עמוד 5 מתוך 5

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 5:29 pm
על ידי הרואה
ידידיה כתב:סיבה נוספת לזהירות בהכרעה היא כי כשננהיג בפועל להטיל פתיל תכלת, ואפילו מחמת הספק, מיד זה יהפוך למנהג ודאי שלא ניתן לשנותו.
והרי עינינו רואות ולא זר רבים המסתובבים עם תכלת רדזינית ולא מוכנים לשנות משום "מנהג אבות", ומצב זה שאנו מתחילים מנהג חדש של מצוות עשה לדורות, חייב הכרעת ודאי.
ןאין זה דומה לשאלה של מצוות עשה פרטית מקומית שאין לה השפעה לעתיד, שאולי לא צריך בה וודאות כזאת.

זה היה טעמו של הרב אלישיב שלא רצה להכריע בסוגיא הזו כי הוא ישב על כסא שכל הוראותיו נהפכות למנהגים קדושים, אבל לא אמר שליחידים אסור להחמיר בזה, וידוע שהרב קארפ התחיל ללבוש עקב ששמע מהרב אלישיב שאין מה להפסיד, ושייך להחמיר בזה.
שמעתי מר' נתן רוטמן שהגרי"ש אלישיב אמר רק שאין חיוב להכנס לסוגיא הזו, מכיון שכבר היו כמה טעויות בנושא. אבל לא אמר שמי שבירר את הסוגיא יש סיבה מדוע שלא יחמיר מספק לפחות, וכן ידוע לי שהורה לכמה אנשים ששאלוהו בעניין.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 5:56 pm
על ידי אורח
אחד האשכולות היותר הזויים שהיו פה.

שני נערים כותבים קונטרס שאין בו אלא סיכום כל המלל הידוע, בצירוף גרפיקה נאה, ועוד כמה תוספות שמתבררות כשגיאות. וכולם רועשים וגועשים כאילו מה.
ת"ח כהרב וויס, שאין לו מושג וחצי מושג (ע"פ הכרות אישית) בענין התכלת, כותב איזה משפט משונה, ומשפט שני משונה יותר לתרץ את הראשון, ומשפט שלישי פלאי עוד יותר לתרץ את השני, וכולם מפלפלים בכל דבריו בכל הרצינות. מה יש בתכלת הזו שמטריפה את החושים?

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 9:31 pm
על ידי בתבונה
הרואה כתב:
לבתבונה - "רב בשם רוטמן" (חצוף, גם אם הוא סובר שצריך לנדות אותך) לא אמר שכל מחקר אנושי הוא 80%, נכחתי בשיעור שאח"כ נכתב בשביל הקונטרס הנ"ל.
הוא אמר שבסוג כזה של מחקר מדעי היסטורי, מאד קשה לדעת ב100%, ואף על פי שלפי כללי המחקר ההגיוניים מדובר כאן בהוכחה של 100%, עדיין יתכנו דברים שאנחנו לא יכולים לשער אותם ועל כן אפשר לראות את הראיות על התכלת רק כ80%.
מכל מקום הוא האריך אז ובזמנים אחרים שמכיון שעל פי הנתונים שיש בידינו נראה ש100% שזה התכלת, על כן חייבים ללבוש.
אבל יש כאלו שהוכחות מדעיות הם בשבילם מעל הכל, וגם בתחומים אפורים, כמו גן הכהונה.

שמעתי על הרב רוטמן רק מנושא התכלת (ר"מ בוולפסון מקורב לחוג זילברמן, שמעתי ממישהו שהוא לומד או למד חברותא עם ר' דוד כהן),
והתייחסתי לטיעונים שהובאו בשמו מתנצל אם בהתאם למעמדו הציבורי שלא ידוע לי עליו הייתי צריך לכתוב אחרת. כמו כן אין לי מושג את מי הוא רוצה לנדות?
והאמת שנראה לי שהכול נובע מחשש מהוכחות חוץ תורתיות, יש החוששים מהוכחות שנראות בעיניהם כמיועד רק למדענים, ולכן הן שלא מבינים בדרכי המדע לא ראוים לדון בכך, ויש שנדמה להם שבמדע אין אף פעם מסקנה מוחלטת, כי רואים שבכל יום מתפרסמים מחקרים הסותרים את המחקרים הקודמים להם, והחשש השלישי שלהם שלדון בטענות על שקשורים למדע נראה להם מסוכן כי נדמה להם בטעות כאילו רח"ל יש למדע טיעונים שיכולים להכחיש את הדת.
ויתכן מאוד שלולא טעמים אלו לא היו כמעט מתנגדים לתכלת

והתפיסות שהזכרתי שגויות מהיסוד ואת השלישית יש להביא באש.
והתייחס לכך הרמב"ם ספר מורה הנבוכים חלק ב פרק טו,
ואשר הביאני לזה המאמר כי האחרונים מן הנמשכים אחר אריסט"ו יחשבו שאריסט"ו כבר עשה מופת על קדמות העולם, ורוב האנשים מן החושבים שהתפלספו יקבלו מאריסט"ו בזאת השאלה ויחשבו כי כל מה שזכרו מופת חותך אין ספק בו, וירחיקו לחלוק עליו או לחשוב בו שנעלמה ממנו תעלומה או ששגג בדבר מן הדברים, ולזה ראיתי שאמשך עמהם לפי דעתם, ואבאר להם שאריסט"ו עצמו לא יתפאר שהוא עשה מופת בזאת השאלה...
כי כל מה שהתבאר במופת לא תוסיף אמיתתו ולא יחזק האמת בו בהסכים כל החכמים עליו, ולא תחסר אמיתתו ולא יחלש האמת בו בחלוק אנשי הארץ כולם עליו.


ולכל דור את האופנה שלו הרמב"ם התייחס לאיש שהיה נחשב בזמנו - אריסטו ולאמונות שאותו איש קידם ובכל דור האפיקורסות שלה.

כאשר טענה נטענת בשם מחקר ומעוניינים לדעת האם היא אכן מוכחת או סבירה
זה בדיוק כמו חבורה צריך לדעת האם הנתונים אמת האם אכן המצוטט שם מצוטט נכון ומשקף את הדברים הכתובים וכדו' (למשל האם הרמב"ם אומר כך והאם אכן בגמ' נכתב אחרת וכדו' והאם זה משקף את כל הנתונים האם זה יכול להיות תלוי בדברים אחרים כמו גמרות אחרות שיטות אחרות וכדו'), שנית האם המסקנה אכן מוכרחת או מה רמת ההסתברות בהתאם לנתונים (הרמב"ם פסק כמ"ד פלוני וכדו').
ובהקבלה למדע
ראשית צריך לדעת האם הנתונים עליהם מבוסס המחקר הם אכן מייצגים את המציאות המדויקת, (האם נתוני הבסיס נאספו בצורה מספיקה למסקנה מוחלטת, האם מדויקים וכדומה)
שנית בהנחה שהמציאות והנתונים ברורים, האם המסקנה היא הוכחה ברמה של מופת חותך או סבירות גבוהה וכדו'.
אמנם נדירים מאוד הם המחקרים שניתן לומר שעומדים בשלמות בשני הקריטריונים. ויש תחומים שבהם כמעט אין נתונים ברורים ואז מחקרים כאלו הרבה יותר נדירים
מציאות הדנ"א למשל היא דוגמה למחקר שהנתונים עליו מוחלטים והמסקנה בלתי ניתנת לערעור בדיוק כמו כדוריות העולם,

אמנם למרות זאת המחקרים ישנם והיינו בגלל שגם אם הנתונים לא מלאים וגם המסקנה אינה בלתי ניתנת לוויכוח יש סברה מכרעת שהמסקנה נכונה
אבל כמובן שיש טווח אינסופי של מחקרים, ממחקרים שברור לכל שהמסקנה שלהם היא שטות מוחלטת עד למחקרים שהמסקנה שלהם רמה של קרוב לוודאי,
יש מקרים שהנתונים שפלוני נחשף אליהם גורמים לו לחשוב שיותר סביר כך וכך אבל אם היה נחשף לעוד נתונים היה רואה שלא צדק או לא דייק.

(למשל אריסטו יכל לטעון שלתיאוריה של קדמות העולם הייתה סבירות כלשהי על פי איזה שהם נתונים חלקיים, וכשנחשפו נתונים אחרים הופרכה התיאוריה של אריסטו, אולם אנו שנחשפנו לנתונים נוספים למעמד הר סיני ולתורה יכולנו מהתורה להוכיח שהוא טעה, וכך בדיוק בתיאוריות מקבילות דומות אחר כלשהו יכול לטעון לסבירות לפי נתונים חלקיים כלשהם עד שיחשפו נתונים אחרים שישללו את זה או עד שייחשף לתורה.)

קימים לא פעם גם מצבים הפוכים ישנם הוכחות מוחצות לדבר מסוים אולם מסיבות פוליטיות וכדו' מסקנה נדחית ,למשל הגרמנים האמינו שממצאיו של איינשטיין הם שטויות, זה היה מדע יהודי ולכן היה נחשב כברור שזהו מדע שגוי (ואלו הם דברי הקובץ מאמרים על כפירת אריסטו)

בבואנו לבחון את התכלת וכדו' צריכים להתייחס לגופם של טענות ואם יש הוכחות חותכות אז זה לא משנה מעלה ולא מוריד מי תומך ומי מתנגד
לפי הנתונים שבידינו צביעת התכלת בעולם העתיק היא דוגמה למסקנה מבוססת על נתונים טובים ומבוססים עם מסקנה מוחלטת מהנתונים הללו.ובגדר דבר שהרמב"ם מכנה מופת חותך.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 10:26 pm
על ידי בינוני
בתבונה כתב:שמעתי על הרב רוטמן רק מנושא התכלת (ר"מ בוולפסון מקורב לחוג זילברמן, שמעתי ממישהו שהוא לומד או למד חברותא עם ר' דוד כהן), מתנצל אם בהתאם למעמדו הציבורי שלא ידוע לי עליו הייתי צריך לכתוב אחרת.

ראה באשכול הזה לא רק אודות 'מעמדו הציבורי' אלא גם ובעיקר אודות מעמדו התורני והערכי.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 10:44 pm
על ידי הרואה
אני מסכים אתך על כל הנתונים, וסליחה שחשדתי בך שזלזלת במו"ר מדעת,
בכל אופן ר' נתן רוטמן בקי מאד (עכ"פ בסדרי גודל חרדיים ולמעלה מכך) במדע באופן כללי כולל היסטוריה של העמים שפות וכו', ויש לו דעות מוצקות מאד גם בענייני הסתירות לכאורה בין תורה למדע וזה נושא בפני עצמו.
חושבני שדווקא מתוך הכרות עם המדע הוא מודע לחסרונות האפשריים בחקירות כאלו, ועל כן אמר את שאמר.
הוא לאו דוקא יגיד כך על כל נושא מדעי.
(אגב גם בנקודה הזו של יחס הרמב"ם לקדמות העולם של אריסטו יש לו דעה מעניינת ואכמ"ל).
(הוא סובר עקרונית שצריך לנדות את העולים להר הבית לא משום חומרת החטא אלא משום שעוברים על דברי חכמים שההלכה שמנדים אותם וכמו בנטילת ידים).

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 11:10 pm
על ידי מנין
ידידיה כתב:סיבה נוספת לזהירות בהכרעה היא כי כשננהיג בפועל להטיל פתיל תכלת, ואפילו מחמת הספק, מיד זה יהפוך למנהג ודאי שלא ניתן לשנותו.
והרי עינינו רואות ולא זר רבים המסתובבים עם תכלת רדזינית ולא מוכנים לשנות משום "מנהג אבות", ומצב זה שאנו מתחילים מנהג חדש של מצוות עשה לדורות, חייב הכרעת ודאי.
ןאין זה דומה לשאלה של מצוות עשה פרטית מקומית שאין לה השפעה לעתיד, שאולי לא צריך בה וודאות כזאת.

אין שום השוואה בין אנשים המטילים תכלת משום שכך מנהג קהילתם או שכך רבם ז"ל הורה להם, לבין אנשים שעושים זאת משום שהם סבורים שזו התכלת. הראשונים לא משנים כמובן כי אין להם דעה בנושא ומנהג אבותם בידיהם, משא"כ אותם שעושים כפי שהם סבורים, הרי ברור שברגע שתשתנה דעתם תשתנה גם הנהגתם.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 11:15 pm
על ידי ידידיה
מנין כתב:
ידידיה כתב:סיבה נוספת לזהירות בהכרעה היא כי כשננהיג בפועל להטיל פתיל תכלת, ואפילו מחמת הספק, מיד זה יהפוך למנהג ודאי שלא ניתן לשנותו.
והרי עינינו רואות ולא זר רבים המסתובבים עם תכלת רדזינית ולא מוכנים לשנות משום "מנהג אבות", ומצב זה שאנו מתחילים מנהג חדש של מצוות עשה לדורות, חייב הכרעת ודאי.
ןאין זה דומה לשאלה של מצוות עשה פרטית מקומית שאין לה השפעה לעתיד, שאולי לא צריך בה וודאות כזאת.

אין שום השוואה בין אנשים המטילים תכלת משום שכך מנהג קהילתם או שכך רבם ז"ל הורה להם, לבין אנשים שעושים זאת משום שהם סבורים שזו התכלת. הראשונים לא משנים כמובן כי אין להם דעה בנושא ומנהג אבותם בידיהם, משא"כ אותם שעושים כפי שהם סבורים, הרי ברור שברגע שתשתנה דעתם תשתנה גם הנהגתם.

אך בניהם ותלמידיהם כבר לא!

גם הרדזינים הראשונים מן הסתם היו משנים דעתם כיום, אך ראה מה קרה עקב החלטתם.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 11:36 pm
על ידי מנין
ידידיה כתב:
מנין כתב:
ידידיה כתב:סיבה נוספת לזהירות בהכרעה היא כי כשננהיג בפועל להטיל פתיל תכלת, ואפילו מחמת הספק, מיד זה יהפוך למנהג ודאי שלא ניתן לשנותו.
והרי עינינו רואות ולא זר רבים המסתובבים עם תכלת רדזינית ולא מוכנים לשנות משום "מנהג אבות", ומצב זה שאנו מתחילים מנהג חדש של מצוות עשה לדורות, חייב הכרעת ודאי.
ןאין זה דומה לשאלה של מצוות עשה פרטית מקומית שאין לה השפעה לעתיד, שאולי לא צריך בה וודאות כזאת.

אין שום השוואה בין אנשים המטילים תכלת משום שכך מנהג קהילתם או שכך רבם ז"ל הורה להם, לבין אנשים שעושים זאת משום שהם סבורים שזו התכלת. הראשונים לא משנים כמובן כי אין להם דעה בנושא ומנהג אבותם בידיהם, משא"כ אותם שעושים כפי שהם סבורים, הרי ברור שברגע שתשתנה דעתם תשתנה גם הנהגתם.

אך בניהם ותלמידיהם כבר לא!

גם הרדזינים הראשונים מן הסתם היו משנים דעתם כיום, אך ראה מה קרה עקב החלטתם.

אין לך לכך שום ראיה! וזה כלל לא סביר.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ג' יוני 27, 2017 11:57 pm
על ידי איש פלוני
לפני זמן מה פורסמה פה על ידי 'יושב ירושלים' תגובה בעילום שם על קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'.
העברתי לאחרונה את התגובה לאחים שימל ומצ"ב תגובתם.
(מצ"ב גוף התגובה הנ"ל ועליה הערות האחים שימל)
נח להבין בדיוק מה קאי על מה כיון שתגובת האחים שימל היא על גוף התגובה הקודמת.

נ.ב. האחים שימל אינם מגיבים לע"ע למה שנאמר בפורום כיון שהטענות הנלעסות בו ביותר הם "ילדים" - "בחורים" או "אין מה להגיב". מי שיש לו שאלה עניינית שישלח למייל leavdils@gmail.com ובע"ה ישתדלו האחים לענות לו בהקדם.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 12:01 am
על ידי תכלת בציצית
הערה קטנה:
צריך להוריד את התגובה של איש פלוני למחשב ואח"כ לפתוח מחדש את התגובה (דרך התיקיה שלשם הורדת את הקובץ) ע"י תוכנת הPDF. אם מסתכלים בהערות כשהתגובה בתצוגה של הגוגל רואים בהערות במקום מילים כל מיני סימונים משונים.
בתצוגה ע"י תוכנת PDF רואים את ההערות בבירור.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 2:07 am
על ידי איש גלילי
ידידיה כתב:גם הרדזינים הראשונים מן הסתם היו משנים דעתם כיום, אך ראה מה קרה עקב החלטתם.

את הסברא שאמרת אי אפשר לפסול על הסף (אם כי אינני בטוח שחשש זה צריך למנוע מקיום מצות עשה).
אבל הראייה מן הראדזינערס לא מתחילה:
חסידי ראדזין לבשו כי הרבי אמר.
אלו מחסידי ברסלב שלבשו - לבשו כי ר' אברהם ב"ר נחמן מטולטשין אמר, וגם הוא אמר מפני אמרה בשם מוהר"ן מברסלב על שנת תרח"ם, ולא מפני סברא מסויימת בזיהוי התכלת.
מי נשאר? הגרע"י שלעזינגער? מה צאצאיו לובשים היום? (חלקם רק לבן, חלקם מן הסתם ברסלבערס ואולי שמים תכלת ראדזין, חלקם שמים מהתכלת החדש, וחלקם לדאבוננו כלל לא הולכים עם ציצית)

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 2:51 pm
על ידי מאמין באמת
משיחה שדיברתי עם מחבר הקונטרס הבה"ח רפאל שימל ולאחר ויכוח ועיון מעמיק ביותר הגענו לעמק השווה שבאמת אין יכולת להוכיח במאת האחוזים שזה לא התכלת א בל אין שום הוכחה ברורה שזה כן זה לכן אין לאף אחד לשנות המנהג שנהגו בו אבותיו ולהוריד את התכלת ומטרת הקונטרס לא היתה בשביל זה אלא כדי לעורר הציבור
המשך יום טוב

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 4:17 pm
על ידי מבקש לדעת
מאמין באמת כתב:משיחה שדיברתי עם מחבר הקונטרס הבה"ח רפאל שימל ולאחר ויכוח ועיון מעמיק ביותר הגענו לעמק השווה שבאמת אין יכולת להוכיח במאת האחוזים שזה לא התכלת א בל אין שום הוכחה ברורה שזה כן זה לכן אין לאף אחד לשנות המנהג שנהגו בו אבותיו ולהוריד את התכלת ומטרת הקונטרס לא היתה בשביל זה אלא כדי לעורר הציבור
המשך יום טוב

בס"ד
הצעתי לחבריי לא לדון סביב הקונטרס הנ"ל אין בו דבר. אך עתה התמונה שונה לחלוטין, לאחר שמרנן יניקי וחכימי זקני הדור האחים שימל שליט"א פסקו והורו מה נענה אנן?
עכ"פ הצעתי לחו"ר שליט"א כתלמיד לרב, שיותר יש לתת את הדעת מה דעתם של גדולי הדור שזה הטיעון המרכזי של המנעים, ומה ההלכה אומרת בכגון דא.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 10:33 pm
על ידי איש פלוני
הבהרה בשם האחים שימל:
אשרי המאמין לדברי ה'מאמין באמת' אבל 'פתי יאמין לכל דבר', ולא זאת אמרנו למאמין.
אמרנו למאמין שאף אם תאמר שא"א להוכיח באמת שאין הארגמון התכלת עדיין אין שום ראיה שהוא כן התכלת, ומשום כך אין לאיש לשנות את מנהג אבותיו (שנהגו ללבוש לבן) ולעבור ללבוש תכלת. אך הרב המאמין לא הבין דברינו וכתב להיפך בדיוק.
אמנם אמרנו לו כי יתכן שטעינו ומשום כך בא הקונטרס לעורר את הציבור, והרוצה להעיר יעיר, ועל ידי זה תהא האמת מתבררת.
אגב, שימו לב מתי הצטרף המאמין ולכבוד מה הקדיש את הודעתו הראשונה, ודי בזה.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 10:37 pm
על ידי המעיין
ההודעה הזאת מוסמכת והיא ממש ממש מהאחים שימל עצמם? או שזה מאחד מאנשי החצר שלהם וצ"ע אם אפשר לסמוך שדייק בדברי קדשם.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 10:58 pm
על ידי איש פלוני
דייקתי ככל הניתן וכמדומני שזו הייתה תגובתם (כמעט מילה במילה) לדברי מאמין באמת.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 11:08 pm
על ידי מאמין באמת
לאחים "הקדושים" שימל
לא נראה לי שזה באמת משנה מתי הצטרפתי ומה הגבתי העיקר זה מה שכתוב ומה שנאמר ומהשיחה המעמיקה שהיתה לנו בנושא טעון זה רפאל היקר שהתפארת בפניי על חבר של אביך ועוד איזה אחד שאתה מכיר שהם שניים מכמה עשרות שאתה יודע בבירור שהורידו את התכלת עקב הקונטרס הלז ועל זה אני רועש איך שאתם מסיתים אנשים מדרך אבותם וידוע הסיפור עם מרן החזון איש שביררו לגבי הכוס השנייה של ליל הסדר שצריך לברך אחרי זה ברכה אחרונה ולמעשה כשהגיעו לליל הסדר מרן המשיך בלא לברך ואמר שאנחנו לא גרים ואם אבותינו לא נהגו כן אין לנו שום זכות לשנות ממנהגיהם הקדושים ולפי מה שסיפרת שזה אחד שכבר הולכים את זה במשפחתם כמה וכמה דורות הרי יוצא שאתה ממש מסית אותם מדרך אבותם ולכן אני רוצה שתעמוד מעל במה זו ותמחה בכל האלה שחושבים להוריד התכלת ותצעק בקול גדול שכלל וכלל לא זה היתה כוונתך אלא כוונתך היחידה זה לדון בעניין זה ולא שיהיה ח"ו למעשה!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 11:13 pm
על ידי מאמין באמת
לכל המעוניין
האחים הקדושים שימל = איש פלוני
יש להתייחס בערבון מוגבל ובכבוד הראוי...

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 11:20 pm
על ידי אורי אגסי
מאמין באמת כתב:לאחים "הקדושים" שימל
לא נראה לי שזה באמת משנה מתי הצטרפתי ומה הגבתי העיקר זה מה שכתוב ומה שנאמר ומהשיחה המעמיקה שהיתה לנו בנושא טעון זה רפאל היקר שהתפארת בפניי על חבר של אביך ועוד איזה אחד שאתה מכיר שהם שניים מכמה עשרות שאתה יודע בבירור שהורידו את התכלת עקב הקונטרס הלז ועל זה אני רועש איך שאתם מסיתים אנשים מדרך אבותם וידוע הסיפור עם מרן החזון איש שביררו לגבי הכוס השנייה של ליל הסדר שצריך לברך אחרי זה ברכה אחרונה ולמעשה כשהגיעו לליל הסדר מרן המשיך בלא לברך ואמר שאנחנו לא גרים ואם אבותינו לא נהגו כן אין לנו שום זכות לשנות ממנהגיהם הקדושים ולפי מה שסיפרת שזה אחד שכבר הולכים את זה במשפחתם כמה וכמה דורות הרי יוצא שאתה ממש מסית אותם מדרך אבותם ולכן אני רוצה שתעמוד מעל במה זו ותמחה בכל האלה שחושבים להוריד התכלת ותצעק בקול גדול שכלל וכלל לא זה היתה כוונתך אלא כוונתך היחידה זה לדון בעניין זה ולא שיהיה ח"ו למעשה!!!!!!!!!!!!!!!!!


כמה וכמה דורות??? (כמה שנים התכלת של הרב טבגר בשוק?

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 11:25 pm
על ידי המעיין
הדיון כאן הולך ונהיה מטורלל. ואפילו לחייך על זה אי אפשר כי לוקחים את הבדיחות ברצינות.

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 11:43 pm
על ידי איש פלוני
מאמין באמת כתב:לאחים "הקדושים" שימל
לא נראה לי שזה באמת משנה מתי הצטרפתי ומה הגבתי העיקר זה מה שכתוב ומה שנאמר ומהשיחה המעמיקה שהיתה לנו בנושא טעון זה רפאל היקר שהתפארת בפניי על חבר של אביך ועוד איזה אחד שאתה מכיר שהם שניים מכמה עשרות שאתה יודע בבירור שהורידו את התכלת עקב הקונטרס הלז ועל זה אני רועש איך שאתם מסיתים אנשים מדרך אבותם וידוע הסיפור עם מרן החזון איש שביררו לגבי הכוס השנייה של ליל הסדר שצריך לברך אחרי זה ברכה אחרונה ולמעשה כשהגיעו לליל הסדר מרן המשיך בלא לברך ואמר שאנחנו לא גרים ואם אבותינו לא נהגו כן אין לנו שום זכות לשנות ממנהגיהם הקדושים ולפי מה שסיפרת שזה אחד שכבר הולכים את זה במשפחתם כמה וכמה דורות הרי יוצא שאתה ממש מסית אותם מדרך אבותם ולכן אני רוצה שתעמוד מעל במה זו ותמחה בכל האלה שחושבים להוריד התכלת ותצעק בקול גדול שכלל וכלל לא זה היתה כוונתך אלא כוונתך היחידה זה לדון בעניין זה ולא שיהיה ח"ו למעשה!!!!!!!!!!!!!!!!!
לרב מאמין (הרב ז. נ"י)
כל דבריך שקר!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Re: קונטרס 'תכלת מאיי אלישה'

פורסם: ד' יוני 28, 2017 11:44 pm
על ידי אוצר החכמה
נראה לי שהאשכול הזה הדרדר לכלל נעילה.