מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אשכול אביעה חידות

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
עוקר הרים
הודעות: 188
הצטרף: ה' מאי 31, 2012 12:45 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עוקר הרים » ג' אוגוסט 14, 2012 3:19 pm

שם מקום פלינדרום בתורה - 5 אותיות. (קצת קשה)

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ג' אוגוסט 14, 2012 3:21 pm

צביב כתב:גימטריה היתה מקובלת אז [מסיני]
וקהל שומעיו היה צריך להבין את דבריו גם באופן זה

ומ"מ כיון שהנבואה נכתבה לדורות הרי נכתבה גם להבנה זו


ייתכן, אבל אם קהל השומעים עצמם לא הבין, הרי אתה כמאן דתלי תנא בלא תניא.
ולהזכיר, ר"ע דרש על כל קוץ וקוץ תלי תלים של הלכות שמרע"ה עצמו לא הבין, כלום נאמר שמה שר"ע חידש לא ניתן בסיני?! אעפ"כ הם לא היו שייכים באותה תקופה.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ג' אוגוסט 14, 2012 4:04 pm

אם אנו מבינים כל שכן שאז הבינו
הרי הם סמוכים יותר למעמד הר סיני

בענין רבי עקיבא יש אריכות רבה [וכמה דרכים להסביר]
ומ"מ כבר ניתן בסיני

אומנם
לשיטתך, שהיה א"ת ב"ש, מדוע בכל זאת אמר בא"ת ב"ש ולא פשוט
אלא שהיתה לו סיבה לזה

וכן בשאר מקומות שנקטו רמז בדרך זו
אע"פ שיש גם דרך של גימטרי'

הנה דרך הא"ת ב"ש היא מהקרובות לאותיות עצמן רק דרך אחרת
ודרך גימטרי' - מספר - זה רק ממנין וחשבון האות
ולכן עדיף דרך גימטרי'

ולכן רש"י פירש בדרך הא"ת ב"ש, אע"פ היה גימטרי' גם בזמנם

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ג' אוגוסט 14, 2012 7:21 pm

צביב כתב:אם אנו מבינים כל שכן שאז הבינו
הרי הם סמוכים יותר למעמד הר סיני

בענין רבי עקיבא יש אריכות רבה [וכמה דרכים להסביר]
ומ"מ כבר ניתן בסיני

אומנם
לשיטתך, שהיה א"ת ב"ש, מדוע בכל זאת אמר בא"ת ב"ש ולא פשוט
אלא שהיתה לו סיבה לזה

וכן בשאר מקומות שנקטו רמז בדרך זו
אע"פ שיש גם דרך של גימטרי'

הנה דרך הא"ת ב"ש היא מהקרובות לאותיות עצמן רק דרך אחרת
ודרך גימטרי' - מספר - זה רק ממנין וחשבון האות
ולכן עדיף דרך גימטרי'

ולכן רש"י פירש בדרך הא"ת ב"ש, אע"פ היה גימטרי' גם בזמנם


אתה מתעקש לחינם. ציינתי כבר פרק אחד שבו מזכיר ירמיהו את האויב פעמיים (!) בצורת אתב"ש, ואתה מנסה לומר שאולי היה אפשר לומר שזה בגימטריה, וכיצד תסביר את 'לב קמי'?!
אם תראה לי מקום שפשוטו של מקרא (ולא מידת לימוד) משתמש בגימטריה כדי להסביר משהו, לחיי.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ד' אוגוסט 15, 2012 2:02 am

אכן בפסוק זה אני מתעקש לחינם כי כבר מבואר כן ברש"י [אומנם שאלתי ת"ח גדול והוא הסכים עמי שגם כך אפשר לפרש]
אומנם במה שאפשר לפרש את הנבואה בדרך גימטריה איני מבין את דבריך כי דרך הגימקריה היתה ידועה להם לפחות כמו שאנו יודעים אותה
נערך לאחרונה על ידי צביב ב ד' אוגוסט 15, 2012 4:06 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ד' אוגוסט 15, 2012 2:13 am

צביב כתב:אומנם במה שאפשר לפרש את הנבואה בדרך גימטריה איני מבין את דבריך כי דרך הגימקריה היתה ידועה להם לפחות כמו שאנו יודעים אותה
[/size]


זה מה שביקשתי קודם:
לייטנר כתב:אם תראה לי מקום שפשוטו של מקרא (ולא מידת לימוד) משתמש בגימטריה כדי להסביר משהו, לחיי.

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ד' אוגוסט 15, 2012 2:17 am

כיון שבבית המדרש לומדים כך
הרי שגם כשרוצים להבין את דברי ירמיה לומדים את דבריו כמו שלומדים בבית המדרש - גם בדרכי הגימטריה
[או שתדחוק שכל זה נרמז במאמרם ז"ל שירמיה היה מתנבא בשווקים]

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ד' אוגוסט 15, 2012 2:24 am

צביב כתב:כיון שבבית המדרש לומדים כך
הרי שגם כשרוצים להבין את דברי ירמיה לומדים את דבריו כמו שלומדים בבית המדרש - גם בדרכי הגימטריה
[או שתדחוק שכל זה נרמז במאמרם ז"ל שירמיה היה מתנבא בשווקים]


ראשית, אין פה שום דבר שצריך לדחוק. הנבואה נועדה לעם בד"כ. לפעמים למלך.
לגופו של עניין, אף אחד לא אומר שאנחנו יותר מתוחכמים בגלל שאנחנו יודעים גימטריה. בסה"כ ביקשתי שתצביע על מקום אחד שפשוטו של מקרא מחייב את השימוש בגימטריה. עד אז, אין מנוס מלומר שהגימטריה לא שייכת באותה תקופה (גם אם היא קיימת באויר, כמו גלים אלקטרומגנטיים).


נ.ב. הצפנתי בדברי מילה אחת בגימטריה שתסביר לך את כל העניין, התוכל לפענח מהי?

צביב
הודעות: 1880
הצטרף: א' מרץ 04, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי צביב » ד' אוגוסט 15, 2012 2:57 am

פשוט שמדובר בבבל
שהרי בירמיה בפרק נ"א כתוב בסמיכות בבל
וכן בפרק כ"ה כל ממלכות הארץ -למלך ששך וגו'
היחיד שלא הוזכר זה בבל

ואמנם מה הסיבה שכופל את בבל וששך?
ומהי הסיבה שבחר דוקא להמיר בדרך א"ת ב"ש ולא דרך אחרת כמו אי"ק או אח"ס?

[ולענין לב קמי, הנה כתיב יושבי לב קמי, וכיצד אומרים יושבי כשדים?
[וכאן תדחוק יושבי-ארץ- כשדים, אומנם לשם מה הדוחק ולא לכתוב במפורש כשדים
אלא שכשמדובר על עונש בבל, רמוז כאן טעם העונש- משום מרידתם במלך העולם
וזה שכתוב כאן לב קמי - על ליבם המורד במלכו של עולם - נחרבו
אומנם נרמז כאן שכל שמם מורה על חטאם, ולכן בא"ת ב"ש בשמם נמצא חטאם]

אלא שאין הדבר משום שדברו בלשון א"ת ב"ש אלא שכך רמז ירמיהו את נבואתו, וביותר עומק, כך השפיע ירמיהו את הפורענות וההשחתה על בבל]

וכיון שמדובר בבבל היה צריך רק למצוא כיצד בזה רמוז בבל
נערך לאחרונה על ידי צביב ב ד' אוגוסט 15, 2012 4:17 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ד' אוגוסט 15, 2012 3:05 am

הדברים נאמרו, וכרגע לא נראה לי שיש משהו לחדש.

עוקר הרים
הודעות: 188
הצטרף: ה' מאי 31, 2012 12:45 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי עוקר הרים » ג' אוגוסט 28, 2012 12:52 am

עוקר הרים כתב:שם מקום פלינדרום בתורה - 5 אותיות. (קצת קשה)

אלעלא.
(ובש"ך לרמ"ה מצפת פרשת מטות: "אלעלא, ובהפך ג"כ אלעלא, לומר שהיה לה חומה גבוהה, גובהה כרחבה").

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' אוגוסט 29, 2012 6:02 pm

מה מיוחד בפרשתנו יותר משאר הפרשות?

מזמור שיר
הודעות: 341
הצטרף: ה' פברואר 17, 2011 12:17 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מזמור שיר » ד' ספטמבר 19, 2012 1:58 pm

איך יתכן ששכח אדם רצה והחליצנו בברהמ"ז בשבת, ואינו חייב לחזור?

סורגים
הודעות: 218
הצטרף: ו' אוגוסט 24, 2012 11:59 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי סורגים » ד' ספטמבר 19, 2012 2:02 pm

מזמור שיר כתב:איך יתכן ששכח אדם רצה והחליצנו בברהמ"ז בשבת, ואינו חייב לחזור?


כפי הנראה מדובר בסעודה החמישית שלו שאין לו כל חיוב לאכול סעודה זו.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ד' ספטמבר 19, 2012 2:58 pm

גם בסעודה שלישית לא חוזר.

כהן
הודעות: 539
הצטרף: ד' ספטמבר 21, 2011 8:35 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כהן » ד' ספטמבר 19, 2012 3:23 pm

האוכל ביוהכ"פ [ויש שדנו שגם בר"ה שחל בשבת עפי"ד המג"א בשכח יעו"י דהואיל וי"א דמותר לצום אינו חוזר]

מזמור שיר
הודעות: 341
הצטרף: ה' פברואר 17, 2011 12:17 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מזמור שיר » ד' ספטמבר 19, 2012 3:37 pm

רציתי לכתוב שהתכונתי רק לסעודה שניה, אבל כבר הקדמני כהן בתגובתו, שבאמת לזה התכונתי, לאוכל בר"ה שחל בשבת, ויותר מזה לאוכל בשבת שובה! ראו את דברי הגראי"ל שטינמן שהביאם הגרב"צ פלמן בקישור המצורף.
http://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?158504&&page=23

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ש' ספטמבר 22, 2012 9:57 pm

על איזה אדם בתנ"ך (אולי יותר מאחד) נכתב ששמו נבחר ע"י אביו וע"י אימו?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ש' ספטמבר 22, 2012 10:02 pm

מיהו הגדול הישראל?

קורות חייו:

בדווי הגיע ישראל למחזיק שומרי החכם המברכו בתורה.

בימי הכהן, מולדתו הייתה בעיר בה פתחה המורה.

חמה ובתה באבקה המשומרת כגפן, כמו בתו.

כפסע מאנשי עיר ההוד, עושה כחנה וכמזונות קשים מופתו.

בזה קידם כשביקש להיות כסבו שענה לנכד, להלכה ולא למדרש.

וכחידד כמתים, אלו שלא קיבלו את פניו זכו למתנת הרש.

מזמור שיר
הודעות: 341
הצטרף: ה' פברואר 17, 2011 12:17 am

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי מזמור שיר » ש' ספטמבר 22, 2012 11:38 pm

יאיר כתב:על איזה אדם בתנ"ך (אולי יותר מאחד) נכתב ששמו נבחר ע"י אביו וע"י אימו?


וַיְהִי בְּצֵאת נַפְשָׁהּ כִּי מֵתָה וַתִּקְרָא שְׁמוֹ בֶּן אוֹנִי וְאָבִיו קָרָא לוֹ בִנְיָמִין
וכ' שם המלבי"ם: היה דעתה על הנולד לקראו בשם, וקראה שמו בן אוני, ר"ל בן כחי, שכחי נתן לו כי היא מתה על ידו, ושם זה עצמו קרא לו אביו שם בן ימין שבימין נמצא האון והכח. עכ"ל.
אמנם הרמב"ן והבכור שור שם מפרשים שרחל באמת התכונה באומרה "אוני" ללשון צער, ויעקב תרגם את השם לטובה, ש"אוני" הוא גם לשון כח, וגם ימין הוא לשון כח.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ש' ספטמבר 22, 2012 11:39 pm

יפה, אך התכוונתי ששניהם קראו לו באותו שם בדיוק.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' ספטמבר 27, 2012 4:53 pm

יאיר כתב:על איזה אדם בתנ"ך (אולי יותר מאחד) נכתב ששמו נבחר ע"י אביו וע"י אימו?


רמז:

מהתורה.

[אם לא ידעו אתן עוד רמז עבה].

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ה' ספטמבר 27, 2012 9:16 pm

לכאורה, הכוונה לישמעאל.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' ספטמבר 27, 2012 10:52 pm

לייטנר כתב:לכאורה, הכוונה לישמעאל.

יפה אך לא לזה התכוונתי. יש אחר שמפורש שגם אביו וגם אימו קראו לו בשמו.

לייטנר
הודעות: 5599
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי לייטנר » ה' ספטמבר 27, 2012 10:57 pm

לייטנר כתב:
שם פלינדרום בן חמש אותיות
רמז: עיינו בדברי הימים.

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ה' ספטמבר 27, 2012 11:58 pm

יאיר כתב:
יאיר כתב:על איזה אדם בתנ"ך (אולי יותר מאחד) נכתב ששמו נבחר ע"י אביו וע"י אימו?


רמז:

מהתורה.

[אם לא ידעו אתן עוד רמז עבה].


התשובה : זה שת בן אדם וחווה
בראשית פרק ד, כה
(כה) וַיֵּדַע אָדָם עוֹד אֶת אִשְׁתּוֹ וַתֵּלֶד בֵּן וַתִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שֵׁת כִּי שָׁת לִי אֱלֹהִים זֶרַע אַחֵר תַּחַת הֶבֶל כִּי הֲרָגוֹ קָיִן:
בראשית פרק ה, ג
(ג) וַיְחִי אָדָם שְׁלֹשִׁים וּמְאַת שָׁנָה וַיּוֹלֶד בִּדְמוּתוֹ כְּצַלְמוֹ וַיִּקְרָא אֶת שְׁמוֹ שֵׁת:

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' ספטמבר 28, 2012 12:01 am

יפה מאוד ר' רחמים!

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ו' ספטמבר 28, 2012 12:31 am

לייטנר כתב:
לייטנר כתב:
שם פלינדרום בן חמש אותיות
רמז: עיינו בדברי הימים.

התשובה: ישישי
דברי הימים א פרק ה, יד

(יד) אֵלֶּה בְּנֵי אֲבִיחַיִל בֶּן חוּרִי בֶּן יָרוֹחַ בֶּן גִּלְעָד בֶּן מִיכָאֵל בֶּן יְשִׁישַׁי בֶּן יַחְדּוֹ בֶּן בּוּז:

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ו' ספטמבר 28, 2012 11:40 am

מי שאוהב פלינדרומים הנה רשימה של כולם בכל התנ''ך משלוש אותיות ומעלה:
אבא, אגא, אלא, אלעלא, אנא, אנחנא, אסא, אעא, אצא, אשא, אתא, בלב, בנב, בעב, ברב, גוג, דוד, הבה, הגגה, הגה, הדה, הוה, הזה, הטה, היה, היהיה, היחיה, הכה, הלה, הלילה, המה, המימה, הנבנה, הנה, הפה, הרה, השה, השלשה, הששה, ובו, והכהו, והנהו, וידיו, ויהיו, ויחיו, ויעיו, ולו, ומעמו, ונבנו, ונחנו, ונסנו, ונתנו, וצו, וקו, חוח, טיט, ידי, יהי, יחי, ימי, ינחני, יני, יפי, ישי, ישישי, כדך, כחך, כלך, כנך, כפך, כשך, כתנתך, לאיתיאל, לאל, לבבל, לגל, לגלגל, לדל, להקהל, לחל, ליל, לכל, לכלכל, לצל, לקל, לתל, מדם, מהם, מהמהם, מום, מים, מימים, מכם, מעם, משלשם, משם, מתם, נגן, נון, ניחוחין, נין, נתן, סוס, ציץ, שוש, שיש, שלש, שמש, שרש, תבת, תופפות, תחת, תלת, תמימת, תמת, תשת

(הרשימה נבנתה ע''י התוכנה לחיפוש פלינדרומים בכל טקסט)

סמל אישי של המשתמש
רחמים
הודעות: 1633
הצטרף: ג' נובמבר 01, 2011 12:28 pm
מיקום: http://yakobov-dev.co.il/
יצירת קשר:

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי רחמים » ש' ספטמבר 29, 2012 8:15 pm

והנה עוד משהו מהתנ''ך
זוגות של מילים רצופות שהם פלינדרום:

אבי ויבא, אביו ויבא, אל לא, אלה לא, אלהיה לא, אלי לא, אלך לא, אלמים לא, בו טוב, בך רכב, בלא לב, בר ורב, דוד , דוד ודוד, די יד, דעת עד, הגה נהגה, הזה זה, היה היה, היה יהיה, המלך למה, הן הנה, הנה והנה, השה שה, וגם נמגו, ויבא לאביו, ויחא אחיו, ולא לו, יבא בי, ידה די, ידו די, ידע די, ילד לי, ים מי, ישי וישי, כי איך, כי פיך, כל מלך, לא אל, לא שאל, לאיתיאל לאיתיאל, לו מתמול, לחם חל, לך אכל, לך בכל, לך וכל, לך ככל, לך כל, לך לכל, לך מכל, לכם כל, לכם מכל, לכן כל, מאד אם, מגן גם, מה להם, מי הים, מי ים, מים למים, מעל לעם, נתן ונתן, עבר ארבע, על סלע, על צלע, פרשו שרף, שם רמש, שש ושש, תאר את, תשא אשת.

וגם שלשיות של מילים רצופות שהם פלינדרום:
אל דוד לא, אל ישי לא, אליך כי לא, אנא שא נא.

(גם רשימות אלו נבנו על ידי התוכנה לחיפוש פלינדרומים בכל טקסט.)

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' נובמבר 22, 2012 12:52 am

לאיזו מילה (שורש) בתנ"ך יש שתי משמעויות הפוכות?

אומר מעט
הודעות: 23
הצטרף: ב' אוקטובר 29, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אומר מעט » ה' נובמבר 22, 2012 10:37 am

יאיר כתב:לאיזו מילה (שורש) בתנ"ך יש שתי משמעויות הפוכות?


ע.ז.ב.?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' נובמבר 22, 2012 10:39 am

לא.
אבל למה התכוונת? (יכול להיות שיש כמה).

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' נובמבר 22, 2012 10:41 am

שני רמזים גדולים:

א.זה לא לפי הפשט הפשוט (זה לפי רש"י).

ב.פרשה הזאת ופרשה הבאה (ויצא וישלח).

אומר מעט
הודעות: 23
הצטרף: ב' אוקטובר 29, 2012 2:02 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי אומר מעט » ה' נובמבר 22, 2012 1:52 pm

יאיר כתב:לא.
אבל למה התכוונת? (יכול להיות שיש כמה).


עזב 1.png
עזב 1.png (32.49 KiB) נצפה 10639 פעמים


עזוב 2.png
עזוב 2.png (20.81 KiB) נצפה 10639 פעמים

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' נובמבר 22, 2012 2:10 pm

מענין. ראיתי מי ש'פירש':
"וְחָדַלְתָּ מֵעֲזֹב לוֹ" עליך להמנע מלעזוב אותו לבדו, "עָזֹב תַּעֲזֹב עִמּוֹ" אחרי שעזרת לו לסדר את משא חמורו.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ה' נובמבר 22, 2012 9:29 pm

יאיר כתב:לאיזו מילה (שורש) בתנ"ך יש שתי משמעויות הפוכות?

שני רמזים גדולים:

א.זה לא לפי הפשט הפשוט (זה לפי רש"י).

ב.פרשה הזאת ופרשה הבאה (ויצא וישלח).


אף אחד לא יודע?

כרם
הודעות: 738
הצטרף: ב' אוגוסט 01, 2011 11:48 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי כרם » ו' נובמבר 23, 2012 12:29 am

אולי הכונה ל"ישרש"?

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' נובמבר 23, 2012 12:31 am

אכן. נ"ל שגם זה טוב, אך זה אינו בפרשה.

יאיר
הודעות: 10741
הצטרף: א' מאי 23, 2010 11:54 pm

Re: אשכול אביעה חידות

הודעהעל ידי יאיר » ו' נובמבר 23, 2012 12:35 am

חשבתי שוב וכנראה שטעיתי:
"תענה את בנותי" בויצא
"ויענה" בוישלח
(לרש"י)
אך שניהם מל' עינוי, ודוק.

[ועיין יומא ריש עז:]
נערך לאחרונה על ידי יאיר ב א' פברואר 13, 2022 1:47 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 630 אורחים