מאיר סובל כתב:יסביר לי ר' יורה נ"י, איך יכול להיות הבדל? הרי מידות הנפח הן מידות נפח, אורך ורוחב, ולא מידת משקל.
והמדידה היא על פי גרעיני שעורים ואגודלים, גם מידות הביצה וגם מידות הטפח (וממילא האמה). הכל מאותו נקודת מחלוקת.
העירובין, המ' סאין של מקוואות, הרביעית, ההשקה, וכו'.
יורה_דעות כתב:ובכלל לגבי מנהג ירושלים, אין להניח שהיה מנהג אחיד וברור, ס"ה בישוב הירושלמי היה קבוץ גלויות גדול ולא נתייסד שם מנהג יחודי על פי מייסד הישוב מקדמצת דנא וכיוצא בזה, אלא טיפין טיפין התערב מנהג הספרדים העולים המיעוטים ושאר התרחשויות יחד עם הגדולים שהגיעו גם הם מהגלות (כ"א ממקום אחר) ומנהגיהם ודעותיהם בידיהם. מנהג יוצאי הישיבות בזמננו הוא הרבה יותר אחיד.
למאי_נמ? כתב: וכן ראה באוצרות ירושלים שנוקט שאין מנהג כהגר"ח נאה.
הרב 'בברכה המשולשת' כתב:זכורני שעל הגדרת מנהג ירושלים האשכנזי (בכלל- לאו דווקא בענייני שיעורים) ומידת מקוריותו כבר היו חילופי מכתבים בירושתנו (אאל"ט עם הרה"ג יואל קטן), וכבר נדון כאן באשכול מיוחד בבית מדרשנו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 316 אורחים