קו ירוק כתב:האמת שאני די המום..
אבל היות וההבלים כבר נצרבו עלי דפי הפרום, אדוקם לאחת!
יש ירא שמים שסבור ש'חובבי ציון' לא צרובים בתולדות עמנו לחרפת עולם?
יש מי שסבור שהנצי"ב נשאר בדעתו אחרי שקלקולם יצא לרבים?
יש מי שסבור שהבאת דעתו זו של הנצי"ב בהקשרה - איננה ביזוי ת"ח ודינה כאפיקורסות גמורה?
מי שכן סבור כך - אין חלקו עם היראים.
קו ירוק כתב:האמת שאני די המום..
אבל היות וההבלים כבר נצרבו עלי דפי הפרום, אדוקם לאחת!
יש ירא שמים שסבור ש'חובבי ציון' לא צרובים בתולדות עמנו לחרפת עולם?
יש מי שסבור שהנצי"ב נשאר בדעתו אחרי שקלקולם יצא לרבים?
יש מי שסבור שהבאת דעתו זו של הנצי"ב בהקשרה - איננה ביזוי ת"ח ודינה כאפיקורסות גמורה?
מי שכן סבור כך - אין חלקו עם היראים.
הראשון לציון כתב:נתקבל כעת במייל מאת 'קדושת ציון'
תזכורת - ליל י"ז בתמוז בכותל המערבי - חברי אגודת "קדושת ציון" מתכנסים לדברי התעוררות ולתפילה לבורא עולם על השבת השכינה לציון
משולש כתב:מישהו ביקש ממני לדעת האם יש דרכים ליצירת קשר עם "יהודה אפשטיין" מנהיג האגודה, או שהוא מסתתר מאחורי שם בדוי.
...ובפעם השלישית באר לו תחומי הארץ, והזכיר לו כל העמים עשרה אומות, והוסיף לכרות לו ברית עליהן שלא יגרום החטא, וכאשר צוהו על המילה אמר לו לאחזת עולם (להלן יז, ח), לאמר שאם יגלו ממנה עוד ישובו וינחלוה.
ובעבור שבועת אבותיך ירשת אותה הארץ, כי אין החטא שלך יכול לבטל המתנה שנתן לאבותיך כי בשבועה נתנה להם.
קו ירוק כתב:כל אחד יודע שסטיה קטנה בראשיתה, המשכה בסטיה גדולה. ככל שחולף הזמן הסטיה נהפכת לשיטה, הסוטים מולידים ילדים ומחנכים על ברכי הסטיה, עד שהדור שהקימו נהרס.
במה הדברים אמורים - באגודת קדושת ציון.
הם עוד רואים עצמם משתייכים למחנה החרדי ולחינוך החרדי שקבלו בישיבות, אך הם התחילו לסטות מעט. אם הזמן גדלה הסטיה. גם הבושה נעלמת אט אט, עד שכיום אנחנו כבר רואים מאמר 'הלכתי' מעוות פרי עטו של מאן דהוא בעלון 'קדושת ציון'.
הנה הוא מצולם לפניכם כמו שקבלתי באישי מניק יקר בפורום.
נתבונן לרגע עד היכן הדברים מגיעים.
אנחנו כיהודים מאמינים וקוראי פעמיים בכל יום שמע ישראל יודעים, ש'אם תאבו ושמעתם - טוב הארץ תאכלו, ואם תאמנו ומריתם - חרב תאוכלו כי פי ה' דבר'.
מכריזים אנו פעמיים בכל יום 'השמרו לכם פן יפתה לבבכם וסרתם גו' וחרה אף ה' בכם גו' ואבדתם מהרה מעל הארץ הטובה אשר ה' נותן לכם'.
כלם יודעים ש'כי תוליד בנים ובני בנים ו'נושנתם' בארץ גו' העידותי בכם היום כי אבוד תאבדון מעל הארץ' גו'.
והנה בא הסכל המעוות מבית מדרשם של אגודת חובבי ציון תשע"ז וכותב 'להלכה' שאין קשר בין בעלותנו על הארץ לבין קיום מצוות. שומו שמים !!
היות ולא חסרים עילגים שעד שלא אטרח ואפורר של דבריו של אותו סכל - הם יחרו אחריו שצודק הוא, על כן אשיב פי מחרף דבר:
ראשית, איננו בעלים על הארץ. 'כי לי הארץ' אמר הקב"ה! וכדי שלא נשכח זאת, הטיב עמנו ה' ונתן לנו את שנת השמטה להזכיר לנו מי הוא הבעלים על הארץ.
כאשר עם ישראל שומר את המצוות, מקיים הקב"ה אתנו את ברית הארץ שהיא תינתן לנו לנחלה. והיה כי נפר ברית, אזי גם הקב"ה יגלה אותנו מארצו. זכותנו בארץ היא בשל קיום המצוות, ולא כנחלה ללא תמורה.
המתווכח על זה, דינו אפיקורוס.
אמת שעם ישראל חטא הרבה שוב ושוב, וה' סלח על חטאם בעשותם תשובה, אבל אין לחם חסד. א"י נתנה לנו רק בעשותנו רצון השם.
זה שארץ ישראל היא כשמה, זה משום שנשבע הקב"ה שלא תשכח מפי זרעו, ותמיד יהיו מעם ישראל הראויים לשוב אליה - כמאמר הכתוב 'ובחסד עולם רחמתיך אמר גואלך ה', אבל הקוצים מרשיעי ברית - באמת אין להם זכות ונחלה בארץ הזאת, ולא יחיו לעתיד לבא 'וליהט אותם היום הבא גו' אשר לא יעזוב להם שורש וענף'.
סילוף הפסוקים המובא במאמר ההלכתי מקומם עד לריתחה: האם העוון שלנו הוא שאיננו מורישים את הארץ, הרי עוון זה שייך כאשר אנו נצטוינו על ירושת הארץ לפני היותנו בגלות (ליתר דיוק בזמן יהושע). וכאשר לא עשו כן נענשו שיהיו להם הגויים בארץ לרועץ - וה' לא סייע יותר בעדם יותר לסלק לחלוטין את כל הגוים מהארץ אפי' בימי שלמה!
האם זהו העוון שלנו שאיננו מסלקים כיום את הגוים מן הארץ? לא מצא ההדיוט הכותב עוונות חמורים מאלו.
כאשר הוא מסיים 'כי אין מה להוסיף אחר דברי התורה המפורשים האלו', ננוד לו בראשנו ונזכירו כי 'מי שיש בידו מקרא ואין בידו משנה, הקדוש ברוך הוא הופך את פניו ממנו'.
נסיים בתפילה ונבואת הנביא ישעי' 'וידעו תעי רוח בינה'
מעט דבש כתב:לרב קו ירוק:
איני מבעלי 'קדושת ציון', כמו שיכול כל אחד לראות בתגובותיי באשכול זה.
ובכל אופן, לגבי נושא הבעלות על הארץ, מה נעשה עם דברי הרמב"ן (בראשית טו, יח):...ובפעם השלישית באר לו תחומי הארץ, והזכיר לו כל העמים עשרה אומות, והוסיף לכרות לו ברית עליהן שלא יגרום החטא, וכאשר צוהו על המילה אמר לו לאחזת עולם (להלן יז, ח), לאמר שאם יגלו ממנה עוד ישובו וינחלוה.
ועוד כתב (דברים ט, ד):ובעבור שבועת אבותיך ירשת אותה הארץ, כי אין החטא שלך יכול לבטל המתנה שנתן לאבותיך כי בשבועה נתנה להם.
קו ירוק כתב:ואמנם התורה כתבה לנו שבועה 'כי לא תשכח מפי זרעו', ולא יהיה מצב שעם ישראל ייכחד, וממילא בסוף הגלות אנחנו נירשנה שוב. ולא זו בלבד אלא שמקובלנו מבעל הח"ח זיע"א שגם הצהרת בלפור היתה פקידה, אבל הוא חושש שהחפשים יקלקלו - וכידוע הם קלקלו.
והנה כאשר נתבונן נראה בעליל שימים אלו הם ימות המשיח... והנה עתה ארץ ישראל נבנית בצורה שלא נבנית מעולם, ויתכן שנבנית למען מטרה זו שתבוא הגאולה בהיות ארץ ישראל מיושבת. זכורני בעת הצהרת בלפור שהחפץ חיים ז"ל אמר שזו התעוררות לגאולה אך מאוד צריך לדאוג מי יחטוף את הארץ שלא יעשו הם לבעלים עליה, עאכו"כ עתה שרואים אנו בנין ארץ ישראל ודאי שזו הכנה לגאולה, ולכן מחובתינו להתחזק באמונה ויראה להקדים פני משיח מלכנו". (או"י ח"ג עמ' רעט).
קו ירוק כתב:אבל אלו עובדי ע"ז, או המינים והאפיקורסים, מפירי ברית שביתת הארץ ומגלי עריות, אינם חלק מהעם (אא"כ יחזרו בתשובה) ואינם בחלק הארץ, ואיננה שלהם! וליום התשועה עליהם נאמר 'ויצאו וראו בפגרי האנשים הפושעים בי' וכו' ועליהם נאמר 'וליהט אותם היום הבא', ולעומתם לצדיקים היא 'שמש מרפא וצדקה בכנפיה'.
האם מי שאינו זכאי ולא חזר בתשובה הוא בעלים על הארץ? הפסוקים שהביא מגלים על טובו של ה' שלא זנח ברית אף שאחרי 'כמה ימרוהו במדבר יעציבוהו בישימון' - כיון ששבו הכניסם לארץ. אבל מי שחוטא כנ"ל - מה לו ולארץ ישראל.
קו ירוק כתב:והתגובות לענין הם כאלו שאני מגדירם שאוזן שהיא כותבת הגסה לא תוכל להבחין בנימי כנורו של דוד.
קו ירוק כתב:והמשך המאמר המטופש שהעוון של אי הורשת הארץ הוא עצמו עוון בעבורו ראוי שלא נקבל את אותם חלקים ושלא יהיו בידינו, וכוונתו המסותרת והעקומה שלכן אנו צריכים גם האידנא להתאמץ ולנסות וכבוש את הארץ לכל חלקיה, ולא רק מה שהאו"ם נתן וכו' וכו' כמו שכתב לעיל מינה, כ"ז הוא גילוי פנים בתורה. שהרי בתורה זה נאמר כנבואה לעתיד, וזה כבר נהיה בימי יהושע. ומכאן ואילך רק כאשר ה' יזכנו נעשה זאת. ושבועה שלא יעלו כחומה חלה גם על חובבי ציון ה'החדשים'. ואולי מעשיהם שלהם גורמים ריחוק הגאולה.
קו ירוק כתב:החרדי לאומי (זה שמ'חרדי' הפך לחרדי לאומי), הוא הספטום של הפקרות הדעות.
ובדבריך ה'מחוכמים' היטבת הגדר את האסון של הותרה הרצועה שבדור הזה.
קו ירוק כתב:חזרנו שוב..
ציונות מתוך התורה.
ריבונו של עולם, מאיזה בארות, בארות נשברים יונקת אגודה זו.
יושב ירושלים (או יושב חושך)
עד שהנך מוצא סיבות מספיקות לשמחה, אני מוצא לבכות על בתולי חרדיותכם שנגוזה ואיננה. איש הישר בעיניו יעשה.
קו ירוק כתב:אין גדול אמיתי אחד שחשב אחרת ממה שלימד הרב שך את הדור כולו.
קו ירוק כתב:א"צ בהסברים וטענות. מה שכתוב שם בדפי "על קדושת הר ציון ששמם" מבהיל.
אלא מאי ? נאמר על ... שאפילו על פתחו... אינן חוזרים. ומלפפתם והולכת עד יום ...
ועל דא פירש הגר"א בהגדש"פ 'ואף אתה הקהה את שיניו ואמר לו' - לבן החכם היושב לימינו, כי ל... אין להשיב בכלל.
קו ירוק כתב:"אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי, לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ"
קו ירוק כתב:זוועה. (ויישר כח שהבאת את הדברים, שכולם יכירו מה קורה פה)
היום זה העקבתא דמשיחא האמיתי; כמו שתחילת הלידה זה יושבת על המשבר, כך אתחלתא דגאולה זה יסורי עקבתא דמשיחא, ועם ישראל יושב על המשבר מול פורצי גדר,
ואין מי שגודר גדר, ואין מי שיעמוד בפרץ, מפני סרי עול וטעם.
העיקר לזכור - 'אני וביתי נעבוד את השם'
קו ירוק כתב:מי שכן סבור כך - אין חלקו עם היראים.
קו ירוק כתב:חשבתי שתבוש להגיב. ומשלא, הרי הגדרת את עצמך. והרי א"צ להרחיב בנושא שכבר 120 שנה נחלקו בו היראים עם הציוניים
קו ירוק כתב:היות ולא חסרים עילגים שעד שלא אטרח ואפורר של דבריו של אותו סכל - הם יחרו אחריו שצודק הוא, על כן אשיב פי מחרף דבר
קו ירוק כתב: והתגובות לענין הם כאלו שאני מגדירם שאוזן שהיא כותבת הגסה לא תוכל להבחין בנימי כנורו של דוד.
קו ירוק כתב:כאשר חו"ר הפורום מביאים מובאות מפסוקים ומראשונים, ראוי לדעת שאין סתירות בין חלקי תורתנו הקדושה. ומי שלב מבין לו יודע להגדיר דברים לבד.
בתבונה כתב:הרואה כתב:קו ירוק כתב:"אִם תִּכְתּוֹשׁ אֶת הָאֱוִיל בַּמַּכְתֵּשׁ בְּתוֹךְ הָרִיפוֹת בַּעֱלִי, לֹא תָסוּר מֵעָלָיו אִוַּלְתּוֹ"
אתה מתכוון שגם אם תוכיח לו בראיות שוב ושוב לא תסור מעליו אוולתו?
הוא מתכוין שאין סיכוי שהוא ישתכנע
אגודת קדושת ציון כתב:שלום רב לכל החברים,
אנו שמחים להגיש בפניכם את גליון חודש מנחם אב של "קדושת ציון".
בגליון זה תמצאו מאמרים מעניינים בענייני ימי האבלות בהם אנו מצויים, וכן בעניינים שונים העולים על סדר היום הציבורי ובנושאים הקבועים של העלון.
אנו שואפים כל העת לשפר את העלון בכל המובנים על-מנת להגיש לקהל הקוראים האיכותי חומר כלבבו.
לעיתים העלון עובר גם תהליכים, אשר לוקחים זמן מה. כך לדוגמא תמצאו בעלון זה נסיון יותר לקטלג את המאמרים לתוך מדורים קבועים, ועם זאת לא כל המאמרים כבר נכנסו לתבנית זו. אנו מקווים שעד העלון הבא הדברים יהיו כבר יותר מסודרים מבחינה זו.
על התוכן עצמו אנו משתדלים שלא להתפשר כלל, ומתוך המאמרים הרבים שנשלחים אלינו אנו בוררים את המיטב עבורכם.
מלבד ההשקעה בהדפסת העלון, אנו עושים מאמץ גדול להביאו לידי כלל ציבור היראים בכל רחבי הארץ, והדבר כרוך במאמצים אדירים ובעלויות מרובות.
החודש החלטנו להיענות לדרישה ולהפיץ 20,000 עותקים, מספר חסר תקדים, אך לא ראינו מכך מנוס, אחר שבמקומות רבים התלוננו שהעלון אינו מגיע, ומאידך לא יכולנו להסתפק בשלושה או ארבעה עלונים לבית כנסת כאשר הצמא הוא כה גדול.
מצב זה מחייב היערכות מיוחדת הן בהדפסה והן בהפצת העלון, והעלויות גדולות בהרבה ממה שחלמנו שתהיינה לפני שנתיים כשפתחנו את העלון. אנו מודים לה' על כך משום שזה סימן לכך שהצלחנו לחדור למקומות רבים מעבר לכל הציפיות, אך הדבר מחייב גם את ציבור התומכים והאוהדים לשנס את מתניו ולתרום למען המערכה.
כפי שמפורסם בעלון עצמו, ישנן עמדות של "נדרים פלוס" ושל "קהילות", דרכן ניתן לתרום, ומי שמוכן קצת יותר לטרוח וליצור קשר במייל הזה יחסוך לנו אף את העלויות שלהם. לאור המצב, אנו מבקשים במיוחד השתתפות של הוראות קבע איש איש כפי יכולתו, על-מנת שנוכל לתכנן את הפעילות לטווח ארוך, כאשר מלבד העלון אנו שואפים לערוך גם שיעורים, ימי עיון ועוד.
זכרו! כל מי שתורם, למעשה תורם לעצמו, כי כולנו מעוניינים בהפצת המסר, וככל שיתרבו השותפים בעול, כך יוקל מעל גבי אלו שעוסקים במלאכה.
כמו-כן נודה מאד לכל מי שירצה לחלק את העלון במקומו באופן מושכל, אם זה בישיבה, בכולל, בבית הכנסת או בכל מקום אחר, משום שתמיד עדיף שהחלוקה תיעשה בידי אנשי המקום המזדהים עם המטרה מאשר על-ידי מחלק מקצועי, שאינו מבני המקום. כמו-כן הדבר יחסוך לנו גם עלויות.
בתקוה להבנה ולהשתתפות,
יהודה אפשטיין,
עלון "קדושת ציון".
איש גלילי כתב:אגודת קדושת ציון כתב:שלום רב לכל החברים,
אנו שמחים להגיש בפניכם את גליון חודש מנחם אב של "קדושת ציון".
בגליון זה תמצאו מאמרים מעניינים בענייני ימי האבלות בהם אנו מצויים, וכן בעניינים שונים העולים על סדר היום הציבורי ובנושאים הקבועים של העלון.
אנו שואפים כל העת לשפר את העלון בכל המובנים על-מנת להגיש לקהל הקוראים האיכותי חומר כלבבו.
לעיתים העלון עובר גם תהליכים, אשר לוקחים זמן מה. כך לדוגמא תמצאו בעלון זה נסיון יותר לקטלג את המאמרים לתוך מדורים קבועים, ועם זאת לא כל המאמרים כבר נכנסו לתבנית זו. אנו מקווים שעד העלון הבא הדברים יהיו כבר יותר מסודרים מבחינה זו.
על התוכן עצמו אנו משתדלים שלא להתפשר כלל, ומתוך המאמרים הרבים שנשלחים אלינו אנו בוררים את המיטב עבורכם.
מלבד ההשקעה בהדפסת העלון, אנו עושים מאמץ גדול להביאו לידי כלל ציבור היראים בכל רחבי הארץ, והדבר כרוך במאמצים אדירים ובעלויות מרובות.
החודש החלטנו להיענות לדרישה ולהפיץ 20,000 עותקים, מספר חסר תקדים, אך לא ראינו מכך מנוס, אחר שבמקומות רבים התלוננו שהעלון אינו מגיע, ומאידך לא יכולנו להסתפק בשלושה או ארבעה עלונים לבית כנסת כאשר הצמא הוא כה גדול.
מצב זה מחייב היערכות מיוחדת הן בהדפסה והן בהפצת העלון, והעלויות גדולות בהרבה ממה שחלמנו שתהיינה לפני שנתיים כשפתחנו את העלון. אנו מודים לה' על כך משום שזה סימן לכך שהצלחנו לחדור למקומות רבים מעבר לכל הציפיות, אך הדבר מחייב גם את ציבור התומכים והאוהדים לשנס את מתניו ולתרום למען המערכה.
כפי שמפורסם בעלון עצמו, ישנן עמדות של "נדרים פלוס" ושל "קהילות", דרכן ניתן לתרום, ומי שמוכן קצת יותר לטרוח וליצור קשר במייל הזה יחסוך לנו אף את העלויות שלהם. לאור המצב, אנו מבקשים במיוחד השתתפות של הוראות קבע איש איש כפי יכולתו, על-מנת שנוכל לתכנן את הפעילות לטווח ארוך, כאשר מלבד העלון אנו שואפים לערוך גם שיעורים, ימי עיון ועוד.
זכרו! כל מי שתורם, למעשה תורם לעצמו, כי כולנו מעוניינים בהפצת המסר, וככל שיתרבו השותפים בעול, כך יוקל מעל גבי אלו שעוסקים במלאכה.
כמו-כן נודה מאד לכל מי שירצה לחלק את העלון במקומו באופן מושכל, אם זה בישיבה, בכולל, בבית הכנסת או בכל מקום אחר, משום שתמיד עדיף שהחלוקה תיעשה בידי אנשי המקום המזדהים עם המטרה מאשר על-ידי מחלק מקצועי, שאינו מבני המקום. כמו-כן הדבר יחסוך לנו גם עלויות.
בתקוה להבנה ולהשתתפות,
יהודה אפשטיין,
עלון "קדושת ציון".
מצורף כקישור לדרייב. נודה למי שיעלה את הקובץ.
ארי שבחבורה כתב:סיפור החלום המובא בגליון האחרון חריף מאוד, חריף מדי.
מתוך הדברים נראה שלדעת חברי האגודה חובת השעה היא לצאת למלחמת קודש על הר הבית, להחריב את המסגדים, ולטהר את המקדש (איך בדיוק אם אין אפר פרה אדומה?) גם אם המחיר שישולם על כך בדם יהודי יהיה גבוה מאוד, ונמתחת שם ביקורת לא מרומזת על גדולי הדור שאינם מורים לעשות כן.
נראה שמישהו שם יצא מדעתו.
ארי שבחבורה כתב:סיפור החלום המובא בגליון האחרון חריף מאוד, חריף מדי.
מתוך הדברים נראה שלדעת חברי האגודה חובת השעה היא לצאת למלחמת קודש על הר הבית, להחריב את המסגדים, ולטהר את המקדש (איך בדיוק אם אין אפר פרה אדומה?) גם אם המחיר שישולם על כך בדם יהודי יהיה גבוה מאוד, ונמתחת שם ביקורת לא מרומזת על גדולי הדור שאינם מורים לעשות כן.
נראה שמישהו שם יצא מדעתו.
חברא כתב:מתוך דברי הגר"י לוינשטיין זצוק"ל, בשיחותיו בירושלים בשנת תש"ח, ערב הקמת המדינה:
ארזי ביתר כתב:במכתבים למערכת 'יתד נאמן' מהיום, מכתב חריף מאוד נגד הגליונות...
האיסור להתגרות באומות הוא אכן מן המפורסמות, והוא איסור חמור דרבינו יואל/ מרן רה"י.
קו ירוק כתב:האיסור להתגרות באומות הוא אכן מן המפורסמות, והוא איסור חמור דרבינו יואל/ מרן רה"י.
והתוצאות הרות הגורל בדרך אל הגשר החד סיטרי של הלאומיות - היתה צפיה למרחוק של מרן ראב"ו הי"ד.
זה ממשיך גם בימינו...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים