כתב החיד"א בספרו שם הגדולים חלק גדולים מערכת מ אות קעט:
ר"ם מקוצי - בספר מנחת יהודה מביא פירושים ממנו וחידושים כמעט בכל פרשה. ולפום ריהטא היה נראה שהוא רבינו בעל הסמ"ג שחיבר פירוש על התורה, אך ממ"ש במנחת יהודה פרשת דברים [דברים ב כח] שמביא שר"ם מקוצי הקשה קושיא, ואחר כך מביא דברי הסמ"ג [לאוין קיג-קיד], וכתב ומתוך דברי הסמ"ג זו הקושיא לא קשיא כלל. מזה מוכח שר"ם מקוצי שמזכיר אינו רבינו בעל הסמ"ג. ודוק הטב.
(המשפט "ומתוך דברי הסמ"ג זו הקושיא לא קשיא כלל" אינו כתוב בספר מנחת יהודה לריב"א שם, וכנראה החיד"א כתב כן מהזכרון. ועיין בספרו פתח עינים יבמות עו ב ד"ה דרכו).
מעניין לציין לדברי החיד"א בספרו פתח עינים בסנהדרין צו ב ובשומר הפתח שם.
האם באמת פירוש ר"מ מקוצי לתורה אינו לבעל הסמ"ג?
לנגה בהקדמתו לפירוש ר"ח פלטיאל עמ' י, כתב בפשיטות שהסמ"ג כתב על התורה, והוא הר"מ מקוצי הנ"ל.
ויש עוד לעיין אצל פוזננסקי, מבוא לחכמי צרפת מפרשי המקרא.
ובכלל כל מידע שיאיר יועיל יתקבל בשמחה.