עזריאל ברגר כתב: ציפיתי שאבוא לכאן אחרי כמה שעות ואראה דיון עניני לגופן של הלכות, ובמקום זאת ממשיכים לדון על הרבנית ההיא.
בקיצור: נראה שדינו של האשכול הזה כעת הוא לעבור לפורום "אספקלריא", כי דיון עניני של בית-מדרש - אינני רואה כאן, לא מצד המתירים ולא מצד האוסרים, וחבל מאוד!
עד כאן דבריו הנכוחים.
וכפי שמתחילה טענתי שזהו לא דיון הלכתי אלא דיון אחר! תקרא לזה באיזה שם שתרצה.
ואט אט הדברים צצים...
מסקרן אותי מה הגבולות של מגיני מגן השבת.
אקדים שאני מקצין רק בשביל לברר את עמדתכם. ואיני בא לומר שהדוגמאות שאביא הן דומות בהקשר האישים, אלא בעיקרון.
אם את הסקר הזה היתה עורכת...
1. אישה חילוניה שאינה שומרת שבת כשרות וטהרת המשפחה.
2. אישה נוצריה.
3. מסיונרית.
4. מחבלת עם דם על הידים.
5. אישה מדוגמאות 2+3+4.
6. אחת מנשות מחסום ווטש.
אני מבין, שלדעתכם, דרגת האמינות היתה פוחתת. אבל האם זה גם היה קביל, אם ברמה המקצועית היה ברור שהעבודה מקצועית.
בודאי התותחים ירעמו, אבל בין רעם לרעם תנסו גם לענות לי כאן או בפרטי.
ועוד שאלה שמסקרנת אותי.
כאמור יש בעיה עם הנשים בלילות שבת חורפיות. שמטרידה כאן את מגיני מגן השבת
הקדימו וביארו שהפתרון אינו כל כך משולם, כי יש רוח וקר והגשם וכל זה....
יש לי רעיון הרבה יותר פשוט ופרקטי, וגם לא משהו יקר.
ניקח בחשבון, שמיטריה, או מגן השבת [בעיני זה מקלקל השבת דווקא אבל] לא חשוב איך תכנו את זה, כזו תעלה כ 20 ש"ח.
סביר להניח, שלאישה אין יותר מטבילה אחת בליל שבת חורפי.
גם יתכן שלא תישמר משנה לשנה, ובטח אחרי ליל שבת סוער כבר תהיה חצי מקולקלת.
כך שיש השקעה של 20 ש"ח.
נקים פרוייקט של קלנועיות שבת מבית צומת, לא ממש לרכוש, רק להגיע להסדר עם מי שיש לו שבלילות שבת גשומות ישכיר את זה, בין כך מי שכל כך חלש ואינו יכול ללכת בשבת מן הסתם לא יצא מהבית כאשר סוער בחוץ. נסדר איזה גויה שתהיה 'נהגת הקלנועית'.
לפתרון הזה יש כמה מעלות.
1. פתרון מושלם מצד פגעי מזג האויר.
2. יש כאן אמירה לנכרי והנאה ממעשה נכרי לצורך מצות טבילה, דבר זה כבר מפורש להיתר.
3. הנכרי אינו עושה מלאכה ממש אלא רק בגרמא, שכבר התירו מי שהתירו.
4. את כל חיצי הבליסטראות של איש 'שעולמו צר כנמלה' [-כלשון הזהב של עקביה] יספוג מכון צומת והעומד בראשו, שכבר מורגל בזה.
מדהים לא?!