לענין כתב:אכן התכוונתי בדיוק למה שהבין ממני מר שיחי'.
אם נקח 'בית יוסף' כמות שהוא, אין אפשרות לאכול היום בשר הניקח מן השוק. חד וחלק (ב'סידור זבח כהלכתו' הרעיש שגם לפי הרמ"א אי אפשר, אך נניח לזה כעת).
ולכן הבשר המשווק היום שקוראים לו 'חלק בית יוסף', ט"ס היא וצריך לומר 'חלק בית דוד' (וראה למשל במנחת אלחנן סי' ב').
וכמו שכתבת, ישנם כל מיני קולות שאבדו את הפרופורציה ומשתמשים בהם פי מאה ממה שהתיר הרב המתיר (וכגון השפרינגאלאך של הגה"ק מסאטמאר, שלפי המחירים של ההכשרים הספרדים אין שום ספק שהם נוהגים ככה), ועוד הרבה דברים שאין צורך להאריך ולפרט, מפני שכבר האריך בהם הרב בעל 'סידור זבח כהלכתו'.
כך, שמי שהוא 'בית יוסף' כפשוטו, יש לו שתי ברירות, או לא לאכול בשר בכלל [ומרן הבית יוסף לשיטתו שאין צריך לאכול בשר ביום טוב...] או שיתפלל לה' שיזכה למצוא את אותם שלש אחוז או שש אחוז שהם חלק ממש ועולים על שולחנם של גדולי ישראל.
מן הסתם מרן הבית יוסף לא שחט 40 פרות עד שמצא בשר כשר, מסתבר שהוא אכל בשר עגלים צעירים מאד שבריאים ברובם. וכידוע גם טעמם משובח .
אפשרי בהחלט גם כיום, אלא שכמות הבשר לבהמה יחידה מועטה, וההוצאות שוות לבהמה גדולה.
אילו נמצא מי שישלם, היה אפשר.
מן הסתם פוסקי הכשרויות הספרדיות, חולקים עלינו ולמעשה , (כאשר יש רב מוכר ומוסמך אחראי) המוני בית ישראל סומכים על החכמים כדת של תורה, ויאכלו ענוים וישבעו.