עמוד 1 מתוך 1

עשיית מלאכה בפרהסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ה' נובמבר 14, 2019 7:38 am
על ידי גימפעל
בירושלים התפרסמו מודעות שכך נוהגים,
האומנם המנהג הוא כך ?

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ה' נובמבר 14, 2019 8:46 am
על ידי עזריאל ברגר
ראיתי בכמה מקומות שלא נוהגים כך.

Re: עשיית מלאכה בפרהסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ה' נובמבר 14, 2019 2:42 pm
על ידי חיימקה
https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.as ... &pgnum=157

מסתמא מזהירים בדווקא השבת מפני האורחים, וד"ל.
מצד שני ע"פ הכרוז הזה לא הבנתי למה צריך להזהיר -
PRINTpage.PDF
(165.27 KiB) הורד 185 פעמים


מספרים שכשהאדמו"ר זצ"ל ביקר בא"י נסע אחרי השקיעה, והעירו לו ושבת לאחמ"כ תיקן.
איך זה מסתבר לפי הכרוז, והיכן המקור לסיפור זה?

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ה' נובמבר 14, 2019 4:44 pm
על ידי וונדרבר
חיימקה כתב:מספרים שכשהאדמו"ר זצ"ל ביקר בא"י נסע אחרי השקיעה, והעירו לו ושבת לאחמ"כ תיקן.
איך זה מסתבר לפי הכרוז, והיכן המקור לסיפור זה?

כמדומה שכבר הכחישו את הסיפור הזה, [אולי גם כאן בפורום?], ואמרו שהמעשה האמיתי היה שבעל דברי יואל נסע אחרי זמן הדלקת נרות הנהוג בירושלים שהוא 40 דקות לפני השקיעה, ואחרי שהעירו לו הוא נזהר לא לנסוע אחרי זמן זה.

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ה' נובמבר 14, 2019 7:51 pm
על ידי שמואל בארג
חיימקה כתב:https://www.hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?req=916&pgnum=157

מסתמא מזהירים בדווקא השבת מפני האורחים, וד"ל.
מצד שני ע"פ הכרוז הזה לא הבנתי למה צריך להזהיר -
PRINTpage.PDF




בכרוז השני כותבין רבני חו"ל זמן הדלקת הנרות 15 דקות קודם השקיעה, אבל עשיית מלאכה מקילין עד השקיעה כמ"ש הגר"מ פיינשטיין בתשובה שהבאת, משא"כ הכרוז המובא כאן אוסר אפי' 20 דקות קודם השקיעה.

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ש' נובמבר 16, 2019 10:03 pm
על ידי הרואה
כדי שלא יחללו שבת כמנהגם.
תעלול שיווקי, וכידוע אם תאמר דבר פשוט ומוכח לא יתייחסו או יבטלו דבריך. תאמר דבר חידוש וזה יתקבל.
למשל בעניין התכלת הרוב לא מתייחסים, אבל תפילת השל"ה אף אחד לא מפקפק...
אמר לי לובש תכלת אחד שכששואלים אותו על כך הוא אומר שהוא קיבל מהנין של הזידיטשאבער שזה סגולה לזש"ק, ואז נסתם פיהם. את הראיות הם לא מוכנים לשמוע, אבל את השטויות כן.

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: א' נובמבר 17, 2019 1:23 am
על ידי ידידיה
באגר"מ דן בזה

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: א' נובמבר 17, 2019 7:23 am
על ידי גימפעל
ידידיה כתב:באגר"מ דן בזה

קימחא טחינא טחינת, כבר ציינו לעיל את האגר"מ.

Re: עשיית מלאכה בפרהסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ב' נובמבר 18, 2019 12:38 am
על ידי חיימקה
וונדרבר כתב:
חיימקה כתב:מספרים שכשהאדמו"ר זצ"ל ביקר בא"י נסע אחרי השקיעה, והעירו לו ושבת לאחמ"כ תיקן.
איך זה מסתבר לפי הכרוז, והיכן המקור לסיפור זה?

כמדומה שכבר הכחישו את הסיפור הזה, [אולי גם כאן בפורום?], ואמרו שהמעשה האמיתי היה שבעל דברי יואל נסע אחרי זמן הדלקת נרות הנהוג בירושלים שהוא 40 דקות לפני השקיעה, ואחרי שהעירו לו הוא נזהר לא לנסוע אחרי זמן זה.



https://drive.google.com/file/d/1FhW1CZ ... 8DKZL/view
בהערה 2 כתב שהיה אחרי השקיעה.

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ב' נובמבר 18, 2019 2:28 am
על ידי וונדרבר
זה לא מקור מוסמך

Re: עשיית מלאכה בפרהסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ב' נובמבר 18, 2019 9:24 pm
על ידי חיימקה
וונדרבר כתב:זה לא מקור מוסמך

גם אני סובר כמוך, רק לצערי, בינתיים זה המקור היחיד שמצאתי.

Re: עשיית מלאכה בפהרסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ב' נובמבר 18, 2019 11:15 pm
על ידי ידידיה
האגדה הישנה הנ"ל היתה בעבר בפי כל וכאמור לעיל הוכחשה.

הבירור צריך להתחיל בשאלה הפשוטה הניתנת בקלות לבירור

האם חסידי סטמר אכן נוהגים להקל ולעשות מלאכות עד כ50 דק אחרי השקיעה וכדעת ר"ת?


מעט חסידי סטמר שאני מכיר בארץ ישראל, לא נוהגים כן.
ומהשקיעה זו שבת אצלם.

Re: עשיית מלאכה בפרהסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ב' נובמבר 18, 2019 11:40 pm
על ידי חיימקה
ידידיה כתב:האגדה הישנה הנ"ל הייתה בעבר בפי כל וכאמור לעיל הוכחשה.


היכן לעיל הוכחשה?
לכתוב: "כמדומה שכבר הכחישו", עם כל הכבוד, ויש כבוד, לא נקרא להכחיש - להכחיש זה מקור - וכאמור לעיל משוועים למקור.
נ.ב. בהמשך לדבריך צריך גם לבדוק בחו"ל - כי ייתכן בהחלט, שבארץ גם המקילים כר"ת קיבלו עליהם חומרי המקום.

Re: עשיית מלאכה בפרהסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ב' נובמבר 18, 2019 11:46 pm
על ידי ידידיה
חיימקה כתב:
ידידיה כתב:האגדה הישנה הנ"ל הייתה בעבר בפי כל וכאמור לעיל הוכחשה.


היכן לעיל הוכחשה?
לכתוב: "כמדומה שכבר הכחישו", עם כל הכבוד, ויש כבוד, לא נקרא להכחיש - להכחיש זה מקור - וכאמור לעיל משוועים למקור.
נ.ב. בהמשך לדבריך צריך גם לבדוק בחו"ל - כי ייתכן בהחלט, שבארץ גם המקילים כר"ת קיבלו עליהם חומרי המקום.

הוא אשר כתבתי.
יבואו היודעים מהמנהג בחול ויספרו.

ברור שאם אין מנהג ידוע שלהם להקל, כל הסיפור לא מתחיל

Re: עשיית מלאכה בפרהסיה אחרי זמן הדלקת נרות

פורסם: ד' נובמבר 20, 2019 4:46 pm
על ידי בן_אליעזר
זכורני לפני כב' עשורים, נכנסתי לטבול בער"ש בוקר במקווה של חסידי פאפא (בארה"ב), ושם תלו (בדלת הראשי אאל"ט) מודעה מטעם האדמו"ר שליט"א, ותוכנו (אמנם עבר הרבה זמן אבל כך הי' תוכנו בטח) כעין הוראה שכולם יקבלו ע"ע זמן הדה"נ כאילו הינו שבת ממש, כי הרי מצוי מי שייכשל (בהסתמכו על ה18 דקות וכו') ויעבור גם על ה18 דקות לשקיעה ממש.

והרי העובדות בשטח (בכמה קהילות - וכן טיפוסי סוגי אנשים מסויימים ואופיים - עכ"פ), שהן הן הדברים לצערינו. ודפח"ח.