צביב כתב:גימטריה היתה מקובלת אז [מסיני]
וקהל שומעיו היה צריך להבין את דבריו גם באופן זה
ומ"מ כיון שהנבואה נכתבה לדורות הרי נכתבה גם להבנה זו
צביב כתב:אם אנו מבינים כל שכן שאז הבינו
הרי הם סמוכים יותר למעמד הר סיני
בענין רבי עקיבא יש אריכות רבה [וכמה דרכים להסביר]
ומ"מ כבר ניתן בסיני
אומנם
לשיטתך, שהיה א"ת ב"ש, מדוע בכל זאת אמר בא"ת ב"ש ולא פשוט
אלא שהיתה לו סיבה לזה
וכן בשאר מקומות שנקטו רמז בדרך זו
אע"פ שיש גם דרך של גימטרי'
הנה דרך הא"ת ב"ש היא מהקרובות לאותיות עצמן רק דרך אחרת
ודרך גימטרי' - מספר - זה רק ממנין וחשבון האות
ולכן עדיף דרך גימטרי'
ולכן רש"י פירש בדרך הא"ת ב"ש, אע"פ היה גימטרי' גם בזמנם
צביב כתב:אומנם במה שאפשר לפרש את הנבואה בדרך גימטריה איני מבין את דבריך כי דרך הגימקריה היתה ידועה להם לפחות כמו שאנו יודעים אותה
[/size]
לייטנר כתב:אם תראה לי מקום שפשוטו של מקרא (ולא מידת לימוד) משתמש בגימטריה כדי להסביר משהו, לחיי.
צביב כתב:כיון שבבית המדרש לומדים כך
הרי שגם כשרוצים להבין את דברי ירמיה לומדים את דבריו כמו שלומדים בבית המדרש - גם בדרכי הגימטריה
[או שתדחוק שכל זה נרמז במאמרם ז"ל שירמיה היה מתנבא בשווקים]
עוקר הרים כתב:שם מקום פלינדרום בתורה - 5 אותיות. (קצת קשה)
מזמור שיר כתב:איך יתכן ששכח אדם רצה והחליצנו בברהמ"ז בשבת, ואינו חייב לחזור?
יאיר כתב:על איזה אדם בתנ"ך (אולי יותר מאחד) נכתב ששמו נבחר ע"י אביו וע"י אימו?
יאיר כתב:על איזה אדם בתנ"ך (אולי יותר מאחד) נכתב ששמו נבחר ע"י אביו וע"י אימו?
לייטנר כתב:לכאורה, הכוונה לישמעאל.
לייטנר כתב:
שם פלינדרום בן חמש אותיות
רמז: עיינו בדברי הימים.
יאיר כתב:יאיר כתב:על איזה אדם בתנ"ך (אולי יותר מאחד) נכתב ששמו נבחר ע"י אביו וע"י אימו?
רמז:
מהתורה.
[אם לא ידעו אתן עוד רמז עבה].
לייטנר כתב:לייטנר כתב:
שם פלינדרום בן חמש אותיות
רמז: עיינו בדברי הימים.
יאיר כתב:לאיזו מילה (שורש) בתנ"ך יש שתי משמעויות הפוכות?
יאיר כתב:לא.
אבל למה התכוונת? (יכול להיות שיש כמה).
יאיר כתב:לאיזו מילה (שורש) בתנ"ך יש שתי משמעויות הפוכות?
שני רמזים גדולים:
א.זה לא לפי הפשט הפשוט (זה לפי רש"י).
ב.פרשה הזאת ופרשה הבאה (ויצא וישלח).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Majestic-12 [Bot] ו־ 617 אורחים