בריסק כתב:מלחמתה של תורה כתב:משולש כתב:דברים שנאמרו בפרסום על ידי גדולי ישראל אין בהם לשון הרע,
לעסוק במה שאמר גדול פלוני על יהודי פלוני, זה יותר גרוע מלשחק באש.
חז"ל הטילו דופי בכל מי, שמאמין ללישנא בישא, ושמפרסם לישנא בישא, במקום שיעסוק בדברים מועילים יותר, כגון בסוגיית "שור שנגח את הפרה", או בהילכות "כבתה אין זקוק לה".
הגד לי קרה משהו?!
הגרי"ד ז"ל עסק בשטויות במקום לעסוק בסוגיא דכבתה.
חזור בך.
האם מרן הגרי"ד עסק בלפרסם את דברי גדול פלוני שדיבר על יהודי פלוני (המזוהה בשמו וכדומה)?
לא דיברתי על מרן הגרי"ד, וגם לא על אף אחד ממשתתפי האשכול הזה (כפי שציינתי זאת במפורש), אלא רק על אלו שעוסקים בלפרסם את דברי גדול פלוני שאמר על יהודי פלוני, כאילו שהגיעו לדרגתו של אותו גדול או של אותו יהודי. וכפי שאמרתי, זה יותר גרוע מלשחק באש.
הכסדום היינו? לעמורה דמינו? להתחיל ללכלכך על אחרים, כי "ככה אמר גדול פלוני"?
פעם שאל מישהו, האם מותר לו לוותר על תפילת מנחה, כשעוסק בתורה, וזאת לפי מה שנפסק, שמי שלומד תורה כרשב"י, פטור מתפילה. ענו לו: "קודם תגיע לדרגתו של רשב"י, אח"כ נדבר".
כל אלה המפרסמים את מה שאמר גדול פלוני על יהודי פלוני, לפני שהגיעו לדרגתו של אותו גדול (וק"ו כשטרם הגיעו לדרגתו של אותו יהודי פלוני), עוסקים בדבר שחמור יותר ממשחק באש.
מי שצריך לחזור בו, הוא מי שמשחק באש.
דבר אחד ברור, ומזה לא אחזור: חז"ל הטילו דופי בכל מי, שמאמין ללישנא בישא, ושמפרסם לישנא בישא, במקום שיעסוק בדברים מועילים יותר, כגון בסוגיית "שור שנגח את הפרה", או בהילכות "כבתה אין זקוק לה".