מישהו מכיר מעשיה זו ממקור נוסף?תולעת ספרים07 כתב: ובקוצק בעיו"כ סמוך לחשיכה היו נוהגים להשתכר, שברוסיא היה חוק ששיכור אין שופטים אותו.
המשל (על עגל לא לומד) מהבית הלוי, ונדפס בספרו, אולי פרשת וישלח.תולעת ספרים07 כתב: והיינו ע"י משל (המשל הזה אינו בדרשה הנ"ל, וכנראה שהוא מהגרי"ד או מרא"י), וכן הביאור עה"פ אפרים מתנודד וכו', ד. מ. לאחד שעוסק בסחורה האסורה לפי החוק, שאם ייכנס אליו אחד וישאלנו אם יש לו מזו הסחורה, ישיב שאין לו, אבל אם יאמר לו הלה ששמע שמחפשים פה בבתים בשביל סחורה האסורה, ירוץ תיכף לבית כי אז כבר זכר שיש לו איזו קופסאות מסחורה הנ"ל, ואחר שהטמינם יחשוב שכבר אין לו כלום, אבל אם ישמע שמענישים מוות על מי שנמצא אצלו סחורה כזו, יחפש גם אחר שטרות וכדו' שיכולים לעורר עליו קצת חשד שעוסק בסחורה הנ"ל. והיינו דכשנודע לו עונש החטא, מתפחד ממנו, ועי"ז זוכר יותר את חטאיו שעשה.
והנה כשמכים את האתון שטעה בדרך, כדי להחזירה לדרך הנכון, יועיל רק אם האתון יכול לראות עדיין את הדרך הנכון, אבל אם אינו יכול לראותו, אדרבה, יחשוב שמכים אותו כדי שירוץ יותר בדרך זו. ועפי"ז יש לבאר מש"כ אפרים מתנודד וכו' יסרתני ואוסר כעגל לא לומד [ר"ל דתכלית הגלות הוא להחזירנו לדרך הנכונה אבל לפעמים יכולים להיטמע כ"כ בגלות עד שהגלות הוא מגרע, שאין רואים כבר הדרך הנכון, וזהו כעגל לא לומד וכנ"ל] ולכן השיבנו ד' ונשובה, ר"ל שתחזיר אותנו עד למקום שמשם נוכל לראות את הדרך הנכון ואז ונשובה, דאז כשמכים את האתון ילך בדרך הנכון.
חיים כתב:מישהו מכיר מעשיה זו ממקור נוסף?תולעת ספרים07 כתב: ובקוצק בעיו"כ סמוך לחשיכה היו נוהגים להשתכר, שברוסיא היה חוק ששיכור אין שופטים אותו.
נהנה מהאוצר כתב:יש ברשותי מחברות על זבחים כמדומה מכת"י של הרב מור, אבל לסרוק את הכל זה עבודה גדולה, אולי עוד פעם אעשה זאת
יחיעם מלח הארץ כתב:כמו כן בתחילת הדרך הבטיחו כמה מבאי הפורום לסרוק את מחברות בית בריסק שברשותם בימות החופשה או בבין הזמנים, אולי יואילו לקיים הבטחתם ולהשביענו מטובם.
עשוי לנחת כתב:שמעתי וורט בשמו שאמר לאחרונה, על הא דבתשלומי ד' וה' משלם רק ארבעה תחת הצאן משום שהתבייש בנשיאתו, דאיך אפשר לשום בזיונות לשווי של צאן, והא תליא לפי המתבייש, ותלוי בהרבה פרטים, אז איך קבעה התורה סכום אחד לכו"ע?
ותירץ, דהוא עצמו בכך שהיה מוכן לגנוב צאן ולנשאו למרות הבזיונות, קבע בזה שהבזיונות שלו שוים צאן אחד.
מישהו יכול לאמת אם אמר דברים נפלאים אלו?
יאיר כתב:אני שמעתי זאת בשבת האחרונה בשם הר' שך זצ"ל (בשינוי קטן בשאלה).
ברסלב כתב:אם יש כאן מישהו מחכמי יושבי הבית המדרש, שמוכן לעזור לו לתולעת ספרים07 בהעלאת דברי רבותינו לבית לוי על התורה לדורותיהם לתועלת חכמי הפורום, ולזיכוי הרבים, מתבקש לפנות אלי באישי.
תמורת תשלום כמובן.
יישר כוחכם ברסלב.
איש_ספר כתב:נדפס באורך בקובץ בית המדרש שי"ל לזכר הגרח"ע.תולעת ספרים07 כתב:מוש"ק פר' דברים
א) תנן בביכורים (פ"א מ"ח) ר' יוסי אומר אין מביאין בכורים מעבר הירדן שאינה ארץ זבת חלב ודבש, ובירושלמי שם מובא ברייתא וקתני שם טעם אחר, דכתיב אשר נתת לי ולא שנטלתי מעצמי, ואמרינן דאיכא בינייהו חצי שבט מנשה, שהם מעבר הירדן אבל לא נטלו מעצם, ולכאו' צ"ב מאי שנא חצי שבט מנשה דאמרינן שלא נטלו מעצמם, משבט ראובן וגד, והלא כולם קיבלו חלקם בעבר הירדן, ואי משום דראובן וגד ביקשו ממשה להדיא, אמאי תלי' בזה.
ר' רפאל שפירא זצ"ל פירש...נדפס בדבר אליהו מילקובסקי ששמע מרבו הגר"ח, ובישורון נדפס פתק שרשם ר' יהושע צערווינסקי (אבא של ישראל צורבא למי שמכיר...) והניחו בתוך בית הלוי שלו שם רשם שקיבל הספר מהמחבר, והמחבר אמר לו ש'העיקר נחסר מן הספר' ואמר בפניו ככל האמור כאן עי"ש. (ושוב נדפס הכל בבית הלוי עה"ת הוצאת מישור בילקוט שמועות בסוף).תולעת ספרים07 כתב:
וכשראה הגר"ח את זה נהנה ממנו, וא"ל הבה"ל שיש לו פירוש יותר יפה על זה אלא שלא הדפיסו, כדי שלא להקשות הדבר בשביל בעלי בתים שעושים מצוות בשביל עוה"ב, והיינו,...
ותודה להרה"ג ת. ספרים על הבאת הדברים היפים.
בריסק כתב:יתירא מכך. גם התורות של רא"י עצמו אינו שייך לו והמוסר שיעורים אין לו כל זכויות על התורה שהוא מעביר לתלמידיו.
בריסק כתב:וישכב במקום ההוא. ופרש"י אבל י"ד שנים ששימש בבית עבר לא שכב בלילה שהיה עוסק בתורה עכ"ל. אין הפירוש שלא ישן כלל שזה א"א רק הפירוש שלא הניח עצמו על המטה כדי לישון.
בלי נדר אם אקבל הערות מחכימות וזה יכול להיות גם הארות באלף אשמח להעלות כאן כהנה וכהנה.
בריסק כתב:לא,יט. ותגנוב רחל את התרפים אשר לאביה וצ"ע דהא יש לאו של לא תביא תועבה אל ביתך וא"כ האיך הותר לרחל להכניס הע"ז בתוך ביתה, ולכאו' צריך ןומר דבטלה העבודה זרה של אביה וממילא אין עלין דין עבודה זרה ואין כאן לאו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 468 אורחים