מחזה 'כבוד התורה' וד"ל. אם אלפי נערים וצעירים שורקים ומקפצים כעיזים בשירה כשהרב 'שלהם' עולה זה לא בא דווקא מכבוד התורה, זה יותר מזכיר למרבה הצער ולהבדיל ארועים אחרים שנערכים באותו אולם עם שריקות והרעה ל'מנצח'... אינני מבוגר כ"כ לזכור סיומי הש"ס לפני יובל, אבל אני כן זוכר את הסיום בתשנ"ז שם בת"א ובתשס"ה שם בת"א ולא נראו מחזות מבישים כאלו, ודאי לא אותו דמתקריא זמר שכבר רבותינו זצוק"ל ויבדלחט"א הורו איסורם על ערבי שירה.
ודאי שהשמחה גדולה מאד שממחזור למחזור גדלים בכמויות לומדי ה'דף' ומי שמסתובב מעט בערי השדה רואה עוד ועוד קובעי עתים לתורה וב"ה שההבטחה האלוקית של 'כי לא תשכח מפי זרעו' נגלית לעיננו, אבל מהשתתפות בכמה וכמה סיומים בחודש האחרון, דווקא הסיומים הקהילתיים הקטנים, יותר מרגשים ומלאי שמחה ויותר מעודדים את הקובעי עתים להמשיך ולשנות מאשר מופעי הזמר 'סיום הסיומים'.
אסמכתא לדברי קבלתי מת"ח מובהק ומחשובי מרביצי התורה והיראה שליט"א ששאלתי למה נעדר מהסיום הגדול של 'דרשו' בת"א לפני שבועיים, אמר לי, וכי מה זקוקים לי שם? לרקוד על הבמה? ואותו ת"ח היה באוותו שבוע בחמשה או ששה סיומים קהילתיים ואמר לי ששם מרגיש שצריך אותו שהוא יכול לעודד יהודים שקבעו עתים יום אחר יום וסיימו לשוב ולהמשיך בקביעת עתים.

לא מצליח להבין את הרמיזות העבות על ערבי שירה וסוגי זמרים, האירוע בארנה הי׳ ערב שירה כפשוטו, יצירות אופרה מוזרות ושעות שירה ארוכות בהשתתפות עשרות זמרים שונים ומשונים ועשרות כלי זמר, מב"ד כבר עשור לא מופיע מעורב והוא מותר בדיוק כמו הזמרים החסידיים מירושלים וכל קהילות הקודש (ואם מב"ד אסור אז אין הבדל בינו לבין המנצח של האירוע בארנה)

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ג' ינואר 21, 2020 1:52 pm
על ידי חיים סגל
חיים שאול כתב:
יונת אלם כתב:הרב חיימשה אינך צריך לחזור ממה שכתבת. הארוע אמש בת"א לא היה מחזה 'כבוד התורה' וד"ל. אם אלפי נערים וצעירים שורקים ומקפצים כעיזים בשירה כשהרב 'שלהם' עולה זה לא בא דווקא מכבוד התורה, זה יותר מזכיר למרבה הצער ולהבדיל ארועים אחרים שנערכים באותו אולם עם שריקות והרעה ל'מנצח'... אינני מבוגר כ"כ לזכור סיומי הש"ס לפני יובל, אבל אני כן זוכר את הסיום בתשנ"ז שם בת"א ובתשס"ה שם בת"א ולא נראו מחזות מבישים כאלו, ודאי לא אותו דמתקריא זמר שכבר רבותינו זצוק"ל ויבדלחט"א הורו איסורם על ערבי שירה.
ודאי שהשמחה גדולה מאד שממחזור למחזור גדלים בכמויות לומדי ה'דף' ומי שמסתובב מעט בערי השדה רואה עוד ועוד קובעי עתים לתורה וב"ה שההבטחה האלוקית של 'כי לא תשכח מפי זרעו' נגלית לעיננו, אבל מהשתתפות בכמה וכמה סיומים בחודש האחרון, דווקא הסיומים הקהילתיים הקטנים, יותר מרגשים ומלאי שמחה ויותר מעודדים את הקובעי עתים להמשיך ולשנות מאשר מופעי הזמר 'סיום הסיומים'.
אסמכתא לדברי קבלתי מת"ח מובהק ומחשובי מרביצי התורה והיראה שליט"א ששאלתי למה נעדר מהסיום הגדול של 'דרשו' בת"א לפני שבועיים, אמר לי, וכי מה זקוקים לי שם? לרקוד על הבמה? ואותו ת"ח היה באוותו שבוע בחמשה או ששה סיומים קהילתיים ואמר לי ששם מרגיש שצריך אותו שהוא יכול לעודד יהודים שקבעו עתים יום אחר יום וסיימו לשוב ולהמשיך בקביעת עתים.

לא מצליח להבין את הרמיזות העבות על ערבי שירה וסוגי זמרים, האירוע בארנה הי׳ ערב שירה כפשוטו, יצירות אופרה מוזרות ושעות שירה ארוכות בהשתתפות עשרות זמרים שונים ומשונים ועשרות כלי זמר, מב"ד כבר עשור לא מופיע מעורב והוא מותר בדיוק כמו הזמרים החסידיים מירושלים וכל קהילות הקודש (ואם מב"ד אסור אז אין הבדל בינו לבין המנצח של האירוע בארנה)

על איזה ארנה אתה מדבר?
כמעט לא שרו שם....
ובכל אופן יונת אלם דיבר באופן כללי על כל האירועים המרכזיים שהיו

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ג' ינואר 21, 2020 5:36 pm
על ידי חיימשה
חיים שאול כתב:
יונת אלם כתב:הרב חיימשה אינך צריך לחזור ממה שכתבת. הארוע אמש בת"א לא היה מחזה 'כבוד התורה' וד"ל. אם אלפי נערים וצעירים שורקים ומקפצים כעיזים בשירה כשהרב 'שלהם' עולה זה לא בא דווקא מכבוד התורה, זה יותר מזכיר למרבה הצער ולהבדיל ארועים אחרים שנערכים באותו אולם עם שריקות והרעה ל'מנצח'... אינני מבוגר כ"כ לזכור סיומי הש"ס לפני יובל, אבל אני כן זוכר את הסיום בתשנ"ז שם בת"א ובתשס"ה שם בת"א ולא נראו מחזות מבישים כאלו, ודאי לא אותו דמתקריא זמר שכבר רבותינו זצוק"ל ויבדלחט"א הורו איסורם על ערבי שירה.
ודאי שהשמחה גדולה מאד שממחזור למחזור גדלים בכמויות לומדי ה'דף' ומי שמסתובב מעט בערי השדה רואה עוד ועוד קובעי עתים לתורה וב"ה שההבטחה האלוקית של 'כי לא תשכח מפי זרעו' נגלית לעיננו, אבל מהשתתפות בכמה וכמה סיומים בחודש האחרון, דווקא הסיומים הקהילתיים הקטנים, יותר מרגשים ומלאי שמחה ויותר מעודדים את הקובעי עתים להמשיך ולשנות מאשר מופעי הזמר 'סיום הסיומים'.
אסמכתא לדברי קבלתי מת"ח מובהק ומחשובי מרביצי התורה והיראה שליט"א ששאלתי למה נעדר מהסיום הגדול של 'דרשו' בת"א לפני שבועיים, אמר לי, וכי מה זקוקים לי שם? לרקוד על הבמה? ואותו ת"ח היה באוותו שבוע בחמשה או ששה סיומים קהילתיים ואמר לי ששם מרגיש שצריך אותו שהוא יכול לעודד יהודים שקבעו עתים יום אחר יום וסיימו לשוב ולהמשיך בקביעת עתים.

לא מצליח להבין את הרמיזות העבות על ערבי שירה וסוגי זמרים, האירוע בארנה הי׳ ערב שירה כפשוטו, יצירות אופרה מוזרות ושעות שירה ארוכות בהשתתפות עשרות זמרים שונים ומשונים ועשרות כלי זמר, מב"ד כבר עשור לא מופיע מעורב והוא מותר בדיוק כמו הזמרים החסידיים מירושלים וכל קהילות הקודש (ואם מב"ד אסור אז אין הבדל בינו לבין המנצח של האירוע בארנה)

בארנה היתה שירה של זמרים, [חסרו מאד ריקודים, סטייה מאולצת ולא מתוכננת], אך לא היו כמעט שריקות ומחיאות כפים בסגנון הנ''ל, יחי ההבדל הקטן.
מרכז האירוע היו גדולי התורה והמקהלה היתה בצד.
חזנות ושירה אמנותית היו נחלת הציבור החרדי מאות שנים, ויהיו שיאמרו שהסגנון נקבע בשמחת בית השואבה בבית מקדשנו.

אין בכל הנ''ל כדי לסנגר ולא במשהו על החלק השלילי שהיה בחסויות וכו', מהם יש להסתייג, לענ''ד עד כדי סילוק האחראים למחדל מהזירה הציבורית.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ג' ינואר 21, 2020 7:53 pm
על ידי נוטר הכרמים
בקשר לאירוע של אתמול,
לפי הכותרת של החינמון 'אל מול פני המנורה' בהחלט ניתן להפטיר,
אולי אירוע של 'כבוד התורה' (במושגי העיתון) אבל ממש לא 'סיום הש"ס...

ושיא הגסות לענ"ד, מילא, 'סיום הסיומים' - שיהיה, אינני יודע לפי איזה קריטריון,
אולי האירוע המסיים של כל הסיומים...
אבל התחלת ההתחלות... מצעטר, אני כבר באמצע 'מי שמתו',
ואגב, תרשו לי לשער שב'ארנה' ובודאי בחו"ל היו יותר מתחילים...

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ד' ינואר 22, 2020 1:02 pm
על ידי קאצק
נוטר הכרמים כתב:בקשר לאירוע של אתמול,
לפי הכותרת של החינמון 'אל מול פני המנורה' בהחלט ניתן להפטיר,
אולי אירוע של 'כבוד התורה' (במושגי העיתון) אבל ממש לא 'סיום הש"ס...

ושיא הגסות לענ"ד, מילא, 'סיום הסיומים' - שיהיה, אינני יודע לפי איזה קריטריון,
אולי האירוע המסיים של כל הסיומים...
אבל התחלת ההתחלות... מצעטר, אני כבר באמצע 'מי שמתו',
ואגב, תרשו לי לשער שב'ארנה' ובודאי בחו"ל היו יותר מתחילים...


וכמה היו פה יהודים שסיימו את הש"ס במסגרת הדף היומי, כולל היושבים במזרח.
לא שמעתי את הנאומים, האם רבי מאיר שפירא זצ"ל הוזכר שם ?

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ד' ינואר 22, 2020 2:04 pm
על ידי חיים שאול
הוזכר

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ד' ינואר 22, 2020 3:02 pm
על ידי איש_ספר
סגי נהור כתב:
מקדש מלך כתב:אבל אם כן באמת השאלה מה המסר? סתם לרגש ולהדמיע מכל כיוון אפשרי?! וכבר העיר כעין זה הרב סגי נהור.

לא הפריע לי המסר, אלא העובדה שמבחינה אמנותית מדובר במוצר נחות, שמנסה לרגש באמצעות טריקים זולים ומשומשים. לו לפחות הסיפור היה אמיתי, מילא. אבל לתפור במיוחד כזה סיפור, ולייבב על הנאצים והקלגסים רק כדי לוודא שהקהל "יתרגש" - זה מעיד על טעם רע, של המפיקים ובעיקר שלנו כציבור.
מזכיר לי כמה גראמנ'ס שהשתתפתי בחיי במצוה טאנץ. השימוש בשואה הוא מפלטו של הלץ הכושל.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ד' ינואר 22, 2020 3:54 pm
על ידי איש_ספר
נוטר הכרמים כתב:
סיום הש"ס הוא רובו לבעלי מלאכה שאין זמנם נותן להם לשבת באהלה של תורה ולעמול על מסכתא גמרא לקנותה כראוי בעיון בהבנה בשלימות וביסודיות. אומנם שיש אנשים שמשקיעים הרבה בלימוד הדף יומי עד שחוזרים על זה כמה וכמה פעמים וקונים איזשהו מדריגה של יסודיות בזה, אבל רוב האנשים אינם כן. מעולם היתה ההסתכלות שלי שעיקר השמחה של הסיום הש"ס היתה על העמילות שיש בו, שהבעל מלאכה הזו שעסוק רוב היום בעבודה קשה ומפרכת מעשר מזמנו ומכוחו תמידים כסדרם יום אחר יום בעקביות כדי ללמוד את הדף, עם כל העייפות שיש לו ועל אף שאינו יכול להשקיע להבינו כראוי. ושמחה זו עושה שבעמילות ויגיעה אפשר להגיע לקנין גדול כזה לגמור את כל הש"ס (וודאי שא"א לדמותו למי שלא גמר את הש"ס אבל למד מסכתות שלימות בעיון ובהבנה וגם זה בעמילות שיושב באהלו של תורה כל היום ובמסירות נפש).

לעניות דעתי יש כאן הגזמות גדולות בתיאור המסירות נפש.
בא נדבר על הרוב,
מרבית האנשים לא עובדים יותר מ7-8 שעות ביום, וגם זה אצל הרבה - עם הפסקות,
ואצל הרבה גם לא עבודה מפרכת...

וכי מה רוצה הינך, שיהודי לא יפתח דף גמרא כל היממה, גם זה הרבה מדי?
קודם כל, יש הרבה שיכולים ללמוד גם לפני שעות העבודה או באמצעם,
וגם אם זה אחרי, חמישים דק' של גמ' רש"י וכוס קפה זה מסירות נפש?
העקביות זה נושא נפרד,
אדם גם מתפלל ואוכל כל יום 3 פעמים,
ופה גם ניתן להשלים,
אז לא צריך להיסחף עם התעמולה.

דווקא בדור הקודם, שרבו עובדי 'תנובה' וסוללי כבישים,
והיו קמים בארבע בבוקר ל'דף היומי'
היה יותר מסירות נפש.

(וכדי לא להרגיז יותר, לא אדגיש שוב,
שמשום מה, אפילו פעם ביובל אין ערב הוקרה עם חצוצרות,
לאברכים מן השורה עמלי תורה שחיים במשורה אם לא בדוחק).

דפח"ח!

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ד' ינואר 22, 2020 9:38 pm
על ידי יושב סתר
רק לציין שאני סומך לחלוטין על האינטיליגנציה של המשתתפים כאן בדיון שהבחינו היטב שכל [עכ"פ רוב] הצועקים גיוואלד על אירועי הסיומים משתייכים למגזר מאד מאד מסויים ש... לא נעים, אבל רק לו אין סיום הש"ס... אין אנשי עבודה פשוטים ואין עמך ואין פריפריה וכו' [אין כוונתי דווקא לגנאי אלא אלו העובדות]. אתם לא צריכים להתרגש מעין צרה של אלו שנאלצו לצפות מהצד.
הייתי בסיום המדהים האחרון ביד אליהו, כל מה שכתבו כאן לא נכון.
הציבור לא שרק וגם לא שר כל מגזר לרב שלו וכו' וכו', [למעט מחיאות כפיים תמוהות אחרי שקראו את מכתבו של הגר"ש כהן].
כשהגרי"ג הוזמן לדבר אכן היתה שירה נרגשת מכל קצוות האולם במשך דקות ארוכות, וכן כשנכנסו הגדולים.
נכון שכאשר מב"ד התחיל או סיים שיר היו שריקות אבל הם היו באחוז יחסי נמוך למשתתפים, היינו אם היו 100 שורקים אז זה 1 אחוז מהאולם... וזה נורמלי כשהציבור מורכב מכל הרמות וכל הגילאים. אגב, באופן מכוון מב"ד שר רק בתחילה ובסוף ולא באמצע הערב. ואגב דאגב, מי שאוזן מוזיקאלית לו, לא יכל שלא להתרגש מנעימת קולו של בן דוד האגדי, אני באופן אישי שמעתיו כמדו' לראשונה בהופעה חיה, היה גדול ממש. מאד יהודי ואותנטי, מתאים במדוייק לסיום הש"ס.
חוץ מזה היו אירוע מוצלח ואדיר בכל קנה מידה. הכל נוהל בטעם ובאוירה נפלאה לכבודה של תורה.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ד' ינואר 22, 2020 11:53 pm
על ידי יונת אלם
שוב מעמד אדיר ומרגש וקול מרגש של מ. ב. ד.
אבל מה בין זה לכבודה של תורה? ומה השייכות לסיום הש"ס. למה בסיום בתשס"ה עם כל גדולי הדור זיע"א ביד אליהו הספיק מונה רוזנבלום ומקהלה באאשות ר' ירמי' דמן שליטי"א מבעלזא וקולו המתוק ולא היה צריך להביא זמר מפוקפק. ולא היו שריקות ושרו לכל הגדולים שנכנסו יחדיו בלי טקס כניסה ושירה לכל גדול בפנ"ע כדי להאדיר את...

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ה' ינואר 23, 2020 12:06 am
על ידי ישא ברכה
יושב סתר כתב:רק לציין שאני סומך לחלוטין על האינטיליגנציה של המשתתפים כאן בדיון שהבחינו היטב שכל [עכ"פ רוב] הצועקים גיוואלד על אירועי הסיומים משתייכים למגזר מאד מאד מסויים ש... לא נעים, אבל רק לו אין סיום הש"ס... אין אנשי עבודה פשוטים ואין עמך ואין פריפריה וכו' [אין כוונתי דווקא לגנאי אלא אלו העובדות]. אתם לא צריכים להתרגש מעין צרה של אלו שנאלצו לצפות מהצד.
הייתי בסיום המדהים האחרון ביד אליהו, כל מה שכתבו כאן לא נכון.
הציבור לא שרק וגם לא שר כל מגזר לרב שלו וכו' וכו', [למעט מחיאות כפיים תמוהות אחרי שקראו את מכתבו של הגר"ש כהן].
כשהגרי"ג הוזמן לדבר אכן היתה שירה נרגשת מכל קצוות האולם במשך דקות ארוכות, וכן כשנכנסו הגדולים.
נכון שכאשר מב"ד התחיל או סיים שיר היו שריקות אבל הם היו באחוז יחסי נמוך למשתתפים, היינו אם היו 100 שורקים אז זה 1 אחוז מהאולם... וזה נורמלי כשהציבור מורכב מכל הרמות וכל הגילאים. אגב, באופן מכוון מב"ד שר רק בתחילה ובסוף ולא באמצע הערב. ואגב דאגב, מי שאוזן מוזיקאלית לו, לא יכל שלא להתרגש מנעימת קולו של בן דוד האגדי, אני באופן אישי שמעתיו כמדו' לראשונה בהופעה חיה, היה גדול ממש. מאד יהודי ואותנטי, מתאים במדוייק לסיום הש"ס.
חוץ מזה היו אירוע מוצלח ואדיר בכל קנה מידה. הכל נוהל בטעם ובאוירה נפלאה לכבודה של תורה.


אני לא שייך לשום מחנה, ובבחירות הצבעתי ג' מדין דגל, אבל צפיתי באירוע מתחילתו וכמעט עד סופו, ולא הרגשתי בנוח. הנחמה היחידה שחשבתי שהמאסה הכבידה שם היתה של צעירי הצאן.
מחיאות כפיים היו לרוב (למרות בקשה המנחה..) וגם שריקות לרוב, בעיקר אצל מרדכי בן דוד ואצל שלמשה ליאון.
אבל גם בשירה ששרו לגדולי ישראל נשמעו שריקות מביכות. מסתבר שאלו היו מועטים.
כמה מסיימים היו שם? מקווה שמנין. מלא בחורים, חסידי בעלזא, מעט אברכים (יחסית) בעלי בתים לומדי דף היומי? אולי למטה אצל עסקני דגל התורה.
רבי יצחק זילברשטיין ורבי אשר וייס דיברו יפה כהרגלם. מרן הגרי"ג דיבר כדרכו בגובה העיניים ואין נפלא מזה. בנו של מרן הגר"ח מתחיל להאריך את המכתבים של אביו באופן מוגזם ולהביא חידושים מדיליה, כל מיני פנינים שיש לו לומר לעם. עוד סיפור עצוב.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ה' ינואר 23, 2020 12:14 am
על ידי נוטר הכרמים
יושב סתר כתב:רק לציין שאני סומך לחלוטין על האינטיליגנציה של המשתתפים כאן בדיון שהבחינו היטב שכל [עכ"פ רוב] הצועקים גיוואלד על אירועי הסיומים משתייכים למגזר מאד מאד מסויים ש... לא נעים, אבל רק לו אין סיום הש"ס... אין אנשי עבודה פשוטים ואין עמך ואין פריפריה וכו' [אין כוונתי דווקא לגנאי אלא אלו העובדות]. אתם לא צריכים להתרגש מעין צרה של אלו שנאלצו לצפות מהצד.
הייתי בסיום המדהים האחרון ביד אליהו, כל מה שכתבו כאן לא נכון.
הציבור לא שרק וגם לא שר כל מגזר לרב שלו וכו' וכו', [למעט מחיאות כפיים תמוהות אחרי שקראו את מכתבו של הגר"ש כהן].
כשהגרי"ג הוזמן לדבר אכן היתה שירה נרגשת מכל קצוות האולם במשך דקות ארוכות, וכן כשנכנסו הגדולים.
נכון שכאשר מב"ד התחיל או סיים שיר היו שריקות אבל הם היו באחוז יחסי נמוך למשתתפים, היינו אם היו 100 שורקים אז זה 1 אחוז מהאולם... וזה נורמלי כשהציבור מורכב מכל הרמות וכל הגילאים. אגב, באופן מכוון מב"ד שר רק בתחילה ובסוף ולא באמצע הערב. ואגב דאגב, מי שאוזן מוזיקאלית לו, לא יכל שלא להתרגש מנעימת קולו של בן דוד האגדי, אני באופן אישי שמעתיו כמדו' לראשונה בהופעה חיה, היה גדול ממש. מאד יהודי ואותנטי, מתאים במדוייק לסיום הש"ס.
חוץ מזה היו אירוע מוצלח ואדיר בכל קנה מידה. הכל נוהל בטעם ובאוירה נפלאה לכבודה של תורה.

הפעם, כנראה שלא מספיק אינטיליגנציה, ואסור לסמוך גם על אינטואיציה.
חוץ ממני הבזוי שהעזתי לכתוב הסתייגות מיניאטורית מהדיווחים בחינמון,
(ובאמת אינני אוהב לתת פרשנות או ביקורת על אירועים שלא נכחתי בהם,
ובודאי היכן שניתן לחשוד בי בצרות עין),
כל המבקרים נמנים על מחנה הרוב!! ושמעתי את הביקורת גם מאנשים נוספים, לא מבני חוגי.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: א' מרץ 22, 2020 12:23 pm
על ידי אותה אבקש
איש גלילי כתב:
לבי במערב כתב:
בן מיכאל כתב:מישהו יכול להעלות את הסיפור לטובת אלו של[א] זכו (או חבו..) לראותו?

'יענקל'ה הכונס'.

צורף גם כאן.

יישר כח.
יפה מאד ומחכים.

אם אפשר להעלות שוב.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: א' מרץ 22, 2020 1:36 pm
על ידי באר בשדה
אותה אבקש כתב:אם אפשר להעלות שוב.

https://drive.google.com/file/d/1ciLhrP ... Ld2ed/view

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: א' מרץ 22, 2020 3:12 pm
על ידי אותה אבקש
ייש"כ גדול,
לתועלת הילדים שנמצאים בבית.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ו' מאי 01, 2020 8:27 am
על ידי אליסף
מצאתי במקרה את "מקור" הסיפור.
בספר"בעוז ובתעצומות" על הרב גורן, מסופר על תחילת לימודו, איך שהמלמד היה נותן לו גרוש על כל גמרא ב'הכונס' שהיה אומר ואיך שהוריו התרגשו מזה.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ש' מאי 02, 2020 9:43 pm
על ידי מראה כהנים
אליסף כתב:מצאתי במקרה את "מקור" הסיפור.
בספר"בעוז ובתעצומות" על הרב גורן, מסופר על תחילת לימודו, איך שהמלמד היה נותן לו גרוש על כל גמרא ב'הכונס' שהיה אומר ואיך שהוריו התרגשו מזה.

תוכל להעלות צילום של הסיפור?

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ש' מאי 02, 2020 9:58 pm
על ידי פלגינן
מראה כהנים כתב:
אליסף כתב:מצאתי במקרה את "מקור" הסיפור.
בספר"בעוז ובתעצומות" על הרב גורן, מסופר על תחילת לימודו, איך שהמלמד היה נותן לו גרוש על כל גמרא ב'הכונס' שהיה אומר ואיך שהוריו התרגשו מזה.

תוכל להעלות צילום של הסיפור?

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ש' מאי 02, 2020 10:03 pm
על ידי דרומי
מה מיוחד בתיאור הזה, שבוודאי היו (ועדיין) כמותו מאות ואלפים?

יענקלע הכונס פון קורונה צייט תש"פ ירושלים.

פורסם: ד' יוני 17, 2020 8:40 pm
על ידי ברוז
תקופה קצרה לאחר סגירת הישיבות, חושב הוא בשקט
בשכונות ירושלם. המגיד שיעור ר' חיים שידר את השיעור
היומי, בלב הוא חש כי זה לא יום ולא יומיים, יושבים בבתים
כרצון שוכן מרומים, ולפתע מתוך החלון, הוא רואה אותו עצוב
כל כך, הבחור מהישיבה בית הלל, מדבר הוא בקושי, רבי איך
הייס יענקל וייס, האם אוכל לשאול במחילה, מסתכל עליו ר'
חיים, על הכפפות שעל הידים, האם אתה מגיע משמה, יא רבי
איך בין פון דארטן, רציתי לשאול אין קארצן, אבער לפני כן
אקדים קצת למה, קוראים לי יענקלה אפֹונעס (שורש פֹון), אני
נזכר בכל הנסיונעס, מכיר את זה כל מי שניסה להתקשר,
למדתי עד תש"פ, בישיבה בגבעה A ,ה' יחזירנו בקרוב שוין אין
באלד, אני בחור בלי סיידר , עצוב כל כך וליידער , די קו איז
פארשטאפט אני לא מבין דבר, הרבי אומר זה xxxx , לי יש רק
ניסיונעס, טאטע און מאמע פלאפון כבר מזמן נשבר, בוקר אחד
בדממה, אבא אומר לי נשמה, איך זאג דיר צו, אתה עוד תדע
יפה, זורק את הפלאפון א אלטע, מוציא מקרטון א הארטע,
יענקל'ה זה בשביל דף גמרא בעל פה, ומאז כל לילה אני מקיש
ומחייג, שלוחה איינס שלוחה צווי, חולם על שיעור א גאנצע
זאך, עד שלילה אחד לא אשכח, כבר ידעתי לחייג טוב כל כך,
עצמתי את העיניים, והתחלתי להקיש בקול רם, שידור חי
הקישו אחת שיעור מוקלט הקישו שתיים, וכשפתחתי את
העינים , טאטע און מאמע היו שם , ובכו כפי שלא ראיתי
מעולם, אבל אז בפתע פתאום , התנתקו הקוים, מיין ישיבת
בית הלל, התנתקה ביום עומס רב, טאטע און מאמע עיני יורדה
מים, ואני בחור צעיר נשאר לי רק קצת דעת, בהוראות הסגר ,
בחדרי בידוד האיומים, כשהרגשתי שעוד קצת אני יוצא מדעתי
לשמי מעונות, הקשתי את המספר, שעומד לי בעינים עצומות,
עד שכל הישיבה קראו לי יענקל'ה הפון'ס, יצאתי מהבידוד,
ישבתי בסלון בשוליים, חשבתי אולי אוכל ללמוד עוד עפעס,
אבער ויותר יעקב לבדו , הקוים קרסו כחדא, למי יש כח פאר
אזעלעכע שוואכע קעפעס, נשארתי קצת טעמבעל, כמו
בחורצ'יק בלי קו בתבל, אבל כל לילה כשאני נכנס לדכאון
קשה, אני עוצם את העינים ובמשך שעה שעתיים, אני מחייג
בפלאפון בעל פה אויפן לשון, ועכשיו אמור לי ר' חיים, האם
אוכל בעוד יומיים, לחזור לישיבה כאטשיק ועל אף, כי אלפיים
שבע מאות פעמים, ניסיתי לחייג בתמים,למרות שלמעשה עס
כאפט זיך נישט קיין קו, ר' יענקל א שיינע פשעטל, בא נעשה
גשעפטל, קח את שלי ותן את ה SIM שלך, כי אני על פי סברא,
אקליט את הגמרא, אבל אתה מסיים את הגלות בזכותך, בא
ר' יענקל נתקשר לבית מדרש פנימה, לשמוע שיעור לשמחת
אבא ואמא, הושע נא נחשבת כצאן טבחה הושע נא, כי אליך
התקשרנו כל היום , יה"ר שיחשב כאילו הקשבנו, הדרן עלך
והדרך עלן סדר פלאפונים כולו, ובמקום רמי לוי וסלקום נגיע
לחברותא ולתפילה ולסדר ולישיבה, יתגדל ויתקדש שמיה
רבא.

Re: יענקלה הכונס- היה?

פורסם: ד' יוני 17, 2020 10:59 pm
על ידי ונתנו ידידים
יפה מאד