- הרב יחיאל מאיר.png (521.37 KiB) נצפה 9439 פעמים
דרומי כתב:בראתי יצר הרע - בראתי לו תורה תבלין!
רק התורה היא שתושיע אותנו.
ר׳ אליעזר אומר: אמרו ישראל לפני הקב״ה, רבונו של עולם, רוצין אנו ליגע בתורה יומם ולילה אבל אין לנו פנאי. אמר להם הקב״ה, קיימו מצות תפילין ומעלה אני עליכם כאלו אתם יגיעים בתורה יומם ולילה.
מנחות דף מג ע"ב
רבי אליעזר בן יעקב אומר כל שיש לו תפילין בראשו ותפילין בזרועו וציצית בבגדו ומזוזה בפתחו הכל בחיזוק שלא יחטא שנאמר והחוט המשולש לא במהרה ינתק ואומר חונה מלאך ה' סביב ליראיו ויחלצם
דרומי כתב:דור האינסטנט... במקום להעמיק במצב האמיתי, להבין את הנפשות והלבבות, מחפשים פתרון 'טכני' מחובת האיברים (ולטעמיה, מי שעבודתו בלילה - מה יעשה?...)
[אין צורך לומר שכל החילוק שנכתב בין יושבי אה"ק לחו"ל הם חלומות באספמיא].
אף על פי שמצותן ללובשן כל היום, בשעת תפילה יתר מן הכול
שמואל שלומוביץ כתב:מנחות דף מג ע"ב
רבי אליעזר בן יעקב אומר כל שיש לו תפילין בראשו ותפילין בזרועו וציצית בבגדו ומזוזה בפתחו הכל בחיזוק שלא יחטא שנאמר והחוט המשולש לא במהרה ינתק ואומר חונה מלאך ה' סביב ליראיו ויחלצם
רמב"ם הל' מזוזה פ"ו הי"ג
חייב אדם להזהר במזוזה מפני שהיא חובת הכל תמיד וכל זמן שיכנס ויצא יפגע ביחוד השם שמו של הקדוש ב"ה ויזכור אהבתו ויעור משנתו ושגיותיו בהבלי הזמן וידע שאין דבר העומד לעולם ולעולמי עולמים אלא ידיעת צור העולם ומיד הוא חוזר לדעתו והולך בדרכי מישרים
אמרו חכמים הראשונים כל מי שיש לו תפילין בראשו ובזרועו וציצית בבגדו ומזוזה בפתחו מוחזק הוא שלא יחטא שהרי יש לו מזכירין רבים והן הם המלאכים שמצילין אותו מלחטוא שנאמר חונה מלאך יי' סביב ליראיו ויחלצם בריך רחמנא דסייען.
קראקובער כתב:מישהו אומר שאסור ללכת עם תפילין כל היום? מחפשים היתרים למה לא, (כמדומני שעיקר הסיבה בגלל שגרו בין האומות) ובפוסקים כתבו אדרבה, מי שיכול לשמור על גוף נקי שילך כל היום.
זה די תמוה בזמן שכל מנהג מפוקפק או סתם חומרות משונות מתקבלות בברכה ובהבנה וכשיהודים יקרים עושים מצווה כתיקונה מתנפלים עליהם, עקבתא דמשיחא.
מקדש מלך כתב:ברור שהתפילין מונעים מחטא בצורה סגולית, וזיל קרי בי רב הוא.
אבל את זה ידעו כל חכמי הדורות מתקופת הראשונים ועד היום, ואעפ"כ לא הניחו תפילין משך כל היום (חוץ מהגר"א, שהיה יחידאה או כמעט יחידאה בהוראתו).
החידוש במאמר הוא הרעיון שנשתנו העיתים, ובימינו גם כל אותם חכמים היו מורים להניח תפילין כל היום (הטיעון הקבוע של המחדשים למיניהם...)
ועל זה הדיון אמור להיות נסוב, לא על השאלה האם תפילין מונעים מחטא או לא.
דרומי כתב:דור האינסטנט... במקום להעמיק במצב האמיתי, להבין את הנפשות והלבבות, מחפשים פתרון 'טכני' מחובת האיברים (ולטעמיה, מי שעבודתו בלילה - מה יעשה?...)
[אין צורך לומר שכל החילוק שנכתב בין יושבי אה"ק לחו"ל הם חלומות באספמיא].
זאב ערבות כתב:מקדש מלך כתב:ברור שהתפילין מונעים מחטא בצורה סגולית, וזיל קרי בי רב הוא.
אבל את זה ידעו כל חכמי הדורות מתקופת הראשונים ועד היום, ואעפ"כ לא הניחו תפילין משך כל היום (חוץ מהגר"א, שהיה יחידאה או כמעט יחידאה בהוראתו).
החידוש במאמר הוא הרעיון שנשתנו העיתים, ובימינו גם כל אותם חכמים היו מורים להניח תפילין כל היום (הטיעון הקבוע של המחדשים למיניהם...)
ועל זה הדיון אמור להיות נסוב, לא על השאלה האם תפילין מונעים מחטא או לא.
כמדומני שהגר"ש דבליצקי היה לבוש תפילין כל היום.
תם מה הוא אומר כתב:
בודאי שהרבה סוברים לחוש משום הסח דעת. זה שנוי במח' ראשונים בגדר היסח דעת, אם היינו דוקא שלא יבוא לשחוק וקלו"ר, או כל היסח דעת.
שמואל שלומוביץ כתב:קשה מאד לקרא על מצוות ה' ברה לשונות מזלזלים כמו :
פתרון 'טכני' מחובת האיברים.
אין מאחוריה שום תוכן אמיתי וממשי.
קוד חברתי.
השוואות מקוממות בנוסח : כגון סגולות, הליכה לקברים, ח"י רוטל, ישועות ע"י תרומה לקופת העיר.
וכל זאת ביחס לאות שניתן לישראל מאביהם שבשמים לקבל ע"ע עי"ז עול מלכות שמים להכירו וליראה מלפניו, ולמשול בגוף ובכל תולדותיו. למען תהיה תורתו בפינו. ביחס למצווה שקיומה הוא ח' מצוות עשה בכל רגע.
כנראה אני לא מתאים להשתתף בדיון בזה, כי נקודות המוצא שלנו ביחס ליהדות, לתורה ולמצות ה', שונות מאד, ולכן יקשה עלי להוסיף עוד דבר בזה.
הבהרה: לא זכיתי להיות מאלו שמניחים תפילין כל היום.
סגי נהור כתב:באותה הזדמנות ניתן גם לסגור את צה"ל, שהרי התפילין מפילים פחד על האויבים כדברי חז"ל, וכמובן לוותר על מנעולי הבית שהרי המזוזה שומרת.
אין צורך להגיב בדברי זעזוע (שקריים ומלאכותיים). הכוונה פשוטה, שגם מצוות שפועלות באופן סגולי אינן פוטרות מהצורך להתייחס לבעיות ולפתור אותן בדרך הטבע.
הרואה כתב:סגי נהור כתב:באותה הזדמנות ניתן גם לסגור את צה"ל, שהרי התפילין מפילים פחד על האויבים כדברי חז"ל, וכמובן לוותר על מנעולי הבית שהרי המזוזה שומרת.
אין צורך להגיב בדברי זעזוע (שקריים ומלאכותיים). הכוונה פשוטה, שגם מצוות שפועלות באופן סגולי אינן פוטרות מהצורך להתייחס לבעיות ולפתור אותן בדרך הטבע.
מישהו דיבר על להפסיק לעשות פעולות אחרות?!
אין צורך להגיב בדברי היתממות (שקריים ומלאכותיים), הכוונה פשוטה.
שעת הכושר כתב:ולמרות הכל ואחרי הכל,
החזו"א היה מעיר ללובשי חליפות קצרות, אחיינו הגר"ח מוטרד ממיקום הפיאות, וכן הלאה,
ורק ר' יחיאל מאיר תפס את הענין האלוקי המשמעותי שבמלבוש היהודי.
והפליאה הזאת עמוקה מאד, ובתחומים רבים;
למה הגדולים חיים בקטן
והקטנים חושבים בגדול.
הכל באופן יחסי, כמובן. חבל להיתפס לזוטות (-ולפי החלוקה שלי זה יזהה אותך כ'גדול'...)שומע ומשמיע כתב:[בלי להיכנס לתיוג שלך על חכם מסוים כקטן]
אוהו, איזה עצבים שלא עליתי על זה לבד.הרואה כתב:הסיבה פשוטה. החזו"א הבין שאם היה מעיר על זה, היה נחשב בעיניך קטן
שעת הכושר כתב:ולמרות הכל ואחרי הכל,
החזו"א היה מעיר ללובשי חליפות קצרות, אחיינו הגר"ח מוטרד ממיקום הפיאות, וכן הלאה,
ורק ר' יחיאל מאיר תפס את הענין האלוקי המשמעותי שבמלבוש היהודי.
והפליאה הזאת עמוקה מאד, ובתחומים רבים;
למה הגדולים חיים בקטן
והקטנים חושבים בגדול.
ונתנו ידידים כתב:אני לא מזדהה עם כל הטענה ההלכתי דליכא בעיא דנפיחה. חלק גדול מהציבור מפיחים במשך היום ואפי' אם הוא באופן דליכא ריח, אמנם הרבה פעמים גם עם ריח וממשיכים הלאה. אם יחייבו את כל מי שצריך להפיח להוריד התפילין יקרה חדא מתרתי או שיהי' אי נעימות גדול להרבה אנשים ויבאו לידי מכשולים, או שרק חלק מהציבור ילכו עם תפילין במשך היום, ובקיצור כל הרעיון הזה אינו שוה לכל נפש וא"א לשנות את המצב הקיים באופן כזה, ומקסימום יכול להיות יחידי סגולה כמו מרן הרב שטיינמן שכמעט ולא אכל וגופו טהור. אני ראיתי בשנה שעברה בהכנס הי' שם מלובשי תכלת שהלכו תפילין וכל ההלך ילך שלהם לא הי' נראה טוב וברור לי שבאופן כזה א"א להקפיד על הנקיות כדבעי.
הרואה כתב:הגר"א לא היה גדול?
והפליאה הזאת עמוקה מאד, ובתחומים רבים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 246 אורחים