וכנרמז לעיל.אליסף כתב:פיספסת את הפואנטה אבל לא חשוב.. חששי הוא שגיוס הבנות לא היה מחמת נאורות פמיניסטית אלא כדי להעביר גם את הבנות בכור ההיתוך הישראלי.
וכנרמז לעיל.אליסף כתב:פיספסת את הפואנטה אבל לא חשוב.. חששי הוא שגיוס הבנות לא היה מחמת נאורות פמיניסטית אלא כדי להעביר גם את הבנות בכור ההיתוך הישראלי.
אליסף כתב:הלום התפרסם שגנץ ואייזנקוט נפגשו עם מיודעינו.
אולי זה פייק ניוז.
רמב"ם הלכות שמיטה ויובל פרק יג
הלכה יב
ולמה לא זכה לוי בנחלת ארץ ישראל ובביזתה עם אחיו מפני שהובדל לעבוד את י"י לשרתו ולהורות דרכיו הישרים ומשפטיו הצדיקים לרבים שנאמר יורו משפטיך ליעקב ותורתך לישראל, לפיכך הובדלו מדרכי העולם לא עורכין מלחמה כשאר ישראל ולא נוחלין ולא זוכין לעצמן בכח גופן, אלא הם חיל השם שנאמר ברך י"י חילו, והוא ברוך הוא זוכה להם שנאמר אני חלקך ונחלתך.
הלכה יג
ולא שבט לוי בלבד אלא כל איש ואיש מכל באי העולם אשר נדבה רוחו אותו והבינו מדעו להבדל לעמוד לפני יי לשרתו ולעובדו לדעה את יי והלך ישר כמו שעשהו האלהים ופרק מעל צוארו עול החשבונות הרבים אשר בקשו בני האדם הרי זה נתקדש קדש קדשים ויהיה י"י חלקו ונחלתו לעולם ולעולמי עולמים ויזכה לו בעה"ז דבר המספיק לו כמו שזכה לכהנים ללוים, הרי דוד ע"ה =עליו השלום= אומר י"י מנת חלקי וכוסי אתה תומיך גורלי. בריך רחמנא דסייען.
יג אָז יְרַד שָׂרִיד לְאַדִּירִים עָם יְהוָה יְרַד לִי בַּגִּבּוֹרִים. יד מִנִּי אֶפְרַיִם שָׁרְשָׁם בַּעֲמָלֵק אַחֲרֶיךָ בִנְיָמִין בַּעֲמָמֶיךָ מִנִּי מָכִיר יָרְדוּ מְחֹקְקִים וּמִזְּבוּלֻן מֹשְׁכִים בְּשֵׁבֶט סֹפֵר. טו וְשָׂרַי בְּיִשָּׂשכָר עִם דְּבֹרָה וְיִשָּׂשכָר כֵּן בָּרָק בָּעֵמֶק שֻׁלַּח בְּרַגְלָיו בִּפְלַגּוֹת רְאוּבֵן גְּדֹלִים חִקְקֵי לֵב.
רש"י שופטים פרק ה פסוק טו
ושרי ביששכר - שרים שביששכר הם סנהדראות עוסקין בתורה יודעי בינה לעתים הם תמיד עם דבורה ללמד בישראל חק ומשפט:
ושרי ביששכר - יו"ד זו טפילה היא ואינה משמשת כלום והרי היא כיו"ד בהמות שדי וקרע לו חלוני:
ויששכר כן ברק - ושאר העם של יששכר כן הם עם ברק לכל אשר יצוה:
בעמק שילח ברגליו - שלחם בכל שליחותו ולאסוף את העם ולכל צרכי המלחמה:
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים