חכם באשי כתב:האם בדקת בקונטרסו של הגר"ח קנייבסקי 'למכסה עתיק' (נדפס בסוף ספרו 'טעמא דקרא') על שמ"ב, שם?
ועיין גם בספר 'אישי התנ"ך'
יאיר כתב:(רציתי לבדוק דרך האתר ב"למכסה עתיק" אך נראה שהאופציה של משתמש וסיסמה שנתנו לנו סגורה כרגע..).
אלי בנאי כתב:פורום נכבד
את עבודת הגמר שלי אני כותב על 'רצפה בת איה'.
למעשה, כל מדרשי חז"ל על שמ"ב כ"א 14-1.
שאלתי - איה שם אביה או אימה, של רצפה.
בנוסף אשמח וגם אודה מקרב, על כל מראה מקום
שיש לו נגיעה (מדרש או איזכור), על סיפור עצוב זה.
בברכת שבת שלום
אלי בנאי
קיבוץ להב
08-9913556
054-4978989
יום שישי
ניצבים וילך
תש"ע
יאיר כתב:ראו כמה חפוזים ומטושטשים אנו ולא שתנו לבנו לשאלתו של אלי..ותמהני עלינו (וגם ובעיקר על השואל):
שאלתו היתה: "איה שם אביה או אימה, של רצפה"...
ומה שמה בתנ"ך ובכותרת אשכול זה..רצפה בת איה..
נקודה (.) למחשבה..
יאיר כתב:אולי הוא משום שתמיד שמוזכר שם ושם ההורה, הוא תמיד האב..כמ"ש סרח בת אשר ועוד. (ודוקא כשכתוב פלונית בת אלמוני).
יאיר כתב:וכן רבה בר בר חנה מדוע הוזכרה דוקא סבתו (או סבו) ולא אביו?
גלילי כתב:אבל, מנין הם שואבים זאת שלושת המקורות הנ"ל?
סמ''ק כתב:גלילי כתב:אבל, מנין הם שואבים זאת שלושת המקורות הנ"ל?
בוא נאמר שהיה כתוב רצפה בת צבעון, האם היה ספר שמא צבעון הוא שם אמו?
כמובן שלא, מפני שצבעון כבר הוזכר בתורה כשם של זכר.
ולכן בפשטות גם השם איה הוא שם זכר, כמ"ש בבראשית, ואלה בני צבעון ואיה וענה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 557 אורחים