משולש כתב:אתה הוכחת שגם את דבריו של הרב אוצר החכמה עיוותת עד שהיה מוכרח לומר לך ש"אני לא מבין איך אתה יכול להפוך כך את דברי".
אילו טענת - שעיוותתי את דבריך שלך, החרשתי - כי זכותך לחשוב כך - כי זכותו של כל אדם לחשוב שעיוותו את דבריו. אבל אתה טוען שעיותתי את דבריו של אדם שלישי, ותמהני איך יתכן להגיד כך...
זה שהרב אוצר החוכמה שליט"א טוען שעיוותתי את דבריו, לא מוכיח שעיוותתי את דבריו, אלא מוכיח רק שככה חושב הרב אוצר החוכמה שליט"א, וכמובן זכותו לחשוב כך; אבל מה שהוא חושב - זה מה שהוא חושב, הא ותו לא! אינני טוען ח"ו שהוא עיוות את דבריך, או שאתה עיוותת את דבריו, ולכן הייתי מצפה ממך שגם אתה לא תרמוז שעיוותתי את דברי אדם שלישי. הרי נצטוינו להפך בזכותו של כל אדם, בין אם זה הרב אוצר החוכמה שליט"א, או אתה, או אני (או הגרע"י זצוק"ל, או כל פוסק אחר, בין אם הוא שייך לסיעת האוסרים ובין אם הוא שייך לסיעת המתירים).
על כל פנים, אם תבדוק טוב את מה שהבאתי בשמו של הרב אוצר החוכמה שליט"א, יתברר לך שלא עיוותתי מדבריו כלום, אלא רק ציטטתי אותם, מבלי שהוספתי לציטוט הזה אף מילה משלי!
ממתי ציטוט הוא עיוות? וכמובן לא ציטטתי את הכל, כשם שגם כשאתה מצטט מתוך דבריי - אינך מצטט את הכל - אלא מצטט רק את מה ששייך לעניין, ואף אני ציטטתי מדבריו רק את מה ששייך לעניין - וכאמור מבלי שהוספתי אף מילה משלי!
והרי לך מה שציטטתי מתוך דבריו - מבלי שהוספתי לציטוט הזה אף מילה משלי (כמובן אחרי שהשמטתי את מה שלא שייך לענייננו), ואולי תסביר לי איזה עיוות אתה מוצא כאן: "יכול הגר"ע להגיד להם...מה שאתם מתכוונים אליו במילים
הר הבית, והאיזור שאתם רוצים לעלות אליו, זה בכלל
החיל ולזה אסור לעלות...שמה שהם קוראים
הר הבית זה מה שלדעתו הרמב"ם קורא
חיל, ולכן עונה להם כתוב ברמב"ם שאסור לעלות
להר הבית".
אז איפה העיוות לדעתך? אינני שואל כעת לדעת הרב אוצר החוכמה שליט"א, אלא לדעתך...
משולש כתב:לגרע"י זצוק"ל...אתה יכול לשחק עם דבריו כמה שאתה רוצה ולהסביר את "כוונתו" הפוך ממה שאמר.
איפה מצאת "הפוך"? הנה אזכיר לך את השתלשלות העניין: אתה הקשית לי קושיה על דברי הגרע"י זצוק"ל. יישבתי לך אותה לפי הכלל "טוב לסבול דוחק הלשון מלסבול דוחק העניין" - לפי מה שציטטתי לעיל מדברי הרב אוצר החוכמה שליט"א. אז איפה אתה רואה כאן משהו הפוך? האם הר הבית זה ההפך מהחיל?
אבל לשיטתך, שאתה גם לא סובל את דוחק הלשון - אפילו כשהוא בא ליישב את דוחק העניין,
חוזרת "קושיית דוחק העניין" - אבל הפעם רק אליך (לא אליי):
א. לשיטתך, איך אמר הגרע"י זצוק"ל שהרמב"ם זצוק"ל כתב שהכניסה ל"הר הבית" היא בכרת - שעה שהרמב"ם זצוק"ל כתב זאת רק על החיל, בעוד שלגבי הר הבית - אמר הרמב"ם את ההפך הגמור: שמותר לטמאי מתים להיכנס להר הבית (ביאת מקדש ג ד, בית הבחירה ז טו), אלמא אין בזה כרת.
ב. לשיטתך, איך אמר הגרע"י זצוק"ל שאף רב לא התיר את הכניסה הר הבית? והרי הרדב"ז זצוק"ל התיר, וגם המאירי זצוק"ל התיר, וגם הגר"מ מאזוז שליט"א התיר (אחרי שעושים שאלת חכם היכן המקום שמחוץ לחיל), ועוד עשרות רבנים אחרים שליט"א וזצוק"ל (אשר קטנם עבה ממותניי) - גם כן התירו, וכידוע הגרע"י זצוק"ל מחשיב את כל הנ"ל כרבנים (כפי שמוכח הן מספריו לגבי הראשונים הנ"ל זצוק"ל והן מהסכמותיו המופיעות בספרי האחרונים הנ"ל שליט"א).
ג. לשיטתך, מדוע הזכיר הגרע"י זצוק"ל (ביחו"ד ח"א כה) רק "חכם אחד" - אשר לטענת הגרע"י זצוק"ל - התיר את הכניסה "להר הבית" (כלשון הגרע"י זצוק"ל), שעה שאותו חכם התיר אפילו את הכניסה לחיל (בטענה שקדושת המקדש פקעה משחרב הבית וזאת לפי דברי הראב"ד בהלכות בית הבחירה ו יד: לגבי "ירושלים והמקדש...הנכנס עתה שם אין בו כרת"), בעוד שמי שהתיר את הכניסה להר הבית - זה לא רק "חכם אחד" (אלא כמה וכמה חכמים זצוק"ל ושליט"א כמבואר לעיל בסעיף הקודם).
כל אלו תמיהות שאתה צריך ליישב, לא אני, שהרי אני כבר יישבתי את כולן (כולל את תמיהותיך שלך) - ע"י שהשתמשתי בכלל של "טוב לסבול דוחק הלשון מלסבול דוחק העניין".
ובטח ובטח שסיעת המתירים פטורה מליישב את כל התמיהות האלה (שלי ושלך) על דברי הגרע"י זצוק"ל, שהרי כבר הבהרתי (בהודעתי הראשונה שבאשכול), שסיעת המתירים איננה הולכת אחרי פסקי הרבנות הראשית (אשר אחד מראשיה היה הגרע"י זצוק"ל), אלא היא הולכת אחרי רבותיה שלה זצוק"ל ושליט"א, ותמהני כיצד עלה על דעתך שזה שתצטט להם את דברי הגרע"י זצוק"ל - ישכנע את סיעת המתירים לחשוב מכאן ולהבא שרבותיה זצוק"ל ושליט"א טועים כשהם טוענים כי הרמב"ם פסק שדווקא מותר להיכנס להר הבית (כפי שכתב כך פעמיים: ביאת מקדש ג ד, בית הבחירה ז טו). הגע בעצמך: אילו הייתי מצטט לך את רבותיה של סיעת המתירים, שמוכיחים (לדעתם) שמותר להיכנס להר הבית, האם זה היה משכנע אותך שמותר? אם לא, אז למה אתה חושב שזה שתצטט להם מדברי הגרע"י זצוק"ל ישכנע אותם שאסור?