עמוד 1 מתוך 2

לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:13 pm
על ידי יושב סתר
להלן מנשר שהופץ בימים האחרונים בכמה כוללים.
אני מודע לכך שפורום זה איננו לוח מודעות וק"ו לא באשכול המכונה "ביהמ"ד" וע"כ לשיקול דעת ההנהלה למחוק את הדברים או להעבירם למקום מתאים יותר. הרגשתי צורך לשתף את הציבור בתכנית הזו ואגב לשמוע אם מישהו מכיר אברך כלדהו שעומד בתנאים הרשומים, במידה וכן - אשמח להכירו ואולי אף להתברך מפיו הקדוש.
001.jpg
001.jpg (450.69 KiB) נצפה 10257 פעמים

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:27 pm
על ידי פרי יהושע
הבנתי, ובעד זה התשלום 2000 ש"ח. מעניין אם היו מציעים דבר כזה לסטיפלר מה הייתה התגובה. שטות והבל!!

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:32 pm
על ידי שברי לוחות
מעניין שלאברך אין פלפון רק כתובת מייל

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:48 pm
על ידי צופר הנעמתי
אותי משהו אחר תפס בכתובת מייל - זה הרגל נפוץ לתעתק כ' ל-c ו-ק' ל-k, או שזה משהו פרטי של כותב המודעה?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:51 pm
על ידי ש. ספראי
יש מצוה לזלזל בכל דבר?
מישהו עלום מוכן אולי לתרום 2000 שקל לאברכים נשגבים כאלה, שאגב, ישנם רבים כאלה. אז למה ישר לזלזל ולעקוץ?

גישת השיימינג המזלזלת, מקורה מהרחוב החילוני גס הרוח והבהמי. עטופה ברוח אריסטוקרטיה של ביקורת עניינית כביכול.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:53 pm
על ידי שברי לוחות
ש. ספראי כתב:יש מצוה לזלזל בכל דבר?
מישהו עלום מוכן אולי לתרום 2000 שקל לאברכים נשגבים כאלה, שאגב, ישנם רבים כאלה. אז למה ישר לזלזל ולעקוץ?

גישת השיימינג המזלזלת, מקורה מהרחוב החילוני גס הרוח והבהמי. עטופה ברוח אריסטוקרטיה של ביקורת עניינית כביכול.

למה אולי?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ג' מאי 23, 2017 11:56 pm
על ידי ש. ספראי
שברי לוחות כתב:
ש. ספראי כתב:יש מצוה לזלזל בכל דבר?
מישהו עלום מוכן אולי לתרום 2000 שקל לאברכים נשגבים כאלה, שאגב, ישנם רבים כאלה. אז למה ישר לזלזל ולעקוץ?

גישת השיימינג המזלזלת, מקורה מהרחוב החילוני גס הרוח והבהמי. עטופה ברוח אריסטוקרטיה של ביקורת עניינית כביכול.

למה אולי?


למה אולי?
כי אני פסימי בנושאים כאלה...
הלוואי...
אבל היוזמה יפה ומבורכת.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 1:17 am
על ידי בינוני
"אין להם ולא היו להם מעולם דיני תורה". למה? ואם מישהו גנב אותו והזמין אותו לדין תורה? ואם קנה משהו יקר והיה לו דין תורה עם המוכר לגבי מקח טעות?
זו מעלה גדולה לוותר לאחרים בכל מחיר ולא לפנות אפילו לדין תורה? יש איזה פסול כלשהוא לברר את דין התורה כשיש שאלה ממונית?
מה דעת החברים?
(לתשומת לב. הט"ז והב"ח אינם זכאים למלגה!!!)

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 8:16 am
על ידי ברוז
ש. ספראי כתב:יש מצוה לזלזל בכל דבר?
מישהו עלום מוכן אולי לתרום 2000 שקל לאברכים נשגבים כאלה, שאגב, ישנם רבים כאלה.

ראיתי בני עליה והן מועטין?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 9:06 am
על ידי אמיר כרמי
בינוני כתב:"אין להם ולא היו להם מעולם דיני תורה". למה? ואם מישהו גנב אותו והזמין אותו לדין תורה? ואם קנה משהו יקר והיה לו דין תורה עם המוכר לגבי מקח טעות?
זו מעלה גדולה לוותר לאחרים בכל מחיר ולא לפנות אפילו לדין תורה? יש איזה פסול כלשהוא לברר את דין התורה כשיש שאלה ממונית?
מה דעת החברים?
(לתשומת לב. הט"ז והב"ח אינם זכאים למלגה!!!)

מסכים לגמרי מוזר מאוד
אולי מקשרים את זה למדרגת "שמח ובוטח"

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 9:50 am
על ידי המעיין
מעניין לעניין אבל ממש באותו עניין.
תמהתי על אנשי קופת העיר. למה הם מפרסמים כל כך הרבה מודעות כדי שיהיה להם את הכספים הנצרכים לצורך הנזקקים. במקום זה יכולים פשוט לתרום חמישים שקל לקופת העיר כפי שהם מציעים לנו ואז בדרך נס ופלא יהיה להם את כל הנצרך.


הסיבה שזה אותו עניין. כי כאן לו היה מחפש אברכים שעובדים על טהרת הקודש כפי השקפתו ותמך בהם תמיכה ראוייה, אדרבה ואדרבה וכעין מעשיו של התנא ר"מ או הגרא"י פינקעל זצ"ל.
אבל להציע כסף כמחייב לתורה בטהרתה.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 10:40 am
על ידי דרומי
היוזמה מעידה על רצון טוב, ויש אנשים שעצם המודעה הזאת מעוררת אותם לחשוב על מעשיהם ולבדוק האם הם עומדים בקריטריונים, גם ללא התמיכה הכספית שמי יודע אם תבוא.

אבל לענ"ד חבל שהכניסו במודעה דברים שאי אפשר למדוד אותם, כמו להיות צהלתו על פניו ולתת מחמאות לבני הבית. לא שדברים אלו חשובים פחות מלהגיע בזמן לתפילה, אך בעוד להגיע בזמן לתפילה הוא דבר ברור שאפשר למודדו בחמשת החושים, הרי הצהלה והלב הטוב אינם ניתנים למדידה, והכנסתם למודעה משווה לכך גוון של "על מנת שתעלי לשמים" (תנאי שאי אפשר לקיימו וממילא אינו תקף), וממילא כל הענין נעשה לא ריאלי.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 10:41 am
על ידי כלבאשבוע
הם כותבים שאחד מהתנאים לקבל את הכסף זה להיות בדרגת בוטח...
זאת בדיחה?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 10:43 am
על ידי דרומי
בוטח ובודח זה דומה (וידוע שאותיות דטלנ"ת מתחלפות זו בזו)

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:05 am
על ידי יאיר
רבותי היקרים

דומני שחלקכם לפחות, לא שמו לב לכותרת "אברך - אם ברצונך להתעלות וכו' "

לא שמישהו טען או חושב שיש אברכים כאלו כרגע. ודו"ק.

[וע"כ חלק מהתגובות לעיל מיותרות, במחילה]

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:07 am
על ידי המעיין
להיפך.
אם אין אברכים כאלה ומנסים לייצר אותם באלפיים שקל לחודש אז אולי הרעיון מיותר ולא התגובות.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:07 am
על ידי יאיר
צופר הנעמתי כתב:אותי משהו אחר תפס בכתובת מייל - זה הרגל נפוץ לתעתק כ' ל-c ו-ק' ל-k, או שזה משהו פרטי של כותב המודעה?


כ דומה ל - c (בהיפוך) וממילא ק תהיה k ...

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:09 am
על ידי יאיר
המעיין כתב:להיפך.
אם אין אברכים כאלה ומנסים לייצר אותם באלפיים שקל לחודש אז אולי הרעיון מיותר ולא התגובות.

אני לא כ"כ מסכים.

לפעמים אדם רוצה להתעלות (וכבר יש לו חלק מהתנאים הכתובים במודעה) ומה שחסר לו זה עוד איזו 'דחיפה' קטנה/גדולה.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:10 am
על ידי עזריאל ברגר
צופר הנעמתי כתב:אותי משהו אחר תפס בכתובת מייל - זה הרגל נפוץ לתעתק כ' ל-c ו-ק' ל-k, או שזה משהו פרטי של כותב המודעה?

אכן כך מקובל בד"כ.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:14 am
על ידי המעיין
לא מדובר כאן בהצעה לאברך שיושב ולומד שילמד עוד שעה שבה קשה לו כדחיפה (יום ששי אחה"צ לפנות בוקר וכדומה). התגובות הם כי מציעים לאדם תמורת הסכום הזה ללמוד "תורה בטהרתה". זה קצת מזכיר הצעה אחרת שהעלו (אולי הובאה כאן) פעם שיתנו לאדם 500 ש"ח בחודש כדי שילמד "תורה לשמה".

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:15 am
על ידי עזריאל ברגר
בינוני כתב:"אין להם ולא היו להם מעולם דיני תורה". למה? ואם מישהו גנב אותו והזמין אותו לדין תורה? ואם קנה משהו יקר והיה לו דין תורה עם המוכר לגבי מקח טעות?
זו מעלה גדולה לוותר לאחרים בכל מחיר ולא לפנות אפילו לדין תורה? יש איזה פסול כלשהוא לברר את דין התורה כשיש שאלה ממונית?
מה דעת החברים?
(לתשומת לב. הט"ז והב"ח אינם זכאים למלגה!!!)

זוהי מחלוקת חכמי אוה"ע וחכמי ישראל, בגמרא ב"ב דף נ"ח:
חזא (רבי בנאה. ע.ב.) דהוה כתיב באבולא (בשער העיר. דברי חכמה שנכתבו ע"י חכמיהם. ע.ב.) כל דיין דמתקרי לדין לא שמיה דיין אמר להו אלא מעתה אתא איניש מעלמא ומזמין (להו) לדינא פסליה אלא כל דיין דמתקרי לדין ומפקין מיניה ממונא בדין לאו שמיה דיין כתבו הכי ברם סאבי דיהודאי אמרי כל דיין דמתקרי לדין ומפקין מיניה ממונא בדין לאו שמיה דיין

ועפ"ז זוהי טעות גמורה לדרוש כזה דבר מת"ח, ואפילו לדרוש ממנו שלא יתבע בערכאות (בהיתר מב"ד) - זה רע מאוד בעיני, וכי אם חבירו גנב ממנו משהו ואינו מוכן לבוא לדין תורה - הוא חייב לוותר לו?!

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:19 am
על ידי דרומי
בספר 'על אבותינו ועל יחוסם' - ספר מעניין מאוד ובו סיפורים חסידיים מאלפים - מסופר על הצדיק ר"נ מטשרנוביל שפעם העלילו עליו שגנב משהו (כשהיה גולה מעיר לעיר, כדרך הצדיקים אז) והוא סירב לבוא אל הרב לדין תורה.

כמובן שזה שהוא סירב לבוא לרב החשיד אותו עוד יותר, וכו'. בסוף התגלה הגנב האמיתי, וכששאלוהו למה סירב לבוא, אמר שבמשנה בפרקי אבות נאמר "וכשיהיו בעלי הדין עומדין לפניך יהיו בעיניך כרשעים", ובכן, אמר, איני רוצה להיחשב "רשע" אפילו שעה אחת!...

כמובן שזה בתור מאמר המוסגר, ולכאורה שייך לצדיקים כמוהו ולא לאנשים פשוטים כמונו.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:20 am
על ידי יאיר
גם לי הק' היה קשה בזה

אך כעת חככתי בדעתי שמא הוא מפני שיבטל תורה ומראה שממונו חביב עליו יותר מזמן לימוד התורה הקדושה ולא מקיים 'ובכל מאודך'.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:22 am
על ידי המעיין
דרומי
זה הרי ויץ. מי שמזמינים אותו לדין ואינו בא וודאי הוא רשע.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:23 am
על ידי המעיין
יאיר כתב:גם לי הק' היה קשה בזה

אך כעת חככתי בדעתי שמא הוא מפני שיבטל תורה ומראה שממונו חביב עליו יותר מזמן לימוד התורה הקדושה ולא מקיים 'ובכל מאודך'.


נפלא מאד. ועכשיו שעושה כן בשביל 2000 ש"ח מקיים בכל מאודך בהידור.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:28 am
על ידי הרע במיעוטו
אני מסכים לשלם את הסכום הנ"ל כדי להיות בקביעות במצב הנ"ל.

מישהו רוצה שישלמו לו? ? יש מישהו שבשביל כסף הוא יכול אבל בלי כסף הוא לא יעשה את זה?

אולי יפתחו כולל צניעות של מלגות על בגדים כשרים
ומענק לחגים על כיסוי ראש הולם
ומלגות למי שמעולם לא היו לו דיני תורה (??)
ויחלקו יומן שבו יציינו כל התגברות וכו' עם ציון מ 1-10
ויעמידו פקחים שימדדו את מידת הכוונה בתפילה.
ובהמשך מי יודע על עוד אלו דברים יעשו כולל של התחייבות בל"נ

מי שרוצה יכול לתמוך בלומדי תורה, לא לעצב בני תורה. בטח לא בכסף.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:32 am
על ידי דרומי
הרב המעיין, הסיפור אינו בפניי אבל למיטב זכרוני אף אחד לא הזמין אותו. סתם העלילו עליו עלילה, והוא טען שזה לא הוא. דרשו ממנו לבוא אל הרב, והוא סירב לבוא ואולי אפילו הסכים לשלם את המחיר ובלבד שלא לבוא אל הרב. לא היה כאן סירוב לדין תורה, אלא מניעה מלכתחילה מלהיכנס למצב זה.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:34 am
על ידי ארזי ביתר
הרע במיעוטו כתב:אני מסכים לשלם את הסכום הנ"ל כדי להיות בקביעות במצב הנ"ל.

מישהו רוצה שישלמו לו? ? יש מישהו שבשביל כסף הוא יכול אבל בלי כסף הוא לא יעשה את זה?

בלי כסף הוא גם רוצה מאוד מאוד מאוד לעשות את זה, אבל היצר הרע מתגבר עליו מאוד. הכסף הוא סוג של הרדמה - ברמה מסויימת!!! אל תקפצו עלי! - ליצר הרע

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:36 am
על ידי דרומי
אפשר להוסיף: הוא רוצה מאוד אבל אשתו לא כ"כ רוצה... וכן על זה הדרך

עם הכסף הוא יוכל לקבל את הסכמתה

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:37 am
על ידי יאיר
המעיין כתב:
יאיר כתב:גם לי הק' היה קשה בזה

אך כעת חככתי בדעתי שמא הוא מפני שיבטל תורה ומראה שממונו חביב עליו יותר מזמן לימוד התורה הקדושה ולא מקיים 'ובכל מאודך'.


נפלא מאד. ועכשיו שעושה כן בשביל 2000 ש"ח מקיים בכל מאודך בהידור.

אכן צודק, אך אין פה ביטול תורה.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:44 am
על ידי דרומי
נראה שהתורם האלמוני מחפש אנשים בעלי נפש עדינה, וכל סכסוך משחית במעט את נפשות שני הצדדים, גם אם שלא באשמתם

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:49 am
על ידי הרע במיעוטו
ש. ספראי כתב:יש מצוה לזלזל בכל דבר?
מישהו עלום מוכן אולי לתרום 2000 שקל לאברכים נשגבים כאלה, שאגב, ישנם רבים כאלה. אז למה ישר לזלזל ולעקוץ?

גישת השיימינג המזלזלת, מקורה מהרחוב החילוני גס הרוח והבהמי. עטופה ברוח אריסטוקרטיה של ביקורת עניינית כביכול.

צודק. אולי באמת הביקורת אינה על התורם שמנסה להשיג את התועלת המרובה ביותר מתרומתו.
(ואני מעריך שבהחלט יהיו כאלה שיתעלו מכך)

אך האם זו העצה שגדולי הדור היו יועצים אם הם היו נשאלים ?
קשה להאמין שמרן הגר"ח לכתחילה הי' מייעץ דבר כעין זה

מתעוררת תחושה שאלו אינם קריטוריונים לאברכים הנמצאים בדרגות אלו, ולהם הוא רוצה לתת את כספו,
אלא נסיון לייצר באופן מלאכותי דרגה שאדם אינו נמצא בה.

כמה זמן זה יחזיק? איזה מסר יעבור לכל המשפחה? הכול כסף. זה המסר.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 11:58 am
על ידי יוס'ל
הכן התפרסם הכרוז המפונטז הנ''ל חוץ מבפורום כאן ?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 12:07 pm
על ידי המעיין
מה זה משנה משתעשעים קצת.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 12:08 pm
על ידי יאיר
יושב סתר כתב:להלן מנשר שהופץ בימים האחרונים בכמה כוללים.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 12:09 pm
על ידי בינוני
דרומי כתב:נראה שהתורם האלמוני מחפש אנשים בעלי נפש עדינה, וכל סכסוך משחית במעט את נפשות שני הצדדים, גם אם שלא באשמתם

הוא מחפש נפש יותר עדינה מנפש הב"ח והט"ז ועוד גדולי עולם. אבל כבר קדמו לו באבולא שחשבו כך. והוא התעלה עליהם, כי אפילו הם לא חשבו לפסול מי שתובע אחר לדי"ת, והאלמוני מרחק גם אותם.

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 12:17 pm
על ידי יוס'ל
יאיר כתב:
יושב סתר כתב:להלן מנשר שהופץ בימים האחרונים בכמה כוללים.


אפשר שם / כתובת של 2 מהם ?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 12:19 pm
על ידי יוס'ל
יוס'ל כתב:הכן התפרסם הכרוז המפונטז הנ''ל חוץ מבפורום כאן ?
המעיין כתב:מה זה משנה משתעשעים קצת.

אז גם אני רק שאלה; האם מחייבים להחזיר את המעיישרעס לרו''כ ?
ועוד שאלה; האם חייבים לבוא לשולם זוכר של הרו''כ ?

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 12:33 pm
על ידי צורב מתחיל
יוס'ל כתב:
יאיר כתב:
יושב סתר כתב:להלן מנשר שהופץ בימים האחרונים בכמה כוללים.


אפשר שם / כתובת של 2 מהם ?


בכניסה ל"הליכות חיים" ראב"ד 20 ב"ב היה אתמול בבוקר הרבה דפים כאלו. (יש בבנין כ-7 כוללים).

Re: לזיכוי הרבים [המועטים]; לקרוא ולא להאמין

פורסם: ד' מאי 24, 2017 12:43 pm
על ידי יוס'ל
[code][/code]
צורב מתחיל כתב:בכניסה ל"הליכות חיים" ראב"ד 20 ב"ב היה אתמול בבוקר הרבה דפים כאלו. (יש בבנין כ-7 כוללים).

ומה היו תגובות הצורבים, היו כאלו שקנו את הלוקש ?