עמוד 1 מתוך 1

האם נתנבאו הנביאים בלשון הפסוק שלפנינו

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 10:11 am
על ידי אשר ברא
לכאורה יש לבעל דין לומר שלא מסתבר שבמילים אלו ייסרו והוכיחו הנביאים את ישראל כיון שהפסוקים מוקשים וצריך נגר ובר נגר דיפרקיני', ואין לתבוע את ישראל אם לא הבינו כראוי, ובכלל אין לשון כזו מעורר הלבבות ועוד ועוד, ולכן נראה שאין זו אלא הנוסח שניתן ליכתב לדורות וכולל כמה וכמה נאומים שנאמו בחדא מחתא, והרבה התרחשויות נכללים במילה אחת וכמו שדרשו חז"ל.

או אפשר שבאמת אמר הנביא כן ואעפ"כ יש תביעה לבני ישראל למה לא ייגעו עצמם להבין ולהתעורר, ואין כוחו של נביא בפה לעורר עם דמיגוגי' וכו'.

או אפשר שגם מזו וגם מזו אל תנח ידך שמתחילה ניבא כלשון הכתוב ואח"כ פירש מה הכוונה במילים פשוטות ואולי אף השתמש עם טקטוקים.

האם ידוע לאחד מכם ראיות לכאן או לכאן?

Re: האם נתנבאו הנביאים בלשון הפסוק שלפנינו

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 10:49 am
על ידי ההוא גברא
המקובל הוא שבאותו דור הכירו גם את המילים הנדירות אלא שהן השתכחו בדורות הבאים מרוב נדירות ולכן אנו מתקשים בהן. (לדוגמא: הפועל חנף בלשון המקרא אינו קשור לחנופה בלשון חכמים. הוא נמצא כמה פעמים, שמע מינה שלא היה פועל נדיר במיוחד, ואעפ"כ קשה להבין מה היתה משמעותו בדיוק). כמה וכמה ראשונים כתבו שהיום אין בידינו את לשון הקודש בשלמות.

אתה סבור כנראה ששומעיו של ישעיה הנביא היו האיכרים הפשוטים, אבל נראה יותר מהנבואות שהם היו שרי יהודה ועשיריה, ולשון פשוטה לא היתה משפיעה עליהם.

Re: האם נתנבאו הנביאים בלשון הפסוק שלפנינו

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 6:38 pm
על ידי מעט דבש
בשם החזו"א זצוק"ל:


Re: האם נתנבאו הנביאים בלשון הפסוק שלפנינו

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 6:47 pm
על ידי אפרקסתא דעניא
רוב הנביאים עוד ניתנים להבנה. השאלה המעניינת היא האם בלדד השוחי וצופר הנעמתי שוחחו עם איוב בלשון משברת השיניים הכתובה בספרו?...

Re: האם נתנבאו הנביאים בלשון הפסוק שלפנינו

פורסם: ג' אוגוסט 15, 2017 8:19 pm
על ידי בברכה המשולשת
אפרקסתא דעניא כתב:רוב הנביאים עוד ניתנים להבנה. השאלה המעניינת היא האם בלדד השוחי וצופר הנעמתי שוחחו עם איוב בלשון משברת השיניים הכתובה בספרו?...


כהאב"ע בזה?