עמוד 1 מתוך 1

הכשר בד"ץ עדה"ח בבשר לספרדים

פורסם: ב' אפריל 08, 2019 5:52 pm
על ידי תם מה הוא אומר
נתבקשתי לשאול:

האם יש לחוש לספרדים, כן או לא?
אם יש מי שיודע מידיעה ברורה.
כי יש בזה שמועות לכאן ולכאן.
בתודה מראש.

Re: הכשר בד"ץ עדה"ח בבשר לספרדים

פורסם: ב' אפריל 08, 2019 8:13 pm
על ידי לענין
מידיעה ברורה
כל התעמולה בענין זה הינה אחיזת עינים, במחילה.
מה שבהכשרים הספרדיים קוראים 'חלק בית יוסף' בקושי יעבור בהכשרים האשכנזים.
אם אתה אוכל בשר של בית יוסף או הרב מחפוד אתה יכול לאכול בשקט העדה ורובין ושארית וכו'.
[העובדה היא שכמות האחוזים אותה מכשירים ההכשרים הספרדים גבוהה משמעותית מאד מההכשרים האשכנזים].

Re: הכשר בד"ץ עדה"ח בבשר לספרדים

פורסם: ב' אפריל 08, 2019 10:49 pm
על ידי שמש
לענין כתב:מידיעה ברורה
כל התעמולה בענין זה הינה אחיזת עינים, במחילה.
מה שבהכשרים הספרדיים קוראים 'חלק בית יוסף' בקושי יעבור בהכשרים האשכנזים.
אם אתה אוכל בשר של בית יוסף או הרב מחפוד אתה יכול לאכול בשקט העדה ורובין ושארית וכו'.
[העובדה היא שכמות האחוזים אותה מכשירים ההכשרים הספרדים גבוהה משמעותית מאד מההכשרים האשכנזים].

עניין האחוזים לא קשור לכאן (אלא לכך שהספרדים שוחטים ז'בו שבו יש הרבה פחות סירכות והאשכנזים לא, וכן שהספרדים מחמירים בעיקר בסירכות ולא בחומרות אחרות שמחמירים האשכנזים).
על העד"ח יש אכן שמועות סותרות וקשה לדעת את האמת (על שארית אומרים שיש שחיטה שבה מקפידים ע"כ יותר ואחת שפחות).

Re: הכשר בד"ץ עדה"ח בבשר לספרדים

פורסם: ב' אפריל 08, 2019 11:43 pm
על ידי ידידיה
נכפל.

Re: הכשר בד"ץ עדה"ח בבשר לספרדים

פורסם: ב' אפריל 08, 2019 11:45 pm
על ידי ידידיה
ידידיה כתב:
לענין כתב:מידיעה ברורה
כל התעמולה בענין זה הינה אחיזת עינים, במחילה.
מה שבהכשרים הספרדיים קוראים 'חלק בית יוסף' בקושי יעבור בהכשרים האשכנזים.
אם אתה אוכל בשר של בית יוסף או הרב מחפוד אתה יכול לאכול בשקט העדה ורובין ושארית וכו'.
[העובדה היא שכמות האחוזים אותה מכשירים ההכשרים הספרדים גבוהה משמעותית מאד מההכשרים האשכנזים].

מה התשובה כאן?
שגם אחרים אינם כשרים לספרדים?

השאלה פשוטה, האם בדצ פלוני מקפיד על רמת ריאות נקייה כפי הנדרש לספרדים?
אם דעת מר שהבית יוסף עצמו לא התכוון אלא לרמה מסוימת, אנא יאמר זאת.

אנכי הקט עמדתי כך וכך שעות ליד בודקי ריאות, ויש מי מהם שטען לי שספרדי לא יכול לאכול משום הכשר שהוא .

ולשונו " זה בית יוסף לאשכנזים"
ולהבנתי כוטנתו שכיון שלנו מעיקר הדין מותר, מצרפים כל צד קולא לחלק בית יוסף

אכן עינינו הרואות שכדי שתהיה הבהמה מממש נקייה, בלי שום סירכות משום סוג (יתכן שלבית יוסף לא נדרש עד כדי כך)
זה רק או חד למאה במדינות מסויממות או חד לארבעים
וכפי שכבר עולה מהראשונים והפוסקים שמחמת הקושי הוכרחו להקל וכידוע.



או בעגלים צעירים מאד, שלא כלכלי בדרך כלל לשחוט.

ואולי כפי שכתבו לעיל הזבו הוא שונה.

Re: הכשר בד"ץ עדה"ח בבשר לספרדים

פורסם: ג' אפריל 09, 2019 1:00 am
על ידי לענין
אכן התכוונתי בדיוק למה שהבין ממני מר שיחי'.
אם נקח 'בית יוסף' כמות שהוא, אין אפשרות לאכול היום בשר הניקח מן השוק. חד וחלק (ב'סידור זבח כהלכתו' הרעיש שגם לפי הרמ"א אי אפשר, אך נניח לזה כעת).
ולכן הבשר המשווק היום שקוראים לו 'חלק בית יוסף', ט"ס היא וצריך לומר 'חלק בית דוד' (וראה למשל במנחת אלחנן סי' ב').
וכמו שכתבת, ישנם כל מיני קולות שאבדו את הפרופורציה ומשתמשים בהם פי מאה ממה שהתיר הרב המתיר (וכגון השפרינגאלאך של הגה"ק מסאטמאר, שלפי המחירים של ההכשרים הספרדים אין שום ספק שהם נוהגים ככה), ועוד הרבה דברים שאין צורך להאריך ולפרט, מפני שכבר האריך בהם הרב בעל 'סידור זבח כהלכתו'.
כך, שמי שהוא 'בית יוסף' כפשוטו, יש לו שתי ברירות, או לא לאכול בשר בכלל [ומרן הבית יוסף לשיטתו שאין צריך לאכול בשר ביום טוב...] או שיתפלל לה' שיזכה למצוא את אותם שלש אחוז או שש אחוז שהם חלק ממש ועולים על שולחנם של גדולי ישראל.

Re: הכשר בד"ץ עדה"ח בבשר לספרדים

פורסם: ג' אפריל 09, 2019 2:05 am
על ידי ידידיה
לענין כתב:אכן התכוונתי בדיוק למה שהבין ממני מר שיחי'.
אם נקח 'בית יוסף' כמות שהוא, אין אפשרות לאכול היום בשר הניקח מן השוק. חד וחלק (ב'סידור זבח כהלכתו' הרעיש שגם לפי הרמ"א אי אפשר, אך נניח לזה כעת).
ולכן הבשר המשווק היום שקוראים לו 'חלק בית יוסף', ט"ס היא וצריך לומר 'חלק בית דוד' (וראה למשל במנחת אלחנן סי' ב').
וכמו שכתבת, ישנם כל מיני קולות שאבדו את הפרופורציה ומשתמשים בהם פי מאה ממה שהתיר הרב המתיר (וכגון השפרינגאלאך של הגה"ק מסאטמאר, שלפי המחירים של ההכשרים הספרדים אין שום ספק שהם נוהגים ככה), ועוד הרבה דברים שאין צורך להאריך ולפרט, מפני שכבר האריך בהם הרב בעל 'סידור זבח כהלכתו'.
כך, שמי שהוא 'בית יוסף' כפשוטו, יש לו שתי ברירות, או לא לאכול בשר בכלל [ומרן הבית יוסף לשיטתו שאין צריך לאכול בשר ביום טוב...] או שיתפלל לה' שיזכה למצוא את אותם שלש אחוז או שש אחוז שהם חלק ממש ועולים על שולחנם של גדולי ישראל.

מן הסתם מרן הבית יוסף לא שחט 40 פרות עד שמצא בשר כשר, מסתבר שהוא אכל בשר עגלים צעירים מאד שבריאים ברובם. וכידוע גם טעמם משובח .


אפשרי בהחלט גם כיום, אלא שכמות הבשר לבהמה יחידה מועטה, וההוצאות שוות לבהמה גדולה.

אילו נמצא מי שישלם, היה אפשר.
מן הסתם פוסקי הכשרויות הספרדיות, חולקים עלינו ולמעשה , (כאשר יש רב מוכר ומוסמך אחראי) המוני בית ישראל סומכים על החכמים כדת של תורה, ויאכלו ענוים וישבעו.