מבי מדרשא כתב:אמנם יש לומר דהיא גופא, כל מי שקם ונתגייר מוכרח שמעולם לא היה ישמעאלי אלא מאותם מבולבלים מבוללים של סנחריב. ואכן עיקר ההוכחה צריכה להתמקד בדברי התנ"ך ופי' רז"ל על כך לפני מעשה סנחריב.
חכם באשי כתב:סמבוסק,
לי יותר נראה, שיש כאן ידו של הצנזור הנוצרי.
ובמקרה כזה היו רגילים לשנות במקום 'אדום' לכתוב 'ארם' או 'ישמעאל' וכדומה. והדברים עתיקין
חכם באשי כתב:אליהוא,
לא שמעתי על שני גרים מפורסמים בשם 'עובדיה' שהיו בזמנו של הרמב"ם.
לענינו של עובדיה הגר, כתב נ' גולב מאמר מסכם, וכמדומני שהוא נדפס בספר 'חקרי עבר וערב' (ספר יובל).
לגרים מארצות נוצריות לא ניתן בדווקא השם 'עובדיה', יותר שכיח השם 'אברהם' (שהוא אבי הגרים, והגר הראשון). כן עולה מבדיקת המקורות, כמו: פנקסי הקהילות ועוד.
הרבה גרים מארצות נוצריות נזכרו במאמרו של רמי ריינר, 'על היחס לגרים באשכנז וצרפת במאות הי"א–הי"ג' (בדפוס)
מנדי ש. כתב:בספר "אוצר הגדולים" מביא שהיו שני ר' עובדיה הגר, האחד מנורמנדיה, והשני - זה שחי בתקופת הרמב"ם, הרמב"ם כתב אליו אגרות וכו'.
אדרבה, האם מישהו יכול לעשות סדר בדברים, כי עפ"י 'אוצר הגדולים' התכתב הרמב"ם עם השני ואילו מכל המקומות יוצא שהאגרות היו לראשון מנורמנדיה
חכם באשי כתב:הרי קשה להאמין שדברי מהרח"ו נאמרו כ'הילכתא למשיחא'.
ולגוף הענין.
נראה, כי דברי מהרח"ו שאין גרים מישמעאל, שייכים לדבריו במקום אחר, כי גלות ישמעאל, שהוא הגלות האחרון שיהיה החמור מכולם.
חכם באשי כתב:מנדי ש. כתב:בספר "אוצר הגדולים" מביא שהיו שני ר' עובדיה הגר, האחד מנורמנדיה, והשני - זה שחי בתקופת הרמב"ם, הרמב"ם כתב אליו אגרות וכו'.
אדרבה, האם מישהו יכול לעשות סדר בדברים, כי עפ"י 'אוצר הגדולים' התכתב הרמב"ם עם השני ואילו מכל המקומות יוצא שהאגרות היו לראשון מנורמנדיה
ספר אוצר הגדולים אינו כה מדוייק. הוא מקיף, אך אינו מדוייק וגם לא עדכני.
ולגבי עובדיה הגר, יש לבדוק במאמרו של גולב שציינתי, מישהו יש לו את המאמר בPDF ויכול להעלותו? זה יעזור לדיון.
חכם באשי כתב:עוד בענין עובדיה הגר, ראה במצויין כאן:
http://aleph3.libnet.ac.il/F/HP253FCTN1 ... adjacent=N
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 144 אורחים