עמוד 1 מתוך 2

מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 8:54 pm
על ידי קראקובער
התפרסם שהגיע "משלחת" להתייעץ עם מרנן ורבנן אם לעזוב או לא וחוץ מזה שע"פ הלכה צריך לשמוע להוראות של אנשי מקצוע בתחום (אין פה "השקפה" ולא שאלות בהלכות שבת) אבל נניח שכן יש מקום, האם לא עדיף לשאול רבני המקום שקרובים אל החלל?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:06 pm
על ידי חד ברנש
זה בשביל התמונות.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:25 pm
על ידי הרואה
כי מציון תצא תורה

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:26 pm
על ידי חד ברנש
זו תורה?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:33 pm
על ידי שמש
זה שכרה...

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:35 pm
על ידי מיכאל1
קראקובער כתב:התפרסם שהגיע "משלחת" להתייעץ עם מרנן ורבנן אם לעזוב או לא וחוץ מזה שע"פ הלכה צריך לשמוע להוראות של אנשי מקצוע בתחום (אין פה "השקפה" ולא שאלות בהלכות שבת) אבל נניח שכן יש מקום, האם לא עדיף לשאול רבני המקום שקרובים אל החלל?


משום מה נזכרתי באיגרתו של החזון איש
וז"ל שלא בדקדוק אותם העושים את התורה לשתי תורות ההוראה באיסור והיתר כדבר אחד וההוראה בשוק החיים כדבר אחר.....

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:42 pm
על ידי שמש
כשכואבת לך הבטן אתה ניגש לרב או לרופא?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:48 pm
על ידי חד ברנש
שמש כתב:כשכואבת לך הבטן אתה ניגש לרב או לרופא?

ואולי זו הסיבה שיש "הרב ד"ר"?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:49 pm
על ידי מיכאל1
שמש כתב:כשכואבת לך הבטן אתה ניגש לרב או לרופא?

כשהרמב"ן היה זה שכתב מה לרופא בבית יראי השם...
ושיהיה ברור אף אחד לא אמר לא ללכת לרופא, אם כי בשביל כאב בטן פשוט לא הייתי ממליץ לבלות זמן המתנה מיותר בקופ"ח....
לעצם העניין:
הרי ברור לכולם שהשאלה היא לא חד משמעית וגם בקרב המומחים אין תמימות דעים, והכל זה לא מדע מדוייק אלא תאוריות ומודלים.
תמצא מומחים שיאמרו לך שהעולם קדמון ושלפני 200 מיליון שנה היינו קופים וכו' וכו'

ולכן בכזה מקרה זהו מקרה קלאסי לדעת תורה, שאחרי שתשמע את דעותיהם של המומחים תוכל לייעץ בלי צורך להכות על הלב בוידוי "יעצנו רע".

רק על שידוכים/ברכות/קופה של צדקה/פוליטיקה אפשר ללכת להתייעץ עם גדולים?
האם לא מקובל במקומכם לפני טיפול רפואי מסובך ללכת להתייעץ עם אדם גדול? ואם כן, אז למה נראה לך שרק בסרטן ריאות עם גרורות מבין גדול הדור ולא בכאב בטן פשוט....

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 9:49 pm
על ידי קראקובער
מיכאל1 כתב:משום מה נזכרתי באיגרתו של החזון איש
וז"ל שלא בדקדוק אותם העושים את התורה לשתי תורות ההוראה באיסור והיתר כדבר אחד וההוראה בשוק החיים כדבר אחר.....

לא שמעת את ההלכה שצריך לשמוע לרופאים?!

כשכואבת לך הבטן אתה ניגש לרב או לרופא?
ניגש לרופא מק"ו הרי כשלרב יש כאבים הוא גם הולך לרופא...
(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 10:01 pm
על ידי שמש
במחילה, מי שחולה בסרטן ל"ע הולך לגדול בתורה כדי לבקש ברכה (וכנראה גם תמיכה נפשית) ולא כדי לשאול מה לעשות (אא"כ הוא מתלבט בין שני טיפולים שלכ"א חסרונות/יתרונות משלו ומבקש להכריע ביניהם ובקיצור, שלא נדע). לגבי צדקות ופוליטיקה ושאר ירקות אה"נ שא"צ לנג'ס לגדולי התורה וגם לא לתמימי העם.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 10:11 pm
על ידי מיכאל1
ואם כנים הדברים
למה שיהודי מפלורידה כשיש בפניו התלבטות אמיתית וקשה אם לעזוב או לא לעזוב, לא יהיה שונה מחולה סרטן שיש לפניו כמה דרכי טיפול?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 10:14 pm
על ידי שמש
אה"נ בהנחה שזו השאלה (לענ"ד זה תלוי ברשויות דשם ולרבנים אין די מידע לענות ע"כ אא"כ מציגים בפניהם התלבטות ספציפית) ואכתי יש מקום לפנות לרבנים המקומיים.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 10:28 pm
על ידי קראקובער
כשהיו שואלים את הרב אלישיב שאלות כאלו היה עונה שיבררו אצל הרשויות.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 10:38 pm
על ידי מיכאל1
קראקובער כתב:כשהיו שואלים את הרב אלישיב שאלות כאלו היה עונה שיבררו אצל הרשויות.


זו גם תשובה לגיטימית
ומה תעשה על חתנו הגר"ח שבהבל פה מכריע לפעמים כנגד הרופאים או הרשויות?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: א' ספטמבר 10, 2017 10:41 pm
על ידי קראקובער
אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 12:08 am
על ידי שטייגעניסט
קראקובער כתב:כשהיו שואלים את הרב אלישיב שאלות כאלו היה עונה שיבררו אצל הרשויות.

הוא היה עונה "זאל זיין צו גיזונט", בתרגום לעברית "לך לעזאזל", והמשב"ק היה מכריז "הרב ענה שיהיה לבריאות".

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 9:22 am
על ידי דמשק
קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)

שמעתי בשם אחד הגדולים, שראה את עלון קופת העיר "תן 180 ש"ח בעבור חולה פלוני ומרן פלוני יתפלל עליך לפני כל נדרי", תמה הגדול למה נצרך להגיע בזה לשעבודא דרבי נתן, שאני יתרום כסף לחולה והרב פלוני יתפלל עלי, שהרב פלוני יתפלל ישיר על החולה שיבריא ותוציא אותי מהתמונה..

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 10:03 am
על ידי מיכאל1
דמשק כתב:
קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)

שמעתי בשם אחד הגדולים, שראה את עלון קופת העיר "תן 180 ש"ח בעבור חולה פלוני ומרן פלוני יתפלל עליך לפני כל נדרי", תמה הגדול למה נצרך להגיע בזה לשעבודא דרבי נתן, שאני יתרום כסף לחולה והרב פלוני יתפלל עלי, שהרב פלוני יתפלל ישיר על החולה שיבריא ותוציא אותי מהתמונה..


ואולי לא סגי בתפילת הרב אלא צריך שיהיה לך גם זכות הצדקה?

היה גם "גדול" אחד ששאל כעין זה, אם אלוקיכם אוהב עניים שיפרנס אותם, ולמה לי לתרום על מנת שיחיה בני, ותוציא אותי מהתמונה....

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 12:06 pm
על ידי בערל
מה ההגיון לפתוח אשכול ולדון אם מעשי היהודים מפלורידה נעשו בהגיון?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 12:41 pm
על ידי קראקובער

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 12:58 pm
על ידי עובדיה חן
חכמי ארץ ישראל יש להם אויר מחכים

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 3:14 pm
על ידי פרנקל תאומים
שטייגעניסט כתב:
קראקובער כתב:כשהיו שואלים את הרב אלישיב שאלות כאלו היה עונה שיבררו אצל הרשויות.

הוא היה עונה "זאל זיין צו גיזונט", בתרגום לעברית "לך לעזאזל", והמשב"ק היה מכריז "הרב ענה שיהיה לבריאות".

???

(התרגום המילולי הוא: "שיהיה לבריאות". המשמעות החופשית של הביטוי היא אמנם הבעת מורת רוח מהשאלה או מהשואל, אבל לא קללה).

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 3:22 pm
על ידי פרנקל תאומים
קראקובער כתב: אבל נניח שכן יש מקום, האם לא עדיף לשאול רבני המקום שקרובים אל החלל?

אני חושב שהסיבה שהם הפנו את השאלה דווקא אליו ידועה לכולנו. היות והם חושבים שאי"ז שאלה הלכתית מובהקת (עם סימן וסעיף חד משמעיים בטוש"ע ובפוסקים), כ"א שאלה מטא-הלכתית, ומקובל שעל שאלות כאלה רק אנשים גדולים מאד יודעים/יכולים להשיב.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 3:27 pm
על ידי קראקובער
פרנקל תאומים כתב:אני חושב שהסיבה שהם הפנו את השאלה דווקא אליו ידועה לכולנו. היות והם חושבים שאי"ז שאלה הלכתית מובהקת (עם סימן וסעיף חד משמעיים בטוש"ע ובפוסקים), כ"א שאלה מטא-הלכתית, ומקובל שעל שאלות כאלה רק אנשים גדולים מאד יודעים/יכולים להשיב.

שו"ע השישי?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 3:54 pm
על ידי פרנקל תאומים
קראקובער כתב:
פרנקל תאומים כתב:אני חושב שהסיבה שהם הפנו את השאלה דווקא אליו ידועה לכולנו. היות והם חושבים שאי"ז שאלה הלכתית מובהקת (עם סימן וסעיף חד משמעיים בטוש"ע ובפוסקים), כ"א שאלה מטא-הלכתית, ומקובל שעל שאלות כאלה רק אנשים גדולים מאד יודעים/יכולים להשיב.

שו"ע השישי?

"החמישי" לא טוב לך?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 3:57 pm
על ידי שמחו
לא מובן מדוע הריחוק הגיאוגרפי שבין א"י לפלורידה גרם לפותח האשכול לתמוה על התופעה.
יותר יש לתמוה על שבאים לפני ה'גדול' בנושאים סבוכים ומורכבים ביותר, וכהרף עין 'מצליחים' לשתף את ה'גדול' בכל פרטי הענין, בעובדות, בפרשנויות, בצדדים ובצידי צדדים של הענין המורכב, ובתוך רגע כמימריה מתקבלת ההכרעה המשפיעה לדורות על יחידים ועל ציבורים שלמים.
האם לא ראוי יותר להתייעץ עם ת"ח המכיר מקרוב את הענין וזמנו ודעתו פנויים להיכנס לעומק הענין ולברר את כל פרטיו במתון?!

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 4:01 pm
על ידי תוכן
קראקובער כתב:התפרסם שהגיע "משלחת" להתייעץ עם מרנן ורבנן אם לעזוב או לא וחוץ מזה שע"פ הלכה צריך לשמוע להוראות של אנשי מקצוע בתחום (אין פה "השקפה" ולא שאלות בהלכות שבת) אבל נניח שכן יש מקום, האם לא עדיף לשאול רבני המקום שקרובים אל החלל?


אתה שואל שאלה הגיונית. אבל יש הרבה יהודים שאת חייהם לא מנהלים על פי ההיגיון, אלא על פי הרגש דקדושה שבתוכם. אין להקשות מאורח חיים אחד על אורח חיים שני, כל אחד צריך לבחור בדרך שמתאימה לו.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 4:13 pm
על ידי קראקובער
פרנקל תאומים כתב:
קראקובער כתב:
פרנקל תאומים כתב:אני חושב שהסיבה שהם הפנו את השאלה דווקא אליו ידועה לכולנו. היות והם חושבים שאי"ז שאלה הלכתית מובהקת (עם סימן וסעיף חד משמעיים בטוש"ע ובפוסקים), כ"א שאלה מטא-הלכתית, ומקובל שעל שאלות כאלה רק אנשים גדולים מאד יודעים/יכולים להשיב.

שו"ע השישי?

"החמישי" לא טוב לך?

זה בעצם שו"ע השביעי...

מעשה בצעיר אחד שבא אל הגה"ק בעל ה"ברוך טעם" זי"ע לקבל ממנו "היתר הוראה".
מצאו מופלג בתורה ובקי בד' חלקי שולחן ערוך.
נתן לו "סמיכה", והוסיף ואמר לו, כשתתמנה לרב עליך יהיה ללמוד את החלק החמישי של השולחן ערוך.
תמה הצעיר: איזה חלק חמישי, הלא ישנם רק ד' חלקים לשולחן ערוך?
כן – השיב לו הרב, - בשביל רבנים יש עוד חלק חמישי, והוא כיצד להתהלך עם בני אדם...

לאחרי זמן בא אצלו הצעיר, שבינתיים נתמנה רב בעיירה, שאל אותו בעל ה"ברוך טעם":
ההספקת כבר ללמוד את החלק החמישי של השולחן ערוך?
– עכשיו – השיב לו ההוא – אני כבר בקי גם בחלק השישי....
כיצד לנהוג עם פראי אדם....

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 4:45 pm
על ידי סגי נהור
קראקובער כתב:מעשה בצעיר אחד שבא אל הגה"ק בעל ה"ברוך טעם" זי"ע לקבל ממנו "היתר הוראה".
מצאו מופלג בתורה ובקי בד' חלקי שולחן ערוך.
נתן לו "סמיכה", והוסיף ואמר לו, כשתתמנה לרב עליך יהיה ללמוד את החלק החמישי של השולחן ערוך.
תמה הצעיר: איזה חלק חמישי, הלא ישנם רק ד' חלקים לשולחן ערוך?
כן – השיב לו הרב, - בשביל רבנים יש עוד חלק חמישי, והוא כיצד להתהלך עם בני אדם...

לאחרי זמן בא אצלו הצעיר, שבינתיים נתמנה רב בעיירה, שאל אותו בעל ה"ברוך טעם":
ההספקת כבר ללמוד את החלק החמישי של השולחן ערוך?
– עכשיו – השיב לו ההוא – אני כבר בקי גם בחלק השישי....
כיצד לנהוג עם פראי אדם....

על פי זה יש לדון בעניננו אם מדובר בחמישי או בשישי...
אבל שביעי מאן דכר שמיה?

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 8:20 pm
על ידי חייפענער
התמיה היא על אנ"ש דקהילות ליטא שלא הורגלו בכגון דא, דהיינו שאצלם השאלה בדעת תורה תמיד הייתה באופן של הנחת כל הצדדים על השלחן וכו'.
אכן בקהילות החסידים מאז ומעולם השאלות שנשאלו לרבי לא היו באופן זה, אלא באמת בצורה של אורים ותומים, אי בעית אימא מתוך אמונה בקדושתו של הצדיק, ורוח הקודש שמפעמת בו, ואי בעית אימא מתוך אמונה מקורקעת יותר, שלמנהיג עדה בישראל ישנה סייעתא דשמיא מיוחדת שלא יצא דבר תקלה תחת ידו, והקב"ה שם בפיו דבר אמת.
ואכן מרנא הגר"ח שליט"א כאביו הק' זיע"א, הכניס בדברים מסויימים את רוח החסידות, כך שעליו אין להתפלא. השאלה היא כיצד מצליחים ה'מתנגדים' האמונים להבין כל דבר בהגיון יבש, לצבוא בהמוניהם על ביתו נאוה קודש.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 8:33 pm
על ידי הכתב והמכתב
דמשק כתב:
קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)

שמעתי בשם אחד הגדולים, שראה את עלון קופת העיר "תן 180 ש"ח בעבור חולה פלוני ומרן פלוני יתפלל עליך לפני כל נדרי", תמה הגדול למה נצרך להגיע בזה לשעבודא דרבי נתן, שאני יתרום כסף לחולה והרב פלוני יתפלל עלי, שהרב פלוני יתפלל ישיר על החולה שיבריא ותוציא אותי מהתמונה..

קושיא זו הובא בב"ב דף י

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 8:39 pm
על ידי עזריאל ברגר
הכתב והמכתב כתב:
דמשק כתב:
קראקובער כתב:(מעניין שלרב אלישיב בזמנו הביאו רופא מספר אחד בעולם בתחום שלו, כנראה שקופת העיר ושאר סיפורים זה טוב להמון העם התמימים.)

שמעתי בשם אחד הגדולים, שראה את עלון קופת העיר "תן 180 ש"ח בעבור חולה פלוני ומרן פלוני יתפלל עליך לפני כל נדרי", תמה הגדול למה נצרך להגיע בזה לשעבודא דרבי נתן, שאני יתרום כסף לחולה והרב פלוני יתפלל עלי, שהרב פלוני יתפלל ישיר על החולה שיבריא ותוציא אותי מהתמונה..

קושיא זו הובא בב"ב דף י

אם כוונתך לקושיית "מפני מה אינו מפרנסן" - היא כבר הוזכרה לעיל.
אלא צ"ל שכוונתך למעשה דרשב"י בגמרא שם, שלא ראוי לומר לאדם ליתן צדקה כדי להינצל מגזירה...

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 8:51 pm
על ידי קראקובער
חייפענער כתב:ואכן מרנא הגר"ח שליט"א כאביו הק' זיע"א, הכניס בדברים מסויימים את רוח החסידות, כך שעליו אין להתפלא. השאלה היא כיצד מצליחים ה'מתנגדים' האמונים להבין כל דבר בהגיון יבש, לצבוא בהמוניהם על ביתו נאוה קודש.

וכי את החזון איש הרב שך לא שאלו שאלות מסוג הזה?ולשיטתך גם הם ממפיצי תורת החסידות...נכון שהציבור הושפע מהחסידים אבל להגיד שהם הכניסו את זה במודע כחלק ממורשת החסידות הוא די מצחיק, ודי בזה.
(הסטייפלר מאוד לא אהב את הפולחן האישי שעשו להחזו"א)

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 9:23 pm
על ידי שלמה בן חיים
קראקובער כתב:אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.

כבר בפתיחת האשכול עצם השאלה הסריחה גועל נפש של שנאה להערכת תלמידי חכמים. אבל כאן יצאה המוגלה החוצה. חוצפה וגועל נפש, מחאה נמרצת על המלעיבים במלאכי השרת שרי התורה. שחושבים שבהנפת יד מקלדת מבינים יותר ממרנו ורבנן שעונים על השאלות ששואלים אותם, ואם כן הם סבורים שנכון לענות עליהם. פלא שלא הצטרפו כל חכמי הפורום ביחד למחות כאן, ופלא שלא הושמטה ההערה הזו על ידי המבקר איש ספר.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 9:43 pm
על ידי שלמה בן חיים
בן מיכאל כתב:
שלמה בן חיים כתב:
קראקובער כתב:אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.

כבר בפתיחת האשכול עצם השאלה הסריחה גועל נפש של שנאה להערכת תלמידי חכמים. אבל כאן יצאה המוגלה החוצה. חוצפה וגועל נפש, מחאה נמרצת על המלעיבים במלאכי השרת שרי התורה. שחושבים שבהנפת יד מקלדת מבינים יותר ממרנו ורבנן שעונים על השאלות ששואלים אותם, ואם כן הם סבורים שנכון לענות עליהם. פלא שלא הצטרפו כל חכמי הפורום ביחד למחות כאן, ופלא שלא הושמטה ההערה הזו על ידי המבקר איש ספר.

כנראה שיש כאלו שאינם חושבים שכל דברי הגר"ח ו/או רבנים אדמורי"ם "יורדים מהשמיים"...

אף אחד לא יורד מן השמים אבל מה שבטוח שר' חיים יותר חכם מכל חכמי הפורום גם יחד והוא יודע על מה לענות ועל מה לא.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ב' ספטמבר 11, 2017 11:44 pm
על ידי חייפענער
שמעתי פעם אמרה:
אמרו חז"ל כל המהרהר אחר רבו כאילו מהרהר אחר השכינה.
מקובל לחשוב שהכוונה היא שאסור לחשוב שהרב עשה דבר שלילי. אך אליבא דהאמת, גם לתרץ את מעשי הרב, אסור.
ולכן השוו זאת לשכינה, כי כשם שאת השכינה אינך מבין, ומי אתה כי תחווה דעה בעניינה, כך תחשוב לגבי גדולי ישראל
אשר גבהו דרכיהם מדרכיך אלפי מונים, ומה לזבוב קצוץ כנפיים אצל נשר שבשמים.

ובזאת אצטרף למחאתו הטהורה של הרב שלמה בן חיים, דיבורים כגון דא, על מה מותר לגדולי ישראל לענות ועל מה לא. דיבורים אסורים הם!!!
כן, גם לאנשים חכמים ומשכילים מותר לפעמים לסגור את השכל!

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ג' ספטמבר 12, 2017 6:56 am
על ידי עובדיה חן
חייפענער כתב:שמעתי פעם אמרה:
אמרו חז"ל כל המהרהר אחר רבו כאילו מהרהר אחר השכינה.
מקובל לחשוב שהכוונה היא שאסור לחשוב שהרב עשה דבר שלילי. אך אליבא דהאמת, גם לתרץ את מעשי הרב, אסור.
ולכן השוו זאת לשכינה, כי כשם שאת השכינה אינך מבין, ומי אתה כי תחווה דעה בעניינה, כך תחשוב לגבי גדולי ישראל
אשר גבהו דרכיהם מדרכיך אלפי מונים, ומה לזבוב קצוץ כנפיים אצל נשר שבשמים.

ובזאת אצטרף למחאתו הטהורה של הרב שלמה בן חיים, דיבורים כגון דא, על מה מותר לגדולי ישראל לענות ועל מה לא. דיבורים אסורים הם!!!
כן, גם לאנשים חכמים ומשכילים מותר לפעמים לסגור את השכל!

וכל זה יש לסייג כאשר רואים להדיא שהוא עובר על דבר הלכה,יש לא לקבל כמו נביאי השקר שלא היה להם מקום.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ג' ספטמבר 12, 2017 9:29 am
על ידי עקביה
שלמה בן חיים כתב:
קראקובער כתב:אני חייב לעשות משהו? תשאל אותו אם זה מעניין אותך.

כבר בפתיחת האשכול עצם השאלה הסריחה גועל נפש של שנאה להערכת תלמידי חכמים. אבל כאן יצאה המוגלה החוצה. חוצפה וגועל נפש, מחאה נמרצת על המלעיבים במלאכי השרת שרי התורה. שחושבים שבהנפת יד מקלדת מבינים יותר ממרנו ורבנן שעונים על השאלות ששואלים אותם, ואם כן הם סבורים שנכון לענות עליהם. פלא שלא הצטרפו כל חכמי הפורום ביחד למחות כאן, ופלא שלא הושמטה ההערה הזו על ידי המבקר איש ספר.

בוויכוחים מסוג זה ישנה א-סימטריה מובנית; צד א' מאשים את צד ב' באפיקורסות (במקרה דנן לא נאמרה מילה זו, אבל כל מבין רואה שאיננו רחוקים מכך), ואילו צד ב' לעולם אינו יכול להשיב האשמה דומה, המקסימום שהוא יכול להאשים בו את צד א' זו טיפשות, כסילות ואיבוד השכל לדעת.
התוהה מן הצד עשוי לחשוב שכדאי לו להיות בצד החזק, כלומר זה שמאשים בהאשמה החמורה יותר, שהיא לכאורה אפיקורסות.
עצתי לו שישקיע מעט ויחשוב פעם נוספת. יתכן מאד שיגלה שאשמת האפיקורסות אינה אלא עשן פורח, ואילו אשמת הטיפשות חזקה כראי מוצק.

Re: מה ההגיון שיהודים מפלורידה מתייעצים עם רבנים בארץ ישראל?

פורסם: ג' ספטמבר 12, 2017 9:38 am
על ידי בוצינא
שמחו כתב:לא מובן מדוע הריחוק הגיאוגרפי שבין א"י לפלורידה גרם לפותח האשכול לתמוה על התופעה.
יותר יש לתמוה על שבאים לפני ה'גדול' בנושאים סבוכים ומורכבים ביותר, וכהרף עין 'מצליחים' לשתף את ה'גדול' בכל פרטי הענין, בעובדות, בפרשנויות, בצדדים ובצידי צדדים של הענין המורכב, ובתוך רגע כמימריה מתקבלת ההכרעה המשפיעה לדורות על יחידים ועל ציבורים שלמים.
האם לא ראוי יותר להתייעץ עם ת"ח המכיר מקרוב את הענין וזמנו ודעתו פנויים להיכנס לעומק הענין ולברר את כל פרטיו במתון?!

א. מאמינים שהרב יודע את הכל לפרטי פרטים מהשראת רוח הקודש כבר לפני שהגיעו אליו
ב. לא תמיד ממתינים לשמוע דעה צודקת, כי אם גזירת צדיק שה' יקיים ותו לא.