עמוד 23 מתוך 31

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' מרץ 12, 2024 8:32 pm
על ידי אברהם שרייבר
צופה_ומביט כתב:אני לא מבין. האם חדש למעלתו שיש קנייני תורה, וכיצד ללמוד, ומה ללמוד, ולמה ללמוד? ועד כדי לומר שאין בזה נפק"מ?

לא, אבל זה לוקח זמן להגיע ללימוד לשמה, ומה משנה מי הדליק את החשק?! ואם זה לא ממקום טהור, כבר יש לנו ההבטחה שהמאור שבה יחזירנו למוטב...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' מרץ 12, 2024 8:39 pm
על ידי צופה_ומביט
מי דיבר עכשיו על לשמה.
דיברו על מה שטען מעלתו שלא משנה איך מה ולמה.
בוודאי שמשנה.

ולגבי הקביעות של מעלתו, כאמור, הדברים לא חתוכים כפי שמעלתו חורץ אותם, ובכלל בנושאים הללו יש הרבה סתירות [אם אין יראה אין חכמה אם אין חכמה אין יראה, ותורה מביאה לידי זהירות וכו', והלומד תורה לשמה מכשרתו להיות צדיק חסיד ישר ונאמן, ומאידך הלומד שלא ע"מ לעשות מוטב שלא למד, וקנייני תורה וכו'], ונידון הרבה בספרים לפשר ולהעמיד, ולגבי הבטחות, מלבד שבמימרא המסוימת שהביא מעלתו ציינתי שיש בזה מחלוקת מפורשת בחז"ל, [והרי הלומד שלא ע"מ לעשות מפורש שמוטב לו שלא למד, ויירש גהינום של תלמודו, ואין לך שלא ע"מ לעשות ממי שלומד תורה ועובד ע"ז, שכל התורה כולה היא לעקור ע"ז כמש"כ הרמב"ם בריש הלכות ע"ז. ויש גם שנה ופירש והאיך יתכן זה, כפי שהקשה בחובת התלמידים פ"ט], הנה כבר לימד אותנו הרמח"ל [במאמר על האגדות] שהרבה פעמים חכמים העלימו באגדה את תנאי הדבר וכתבו הדבר במוחלט ובאמת הוא בתנאים כאלה וכאלה, עיי"ש, ולכן צריך שלכל תורה שאומרים בכה"ג יהיה בית אב וקבלה ברורה מרבותינו, למצער מאיזה בית מדרש מקובל שיהיה.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' מרץ 12, 2024 9:05 pm
על ידי צופה_ומביט
ובכלל מי אמר שהמודד הוא לימוד תורה בהתמדה, אולי הוא אמונה, או ענוה ומידות טובות, או להיות יהודי כשר שמקיים כל מה שהוא מצווה על פי שו"ע, וכן עזה"ד.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' מרץ 12, 2024 9:26 pm
על ידי אברהם שרייבר
צופה_ומביט כתב:ובכלל מי אמר שהמודד הוא לימוד תורה בהתמדה, אולי הוא אמונה, או ענוה ומידות טובות, או להיות יהודי כשר שמקיים כל מה שהוא מצווה על פי שו"ע, וכן עזה"ד.

נכון, נקטתי תורה ותפילה רק כדוגמא

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' מרץ 17, 2024 9:36 am
על ידי גביר
על משמעות הייחוס והיחס אליו במקומות ובזמנים שונים, כולל מראי מקומות לדברי גאונים וראשונים -

אברהם גרוסמן, ייחוס משפחה ומקומו בחברה היהודית באשכנז הקדומה.

בתוך -
פרקים בתולדות החברה היהודית בימי-הבינים ובעת החדשה : $$‏b‏ מוקדשים לפרופסור יעקב כ"ץ במלאת לו שבעים וחמש שנה.

ירושלים, מאגנס, תש"ם
עמ' ט-כג.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מרץ 28, 2024 12:38 am
על ידי אליסף
אגב מה הקטע עם 'קב חומטון'?
בגמרא כתוב חומטין

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מרץ 28, 2024 1:12 am
על ידי אור עולם
גם בעלון של הגר"ש אלתר ראיתי חומטון.
אולי משהו חסידי
מזכיר לי ששמעתי ליטאי אחד שר "הוחילו לא-לקים"...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מרץ 28, 2024 1:34 am
על ידי במסתרים
אור עולם כתב:
אליסף כתב:'קב חומטון'?
בגמרא כתוב חומטין
.

איזה דפוס יש לכם?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מרץ 28, 2024 2:15 am
על ידי אליסף
במסתרים כתב:איזה דפוס יש לכם?

צודק!
בנפש החיים כתוב חומטין - (יודעים את הגמרא מהנפש החיים..)

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 11:01 am
על ידי בריה נמוכה
האדמו"ר הקוה"ט מקבל לגיטימציה בהמבשר

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 11:51 am
על ידי למען יזמרך
בריה נמוכה כתב:האדמו"ר הקוה"ט מקבל לגיטימציה בהמבשר

משפחת פרוש נותנת לגיטמציה לכל מי שנותן להם ע"ע א. ברלנד

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 11:54 am
על ידי צופה_ומביט
אולי כנקמה קטנונית על מה שעשה להם אחיו הגדול בבחירות.
ככה זה עובד בעולם הזה.
וזה עוד לא מגיע לקרסולי החשבונות המושחתים וההתחשבנויות הקטנוניות של המודיע, עיתון הבית של מפלגת גור והעומד בראשה.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 12:12 pm
על ידי הפצת המעיינות
צופה_ומביט כתב:וזה עוד לא מגיע לקרסולי החשבונות המושחתים וההתחשבנויות הקטנוניות של המודיע, עיתון הבית של מפלגת גור והעומד בראשה.

לצערי לא שהיתי הרבה זמן בישיבה אבל אני חושב שנאמר על זה המחליף חמור בפרה או משהו כזה

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 2:40 pm
על ידי צופה_ומביט
נתבקשתי לפרסם:

בוקר טוב לכולם...
התעוררו באיחור.
לפני שבועיים היארצייט של הישועות משה מויז’ניץ, היארצייט הנוסף באדר ב’, רגע אחרי הבחירות,
ובשני העיתונים כתבה קטנה על היארצייט אצל האח הגדול, המרכזי,
וכתבה ענקית ומכובדת על האדמו"ר הקוה’’ט.

בשני העיתונים, המבשר והמודיע. בהמודיע גם הביאו בתוכו כתבה ארוכה ממשנת בנו הקוה’’ט של בעל ההילולא.

לכאורה, הטעמים כדלהלן,
המבשר, בגלל שתמך בישראל פרוש ובגלל שהאח הבכיר- לא,
בהמודיע, בגלל שהלך עם גור באשדוד ואלעד, ובגלל שהאח הבכיר, שאמנם הלך עימם בכל מקום בבחירות, אבל כל זה איננו שווה, כי אירח במאור פנים יוצא דופן מישהו אחד...

יש כאן עניין שלם להאריך בזה, בכל העניין, כל החרמות וכו’, שזה משהו אחד, ובמקרה דלהלן, לויז’ניץ
הגדולה, פחות מפריע היחס לקטן, בדרך כלל, יחסית למחלוקות אחרות. והם גם הכניסו אותו למועצגה’’ת.

ענין נוסף להאריך, ההתנהגות היפה מאוד של ויז’ניץ מרכז בכל מערכות הבחירות מאז התפצלו החצרות.
למרות שהנציגים הם כאלו לפעמים שהיו ממש אויבים בנפש, הם הלכו בכל הכוח לבחירות.
יש בזה מה להאריך, שהרי הבחירות כיום הם הראש והראשית לכל עניין ’לא תסור’ ’וביטול’ ו’ככל אשר יורוך’ וכל העיוותים המסתעפים מכך עד לשוואנצונעס’.
אז הוא לא ישמוט את הקרקע תחת רגליו. לכאורה.
ואכן, במועצגה’’ת. כאשר מינו למזכיר דווקא את מי שהרגע פרש ממנו בטריקת דלת, הוא הפסיק לבוא. וזה עניין נוסף להאריך.

אבל צריכים בעניין זה ממש, אוקיי. החלטתם מסיבות קטנוניות או פוליטיות או רוחב לב ולארג’יות של האח הגדול, להכניס אותו לעיתון,
העובדא הזאת שכותבים עליו ’הקוה’’ט’ - כי זאת דרישת החצר,
זה דבר בעייתי מאוד מאוד, בפרט נוכח השאלות הקשות שעלו כאן ובכל מקום סביב החצר.

ובל נשכח, בעיתון המודיע, אחרי בחירות ה6-3 לא הסכימו ולא פרסמו שום מודעה מקופות הצדקה הגדולות, קופת העיר וועד הרבנים, ששמו של הגר’’ח קניבסקי התנוסס עליהם, והתירוץ היה בגלל התואר שכתבו עליו, רשכבה’’ג או שר התורה או מנהיג הדור...
אני לא יודע אם הם הסכימו לפרסם בלי התארים, אבל הקופות לא רצו, או מה, אין לי מושג.
ככלל, מאז כמעט ולא כתבו אודותיו בעיתון עד פטירתו.

נראה לי, שכרגע, אחרי הבחירות האחרונות, המודיע לא מסכים לפרסם כלל את הקופות האלו.
אני לא עוקב מקרוב. שמעתי.

אבל לכתוב ’הקוה’’ט’. זה כן.
מה יחשבו בחורים שרואים שכותבים ’הקוה’’ט’ על האדמו"ר ממרכז ויז’ניץ ועל הרבי מבעלזא המהר’’א?
ואגב,
אחד הדברים היפים שקנו את הציבור הכללי בתחילת הנהגת האח הגדול, שביקש לבל יכתבו עליו ’כבוד קדושת’, ונימק ברבים:
אני הייתי בחור כמו כולם, הייתי צעיר ועודני איש רגיל, אין כאן שום קדושה בי, על דודי הצדיק ממאנסי אפשר לכתוב, אבל עליי?!

ערב פסח יום שישי אחרי חצות.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 3:09 pm
על ידי צופה_ומביט
בתגובה להנ"ל נתקבל עוד באישי:

’להחרים’ את רבי חיים כי אחז אחרת מהם בבחירות זה מטורף.
וגם כעת מחרימים את רבי יצחק זילברשטיין ואת הרבי מבאיאן שתמכו בהם כל הדרך. כי בבחירות לא הסכימו ללכת איתם בכל המחלוקות.
היום בהמודיע כתבה ענקית, הגדלה מלאכותית והנשמה ציבורית להגרמ’’צ ברגמן, אבל לפוליטיקה הקטנה ולסחר בגדוילים מהסוג הזה, כבר התרגלנו.
ומראה שוב, שכל עניין האמונה צדיקים אצלם, הכוונה לאמונה בראשם דהיינו שליטה שלהם.

נ.ב.
נכתב בלשון רבים מטעמי נוחות בלבד.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 3:16 pm
על ידי זאב ערבות
הפצת המעיינות כתב:
צופה_ומביט כתב:וזה עוד לא מגיע לקרסולי החשבונות המושחתים וההתחשבנויות הקטנוניות של המודיע, עיתון הבית של מפלגת גור והעומד בראשה.

לצערי לא שהיתי הרבה זמן בישיבה אבל אני חושב שנאמר על זה המחליף חמור בפרה או משהו כזה

לאחר הצהרה זו הודעותיך נעשות מובנות למפרע.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 3:23 pm
על ידי זאב ערבות
צופה_ומביט כתב:בתגובה להנ"ל נתקבל עוד באישי:

’להחרים’ את רבי חיים כי אחז אחרת מהם בבחירות זה מטורף.
וגם כעת מחרימים את רבי יצחק זילברשטיין ואת הרבי מבאיאן שתמכו בהם כל הדרך. כי בבחירות לא הסכימו ללכת איתם בכל המחלוקות.
היום בהמודיע כתבה ענקית, הגדלה מלאכותית והנשמה ציבורית להגרמ’’צ ברגמן, אבל לפוליטיקה הקטנה ולסחר בגדוילים מהסוג הזה, כבר התרגלנו.
ומראה שוב, שכל עניין האמונה צדיקים אצלם, הכוונה לאמונה בראשם דהיינו שליטה שלהם.

נ.ב.
נכתב בלשון רבים מטעמי נוחות בלבד.

לכל הודעות הנ"ל שנתקבלו אצל צופה ומביט, בזמנו העליתי לאשכול קבצים ופרפראות כמה קבצי פולמוס כהנ"ל (מי עשה למי מה ומדוע החזיר לו בשיניים וכו') ונוטר הכרמים ועוד הגיבו לשם מה צריך לפרסם זאת בפורום התורני הזה? יש כבר מספיק מקומות רכילות אחרים (ראו שם את תגובתי), אך בגדול הוא צודק, זה הופך את הפורום לצהובון (בפרט שעוסקים במי שחי עמנו היום שזה נגד תקנות הפורום)

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 3:28 pm
על ידי צופה_ומביט
במקרה הזה הוא מעניין האשכול. הגדלת פלוני ברבים בתארים שאינו ראוי להם והמסתעף, ובפרט על הפלוני שחצי מהאשכול עסק בו ובכת שלו ובדכוותיה.
ואדרבה, טוב מאד לדעת מה עומד מאחורי הדברים, שלא יחשוב מישהו שאם בעיתון רשמי קוראים לו ככה א"כ יש דברים בגו.
אכן יש דברים בגו, אבל לא דברים מהסוג הגבוה, אלא מהסוג הנמוך והשפל ביותר.
אולי אפילו אפשר ללמוד מזה שבכל מקום שתמצא שמגדילים מישהו למעלה מעלה ראש [בדר"כ את הראש שלהם] - יש בגו נמיכות רבה שבאים לחפות עליה, וחושבים שמצליחים.
אבל יל"ע טובא האם כלל כזה נכון. אולי בזמננו עכ"פ הוא בוודאי נכון. וגם בזה יל"ע.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 3:48 pm
על ידי בן המחבר
צופה_ומביט כתב:ואדרבה, טוב מאד לדעת מה עומד מאחורי הדברים, שלא יחשוב מישהו שאם בעיתון רשמי קוראים לו ככה א"כ יש דברים בגו.

הדבר היחיד שנשאר לעיתון המודיע הוא העבר ההיסטורי. מבחינת תפוצה הוא משהו שבין הפלס להמבט. פחות או יותר עיתון של חסידי גור. חבל להשחית כל כך הרבה עצבים על במה נידחת כל כך, שאלמלא העסקונה המפלגתית הוא היה מת מזמן.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 6:02 pm
על ידי לבי במערב
בן המחבר כתב:מבחינת תפוצה הוא משהו שבין הפלס להמבט. פחות או יותר עיתון של חסידי גור.
כמדומה שאינו מדויק, אך אין בידי אלא ראיות אנקדוטליות בעלמא.

צופה_ומביט כתב:מה יחשבו בחורים שרואים שכותבים ’הקוה’’ט’ על האדמו"ר ממרכז ויז’ניץ ועל הרבי מבעלזא המהר’’א?
זו הזדמנות מצוינת לחנך את צעירי הצאן בענין היחס הראוי לתארי העיתונות.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 12, 2024 6:27 pm
על ידי זאב ערבות
צופה_ומביט כתב:במקרה הזה הוא מעניין האשכול. הגדלת פלוני ברבים בתארים שאינו ראוי להם והמסתעף, ובפרט על הפלוני שחצי מהאשכול עסק בו ובכת שלו ובדכוותיה.
ואדרבה, טוב מאד לדעת מה עומד מאחורי הדברים, שלא יחשוב מישהו שאם בעיתון רשמי קוראים לו ככה א"כ יש דברים בגו.
אכן יש דברים בגו, אבל לא דברים מהסוג הגבוה, אלא מהסוג הנמוך והשפל ביותר.
אולי אפילו אפשר ללמוד מזה שבכל מקום שתמצא שמגדילים מישהו למעלה מעלה ראש [בדר"כ את הראש שלהם] - יש בגו נמיכות רבה שבאים לחפות עליה, וחושבים שמצליחים.
אבל יל"ע טובא האם כלל כזה נכון. אולי בזמננו עכ"פ הוא בוודאי נכון. וגם בזה יל"ע.

לא בדיוק מענין האשכול, אלא מאיך הוא התפתח מקובץ שהועלה ומציטוט מהקובץ שהבאתי בצילום, כך שהאשמה מוטלת עלי. כמובן שזה חשוב לעסוק בנושא שידע הציבור ויזהר, אך הפורום לא נועד לציבור הרחב ובוודאי לא לקוראי העתונים הרדודים האלו שלא שווים את הנייר עליהם נדפסים. האם אתה באמת סבור שהפורום שלנו הוא המקום לכך? והאם כאן אין מי שמציד דברים בצורה מעוותת ולא מדויקת? ראה ניק ב"א באשכול הסמוך.
והערת אגב, אם באמת חברי הפורום וההנהלה סבורים שיש לדסקס ענינים אלו, יש לי לפחות עשר נושאים מוכנים לפתיחת דיון וכמה מאות קבצים להעלות לקו"פ. נא להודיע.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ש' אפריל 13, 2024 10:16 pm
על ידי דרומי
סתם להבין:

נזדמן לידי אותו 'המודיע' שבו כתבו הרבה על הישועות משה לכבוד היארצייט.

האם באמת כל פעם שכתוב שם 'האדמו"ר הקוה"ט' הכוונה היא לר"מ (ולא לאחיו ר"י)?

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' אפריל 14, 2024 12:19 am
על ידי לבי במערב
זאב ערבות כתב:והערת אגב, אם באמת חברי הפורום וההנהלה סבורים שיש לדסקס ענינים אלו
בפשטות נראה לכאורה שנחוץ קיום דיון בנושאים הללו (ולו כדי להזיר את בנ"י מטעותם), וגם כנראה שאין בנמצא מקום אחר לעשות זאת (דבר המכפיל שבעתים את נחיצות קיום הדיון בכך).

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' אפריל 14, 2024 12:52 am
על ידי ישעיהו לוריא
דרומי כתב:נזדמן לידי אותו 'המודיע' שבו כתבו הרבה על הישועות משה לכבוד היארצייט.
האם באמת כל פעם שכתוב שם 'האדמו"ר הקוה"ט' הכוונה היא לר"מ (ולא לאחיו ר"י)?


אכן כן.
בעקבות הבחירות ועוד כמה דברים, הוא חזר לחלוטין ללגיטימציה הציבורית, גם זאת שהופקעה ממנו בגלל עצם המחלוקת, שהצד החזק לרוב מונע פרסום ואזכור של הצד השני,
וגם בגלל ההתנהגות, פרישת החסידים החשובים, השוואנצונעס והרינונים.

הנסיבות ביארצייט הנוכחי ובתקופה זו, גרמו שהוא אפילו יותר יוזכר מאחיו הבכור וחצרו הענקית.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' אפריל 14, 2024 5:09 am
על ידי זאב ערבות
צופה_ומביט כתב:במקרה הזה הוא מעניין האשכול. הגדלת פלוני ברבים בתארים שאינו ראוי להם והמסתעף, ובפרט על הפלוני שחצי מהאשכול עסק בו ובכת שלו ובדכוותיה.
ואדרבה, טוב מאד לדעת מה עומד מאחורי הדברים, שלא יחשוב מישהו שאם בעיתון רשמי קוראים לו ככה א"כ יש דברים בגו.
אכן יש דברים בגו, אבל לא דברים מהסוג הגבוה, אלא מהסוג הנמוך והשפל ביותר.
אולי אפילו אפשר ללמוד מזה שבכל מקום שתמצא שמגדילים מישהו למעלה מעלה ראש [בדר"כ את הראש שלהם] - יש בגו נמיכות רבה שבאים לחפות עליה, וחושבים שמצליחים.
אבל יל"ע טובא האם כלל כזה נכון. אולי בזמננו עכ"פ הוא בוודאי נכון. וגם בזה יל"ע.

יפה. כנראה איני מבין את הדינמיקה החרדית בארץ והשפעת העתונים "הרשמיים" על דעת הקהל, כמו אחד שהיה כותב מאמרי מערכת בעתון רשמי לפני זמן לא רב...
(אולי כדוגמת האוצר, חברי הפורום יפתחו עיתון דיגיטלי בשם הפורום למען ידע הציבור מה האמת לאמיתה)

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ג' אפריל 16, 2024 10:29 pm
על ידי זאב ערבות
כרית לברית שכתוב עליה כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוונצאנעס ולתורה...

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 5:13 pm
על ידי איש_ספר
מתוך לקט ופרט חי"ז
בלוי.jpg
בלוי.jpg (1.63 MiB) נצפה 3428 פעמים

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 9:44 pm
על ידי אראל
זאב ערבות כתב:כרית לברית שכתוב עליה כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוונצאנעס ולתורה...

זה לא כרית 'לברית'.... זה מודעת פרסומת לחנות דזשודעיקא [מסתמא ממוצא מוחו המבריק של שאר בשרי ה"ה ני"ו .. בעל חנות 'מפואר'....]

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 9:48 pm
על ידי אראל
איש_ספר כתב:מתוך לקט ופרט חי"ז
בלוי.jpg

נזכרתי מעשה'לע שסיפר ש"ב הר"ר חיים מאיר פוקס ע"ה [נכד דודי ר' מרדכי חנא ז"ל]..., היה איזה חסיד וויזניץ מובהק באיזה עיירה במרמורוש... משמש כחזן הביהכנ"ס, כמובן הוא התפלל בנוסח רבו.., והגיית הצירי בנוסח וויזניץ הפריע להמתפללים...., הפצירו בו שישנה מנהגו ויתנהג כמנהג בני העיר, ובהתפללו לפני התיבה יהגה הצירי כנהוג בין ההמון ולא בהגיית הוויזניצאים, הוא הסכים והבטיח להם שיעשה כרצונם..., ביום הבא כשהתפלל לפני העמוד התחיל השמו"ע בחזרת הש"ץ בקול רם.., ברוך אתה ה' אלקינו, אבער דער רעעבע זאגט אלוקעינו.....

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' אפריל 19, 2024 9:57 pm
על ידי זאב ערבות
אראל כתב:
זאב ערבות כתב:כרית לברית שכתוב עליה כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוונצאנעס ולתורה...

זה לא כרית 'לברית'.... זה מודעת פרסומת לחנות דזשודעיקא [מסתמא ממוצא מוחו המבריק של שאר בשרי ה"ה ני"ו .. בעל חנות 'מפואר'....]

כנראה יודע שיש קונים, ובאמת לא משנה מה החפץ עצמו, העיקר זה הכיתוב עליו (ומהיכי תיתי שאין גם כרית עם הכיתוב), והייתי ממליץ שבחלק י"ח של לקט ופרט יובא שהשי"ן שבצד עם שלשה ראשים שבתפילין זה קיצור מ"שוואנצאנעס", ובצד השני הראש הנוסף בשי"ן כנגד הזנב

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: א' אפריל 21, 2024 3:12 pm
על ידי עתניאל בן קנז
אראל כתב:
זאב ערבות כתב:כרית לברית שכתוב עליה כשם שנכנס לברית כן יכנס לשוונצאנעס ולתורה...

זה לא כרית 'לברית'.... זה מודעת פרסומת לחנות דזשודעיקא [מסתמא ממוצא מוחו המבריק של שאר בשרי ה"ה ני"ו .. בעל חנות 'מפואר'....]


זה כרית לברית,
לפי הריצוף (25*25 ס"מ - הייחודי מאד) וצינור ההכנה למזגן הבולט - שנראים בתמונה אני מנסה גם לשער היכן התמונה נעשתה...
(בשכונה מסוימת באשדוד).

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מאי 09, 2024 3:35 pm
על ידי אברהם שרייבר
היות שאשכול זו נעול, ומרבית אשכול זו דן בעניין זה, מצאתי לנכון לפרסם הנה מכתב הבהרה ממחבר הקונטרס (מפורום אחר), ואולי יתקן במכתב זו מה שקלקל.

מכתב הבהרה שכתב מחבר הקונטרס "ה' אחד ושמו אחד"

ניסן תשפ"ד

לכבוד קוראי החוברת ד' אחד ושמו אחד,

לפני כשנתיים וחצי חיברתי חוברת ד' אחד ושמו אחד על איסור עבודה זרה. וכיון שקבלתי יסורים אח"כ, פשפשתי במעשי וחשבתי שמא טעיתי בענין החוברת.

והוא, שקיבלתי אישור מרבי לכתוב חוברת בענין יחוד ד' וללקט בזה מקורות מדברי תורתינו הקדושה ומרבותינו הראשונים והאחרונים, ולא לכתוב על אנשים מסויימים, ואני מדעת עצמי החלטתי להוסיף רמזים לאנשים שונים.

וע"ז אני מתחרט, כי איני מוסמך להחליט על אנשים מסויימים שהם עובדי עבו"ז. וכל זמן שלא הסכימו גדולי הדור בזה, אין אנו יכולים להחליט כך בעצמינו. ובפרט שלא הבאתי את כל המקורות בענין עבו"ז ולא הקפתי את כל הסוגיא, גם הוספתי ביאורים מדעת עצמי ויתכן שהניסוח אינו מדוייק, ע"כ אין להחליט על סמך דברי לפסול אנשים.

יותר מזה, ההסכמות שקיבלתי על החוברת היו על המהדורה הראשונה שהיתה מאוד קצרה (בערך 20 עמ') ולא דיברה כלל נגד ברסלב ואני השתמשתי בהסכמות למהדורה השניה (57 עמ') שדיברה הרבה נגד ברסלב.

היום אני חושב שההגדרות שהבאתי בקונטרס אינן נכונות, דהיינו לא כל ישות שמייחסים לה כח להרע ולהיטיב היא עבודה זרה. בפרט כלפי צדיקים שנפטרו אי אפשר להשתמש בהגדרה זו. היום אני חושב שאפשר בהחלט להיות ברסלב צדיק ונאמן לה', שומר תורה ומצוות כהלכתן. דרך אגב הרב סילמן אמר לי שהרב קניבסקי לא היה נותן רשות להפיץ את הקונטרס.

ואני מבקש מחילה מעומק הלב מכל מי שנפגע שלא כדין מחמתי, גם בסוף החוברת שרמזתי דברים על גדולי ישראל. ואני מתחנן אליהם שיתפללו עבורי שיפסיקו היסורים הקשים, ואני מבקש מכל הקוראים שלא יסמכו על דברי כלל לפסול אנשים.

שנזכה לקדש שם שמים ושלא יצא שום מכשול מתחת ידינו

אני מבקש בכל לשון של בקשה נא לפרסם מכתב הבהרה זה לכל מי שאפשר ולפחות לאלו ששלחתם להם את החוברת

מחבר החוברת

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מאי 09, 2024 4:54 pm
על ידי לבי במערב
אברהם שרייבר כתב:היות שאשכול זו נעול, ומרבית אשכול זו דן בעניין זה, מצאתי לנכון לפרסם הנה מכתב הבהרה ממחבר הקונטרס (מפורום אחר), ואולי יתקן במכתב זו מה שקלקל.
היכן פורסם, וע"י מי?
הכותב שם ידוע כחסיד ברסלב, כך שהוא לבדו אינו מקור אמין כ"כ.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מאי 09, 2024 5:36 pm
על ידי אברהם שרייבר
לבי במערב כתב:
אברהם שרייבר כתב:היות שאשכול זו נעול, ומרבית אשכול זו דן בעניין זה, מצאתי לנכון לפרסם הנה מכתב הבהרה ממחבר הקונטרס (מפורום אחר), ואולי יתקן במכתב זו מה שקלקל.
היכן פורסם, וע"י מי?
הכותב שם ידוע כחסיד ברסלב, כך שהוא לבדו אינו מקור אמין כ"כ.

אכן, ראיתי שביקשו למקור, ועדיין לא נענו

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ה' מאי 09, 2024 7:50 pm
על ידי פרנקל תאומים
אברהם שרייבר כתב:היות שאשכול זו נעול, ומרבית אשכול זו דן בעניין זה, מצאתי לנכון לפרסם הנה מכתב הבהרה ממחבר הקונטרס (מפורום אחר), ואולי יתקן במכתב זו מה שקלקל.

מכתב הבהרה שכתב מחבר הקונטרס "ה' אחד ושמו אחד"


חשוד מאד.
יש לבדוק שאינו זיוף.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' מאי 10, 2024 2:24 am
על ידי לבי במערב
אחר הבירור, נראה שיש מקום להאמינו (החפץ בפרטים מדויקים - יפנה בתיבה האישית).

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' מאי 10, 2024 4:39 am
על ידי אברהם שרייבר
לבי במערב כתב:אחר הבירור, נראה שיש מקום להאמינו (החפץ בפרטים מדויקים - יפנה בתיבה האישית).

ובכן, אולי מן הראוי שהגבאים החשובים שי' של הפורום יסירו הקונטרס מהאשכול הנעול, כדי לא לנעול הדלת בפני התשובה

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' מאי 10, 2024 8:01 am
על ידי בברכה המשולשת
במחילה, אבל אחרי שסוכ"ס זה חלק גדול מכבשת הרש שעוד נותרה לפליטה מול שטף התעמולה האדיר של ברסלב, אז אפילו אם הרהמ"ח שליט"א חזר בו, מן הראוי להשאירה, כדי שלפחות יהיה זכר לדורות לכך שהיו אלו שלא נכנעו לתעמולה והעזו לעמוד על דבר ה'.

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' מאי 10, 2024 8:46 am
על ידי יושב הארץ
מה נעשה אחרי הכל יהודי שקשה לו באמונה וכו' מתחזק מאוד מהתורות והחוברות של ברסלב, אחרי שמתחזק כבר רואה בהם כת משוגעים וחמור מזה..

Re: תנא לפני 200 שנה?

פורסם: ו' מאי 10, 2024 1:55 pm
על ידי אברהם שרייבר
בברכה המשולשת כתב:
אברהם שרייבר כתב:
לבי במערב כתב:אחר הבירור, נראה שיש מקום להאמינו (החפץ בפרטים מדויקים - יפנה בתיבה האישית).

ובכן, אולי מן הראוי שהגבאים החשובים שי' של הפורום יסירו הקונטרס מהאשכול הנעול, כדי לא לנעול הדלת בפני התשובה


במחילה, אבל אחרי שסוכ"ס זה חלק גדול מכבשת הרש שעוד נותרה לפליטה מול שטף התעמולה האדיר של ברסלב, אז אפילו אם הרהמ"ח שליט"א חזר בו, מן הראוי להשאירה, כדי שלפחות יהיה זכר לדורות לכך שהיו אלו שלא נכנעו לתעמולה והעזו לעמוד על דבר ה'.


יתכן שכבודו צודק, אבל הרי כתיב שאין אדם צדיק בארץ אשר יעשה טוב ולא יחטא, ואם יזדמן שמע"כ יצטרך לחזור בתשובה על איזה עוול או חטא, ישמח לבו אם ימחק כליל, והרי אומרים חז"ל מאן דעלך סני לחברך לא תעביד.
וחז"ל הקדושים אומרים שלא יאמרו לבעל תשובה זכור מעשיך הראשונים, ולכאורה קיום הקונטרס בפורום ציבורי נכלל בזה.