Re: מ"ה בצע כי נהרוג את אחינו
פורסם: ב' מאי 10, 2021 3:58 pm
תא חזי כתב:ראשית:ישראליק כתב:מה שאני רוצה לומר היא שבעת צרה, ובפרט צרה נוראה כהאסון שקרה (שאגב, שנגעה במשפחתי) לא הזמן לתכנן תוכניות שונות ומשונות, זה לא מה שהקב"ה רוצה מאנשים פשוטים כמוני.
תנוחמו מן השמים.
אמן
שנית:ישראליק כתב:ח"ו איני מדבר מהפקירות, רבינו ז"ל אמר שהפקירות לא צריכים, ועוד שאנחנו רגילים למשטר באומן, שם אין ברירה... צריכים לציית...
ואם רגילים למשטר באומאן (כי "אין ברירה", האם צריכה להיות ברירה להתנהג כמו בני אדם או ההפך? סתם דוגמא: אם המשטרה שם עוצרת איזה אחד שהתפרע ונתן מכות לעוברים ולשבים מאיזו סיבה שלא תהא, או מכר צמחים הטמאים והמשכרים לכל מיני אנשים, אז זו "אנטישמיות" ורע גמור?), למה שלא יהיו רגילים למשטר כאן בא"י (אלא מאי? אני אגיד לך, שאנחנו כאן ה"ציונים" הכי גדולים, ויודעים שאם לא נקשיב להמשטרה לא יקרה לנו משהו מסוכן, משא"כ אם נעלה את חמתם של הערלים באומאן פלך קיוב, או שתהיה ח"ו רציחה ופוגרום, או שחד וחלק יסגרו עלינו שערי ציו'ן ח"ו. וידועים דברי הרה"ק מסאטמאר זיע"א מ"ש להגה"צ ר' עמרם בלויא, ואכמ"ל).
אין לי שום בעי' עם המשטרה בא"י, ואיני טוען שהם אנטישמיים, בדרך כלל אני מציית למשטרה ולא מחפש אי-ציות למשטרה וחוקיםישראליק כתב:ח"ו איני מדבר מהפקירות, רבינו ז"ל אמר שהפקירות לא צריכים
ואם רבינו אמר (שיהר"ן נא, ד"ה גם הפקירות. ועיין לקו"ה הפקר ונכסי הגר ג), אני רוצה לציית אותו, וראה גם אתה אחי לציית אותו בכל דיבור ודיבור ותנצל נפשך בזה ובבא.
(ועוד בעניין הצלת ושמירת ממון, עיין חיי מוהר"ן תקמז, ושיש"ק ב אות קי, ואם בממון כך, בנפש על אחת כמה וכמה וכמה)ישראליק כתב:לא הזמן לתכנן תוכניות שונות ומשונות, זה לא מה שהקב"ה רוצה מאנשים פשוטים כמוני.
נכון שאולי הרגע זה לא הזמן, אבל אם לא עכשיו אימתי? ל"ג בעומר הבא הוא בעוד שנה פחות שבוע, ובע"ה אתה וגם אני כנראה רוצים שכל עם ישראל יוכלו להגיע בבטחה לציון הקדוש ולשמוח שם. אז צריך לעשות מעשה ולתקן דרכים (כמו שתיקנו דרכים ובארות וכו' לעולים לרגל, ואני מאמין שאף אחד לא אמר שאם איזה מישהו שמת מצמא כי הלך 40 קילומטר בלי לשתות מים כי לא היה לו - זו גזירת שמים, ועכשיו לא הזמן לעסוק ב'תוכניות' לקראת הרגל הבא...). אלא מאי? כמה וכמה מאלה שנוגעים בדבר מעמידים פני קדושים מעונים (סליחה על השימוש בביטוי הנוצרי הדוחה הזה, אבל זה פשוט מתבקש) וזועקים רחמי שמים ותשובה, ואף אחד לא לוקח אחריות ועושה "תשובה" בעניין הגשמי, ואין לנו אלא להטיח אצבעותינו במקלדת.
במה שכתבתי התכונתי לומר שאולי הפקידים ואנשי הממשלה צריכים להכות על חטא ולראות איך לתקן שדבר זה לא יקרה להבא, וזה לא שייך לאנשים פשוטים כמוני כמוך שאין לנו שיג ושיח בממשלהישראליק כתב:וכמה מגוחך שאדמורי"ם ורבנים משמיעים דרשות על תוכניות איך להישמר להבא מאסונות כאלו, כאילו זה בידינו
ומסנדל המסומר, מקרה יחידה, אין שום ראי' לאסון זה
ההפך, המגוחך הוא שיבואו איזה שוטרים, ורשעים, ואנשי תועבה ממש (שלפי"ד רבינו בספר המדות אסור לדון אותם לכף זכות, וד"ל), ויבואו להגיד 'פשטים' מה צריך לעשות במירון. לדעתי ההתעוררות דייקא של יראי ה' לראות מה צריך לעשות בגשמיות כדי למנוע דברים כאלה, היא מבורכת, והלוואי באם יעשו אותה במקצועיות ובענווה, תהיה סיעתא דשמיא גדולה, ואז יהיה בסיס לומר למדינה שתסלק ידיה מאתרא קדישא באמת, ולא באופן של הפקרות. וכמו שכתבתי באשכול אחר.
ולכן טוב מאוד שיש צדיקים וחסידים ואנשי מעשה המדברים על תוכניות, לצד דיבורי תשובה וזעקה, כיון שבוודאי יש מעלה בכך שהצדיקים עוסקים אף בתיקון הגשמיות בפשיטות ממש, ולא מניחים את זה בידי מרשיעי ברית. (ממוהר"ן לא זכורים לי כ"כ ראיות, אבל בודאי ידוע לך שמוהרא"ש היה מקושר הרבה גם לאדמו"רי חב"ד, ומן המפורסמות היא שדרכו בקודש של אדמו"ר הרמ"מ היתה הן לדאוג לרוחניות, והן לפרטים הקטנים ביותר בגשמיות ממש, וכן ידועה טרחתו של אדמו"ר הזקן למצוא יישוב ופרנסה להחסידים (ע"י עבודה, כמדומה עבודת האדמה), וכן היו עוד כמה וכמה צדיקים שתכננו תוכניות (נכון שאין מדובר בדיוק באותו דבר כמו במקרה אסון, אלא בתוכניות להבא, אבל עכ"פ חזינן שהיו צדיקים שהלכו בדרך הזו, שדאגו גם לפרטים הגשמיים ממש, ולא עסקו רק בתיקון השרשים בתורה ותפלה ותשובה. וא"כ אין לפסול ולגחך על מי שהולך בדרך כעין זו, ולכל הפחות שבפחות בכך שהוא מוציא הדיבור והעסק בזה, מעט, מן אלה שאינם שומרי תומ"צ לעת עתה).
מזה נזכרתי מהנהגת מוהרא"ש זצ"ל שאף פעם לא נכנס למערת רשב"י בל"ג בעומר, מחמת הדחיפות, והי' רגיל לומר שרשב"י נמצא בכל ההר, לא רק בתוך המערהישראליק כתב:ומסנדל המסומר, מקרה יחידה, אין שום ראי' לאסון זה
כבר השיבו על דברים אלו לעיל, ובאשכולות אחרים.