עמוד 1 מתוך 1

חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ג' פברואר 05, 2013 4:23 pm
על ידי בית שביעי
כבר דברו בזה רבות, וכבר נכשל בנסיון... טוב למאמר מעניין בעיתון... מה עוד בחדשות...

אבל והכנעני "אז" בארץ... על אף שנכשל, ואין סיכויים שיצליח לפני ביאת המשיח, אין להקב"ה בעייה בזה, ויש ביכולתו להקימם גם לפני ביאת המשיח, ואין מי שיכול לעצור בעדו.

אז נביא לכאן מקורות בהענין מאז ומקדם מגדולי הדור הקודם.

ראשית נציין את מכתבושל הגה"ק יחיאל מיכל מהאוושא זצ"ל

ספר סמיכת זקנים בתוך דרישת ציוןשל הגה"ק יעקב יוסף דזימיטראווסקי זצ"ל

ספר ליקוט הענינים

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ג' פברואר 05, 2013 6:39 pm
על ידי בברכה המשולשת
יש ספר שלם ואשיבה שופטיך של הג"ר צבי מקובסקי

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ג' פברואר 05, 2013 10:41 pm
על ידי מחולת המחנים
סליחה מכל הכותבים הנכבדים, אך אשאל האם נקלעתי לכאן לפורום של "המזרחי", בהעלאת רעיונות משונים שכבר נדחו בתוקף ע"י גדולי ישראל אשר מפיהם אנו חיים.

ובפרט בדור האחרון מאורי הזמן רבותינו החזון איש והרב מבריסק שהתנגדו בכל תוקף לרעיונות עוועים אלו.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ג' פברואר 05, 2013 11:52 pm
על ידי בית שביעי
מחולת המחנים כתב:סליחה מכל הכותבים הנכבדים, אך אשאל האם נקלעתי לכאן לפורום של "המזרחי", בהעלאת רעיונות משונים שכבר נדחו בתוקף ע"י גדולי ישראל אשר מפיהם אנו חיים.

ובפרט בדור האחרון מאורי הזמן רבותינו החזון איש והרב מבריסק שהתנגדו בכל תוקף לרעיונות עוועים אלו.

ח"ו, אדרבא ואדרבא, תביא לנו את לשונם וכתבם, ונראה התנגדותם, האם היה לעצם הרעיון או להבג"ץ הנוכחי ולהמצב הנוכחי תחת שלטון חילונים.

לא ראיתי שהתנגדו לעצם הרעיון.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 1:32 am
על ידי מאיר סובל
סנהדרין בימינו = מקדש ג'פיטר!!!






מי שהעלה את הרעיון היה מר י. ל. מיימון ("שרי המאה"), ועמו כמה מרבני המזרחי. ואחרים חלקו עליו - גם מקרב רבניהם.
ראית את "תחוקה" חלק ג' לרב הראשי הרב הרצוג? שם בעמוד 260 מביא הסתייגות ברורה מרעיון הקמת סנהדרין
ראית את אגרות החזו"א חלק א' אגרת צ"ו?
ראית בספר אגרות מרן רי"ז הלוי אגרת 199 ואילך? בעיקר בעמוד 504, 505, והלאה.

מי שרוצה הרחבה - ימצאנה ב"השקפתינו" חלקים א - ב

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 4:29 am
על ידי בית שביעי
פה בעננים תצטטו בבקשה מעננים.

תביאו לנו דיבורי קודש ונוכחה.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 11:27 am
על ידי ארזי ביתר
לקריאת ציטוטים מדברי הרבי מליובאוויטש זצ"ל, כנסו:

http://www.chabad.org.il/Magazines/Arti ... cleID=1276

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 4:07 pm
על ידי בית שביעי
כידוע רוב מנין ובנין גדו"י ובכללם רבי משה פינשטין זצ"ל סברו שיש מקום לדון לחדש הסנהדרין, אלא שהחזו"א והבריסקע רב התנגדו.

ובמכתבם רואים בפי' שהתנגדותם היתה בשביל שהעולם מלא בדעות כפרניות שהיהדות נגאל כמו האומה"ע, וכו' וכו'.

כהיום המצב היא שונה לגמרי. הערב רב של יהדות החרדית מושחת באופן מבהיל, ורוצחים וגוזלים ונואפים באופן הכי מבהיל בלי שום משטר, ואם אינכם מבינים הסיבה באופן שמתנגדים לשלטון החילוני, אז חבל על הזמן.

ולכן המניע שמאחורי המתנגדים להקמת בית דין הגדול, בא מאלו שרוצים בחיים חפשיים כמובן "על דרך הסלולה לנו"..., וגם מכמה תמימי לב שתולים בוקי סרוקי בחזו"א ובריסקע רב כאילו הם סגרו על בריח ומנעול חידוש הסנהדרין בכל מקום ובכל זמן כנגד תורת משה, והרמב"ם כותב מפורשות שהדבר מחוייב להיעשות מדין תורת משה.

מעניין הדבר ששאר חומרות החזו"א והבריסקע רב לא התקבלו בתפוצות ישראל... רק ה"חומרא" הזאת של מניעת הסנהדרין...

הסיבה פשוטה, שרוצים בחיי הפקר, ואותו סיבה שדחפו החזו"א והבריסקע רב להימנע מחידוש סנהדרין, כהיום היא הסיבה להתחדשותה.

ואפי' תביאו מעוד גדולים שהתנגדו, זה היתה מאותה סיבה ועל יסוד החזו"א והבריסקע רב, והקב"ה עשה כן שהגדולים שבדור העבר לא ידונו בדור הזה, ובדור הזה יש לנו גדו"י, אבל לא יבואו העסקנים הרשעים אצל גדוליהם ויכתיבו להם איך לפסוק, ולכן מקודם צריך עם ישראל לבקש הסנהדרין ולא להסתכל עליו כהזוי, או ימשיך העם החרדי עם שחיתותיו, ותוצאותיו מי ישורנה.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 5:38 pm
על ידי אוצר החכמה
למה להמציא סברות כרס בדעת החזון איש כשטענתו פשוטה וברורה, שגם בדורו של המהר"י בירב לא היה הדבר מוסכם ע"פ דין והמהרלב"ח התנגד, ובדורנו אין נראה שיש מי שראוי לכך, וודאי שיקשה למצוא מי שיסכימו עליו כל החכמים.

ומה הקשר בין הסנהדרין לחיי הפקר וכי אם יקימו סנהדרין יהיה פחות או יותר חיי הפקר כאן, אין זה אלא פטומי מילי בעלמא, ויותר נראה שהרדיפה אחרי כל מיני רעיונות מהסוג הזה היא כוללת בתוכה סוג של חיפוש פתרונות קלים ומהירים, ועול תוה"ק כולל בתוכו גם את קושי הספיקות וטרחת ההתמודדות מתוך אי ידיעה וצפייה לישועה אמיתית.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 5:44 pm
על ידי בן יהוידע
אוצר החכמה כתב:למה להמציא סברות כרס בדעת החזון איש כשטענתו פשוטה וברורה, שגם בדורו של המהר"י בירב לא היה הדבר מוסכם ע"פ דין והמהרלב"ח התנגד, ובדורנו אין נראה שיש מי שראוי לכך, וודאי שיקשה למצוא מי שיסכימו עליו כל החכמים.

ומה הקשר בין הסנהדרין לחיי הפקר וכי אם יקימו סנהדרין יהיה פחות או יותר חיי הפקר כאן, אין זה אלא פטומי מילי בעלמא, ויותר נראה שהרדיפה אחרי כל מיני רעיונות מהסוג הזה היא כוללת בתוכה סוג של חיפוש פתרונות קלים ומהירים, ועול תוה"ק כולל בתוכו גם את קושי הספיקות וטרחת ההתמודדות מתוך אי ידיעה וצפייה לישועה אמיתית.


כבוד הרב אוצר החכמה, רק עכשיו נתרשמתי, אבל כבר זמן רב אני מבקר בפורום, ואני אומר בפה מלא,
חבל על כל מלה,
אין קץ לדברי רוח, לכל דבור אמת, יביא - הבית מלא בכופ''ר - חבילות חבילות מלא בשטותים והבלים, כולם ישאם הרוח.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 5:55 pm
על ידי הגיון אמתי
אוצר החכמה כתב:למה להמציא סברות כרס בדעת החזון איש כשטענתו פשוטה וברורה, שגם בדורו של המהר"י בירב לא היה הדבר מוסכם ע"פ דין והמהרלב"ח התנגד, ובדורנו אין נראה שיש מי שראוי לכך, וודאי שיקשה למצוא מי שיסכימו עליו כל החכמים.

ומה הקשר בין הסנהדרין לחיי הפקר וכי אם יקימו סנהדרין יהיה פחות או יותר חיי הפקר כאן, אין זה אלא פטומי מילי בעלמא, ויותר נראה שהרדיפה אחרי כל מיני רעיונות מהסוג הזה היא כוללת בתוכה סוג של חיפוש פתרונות קלים ומהירים, ועול תוה"ק כולל בתוכו גם את קושי הספיקות וטרחת ההתמודדות מתוך אי ידיעה וצפייה לישועה אמיתית.

דפח"ח

ואני מוסיף קצת על דברי כת"ר: לפני שכותבים את הנ"ל (חידוש הסנדרין וכו') צריך לחשוב מאיזה מניע הוא מגיע, ומה המניע לזה. ולמה? ודי למבין...

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 7:15 pm
על ידי בית שביעי
בזה שמבזים את רוב רובם של גדולי תורה ויראה, והסכימו לבי"ד הגדול, לא ינקה דינכם. וחושבים שבכמה מלים, "ודי למבין" אין מקום לטעון וכו' יצאו ידי חובת "מחאה", וכאילו כלפיכם אין 'מגמות' לדעך בכל כוחכם חידוש הסנהדרין בסברות הבל וריק, וכאילו אני מחפש דרך קל לחיים...

כולם כאחד מודים שנכשלנו כ'עם חרדי', (כולנו מרוצים שהמדינה והבג"ץ מתנהג בידי חילונים, כי תתארו לכם אילו התנהג בידי העסקנים החרדים... [אני בעצם חולק ע"ז, כי אם נחזור בתשובה ונכיר באמיתות הענינים, אנחנו קרובים אל האמת יותר מחילונים]) ואלה שמחזיקים ידי העסקנים החרדים שיש על ידיהם גירוש יהודים, רציחת יהודים, ניאוף וכו' וכו' הם הם שיצטרכו לתת דין וחשבון ע"ז!

וקח למשל הקולנוע החרדי שנאסרו ע"י כל גדולי ישראל, אבל בזה העסקנים דוקא מחזקים את הענינים מאחורי הקלעים, כי רואים בזה כאילו 'כשר חזיר פיסל', אז הכל תלוי בהרצון, אז למה לא לטפח רצון לביהמ"ק וסנהדרין וכל המשתמע מזה?

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 8:20 pm
על ידי מחולת המחנים
בית שביעי כתב:בזה שמבזים את רוב רובם של גדולי תורה ויראה, והסכימו לבי"ד הגדול, לא ינקה דינכם. וחושבים שבכמה מלים, "ודי למבין" אין מקום לטעון וכו' יצאו ידי חובת "מחאה", וכאילו כלפיכם אין 'מגמות' לדעך בכל כוחכם חידוש הסנהדרין בסברות הבל וריק, וכאילו אני מחפש דרך קל לחיים...

כולם כאחד מודים שנכשלנו כ'עם חרדי', (כולנו מרוצים שהמדינה והבג"ץ מתנהג בידי חילונים, כי תתארו לכם אילו התנהג בידי העסקנים החרדים... [אני בעצם חולק ע"ז, כי אם נחזור בתשובה ונכיר באמיתות הענינים, אנחנו קרובים אל האמת יותר מחילונים]) ואלה שמחזיקים ידי העסקנים החרדים שיש על ידיהם גירוש יהודים, רציחת יהודים, ניאוף וכו' וכו' הם הם שיצטרכו לתת דין וחשבון ע"ז!

וקח למשל הקולנוע החרדי שנאסרו ע"י כל גדולי ישראל, אבל בזה העסקנים דוקא מחזקים את הענינים מאחורי הקלעים, כי רואים בזה כאילו 'כשר חזיר פיסל', אז הכל תלוי בהרצון, אז למה לא לטפח רצון לביהמ"ק וסנהדרין וכל המשתמע מזה?


לא מבין עם מי תקים את הסנהדרין שלך, אם לדעתך המשובשת הציבור החרדי נראה כך.

נ.ב. בהתחלה חשבתי שכותב זה שייך לציבור המזרחיסטי המוכר לנו, שיש בהם שמשתעשעים ברעיונות של "הלכתא למשיחא" עוד בימינו, כגון הקרבת קרבנות, הקמת סנהדרין, בניית הבית השלישי [אולי הכותב דנן הפליג עד הבית השביעי], ועד רעיונות כיוצא בזה, עכשיו לאור דבריו האחרונים רואים בעליל את השנאה הנוטפת שלו לנוטרי הדת, אין לי אלא לסיים בזאת את הדיון עמו ולומר "אל תען וגו'".

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' פברואר 06, 2013 9:11 pm
על ידי הגיון אמתי
בית שביעי כתב:בזה שמבזים את רוב רובם של גדולי תורה ויראה, והסכימו לבי"ד הגדול, לא ינקה דינכם. וחושבים שבכמה מלים, "ודי למבין" אין מקום לטעון וכו' יצאו ידי חובת "מחאה", וכאילו כלפיכם אין 'מגמות' לדעך בכל כוחכם חידוש הסנהדרין בסברות הבל וריק, וכאילו אני מחפש דרך קל לחיים...

כולם כאחד מודים שנכשלנו כ'עם חרדי', (כולנו מרוצים שהמדינה והבג"ץ מתנהג בידי חילונים, כי תתארו לכם אילו התנהג בידי העסקנים החרדים... [אני בעצם חולק ע"ז, כי אם נחזור בתשובה ונכיר באמיתות הענינים, אנחנו קרובים אל האמת יותר מחילונים]) ואלה שמחזיקים ידי העסקנים החרדים שיש על ידיהם גירוש יהודים, רציחת יהודים, ניאוף וכו' וכו' הם הם שיצטרכו לתת דין וחשבון ע"ז!

וקח למשל הקולנוע החרדי שנאסרו ע"י כל גדולי ישראל, אבל בזה העסקנים דוקא מחזקים את הענינים מאחורי הקלעים, כי רואים בזה כאילו 'כשר חזיר פיסל', אז הכל תלוי בהרצון, אז למה לא לטפח רצון לביהמ"ק וסנהדרין וכל המשתמע מזה?

ידידי
הבן, לא זו העיר ולא זו הדרך - אל תלך רחוק.
צאי לך בעקבי הצאן

אך אומנם מחשבה טובה מצרפה הקדוש ברוך הוא למעשה ולא התכוונתי לפגוע חלילה באף אדם ובפרט לא בתלמיד חכם כמוך שכל כוונתו באמת לטובה, אלא התכוונתי לדבר על הדרך ולא על סוג אותו האדם (חובש כיפה כזו או אחרת). שכל העיקר הוא, אם נצמדים לאמת הכתובה בשולחן ערוך או לא .

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' פברואר 07, 2013 6:17 pm
על ידי בית שביעי
אוצר החכמה כתב:למה להמציא סברות כרס בדעת החזון איש כשטענתו פשוטה וברורה, שגם בדורו של המהר"י בירב לא היה הדבר מוסכם ע"פ דין והמהרלב"ח התנגד, ובדורנו אין נראה שיש מי שראוי לכך, וודאי שיקשה למצוא מי שיסכימו עליו כל החכמים.

ומה הקשר בין הסנהדרין לחיי הפקר וכי אם יקימו סנהדרין יהיה פחות או יותר חיי הפקר כאן, אין זה אלא פטומי מילי בעלמא, ויותר נראה שהרדיפה אחרי כל מיני רעיונות מהסוג הזה היא כוללת בתוכה סוג של חיפוש פתרונות קלים ומהירים, ועול תוה"ק כולל בתוכו גם את קושי הספיקות וטרחת ההתמודדות מתוך אי ידיעה וצפייה לישועה אמיתית.

אולי הנחת המחסום לכל מה שנוגע לאבק גאולה, בא מתוך רשלנות ובריחה מה"עומס" הזה, לחזור אלפיים שנה לבית דין הגדול וכל הכרוך עמה, וביהמ"ק וכל הכרוך עמה קרבנות, דם, ומה לא..., מלך בישראל וכל הכרוך עמה..., ובכלל מי יודע לאן זה יוביל אותנו, אז הדרך הפשוטה וקל ומהיר, היא לעזוב ת'כל העניין הזוי הזה ולדבוק במסורה, והעסק נגמר, והולכים לישון שינה מתוקה, זה לא בריחה "מספיקות וטרחת התמודדות מתוך אי ידיעה"?

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' פברואר 07, 2013 6:20 pm
על ידי לייטנר
בית שביעי כתב:
אוצר החכמה כתב:למה להמציא סברות כרס בדעת החזון איש כשטענתו פשוטה וברורה, שגם בדורו של המהר"י בירב לא היה הדבר מוסכם ע"פ דין והמהרלב"ח התנגד, ובדורנו אין נראה שיש מי שראוי לכך, וודאי שיקשה למצוא מי שיסכימו עליו כל החכמים.

ומה הקשר בין הסנהדרין לחיי הפקר וכי אם יקימו סנהדרין יהיה פחות או יותר חיי הפקר כאן, אין זה אלא פטומי מילי בעלמא, ויותר נראה שהרדיפה אחרי כל מיני רעיונות מהסוג הזה היא כוללת בתוכה סוג של חיפוש פתרונות קלים ומהירים, ועול תוה"ק כולל בתוכו גם את קושי הספיקות וטרחת ההתמודדות מתוך אי ידיעה וצפייה לישועה אמיתית.

אולי הנחת המחסום לכל מה שנוגע לאבק גאולה, בא מתוך רשלנות ובריחה מה"עומס" הזה, לחזור אלפיים שנה לבית דין הגדול וכל הכרוך עמה, וביהמ"ק וכל הכרוך עמה קרבנות, דם, ומה לא..., מלך בישראל וכל הכרוך עמה..., ובכלל מי יודע לאן זה יוביל אותנו, אז הדרך הפשוטה וקל ומהיר, היא לעזוב ת'כל העניין הזוי הזה ולדבוק במסורה, והעסק נגמר, והולכים לישון שינה מתוקה, זה לא בריחה "מספיקות וטרחת התמודדות מתוך אי ידיעה"?




מידת האמת - מבחן הסוכריה של אפרים






'מה אתם רוצים מהם', הטיח הטירון בחבריו, 'איך אתם רוצים שהם יעשו סריקה יסודית בבית, בלי להפוך את המיטות'. 'אפשר להפוך את המיטות בעדינות' העיר לו חייל אחר. 'בעדינות?' גיחך אחד החיילים שהיה שקט עד אז, 'עדינות משדרת חולשה. הם מבינים רק כוח. אתה שומע, רק כוח'.

סמל המחלקה שהעביר את סדרת החינוך, ניסה לקדם את הדיון. 'ומה אתם חושבים על כך שכשהחיילים באו לעצור את אחד הגברים, הם בעטו באמא שלו שניסתה לגונן עליו'. 'טוב מאוד', ענו כמה מהחיילים, ואחד מהם הוסיף, 'זה לא בסדר לבעוט סתם כך. אבל כשבאים לעצור מישהו חייבים לעשות זאת בלי היסוס. יש להם חושים מאוד מחודדים. הם תופסים מיד כל שבריר של הססנות'

כך נמשך הויכוח במשך שעה שלמה. כל פעולה של החיילים בסיפור זכתה לפרשנות כפולה. לקראת סוף הדיון קם אפרים וביקש את רשות הדיבור. אפרים היה ידוע כחייל שיש לו דעה על כל דבר. לא פלא שכל החיילים במחלקה הופתעו מכך שבמשך כל הויכוח הסוער הוא ישב ושתק.

'תראו, אני התלבטתי הרבה איך לפרש את מעשי החיילים. מצד אחד אלימות היא דבר רע מאוד וכבר אמר החכם באדם, 'דרכיה דרכי נועם'. מצד שני, לפעמים חייבים להפעיל אלימות. שהרי 'כל המרחם על אכזריים סופו שיתאכזר לרחמנים'. אבל עכשיו נראה לי שמצאתי פתרון פשוט להתלבטות שלי'

'אתה סיפרת', פנה אפרים לסמל, 'שכשהם סיימו את החיפוש ופנו לצאת מהבית לקח אחד החיילים סוכריה שהיתה מונחת על השולחן. נכון שהסוכריה היא עניין פעוט, אבל היא מלמדת על הכלל. אם המניעים שלהם היו כשרים, החייל לא היה לוקח את הסוכריה. הסיפור על הסוכריה מלמד אותנו שכל מעשיהם נבעו מתוך יצרים בהמיים וגסים!'



* * *

העולם המורכב גורם לנו לא אחת לעטוף רצונות אישיים בשיקולים ערכיים. זכריה הנביא מספר שהוא ראה את השטן עומד לימינו של יהושע הכהן הגדול. ועל כך אומרים המפרשים שהרבה פעמים השטן מתייצב דווקא בצד ימין (המסמל בתנ"ך את הצד החיובי) ועוטף את דבריו בטיעונים ערכיים ומהותיים.

אחת הדרכים שבהן אנחנו יכולים לבדוק את עצמנו הם 'מקרי הסוכריה'. האם כאשר הנימוקים האידיאולוגים הסתלקו אנחנו ממשיכים באותה התנהגות. אני מכיר רב חשוב שבדילמות מעין אלו נוהג לבודד בצורה מודעת את האינטרס האישי שלו. הוא קנה פתילי תכלת ושמר אותם בביתו כדי להוכיח לעצמו שההתנגדות שלו לפתילי התכלת לא קשורה למחירם הגבוה. מאותה סיבה הוא השתתף בסיבוב השערים של הר הבית. כך הוא יודע שההתנגדות הנחרצת שלו לעליה להר הבית לא נובעת מעצלנות או מהעדר כמיהה למקום אלא משיקולים הלכתיים בלבד.

הרב עמיחי גורדין

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' פברואר 07, 2013 6:43 pm
על ידי בית שביעי
בן יהוידע כתב:
אוצר החכמה כתב:למה להמציא סברות כרס בדעת החזון איש כשטענתו פשוטה וברורה, שגם בדורו של המהר"י בירב לא היה הדבר מוסכם ע"פ דין והמהרלב"ח התנגד, ובדורנו אין נראה שיש מי שראוי לכך, וודאי שיקשה למצוא מי שיסכימו עליו כל החכמים.

ומה הקשר בין הסנהדרין לחיי הפקר וכי אם יקימו סנהדרין יהיה פחות או יותר חיי הפקר כאן, אין זה אלא פטומי מילי בעלמא, ויותר נראה שהרדיפה אחרי כל מיני רעיונות מהסוג הזה היא כוללת בתוכה סוג של חיפוש פתרונות קלים ומהירים, ועול תוה"ק כולל בתוכו גם את קושי הספיקות וטרחת ההתמודדות מתוך אי ידיעה וצפייה לישועה אמיתית.


כבוד הרב אוצר החכמה, רק עכשיו נתרשמתי, אבל כבר זמן רב אני מבקר בפורום, ואני אומר בפה מלא,
חבל על כל מלה,
אין קץ לדברי רוח, לכל דבור אמת, יביא - הבית מלא בכופ''ר - חבילות חבילות מלא בשטותים והבלים, כולם ישאם הרוח.

האדמו"ר מסאטמאר אמר פעם להגר"א קוטלר ש"היא אפיקורסוס!!!" השיב לו הגר"א אז חותני הגרא"ז מלצר אפיקורוס?, השיב לו האדמו"ר לא, אבל המדובר היא אפיקורסוס....

והבן.. (ואפשר כי המדובר היה אכן הסנהדרין, כי היה בעד, וגם אגרות החזו"א בענין פנוי אליו)

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' פברואר 07, 2013 11:17 pm
על ידי יגאל10
בית שביעי כתב:
אוצר החכמה כתב:למה להמציא סברות כרס בדעת החזון איש כשטענתו פשוטה וברורה, שגם בדורו של המהר"י בירב לא היה הדבר מוסכם ע"פ דין והמהרלב"ח התנגד, ובדורנו אין נראה שיש מי שראוי לכך, וודאי שיקשה למצוא מי שיסכימו עליו כל החכמים.

ומה הקשר בין הסנהדרין לחיי הפקר וכי אם יקימו סנהדרין יהיה פחות או יותר חיי הפקר כאן, אין זה אלא פטומי מילי בעלמא, ויותר נראה שהרדיפה אחרי כל מיני רעיונות מהסוג הזה היא כוללת בתוכה סוג של חיפוש פתרונות קלים ומהירים, ועול תוה"ק כולל בתוכו גם את קושי הספיקות וטרחת ההתמודדות מתוך אי ידיעה וצפייה לישועה אמיתית.

אולי הנחת המחסום לכל מה שנוגע לאבק גאולה, בא מתוך רשלנות ובריחה מה"עומס" הזה, לחזור אלפיים שנה לבית דין הגדול וכל הכרוך עמה, וביהמ"ק וכל הכרוך עמה קרבנות, דם, ומה לא..., מלך בישראל וכל הכרוך עמה..., ובכלל מי יודע לאן זה יוביל אותנו, אז הדרך הפשוטה וקל ומהיר, היא לעזוב ת'כל העניין הזוי הזה ולדבוק במסורה, והעסק נגמר, והולכים לישון שינה מתוקה, זה לא בריחה "מספיקות וטרחת התמודדות מתוך אי ידיעה"?


הבריחה היא כי אנו יודעים שבידי אדם - בידינו הקטנים - הדברים לא יצאו כפי שהם צריכים להיות, מאחר שלא כן רצון השי"ת ע"י שלוחיו חכמינו הק'. נעמול בתורה, בירא"ש, בעסק בענייני הגאולה, בחיזוק הציפיה, בשיא הלהט, ונזכה מהרה שמלך המשיח, שליח ממרום, "שמו אשר יקראו לו ה' צדקנו" (עיי' גמ' בב"ב), יפעל את הדברים בחסד וברחמים. בידינו הדבר - לפעול את העניינים, אך - כפי שהם צריכים להיות ולא כפי שאנו יכולים לעשות....

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' פברואר 07, 2013 11:24 pm
על ידי בית שביעי
גם לו גס לא נאסרה לנו הכניסה לארץ ישראל, היאמן כי הארץ הקדושה
׳לשתי האמונות השליטות במלא ה ת ב ל , והנכבדה מטעם עניני מ ד י נ ה לרוב
:הממשלות האדירות, ולרובן ישנן חברות לקנית אחוזות בה ולהושיב בה[
•אברים ויונבים מכני אמונתן; להן שם בתי מקלט לנזיריהם וקדושיהם; ארץ
יאשר עליה נשפכו נהרי נחלי דם בני האמונות- האלה בהתחרות אלה לנרש
מפניהם את אלה ל רשתה; להן העשר ו היבלת, ואנחנו הננו תמיד המעטים
׳והדלים מכל ה ע מ י ם , ולו גם נאמין ללא יאמן כי יאות השולטאן לתת לנו ניר
כארץ הקדושה, וגם אחת הממשלות תתן רשיונה, ה י א מן כי תסכימנה יתר
הממשלות? לבעלי שכל בריא לא תוכל מדינת יהודים לבוא גם ב ח ל ו ם
מפני שאיננו בא אלא מהרהורי ל ב
, ולב נבון לא יחשוב בדבר נמנע בדרך
הטבע מכל צדי צדדים, כפי אשר יבארו חלקי הנמנע בזה אי״ה במקום
הראוי, וכאשר באמת גדולי חכמי ע מ נ ו ה א מ ת י ם , והבאנקירים הגדולים מאחינו
היהודים באייראפא מביטים על ה צ י ו נ י ו ת בעל רוח מ ת ע ה .

כבר נפרך מדינת היהודים, אז איך זה קיים? הקב"ה צוחק על כווווווולנו, יש לו דרך משלו, והוא ברא העולם, והוא יחליט איך תהיה הגאולה, ואפי' אליהו הנביא בעצמו יאמר כי אי אפשר לבוא בדרך הטבע, הקב"ה הוא המלך והוא יחליט מה טוב בשבילנו

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' פברואר 07, 2013 11:38 pm
על ידי יגאל10
אכן. ואנו נעשה את שלנו.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' אוגוסט 14, 2013 7:19 pm
על ידי מיכה
בית שביעי כתב:כהיום המצב היא שונה לגמרי. הערב רב של יהדות החרדית מושחת באופן מבהיל, ורוצחים וגוזלים ונואפים באופן הכי מבהיל בלי שום משטר...
ולכן מקודם צריך עם ישראל לבקש הסנהדרין ולא להסתכל עליו כהזוי, או ימשיך העם החרדי עם שחיתותיו, ותוצאותיו מי ישורנה.

מה התלות הזו בחרדים?
חסר לכם רבנים בארגון "צוהר" בשביל לחדש את הסנהדרין?

אבל כך גם היה בחטא העגל.
הערב רב לא מסתדרים לבד, הם צריכים את הגושפנקא של אהרן קדוש ה'.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ד' אוגוסט 14, 2013 7:31 pm
על ידי הכהן
כיון שפותח האשכול ציטט דברי 'אור לישרים',

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 10:46 am
על ידי ברוז
קו"ק לחידוש הסנהדרין:

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 1:39 pm
על ידי עקביה
ברוז כתב:קו"ק לחידוש הסנהדרין:

מעניין מאד.
מי הם החתומים על הקול קורא? לאיזה חוג הם משתייכים?
מה עלה בגורל היוזמה הזאת?
נראה שהוא נכתב בתרפ"ט, לאחר המאורעות הקשים.
עושה רושם די הזוי. מזכיר את ה"סנהדרין החדשה" של זמנינו.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 2:01 pm
על ידי אשר177
כשמדברים על סנהדרין, צריך קודם כל להבין מה זה סנהדרין.

הסנהדרין היא מועצת העם או מועצת הזקנים המילה סנאט היא אותה מילה כמו סנהדרין ומשמעה ביוונית מועצת הזקנים (זקן ביוונית סנקס). מועצת העם כיום בא"י היא הכנסת, ובין אם נרצה ובין אם לאו סנהדרין כבר יש לנו. השאלה היא אם ככה זה טוב או לא, וברור שכל מי שרוצה "להקים סנהדרין" צריך להבין שאי אפשר להקים מועצה לעם בלי שהעם ירצה אותה. או אם נסתכל על אלו שהקימו כבר "סנהדרין" נראה כמה זה תלוש מהמציאות וחסר השפעה. בדיוק כמו שמישהו ימנה את עצמו על דעת עצמו לראש ממשלה או לרמטכ"ל או כמובן למלך המשיח "אין מלך בלא עם".

ולכן מי שרוצה שהסנהדרין תלך בדרך התורה הוא צריך לדאוג לכך שבבחירות יבחרו אנשים יראים ות"ח לכנסת. שמוסדות המדינה ינהגו ע"פ התורה שבית המשפט העליון יונהג ע"י גדולי ישראל ועפ"י התורה. מי שמחפש להקים סנהדרין אד הוק יגלה מהר מאוד שחוץ מבדיחה לא יישאר ממנה כלום.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 2:35 pm
על ידי עקביה
עקביה כתב:נראה שהוא נכתב בתרפ"ט, לאחר המאורעות הקשים.

תיקון; אולי בתרצ"ג, שכן זו השנה הראשונה לאחר מאורעות תרפ"ט בה חל ט' אלול ביום ה', ככתוב בקול קורא.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 3:17 pm
על ידי צופר הנעמתי
עקביה כתב:
עקביה כתב:נראה שהוא נכתב בתרפ"ט, לאחר המאורעות הקשים.

תיקון; אולי בתרצ"ג, שכן זו השנה הראשונה לאחר מאורעות תרפ"ט בה חל ט' אלול ביום ה', ככתוב בקול קורא.


אולי הסנהדרין הנ"ל קדשו ע"פ הראיה.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ה' נובמבר 09, 2017 7:38 pm
על ידי זילברשלג
אהבתי את דברי האדמו"ר מליובאוויטש, בקישור שנתנו לעיל. ואצטט:

"לדעתי אני - איזו אסיפה שלא תהיה... עלולה להביא היזק רב... ומעניין לעניין באותו עניין, עלי להוסיף, מיוסד על עמדת גדולי ישראל בדור שלפנינו, שלדעתי ברורה - כל אסיפה שיש לה אופי של כינוס עולמי מרבני ומנהיגי ישראל... כרוכה בסכנה לדת ותורה ומצוות בתוככי עמנו בני ישראל בכל מקום שהם; סכנה רצינית על אתר וסכנה גדולה פי כמה בהאסיפה שתבוא אחריה... (ובהזמן שבין אסיפה לאסיפה - עת שלטון המזכיר וכו'). וכל גדולי ישראל בדור שלפנינו התנגדו לאסיפות כאלו, עד שאפילו אסיפות שנתקיימו במדינות מסויימות על-פי גזירות המלכות ... הביטו על זה כעל גזירה קשה".

כמה חכמה טמונה בשלוש מילים, "עת שלטון המזכיר"...

והמזכיר הזכיר לי כמה עסקנים שעלו לגרי"ש ובפיהם "יש לנו כמה שאלות לברר", ובכך רצו לעשות מעצמם סנהדרין שיחליט הכל עבור הציבור החרדי...

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ו' נובמבר 10, 2017 12:34 am
על ידי מאיר סובל
כל עוד סנהדרין אינה במקומה בהר הבית, גם סנהדרין שבמקום אחר אינה דנה נפשות, כנפסק ברמב"ם.
לפיכך הקמת סנהדרין של ע"א בזמנינו בלי לכנסם בקביעות בהר הבית היא ברכה לבטלה.
מסתבר שהיהודים הלאומיים-משיחיים שדוגלים בהקמת סנהדרין [ואשר בלא"ה מקילים בעליה להר הבית בזה"ז והופכים זאת מאיסור למצווה], חושבים להתכנס בהר הבית...

א"כ הרי לפנינו המחשת עוד טעם איך להתייחס ליוזמה.

Re: חידוש סנהדרין - בית דין הגדול בזמן הזה

פורסם: ו' נובמבר 10, 2017 12:52 am
על ידי איש גלילי
בלא להכנס לעצם רעיון חידוש הסנהדרין (שהוא בינתים בעוונותינו רעיון הזוי, והיטיב להגדיר זאת הרב אשר177), מוזר לראות שיש הסבורים שכל תפקיד הסנהדרין מסתכם בדיני נפשות. כנראה שבית דין קטלנית היתה להם תעסוקה אחת לשבעים שנה, ובית דין שזכו שלא להיות כאלה היו פנויים תמיד...