עמוד 1 מתוך 1

פירוש רבי נתן אב הישיבה למשנה עמ' 14

פורסם: א' ינואר 02, 2011 10:17 am
על ידי יצג
פירוש רבי נתן אב הישיבה למשנה עמ' 14 של האוצר ריק, וכתוב בכתב יד : "להשמיט". וכדאי לקיים.

לא ברור לי מה קרה כאן, שכן מספור העמודים המקורי של הספר אכן כולל גם את העמוד הריק הזה. בצילום צילמתם בלי מספרי העמודים המקוריים, והוספתם מספרים חדשים בתחתית העמוד. אני מניח שרוב הספרים שמציינים לספר, מציינים על פי העימוד המקורי, ולמה נמחק מן הצילומים שלכם?

Re: פירוש רבי נתן אב הישיבה למשנה עמ' 14

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 12:24 am
על ידי צוות האוצר
ראה, פירוש זה נמצא במשניות שיצאו בשעתו ע"י "אל המקורות". לא היה טעם להכניס את כל גוף הכרכים שיצאו לאור ע"י כי לא התחדש בהם דבר מלבד הפירושים שהיו בסוף כל כרך: רבינו נתן אב הישיבה, שאר ציון, [שגם הוא הוכנס לאוצר] וכד'.
לכן, לתועלת המשתמשים, לקחנו את כל הפירוש של רנאה"י מכל כרך , וסידרנו אותו כעין ספר אחד לפי הסדר של ש"ס משניות ובכדי שלא לבלבל את המשתמש שיראה שהמספור לא אחיד ולא ע"פ הסדר [שוב, כי לקחנו מכל כרך רק את הפירוש בלבד ולכן המספור היה בנפרד], עשינו מספור חדש שיהיה לעזר למשתמש.

Re: פירוש רבי נתן אב הישיבה למשנה עמ' 14

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 8:00 am
על ידי יצג
תודה.
שאלתי לא היתה למה נוסף מספור חדש, זה מובן וכמו שכתבתם, אלא למה נמחק מן הצילום המספור המקורי בראשי העמודים. המפסור המקורי חשוב מפני שלפעמים מציינים על פיו בספרים אחרים (בדרך כלל הספרים באוצה"ח מצולמים בשלמות כולל מספרי העמודים שלהם).

Re: פירוש רבי נתן אב הישיבה למשנה עמ' 14

פורסם: ב' ינואר 03, 2011 9:11 am
על ידי צוות האוצר
הבנתי שזו היתה שאלתך וכנראה לא הבנת את תשובתי. שים לב: בכרך א של זרעים הופיע המבוא, ההקדמה וההתחלה של זרעים. נאמר לדוגמא שהפירוש הסתיים בעמוד נג, בכרך ב' הפירוש הסתיים בעמ' ל'. "משתמש אוצר" לא היה מבין מה קורה פה, איך קורה שבאמצע ספר מתחיל מספור חדש ומסתיים לפני קודמו? הרי זה ודאי מעלה חשש שנחסרו עמודים מהספר ובלבול זה רצינו למנוע ולכן לטובת המשתמש מחקנו את מס' העמודים הישנים וסידרנו ע"פ סדר המשניות כעין ספר אחד חדש.