עמוד 1 מתוך 2

עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 7:33 am
על ידי מענה איש
בשנים האחרונות נפוצים בבתי הכנסת עלונים שמפיצים אותם גורמים שונים מהציבור הדתי לאומי
ואם אם היו מסתפקים בוורט לשבת החרשנו אך דומה שמה שקורה שם עובר כל גבול האם מותר לקחת את חבילת הזבל הזאת ולהשליכה במקום הראוי לה?

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 8:38 am
על ידי אוצר החכמה
אתה גבאי בית הכנסת?
אם כן אתה יכול לתלות שלט שאינך מרשה לשים עלונים מסוג מסויים (ד"ל פלג לא פלג אוצר החכמה חב"ד) ואם ישימו תזרוק אותם. כן נ"ל.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 8:52 am
על ידי ארזי ביתר
אוצר החכמה כתב:אתה גבאי בית הכנסת?
אם כן אתה יכול לתלות שלט שאינך מרשה לשים עלונים מסוג מסויים (ד"ל פלג לא פלג אוצר החכמה חב"ד) ואם ישימו תזרוק אותם. כן נ"ל.

שני חידושים נתחדשו בתשובת מעכ"ת:

א. רק לגבאי יש זכות לעשות זאת. (למה? מה גדרי סמכותו היתרה?)

ב. גם הגבאי צריך להקדים ולהודיע על כך. (וכי כל אחד יכול לעשות מה שהוא רוצה, אם לא הודיעו אחרת?)

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 8:55 am
על ידי אוצר החכמה
לגבאי יש זכות לקבוע מה מותר לשים בבית הכנסת ומה לא כמו שלך יש זכות להגיד מה מותר לשים בביתך ומה לא. לאחרים אין את הזכות כמו שאינם יכולים לקבוע דברים אחרים בביהכ"נ.
גבאי הכוונה במושג ההלכתי. אם יש ועד לבית הכנסת והם הגבאים ההלכתיים והגבאי רק אחראי על העליות הרי שהם הקובעים.


אם אתה אומר עול ואנטר לך או אפילו עול ולא אנטר לך אינך רשאי לזרוק את הפרה שלי.
אם עד היום אמרת את זה והיום החלטת שלא אתה צריך להודיע לי.
אם היה נראה שגם עד היום לא הרשית אינך צריך להודיע. כל זה פשוט מסברא.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 9:40 am
על ידי ישראל אליהו
מה ענין גבאי לכאן?
אם כתובים שם דברים שמכשילים את הרבים הלכתית/השקפתית [צריך לבדוק. אני מדבר אליבא דפותח האשכול] למה צריך להיות "גבאי" בשביל לזורקם?

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 9:43 am
על ידי שש ושמח
אדון ישראל אליהו, אפשר לדעת מה הכתובת שלך? פשוט אני חושש שיש לך בבית דברים המכשילים הלכתית/השקפתית...

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 9:51 am
על ידי הרע במיעוטו
עיתון שחלק משמעותי הוא ענייני חול אפי' אין בו דברים המכשילים, הכנסתו לבית הכנסת בצורה מגמתית שיעיינו בו בעת התפילה (אף אחד לא יקרא בו אם הוא ימצא בתיבת הדואר) היא גופא הכשלה.

מוזר הדבר שתכנים שלא יכנסו לעולם למדפי הספריות בבתי הכנסת ובבית, כשהם בחצר בית הכנסת מעלימים עין מהם. ובענייני קלות ראש ושטחיות, והשקפה בפרט חמור הדבר מאוד.

אם הגבאי מודיע שהוא מעוניין יש לחקור בדבר וכנראה שזה אופי ביהכ"נ ואופי בני המקום, אך בסתמא למה צריך להתייעץ?

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 10:04 am
על ידי אוצר החכמה
השאלה האמיתית היא למה אתם לא רוצים לדבר עם הגבאי?

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 10:04 am
על ידי בן אליהו
לא הכל מעור אחד. יש עלונים שהם פשוט תועבה במסווה של עלוני שבת. כל הקודם להוציאם ולבערם זוכה
ויש עלונים טובים וראויים אלא שתוכנם לא מקובל על ציבור אחר. צריך שיקול דעת.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 10:06 am
על ידי הרע במיעוטו
אה"נ

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 10:50 am
על ידי פלוריש
בבית הכנסת בכוכב השחר, מקום מגורי הוריי, נוהגים כבר כמה שנים לשים את כל העלונים (הטובים והרעים) ליד המקום בו מחולקים העיתונים.
גבאי בית הכנסת אפילו שמו שם מתקן מיוחד בשביל זה, העיקר שלא יתקרב לבית הכנסת

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 11:37 am
על ידי ברוז
אמר לי פעם רב חשוב אחד על העלונים הנ"ל שמצוה לבערם ולהשליכם לאשפה.
ורק אמר שיש להיזהר מאיסור בורר, אם הם נמצאים בתפזורת עם עלונים אחרים כשרים.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 11:58 am
על ידי מענה איש
מענה איש כתב:בשנים האחרונות נפוצים בבתי הכנסת עלונים שמפיצים אותם גורמים שונים מהציבור הדתי לאומי
ואם אם היו מסתפקים בוורט לשבת החרשנו אך דומה שמה שקורה שם עובר כל גבול האם מותר לקחת את חבילת הזבל הזאת ולהשליכה במקום הראוי לה?



שלח לי מאן דהו בפרטי שיש בזה בשבת משום מוקצה מחמת מיאוס
האם נכון הדבר שהגדרת מיאוס הורחבה והושתה אף על דבר המאוס לקריאה

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 2:09 pm
על ידי דרומי
מעבר לשאלות 'השקפה' הבעיה האמיתית היא באותם עלונים שרובם ככולם פרסומות וזה ממש שטרי הדיוטות האסורים בקריאה בשבת

והמתפלל התמים (איני מדבר על ב"ב ומודיעין עילית אלא על ערים 'מעורבות') חושב שאם זה נמצא בבית הכנסת מותר לו לקרוא בזה בין מנחה למעריב

וזה ממש מכשול לרבים מבחינה הלכתית טהורה, מלבד הגנאי לבית הכנסת שנהיה מקום קבוע להפצת עלונים כאלה

ובאמת שאלני חכ"א לאחרונה, המגיע לביהכ"נ ביום שישי מוקדם לפני בוא רוב המתפללים, האם מותר לו להשליך את כל העלונים הללו למקום מסתור או שיש בכך פגיעה כלכלית וכו' וחשש גזל

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 7:06 pm
על ידי קראקובער
מענה איש כתב:שלח לי מאן דהו בפרטי שיש בזה בשבת משום מוקצה מחמת מיאוס
האם נכון הדבר שהגדרת מיאוס הורחבה והושתה אף על דבר המאוס לקריאה


להלכה מוקצה מחמת מיאוס מותר לטלטל רק אם נאמר שזה כמו מנורה של נפט דמסריח טפי ובזה אפילו רבי שמעון מודה...

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 8:12 pm
על ידי חייפענער
דומני שכאחד הקהל שבית המדרש ברשותו, הרי שזכותי ואף חובתי המלאה להסיר מכשול מדרך ילדיי ובחוריי, עלונים מסויימים שנוגדים בצורה בוטה או סמויה את ההשקפה והדרך של הקהילה אליה משתייך ביהמ"ד זה. ואדרבה, לחוטא וְעַוָל ייחשב אותו אדם שהכניסם לביהמ"ד שהשקפתו שונה משלו. ושוו בנפשכם, האם היה מזרחניק מעיד להכניס חומר ציוני לביהמ"ד דחסידי סאטמר, אולי כן, אבל מתוך ידיעה ברורה שגורלם נחרץ להיזרק לאשפה במוקדם או במאוחר. ומה אם מדובר בשינויי השקפה שאינם כה קוטביים, וכי אז מותר להכניס אלי הביתה דבר שאינו לרוחי.
ואדאתינא להכי, ברצוני לעורר על דבר שמרתיח את דמי ומבעיר אש בהגיגיי. לאחרונה נפוץ מאד עלון מסויים מאת רב גדול שמפורסם לת"ח וגדול בתורה. אכן, כנראה שקהל היעד ששומע את שיעוריו הוא ברמה וסגנון מסויימים, כך שהוא מתאים את דבריו אליהם.
אבל, כל מי שנחון באך מעט חוש ריח, מבחין על נקלה כי כל כולו מלא וגדוש בדברים שנוגדים את הדרך והצורה שבה כולנו (חסידים ליטאים ספרדים וכו') התחנכנו אם זה בציטוט שירים ופתגמים מרשעים עוכרי ישראל, משוררי והוגי הדעות של האומה החילונית בארצנו, ואם זה במתיחת ביקורת על בסיס קבוע על גדולי ישראל מדורנו ומהדורות הקודמים בצורה בוטה וצורמת, (השואה באה בגלל מחלוקת היעב"ץ והר"ר יונתן זיע"א וכיו"ב). ומי מדבר על השפה הזולה והרחובית, שאף אם היא אכן מתאימה לשומעי השיעור, עכ"פ אף אחד מאתנו לא רוצה שילדו ישמע גדול בישראל מדבר כך.
וממש פלא איך הציבור שלנו שתמיד כל כך נזהר בדברים דקים ועדינים, לא שם לב למכשול ההשקפתי שמתגלגל בתוככי בתי כנסיות ובתי מדרשות שלנו.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 8:23 pm
על ידי קראקובער
חייפענער כתב:אבל, כל מי שנחון באך מעט חוש ריח, מבחין על נקלה כי כל כולו מלא וגדוש בדברים שנוגדים את הדרך והצורה שבה כולנו (חסידים ליטאים ספרדים וכו') התחנכנו .


כל כולו?! קצת פרופורציה לא יזיק, נכון שזה לא סגנון החרדי שאנחנו רגילים לשמוע אבל גם הרב עובדיה לא היה שונה ממנו בהרבה לפחות מבחינת הסגנון ומה נעשה הוא דווקא מעניין לקרוא אם כי לא חסר אצלו דברים הזויים.

לא ראיתי אצלו ביקורת מהסוג שתארת כלל וכלל, הוא תמיד חולק בתקיפות אבל בכבוד.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 8:37 pm
על ידי דרומי
הרב חייפענער, דבריך נכונים במישור העקרוני, ולדידך אסור להכניס לבית הכנסת שום עלון או קונטרס שהוא, שכן בל ימלט שאחד מהמתפללים רואה בו בדרך ישירה או סמויה פגיעה מסויימת בערכים החשובים לו וכיו"ב.

אך במישור המעשי, לאחר שהותרה הרצועה וכן מכניסים לבית הכנסת עלונים, קשה מאוד לחלק בסכינא חריפא בין עלון לעלון, דוק ותשכח, אלא אם כן באמת מתפללי בית הכנסת כולם הם באותו ראש ממש ואולי אפילו מאותה משפחה

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 9:30 pm
על ידי עובדיה חן
לאחרונה מדובר על מאות עלונים זה נהפך לסוג של מטרד והפרעה אקטיבית למהלך בית הכנסת ראוי לדעתי לגבאי להגביל את כמות העלונים
ד"א עסקני הגניזה גם מתלוננים על ריבוי כמות העצומה לא עומדים בעומס כל מאן דהוא מבקש להביע את עצמו פשוט מדהים כמות מזכה הרבים במחננו.
יצויין לשבח העלונים כמו אמרי שפר של הרב אייזקוביץ ששולח יום יום במייל ולא ממלא את הגניזה ומעמיס על הציבור.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 10:16 pm
על ידי עקביה
חייפענער כתב:ואדאתינא להכי, ברצוני לעורר על דבר שמרתיח את דמי ומבעיר אש בהגיגיי. לאחרונה נפוץ מאד עלון מסויים מאת רב גדול שמפורסם לת"ח וגדול בתורה. אכן, כנראה שקהל היעד ששומע את שיעוריו הוא ברמה וסגנון מסויימים, כך שהוא מתאים את דבריו אליהם.
אבל, כל מי שנחון באך מעט חוש ריח, מבחין על נקלה כי כל כולו מלא וגדוש בדברים שנוגדים את הדרך והצורה שבה כולנו (חסידים ליטאים ספרדים וכו') התחנכנו אם זה בציטוט שירים ופתגמים מרשעים עוכרי ישראל, משוררי והוגי הדעות של האומה החילונית בארצנו, ואם זה במתיחת ביקורת על בסיס קבוע על גדולי ישראל מדורנו ומהדורות הקודמים בצורה בוטה וצורמת, (השואה באה בגלל מחלוקת היעב"ץ והר"ר יונתן זיע"א וכיו"ב). ומי מדבר על השפה הזולה והרחובית, שאף אם היא אכן מתאימה לשומעי השיעור, עכ"פ אף אחד מאתנו לא רוצה שילדו ישמע גדול בישראל מדבר כך.
וממש פלא איך הציבור שלנו שתמיד כל כך נזהר בדברים דקים ועדינים, לא שם לב למכשול ההשקפתי שמתגלגל בתוככי בתי כנסיות ובתי מדרשות שלנו.

אני לא מבין מה בכך שהתחנכנו אחרת. סבורני שסגירות מופלגת עד כדי כך שנמנע מילדינו לקרוא את העלון בית נאמן עלולה לחזור אלינו כבומרנג.
מי מקוראיו לוקח אותו לגמרי ברצינות?
יש שם לא מעט פנינים יפות, יש שם דברים משעשעים/מצחיקים/מגוחכים, בקיצור עונג שבת לאנשים רבים. צריך לחשוב טוב לפני שמגזימים ברתיעה מכל מה שזז אחרת ממה שנראה לנו שצריך להיות.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ה' אוגוסט 03, 2017 11:40 pm
על ידי אש משמים
ברוז כתב:אמר לי פעם רב חשוב אחד על העלונים הנ"ל שמצוה לבערם ולהשליכם לאשפה.
ורק אמר שיש להיזהר מאיסור בורר, אם הם נמצאים בתפזורת עם עלונים אחרים כשרים.

ברירת איסור מהיתר או להפך הוא מחלוקת ראשונים לגבי חליבת עז בשבת שהיא אינה ראויה לאכילה מחמת איסור שחיטה אך חלבה ראוי ומותר, למעשה כמדומה שמותר מדין בורר ואיסור חליבה הוא מדין דש.
כנראה שהרב התכוון לברירת העלונים אחד מהשני בלא ברירת איסור מהיתר.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 12:13 am
על ידי שווארצעוואלף
אש משמים כתב:
ברוז כתב:אמר לי פעם רב חשוב אחד על העלונים הנ"ל שמצוה לבערם ולהשליכם לאשפה.
ורק אמר שיש להיזהר מאיסור בורר, אם הם נמצאים בתפזורת עם עלונים אחרים כשרים.

ברירת איסור מהיתר או להפך הוא מחלוקת ראשונים לגבי חליבת עז בשבת שהיא אינה ראויה לאכילה מחמת איסור שחיטה אך חלבה ראוי ומותר, למעשה כמדומה שמותר מדין בורר ואיסור חליבה הוא מדין דש.
כנראה שהרב התכוון לברירת העלונים אחד מהשני בלא ברירת איסור מהיתר.

אש משמים מה לך כי נרדם?!
ומדשתקו רבנן וכו' איך זה שאתה לא מצרף למחאה של חייפנער שאש בוער בקרבו ואתה בשמים?! אתמהה!

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 1:03 am
על ידי מענה איש
חייפענער כתב: ואדאתינא להכי, ברצוני לעורר על דבר שמרתיח את דמי ומבעיר אש בהגיגיי. לאחרונה נפוץ מאד עלון מסויים מאת רב גדול שמפורסם לת"ח וגדול בתורה. אכן, כנראה שקהל היעד ששומע את שיעוריו הוא ברמה וסגנון מסויימים, כך שהוא מתאים את דבריו אליהם.
אבל, כל מי שנחון באך מעט חוש ריח, מבחין על נקלה כי כל כולו מלא וגדוש בדברים שנוגדים את הדרך והצורה שבה כולנו (חסידים ליטאים ספרדים וכו') התחנכנו אם זה בציטוט שירים ופתגמים מרשעים עוכרי ישראל, משוררי והוגי הדעות של האומה החילונית בארצנו, ואם זה במתיחת ביקורת על בסיס קבוע על גדולי ישראל מדורנו ומהדורות הקודמים בצורה בוטה וצורמת, (השואה באה בגלל מחלוקת היעב"ץ והר"ר יונתן זיע"א וכיו"ב). ומי מדבר על השפה הזולה והרחובית, שאף אם היא אכן מתאימה לשומעי השיעור, עכ"פ אף אחד מאתנו לא רוצה שילדו ישמע גדול בישראל מדבר כך.
וממש פלא איך הציבור שלנו שתמיד כל כך נזהר בדברים דקים ועדינים, לא שם לב למכשול ההשקפתי שמתגלגל בתוככי בתי כנסיות ובתי מדרשות שלנו.


חבל שאתה נכשל בביזוי תלמידי חכמים
א) כל ת"ח יש לו את הצורה והסגנון שבה הוא מביע את הדברים
ב) הייתי מציע לך גם לשמוע את הגר''מ מזוז בשיעור השבועי ותראה שאינה דומה קריאה לשמיעה
ג) ומי שקצת רגיל בספרי המוסר הקדמונים רואה שגם הם ציטטו מחכמי אומות העולם כל מיני אימרות וכדו'
ד) כל הסגנון של ביקורת מרומזת (בהשמטת נשוא הביקורת) היא משהו שהתפתח בדור האחרון מציע לך לעיין בהקדמות שונות של ספרים ותראה שהעבירו ביקורת בצורה ישירה בלי רמזים עמומים (לדוג' ראה הקדמה לשו''ת רב פעלים)
ה) עיין בקובץ גליונות לבין הזמנים שיצא השבוע ושם הביאו סיפור מהגרב''צ פלמן זצ"ל שנהג לדבר בלימוד עם ראש עיר חילוני שהיה מחלל שבת בפרהסיא
ו) שפה זולה ורחובית? דוגמאות בבקשה

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 2:28 am
על ידי אש משמים
שווארצעוואלף כתב:
אש משמים כתב:
ברוז כתב:אמר לי פעם רב חשוב אחד על העלונים הנ"ל שמצוה לבערם ולהשליכם לאשפה.
ורק אמר שיש להיזהר מאיסור בורר, אם הם נמצאים בתפזורת עם עלונים אחרים כשרים.

ברירת איסור מהיתר או להפך הוא מחלוקת ראשונים לגבי חליבת עז בשבת שהיא אינה ראויה לאכילה מחמת איסור שחיטה אך חלבה ראוי ומותר, למעשה כמדומה שמותר מדין בורר ואיסור חליבה הוא מדין דש.
כנראה שהרב התכוון לברירת העלונים אחד מהשני בלא ברירת איסור מהיתר.

אש משמים מה לך כי נרדם?!
ומדשתקו רבנן וכו' איך זה שאתה לא מצרף למחאה של חייפנער שאש בוער בקרבו ואתה בשמים?! אתמהה!

הנושא מורכב מכמה עניינים ולאור חוסר הצלחתי בשכנוע לדעתי בכמה פורומים נתעצלתי לכתוב אשר על ליבי בזה, אך אם תבקשנה ככסף וכו', הנני בזאת בדברים קצרים:

א. עצם העובדה שקיים 'עלון' שהוא בן בנו של ה'עיתון' זה גרוע מאוד, ישנם דברים שמקומם ברחוב כגון מודעות ופרסומות למיניהם ולהבדיל יש את דברי ה' צבקות אש אוכלה ומקומם בביהמ"ד בקדושה ובטהרה עצם החיבור בין הדברים מעורר חלחלה בקרב כל יהודי המבין בערך דברי התורה וכבר זעק ע"כ בעל ה'חזון איש' כשדיבר על עיתונים ומה נאמר אנו על העלונים שהם גרועים עשרת מונים מהעיתון.

ב. ה'עלון' הוא מקום אשר כל שוטה שבעולם יכול לומר את דעתו הפיסחת ולהניא אחרים מדרכם הטובה והישרה בטענות שווא המצועצעות במילים גבוהות או תאוריות דמיוניות, אין אחריות מינימלית לכותבים בעלונים אלו ואוי לנו כשנראה מי הם כותבי הדברים.

ג. מקומו של העלון נותן לנאמר בו חותמת כשרות שדבריו הם הם דברי תורה (השקפה מחשבה וכו') טהורים בלא שמץ פוליטיקה או שאר דברים סרוחים.

ד. ישנם עלונים שמובאים בהם פסוקים מלאים או אפי' שמות ואין העם נזהר בקדושתם ונרמסים בראש כל חוצות.

ה. קוראי העלונים הם לפעמים ילדים רכים שאין ביכולתם להבחין בתעתוע שיש בדברים הנכתבים.

ו. כמובן ביטול תורה ותפילה.

ז. חלק לא מבוטל מהעלונים הם 'פלייר שיווק' של איזה ארגון, קבוצה, עמותה, קהילה וכדו' ואין בה תוכן אמיתי מעבר לשיווק.

ח. הבעיה הגדולה ביותר לענ"ד היא דברי הכפירה והבלע שיש בחלק מהעלונים הד"לים כנגד חז"ל, גדול"י בכל הדורות, זלזול בציבור יראי השם, הבנת התנ"ך בצורה פשטנית/כפרנית, פירושים 'עכשיויים' למעמד הר סיני וכעין זה.

ישנם גם רבנים הגונים שמוציאים עלונים (או שמוציאים בשבילם) ולכן אין דברי על כולם אך פשוט שאין התועלת מרובה על ההפסד.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: ו' אוגוסט 04, 2017 1:10 pm
על ידי שווארצעוואלף
"אש משמים"
א. עצם העובדה שקיים 'עלון' שהוא בן בנו של ה'עיתון' זה גרוע מאוד, ישנם דברים שמקומם ברחוב כגון מודעות ופרסומות למיניהם ולהבדיל יש את דברי ה' צבקות אש אוכלה ומקומם בביהמ"ד בקדושה ובטהרה עצם החיבור בין הדברים מעורר חלחלה בקרב כל יהודי המבין בערך דברי התורה וכבר זעק ע"כ בעל ה'חזון איש' כשדיבר על עיתונים ומה נאמר אנו על העלונים שהם גרועים עשרת מונים מהעיתון.

מי הבן? או שאתה מנסה לרמז שאין לו אבא והוא לא ליגטימי?

אי משום הא לא אריא גם עיתונים שנתמכו ע"י גדולי ישראל יש פרסומת ודברי תורה ביחד.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 12:32 am
על ידי אש משמים
שווארצעוואלף כתב:מי הבן? או שאתה מנסה לרמז שאין לו אבא והוא לא ליגטימי?

אי משום הא לא אריא גם עיתונים שנתמכו ע"י גדולי ישראל יש פרסומת ודברי תורה ביחד.


'בן בנו' הוא ביטוי לעוצמת העניין וכעין 'בן בנו של ק"ו'.
העיתונים שנתמכו ע"י גדול"י הם דיעבד אחד גדול ואין מביאים מהם ראיה.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 2:21 am
על ידי הרואה
שאלה -
האם עדיף שילדינו (ואני מתכוון בדור הזה) לא יקראו אף פעם דעה לא נכונה?
אני חושב שכדאי שכן יקראו קצת, כך יפתחו חוש ביקורת וידעו להזהר מהשקרים בעולם.
ילד שכל מה שהוא קורא אין לו משקל האם לקבל את הדברים או לדחותם יהיה הרבה יותר פגיע לדברי כפירה וכדומה.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 2:35 am
על ידי עובדיה חן
חייפענער כתב:דומני שכאחד הקהל שבית המדרש ברשותו, הרי שזכותי ואף חובתי המלאה להסיר מכשול מדרך ילדיי ובחוריי, עלונים מסויימים שנוגדים בצורה בוטה או סמויה את ההשקפה והדרך של הקהילה אליה משתייך ביהמ"ד זה. ואדרבה, לחוטא וְעַוָל ייחשב אותו אדם שהכניסם לביהמ"ד שהשקפתו שונה משלו. ושוו בנפשכם, האם היה מזרחניק מעיד להכניס חומר ציוני לביהמ"ד דחסידי סאטמר, אולי כן, אבל מתוך ידיעה ברורה שגורלם נחרץ להיזרק לאשפה במוקדם או במאוחר. ומה אם מדובר בשינויי השקפה שאינם כה קוטביים, וכי אז מותר להכניס אלי הביתה דבר שאינו לרוחי.
ואדאתינא להכי, ברצוני לעורר על דבר שמרתיח את דמי ומבעיר אש בהגיגיי. לאחרונה נפוץ מאד עלון מסויים מאת רב גדול שמפורסם לת"ח וגדול בתורה. אכן, כנראה שקהל היעד ששומע את שיעוריו הוא ברמה וסגנון מסויימים, כך שהוא מתאים את דבריו אליהם.
אבל, כל מי שנחון באך מעט חוש ריח, מבחין על נקלה כי כל כולו מלא וגדוש בדברים שנוגדים את הדרך והצורה שבה כולנו (חסידים ליטאים ספרדים וכו') התחנכנו אם זה בציטוט שירים ופתגמים מרשעים עוכרי ישראל, משוררי והוגי הדעות של האומה החילונית בארצנו, ואם זה במתיחת ביקורת על בסיס קבוע על גדולי ישראל מדורנו ומהדורות הקודמים בצורה בוטה וצורמת, (השואה באה בגלל מחלוקת היעב"ץ והר"ר יונתן זיע"א וכיו"ב). ומי מדבר על השפה הזולה והרחובית, שאף אם היא אכן מתאימה לשומעי השיעור, עכ"פ אף אחד מאתנו לא רוצה שילדו ישמע גדול בישראל מדבר כך.
וממש פלא איך הציבור שלנו שתמיד כל כך נזהר בדברים דקים ועדינים, לא שם לב למכשול ההשקפתי שמתגלגל בתוככי בתי כנסיות ובתי מדרשות שלנו.

תרגיע, הבעיה היא לא באיש אלא בעורך העלון שאין לו דעת להבדיל בין שמיעה לכתיבה.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 10:39 am
על ידי אש משמים
הרואה כתב:שאלה -
האם עדיף שילדינו (ואני מתכוון בדור הזה) לא יקראו אף פעם דעה לא נכונה?
אני חושב שכדאי שכן יקראו קצת, כך יפתחו חוש ביקורת וידעו להזהר מהשקרים בעולם.
ילד שכל מה שהוא קורא אין לו משקל האם לקבל את הדברים או לדחותם יהיה הרבה יותר פגיע לדברי כפירה וכדומה.

אולי כדאי לתת לילדים קטנים לנסות לחצות את הכביש לבד וכך ידעו להסתדר בחיים??
אם היחס לדברי כפירה היה כסכנה לכל דבר אף אחד לא היה מעיז לכתוב את דברי 'הרואה' אלא שהיחס הוא מזלזל בתורה ובאמונה ולכן אפשר לומר שכדאי שיחשף לדברי כפירה כדי שידע להיזהר.
(מעניין ש'הרואה' הוא מלומדי התנ"ך המלא באמונה חזקה ודוחה כל שורש פורה ראש ולענה ובכל זאת אלו דעותיו על אמונה וכפירה)

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 10:52 am
על ידי הרואה
אש משמים כתב:
הרואה כתב:שאלה -
האם עדיף שילדינו (ואני מתכוון בדור הזה) לא יקראו אף פעם דעה לא נכונה?
אני חושב שכדאי שכן יקראו קצת, כך יפתחו חוש ביקורת וידעו להזהר מהשקרים בעולם.
ילד שכל מה שהוא קורא אין לו משקל האם לקבל את הדברים או לדחותם יהיה הרבה יותר פגיע לדברי כפירה וכדומה.

אולי כדאי לתת לילדים קטנים לנסות לחצות את הכביש לבד וכך ידעו להסתדר בחיים??
אם היחס לדברי כפירה היה כסכנה לכל דבר אף אחד לא היה מעיז לכתוב את דברי 'הרואה' אלא שהיחס הוא מזלזל בתורה ובאמונה ולכן אפשר לומר שכדאי שיחשף לדברי כפירה כדי שידע להיזהר.
(מעניין ש'הרואה' הוא מלומדי התנ"ך המלא באמונה חזקה ודוחה כל שורש פורה ראש ולענה ובכל זאת אלו דעותיו על אמונה וכפירה)

אני כתבתי טענה. אם אתה חושב שהיא לא נכונה, מן הראוי היה שתבאר מדוע, ולא לתקוף בלי לדבר על הנושא כלל. כמובן שאין קשר לכביש וכו'.
נ.ב. אתה חולק על דברי הרב זילברשטיין (האולטרא שמרן) שטוען שיש בידו נתונים מדוייקים ואין יותר אחוזי נשירה בילדי חרדים שגרים באיזורים חילוניים מאשר ילדי חרדים הדרים במקומות חרדיים? כלומר יש לך נתונים אחרים?

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 11:08 am
על ידי שמר
אגב במקומות חילונים אחוז הנשירה פחות! בדוק!.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 11:12 am
על ידי אש משמים
הרואה כתב:
אש משמים כתב:
הרואה כתב:שאלה -
האם עדיף שילדינו (ואני מתכוון בדור הזה) לא יקראו אף פעם דעה לא נכונה?
אני חושב שכדאי שכן יקראו קצת, כך יפתחו חוש ביקורת וידעו להזהר מהשקרים בעולם.
ילד שכל מה שהוא קורא אין לו משקל האם לקבל את הדברים או לדחותם יהיה הרבה יותר פגיע לדברי כפירה וכדומה.

אולי כדאי לתת לילדים קטנים לנסות לחצות את הכביש לבד וכך ידעו להסתדר בחיים??
אם היחס לדברי כפירה היה כסכנה לכל דבר אף אחד לא היה מעיז לכתוב את דברי 'הרואה' אלא שהיחס הוא מזלזל בתורה ובאמונה ולכן אפשר לומר שכדאי שיחשף לדברי כפירה כדי שידע להיזהר.
(מעניין ש'הרואה' הוא מלומדי התנ"ך המלא באמונה חזקה ודוחה כל שורש פורה ראש ולענה ובכל זאת אלו דעותיו על אמונה וכפירה)

אני כתבתי טענה. אם אתה חושב שהיא לא נכונה, מן הראוי היה שתבאר מדוע, ולא לתקוף בלי לדבר על הנושא כלל. כמובן שאין קשר לכביש וכו'.
נ.ב. אתה חולק על דברי הרב זילברשטיין (האולטרא שמרן) שטוען שיש בידו נתונים מדוייקים ואין יותר אחוזי נשירה בילדי חרדים שגרים באיזורים חילוניים מאשר ילדי חרדים הדרים במקומות חרדיים? כלומר יש לך נתונים אחרים?

אני חושב שהסברתי היטב מדוע טענתך שגויה ולענות 'זה לא דומה לכביש וכו'' זו לא תשובה ואדרבה תבאר מה ההבדל בין כביש לכפירה.
מה קשור הסקר של הרב זילברשטיין לניד"ד???
אפשר להבין שילד שגדל בשכונה מעורבת מרגיש פחות סגור ולחוץ ולכן לא יחפש מקומות אחרים אך אין שום קשר בין זה לבין להכניס בילד רך דברי כפירה.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 11:24 am
על ידי הרואה
אדם או ילד שקורא דברי כפירה זה יותר דומה להסתכלות על כביש מאשר לחציית כביש. אין פחד שאם תהיה פירצה בגדר כל העדר יברח, מחנך שחושב כך גורם לעדר אכן לברוח מכל פירצה, כי מחנך שאין סיבה למה כן להשאר בפנים אלא כל הסיבה היא שאין אפשרות לצאת.

ילד שגדל באיזור חילוני הדגש שלו במשך כל הילדות הוא על החיובי שבתורה ומתרגל לבחור בטוב, בניגוד לילד שגדל באיזור חרדי שבמובנים מסויימים הוא מתרגל להיות נייטרלי וברגע שיש פירצה הוא עלול ליפול.

אותו הדבר גם בילדים שנתקלו בדברי כפירה שהם התחסנו נגד זה, ורבים מאיתנו מכירים אברכים צעירים שפתאום גילו את העולם הגדול, וגילו שיש המאמינים באבולוציה והם גם מדברים במילים לועזיות אז בכלל... וזה גרם להם ספקות קשות באמונה, בעוד אחרים שהכירו את המושגים האלו מילדות זה לא שיחק אצלם כלל.
להבא אבקש תגובה עניינית.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 11:28 am
על ידי דרומי
הדא הוא דכתיב: מה שלא מחסל מחשל, ויש גורסים מחסן. ותלוי במחלוקת הידועה בענין הפיוטים והחרוזים, ואולי באחד השיעורים - הנ"ל - ידונו בזה...

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 11:29 am
על ידי קראקובער
שמר כתב:אגב במקומות חילונים אחוז הנשירה פחות! בדוק!.

מטעם חינוך הילדים יש היתר לגור באזור חרדי?!

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 11:50 am
על ידי אש משמים
הרואה כתב:א. אדם או ילד שקורא דברי כפירה זה יותר דומה להסתכלות על כביש מאשר לחציית כביש. אין פחד שאם תהיה פירצה בגדר כל העדר יברח, מחנך שחושב כך גורם לעדר אכן לברוח מכל פירצה, כי מחנך שאין סיבה למה כן להשאר בפנים אלא כל הסיבה היא שאין אפשרות לצאת.

ב. ילד שגדל באיזור חילוני הדגש שלו במשך כל הילדות הוא על החיובי שבתורה ומתרגל לבחור בטוב, בניגוד לילד שגדל באיזור חרדי שבמובנים מסויימים הוא מתרגל להיות נייטרלי וברגע שיש פירצה הוא עלול ליפול.

ג. אותו הדבר גם בילדים שנתקלו בדברי כפירה שהם התחסנו נגד זה, ורבים מאיתנו מכירים אברכים צעירים שפתאום גילו את העולם הגדול, וגילו שיש המאמינים באבולוציה והם גם מדברים במילים לועזיות אז בכלל... וזה גרם להם ספקות קשות באמונה, בעוד אחרים שהכירו את המושגים האלו מילדות זה לא שיחק אצלם כלל.
להבא אבקש תגובה עניינית.

א. יש לך הסבר טוב לכל הלכה ומנהג שאתה חושב שאפשר לתת לילד לקרוא את דברי הכפירה והליצנות שעושים מהתורה והמצוות?? לאן נעלמה יראת ה' והדמעות הרבות על חילול ה'?? זהו חילול ה' הנורא מכל לתת דברי כפירה לילד!! אין לך רעה גדולה מלהכניס בילד רך ותם דברי ליצנות וכפירה וגם אם עונים לו תשובות עדיין הדברים משפיעים חזק ועלולים לצאת ביום מן הימים!! מה אז תאמר ואיך תוכל להראות פניך?? גם אז תגיד את כל התאוריות שלך על חישול האמונה?? אנו יודעים שחיזוק האמונה בא מהעסק בתורה וספרי המוסר (כן, יש כזה דבר) ולא מדברי הכפירה והליצנות!!!
ב. אני לא יודע מה רמת יר"ש של אותם הגדלים במקומות חילוניים אע"פ שאינם 'נושרים', אך אלו הגדלים בערים חרדיות ואינם נושרים הרבה מהם בעלי יר"ש גדולה ואמיתית.
ג. האברכים האלה שאתה מדבר עליהם הם או אנשים רדודים שלא הפעילו את הראש והשכל במהלך חייהם או אנשים בעלי קשיים גדולים או בעלי תאווה שלא עמדו בה.
אף אחד מהאברכים שירדו מדרך התורה והמצוות אינו בעל שאלות גדולות באמונה !!
(אני מכיר הרבה כאלה לצערי ודברתי איתם רבות)

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 11:54 am
על ידי הרואה
אש משמים כתב:
הרואה כתב:א. אדם או ילד שקורא דברי כפירה זה יותר דומה להסתכלות על כביש מאשר לחציית כביש. אין פחד שאם תהיה פירצה בגדר כל העדר יברח, מחנך שחושב כך גורם לעדר אכן לברוח מכל פירצה, כי מחנך שאין סיבה למה כן להשאר בפנים אלא כל הסיבה היא שאין אפשרות לצאת.

ב. ילד שגדל באיזור חילוני הדגש שלו במשך כל הילדות הוא על החיובי שבתורה ומתרגל לבחור בטוב, בניגוד לילד שגדל באיזור חרדי שבמובנים מסויימים הוא מתרגל להיות נייטרלי וברגע שיש פירצה הוא עלול ליפול.

ג. אותו הדבר גם בילדים שנתקלו בדברי כפירה שהם התחסנו נגד זה, ורבים מאיתנו מכירים אברכים צעירים שפתאום גילו את העולם הגדול, וגילו שיש המאמינים באבולוציה והם גם מדברים במילים לועזיות אז בכלל... וזה גרם להם ספקות קשות באמונה, בעוד אחרים שהכירו את המושגים האלו מילדות זה לא שיחק אצלם כלל.
להבא אבקש תגובה עניינית.

א. יש לך הסבר טוב לכל הלכה ומנהג שאתה חושב שאפשר לתת לילד לקרוא את דברי הכפירה והליצנות שעושים מהתורה והמצוות?? לאן נעלמה יראת ה' והדמעות הרבות על חילול ה'?? זהו חילול ה' הנורא מכל לתת דברי כפירה לילד!! אין לך רעה גדולה מלהכניס בילד רך ותם דברי ליצנות וכפירה וגם אם עונים לו תשובות עדיין הדברים משפיעים חזק ועלולים לצאת ביום מן הימים!! מה אז תאמר ואיך תוכל להראות פניך?? גם אז תגיד את כל התאוריות שלך על חישול האמונה?? אנו יודעים שחיזוק האמונה בא מהעסק בתורה וספרי המוסר (כן, יש כזה דבר) ולא מדברי הכפירה והליצנות!!!
ב. אני לא יודע מה רמת יר"ש של אותם הגדלים במקומות חילוניים אע"פ שאינם 'נושרים', אך אלו הגדלים בערים חרדיות ואינם נושרים הרבה מהם בעלי יר"ש גדולה ואמיתית.
ג. האברכים האלה שאתה מדבר עליהם הם או אנשים רדודים שלא הפעילו את הראש והשכל במהלך חייהם או אנשים בעלי קשיים גדולים או בעלי תאווה שלא עמדו בה.
אף אחד מהאברכים שירדו מדרך התורה והמצוות אינו בעל שאלות גדולות באמונה !!
(אני מכיר הרבה כאלה לצערי ודברתי איתם רבות)

איזה מתוק אתה.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 12:26 pm
על ידי שווארצעוואלף
אש משמים כתב:(אני מכיר הרבה כאלה לצערי ודברתי איתם רבות)

מה עם הרחק מחבר רע ואל תתחבר לרשע?
אסור לדבר אתם כלל וכלל מחשש שהם ישפיעו עליך חלילה! וב"ה כל מכרי וידידי הם יראים ושלמים! (חוץ מאלו שמתקלחים בתשעת הימים)

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 12:42 pm
על ידי אש משמים
חלקם חברים מהישיבה ומהילדות אך אל דאגה 'האש שלי תוקד עד ביאת משיח'.

Re: עלוני השבת מהציבור הדל''י "העלמתם" מבית הכנסת

פורסם: א' אוגוסט 06, 2017 1:00 pm
על ידי שווארצעוואלף
אנחנו רוצים אש להבה ולא גחלת דכמה דשביק לה מעמיא עמיא, קשה להאמין שזה לא משפיע עליך במשהו.