בור הגולה כתב:תולדותיו נכתבו ע"י בן זקוניו ר' אהרן ישראל בורנשטיין ז"ל מת"א (נפטר לפני שנים אחדות) בספר "מראה הדשא".
[כבר הקדימני ידידינו ג"א, ומשנה כו'].
הפנים של האגלי טל סודר ע"י בן המחבר ר' שמואל, ראה שם בסוף ההקדמה:
בר ששת כתב:סתם מעניין:
למיעוט זיכרוני, היחיד מהבנים המוזכרים בגוף הספר שם משמואל הוא אהרן ישראל "הקשה בני היניק אהרן ישראל".
אגב, הספר 'מראה הדשא', צונזר ועודן קצת, וכפי שהבנתי גם ובעיקר בעניין ייחסו לחסידי גור....
גוראריה כתב:ג.
לא היתה מחלוקת בין גור לסוכטשוב, חלילה, אלא קצת קפידא של השמ"ש בחיי אביו.
בחושךאור1 כתב:תודה רבה על המידע.
יאיר,
לא כתבתיו במשפחות סופרים כי עיקר שאלתי (כנראה לא התנסחתי נכון) הייתה על שיטתו ומהלכו בסיפריו על התורה והאם כתב בהלכה כאביו.
בכ"א, החברים כאן החכימוני בתולדותיו ותשח"ח להם.
איש_ספר כתב:עוד חומר בספר שיצא על בנו הרה"צ ר' דוד מיהודי בשם זילברברג (שכחתי שמו הפרטי) אם לא נמצא כבר במקוון, אזי יכנס בקרוב.
גוראריה כתב:בר ששת כתב:סתם מעניין:
למיעוט זיכרוני, היחיד מהבנים המוזכרים בגוף הספר שם משמואל הוא אהרן ישראל "הקשה בני היניק אהרן ישראל".
אגב, הספר 'מראה הדשא', צונזר ועודן קצת, וכפי שהבנתי גם ובעיקר בעניין ייחסו לחסידי גור....
הרקע לדברים:
א.
אחרי פטירת השפ"א היה השמ"ש בטוח שכעת ינהר הקהל בהמוניו לסוכטשוב. כך היה לאורך הדורות בשושלות קוצק ועוד שושלות בפולין כשרוב העדה נסעה לתלמיד או לבחיר העדה ולאו דווקא ליורש. לשבועות תרס"ה הכינו בסוכטשוב הרבה בילקעס, וה'עולם' נסע בהמוניו ל...גור , למרות שהאמרי אמת לא נהג באדמורות רשמית עד אז.
כבודו של אביו האבנ"ז שר התורה וחתנו של השרף מקוצק שהקהל העדיף עליו אברך כמעט לא מוכר, [אז!] כאב מאד לשמ"ש, אבל האבנ"ז הרגיעו: הרי הסבא מקוצק ברך את הדוד בעל חי' הרי"ם ב'וצדקתו לבני בנים', וכי קלה היא בעיניך?!
שיבר כתב:גוראריה כתב:בר ששת כתב:סתם מעניין:
למיעוט זיכרוני, היחיד מהבנים המוזכרים בגוף הספר שם משמואל הוא אהרן ישראל "הקשה בני היניק אהרן ישראל".
אגב, הספר 'מראה הדשא', צונזר ועודן קצת, וכפי שהבנתי גם ובעיקר בעניין ייחסו לחסידי גור....
הרקע לדברים:
א.
אחרי פטירת השפ"א היה השמ"ש בטוח שכעת ינהר הקהל בהמוניו לסוכטשוב. כך היה לאורך הדורות בשושלות קוצק ועוד שושלות בפולין כשרוב העדה נסעה לתלמיד או לבחיר העדה ולאו דווקא ליורש. לשבועות תרס"ה הכינו בסוכטשוב הרבה בילקעס, וה'עולם' נסע בהמוניו ל...גור , למרות שהאמרי אמת לא נהג באדמורות רשמית עד אז.
כבודו של אביו האבנ"ז שר התורה וחתנו של השרף מקוצק שהקהל העדיף עליו אברך כמעט לא מוכר, [אז!] כאב מאד לשמ"ש, אבל האבנ"ז הרגיעו: הרי הסבא מקוצק ברך את הדוד בעל חי' הרי"ם ב'וצדקתו לבני בנים', וכי קלה היא בעיניך?!
מקורו של סיפור זה, לבד מהיותו מפוקפק, הוא גוראי למהדרין, ביומן טולנא הידוע.
שיבר כתב:גוראריה כתב:בר ששת כתב:סתם מעניין:
למיעוט זיכרוני, היחיד מהבנים המוזכרים בגוף הספר שם משמואל הוא אהרן ישראל "הקשה בני היניק אהרן ישראל".
אגב, הספר 'מראה הדשא', צונזר ועודן קצת, וכפי שהבנתי גם ובעיקר בעניין ייחסו לחסידי גור....
הרקע לדברים:
א.
אחרי פטירת השפ"א היה השמ"ש בטוח שכעת ינהר הקהל בהמוניו לסוכטשוב. כך היה לאורך הדורות בשושלות קוצק ועוד שושלות בפולין כשרוב העדה נסעה לתלמיד או לבחיר העדה ולאו דווקא ליורש. לשבועות תרס"ה הכינו בסוכטשוב הרבה בילקעס, וה'עולם' נסע בהמוניו ל...גור , למרות שהאמרי אמת לא נהג באדמורות רשמית עד אז.
כבודו של אביו האבנ"ז שר התורה וחתנו של השרף מקוצק שהקהל העדיף עליו אברך כמעט לא מוכר, [אז!] כאב מאד לשמ"ש, אבל האבנ"ז הרגיעו: הרי הסבא מקוצק ברך את הדוד בעל חי' הרי"ם ב'וצדקתו לבני בנים', וכי קלה היא בעיניך?!
מקורו של סיפור זה, לבד מהיותו מפוקפק, הוא גוראי למהדרין, ביומן טולנא הידוע.
תולעת - ספרים כתב:שמעתיו מאנשים שידעו הימנו עוד בשנים שבעל היומן רעה בשדות נתיב מאיר.
יומן טאלנא לא קיבל בעלות על סיפורי גור, רק על מה שיש לו זכויות יוצרים...
גם אני שמעתי כנ"ל עוד לפני שנים רבות.
וכהוכחה על קפידתו של בעל שם משמואל נגד אלה שנסעו לגור, ישנם תשובות בשו"ת אבני נזר שנשלחו לתלמידו הגאון ר' שאול משה מוויערשוב בעל פרדס שאול, והם מופיעים בספר תחת הכותרת לרב פלוני, מכיון שה'פרדס שאול' שהיה תלמיד האבני נזר, נסע לגור. [שמעתי נכדו של ה'פרדס שאול', שראה את התשובות]
רבטוב כתב:תולעת - ספרים כתב:שמעתיו מאנשים שידעו הימנו עוד בשנים שבעל היומן רעה בשדות נתיב מאיר.
יומן טאלנא לא קיבל בעלות על סיפורי גור, רק על מה שיש לו זכויות יוצרים...
גם אני שמעתי כנ"ל עוד לפני שנים רבות.
וכהוכחה על קפידתו של בעל שם משמואל נגד אלה שנסעו לגור, ישנם תשובות בשו"ת אבני נזר שנשלחו לתלמידו הגאון ר' שאול משה מוויערשוב בעל פרדס שאול, והם מופיעים בספר תחת הכותרת לרב פלוני, מכיון שה'פרדס שאול' שהיה תלמיד האבני נזר, נסע לגור. [שמעתי נכדו של ה'פרדס שאול', שראה את התשובות]
אולי יכול מי שהוא להסביר לי .... הלא לכל הדעות השם משמואל הי' אדם גדול . ועד היום רבים לומדים ומתפלפלים ומתענגים מדבריו הקדושים החודרים ללב ולמח ועובדים את השי''ת בלבב שלם על ידו . איך יכול להיות שגברא רבא כמוהו יתעסק עם דברים קטנים כאלה שאפילו לבעה''ב פשוט לא נאה שיעסוק בהם . כואב לי הדבר מאוד אולי יכול מישהוא להסביר הדבר ויולכני בדרך האמת ואענה ואומר לו ייש''כ
רבטוב כתב:צת יותר תראה שגם במונקאטש יש כמה אימרות אודות השם משמואל שאכמ"ל
רבטוב כתב:ובכן ...שמעתי מאלופי ומיודעי בן ביתו של המנח''א ומוציא לאור של האגרות שפירין לבית מונקאטש ר' בעריש ז''ל וויינבערגער שכשפגש המנח''א את בן השם משמואל הרה''ק ר' דוד במארינבאד [אגב יש תמונות איך שהם הולכים ונופשים ביחד] אמר אח''כ שלדעתו הוא הת''ח הכי גדול מכל הרעבי'ס כי הוא יודע ש''ס ותוספות בע''פ .תלמידי אביו בעל האבנ''ז קיבלו מרות ממנו ונסעו אליו כמו חסיד לרבו . וזכה שעד היום לומדים והוגים בספה''ק .
וממ-ש אין ראי' כי הוא לא מדד כ''כ את אמרותיו . וראה בתשובותיו איך שמתקיף את האבנ''ז .אע''פ שהי' אדם גדול מאוד
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 385 אורחים