איש_ספר כתב:בעבר ראיתי בתשו' דבר יהושע (ארנברג) שמפלפל בדברי השואל שר"ל שמותר להכהן להטמא בקברים שגילה האריז"ל משום לא בשמים היא. וכל הנידון היה לפלא.
ועתה שמעתי שגם הרב קוק נדרש לשאלה זו במסע הרבנים הידוע. ולא מצאתי באלה מסעי. מישהוא שמע ע"כ?
עצם הנידון פלא (מלבד מש"כ שבגילוי מילתא כ' אחרונים של"א לא בשמים) שאוחזים החבל בשני ראשיו. ואולי פירשו שהאריז"ל דיבר על בחינה מסוימת של נר"נ ולא על עצמות וכו', ולא נראה שלזה התכוון בדבר יהושע שם.
ולא אמנע להביא דבר צחות ששמעתי: מצאו כהן אחד עומד ומוחה ב"בית הקברות ע"ש גולבנציץ", שאלוהו, מה לכהן בבית הקברות, נענה ואמר: בהלכה אני אוחז כמו הגרמ"ש, בהשקפה כמו הגר"ט וויס, ודפח"ח...
איש_ספר כתב:בעבר ראיתי בתשו' דבר יהושע (ארנברג) שמפלפל בדברי השואל שר"ל שמותר להכהן להטמא בקברים שגילה האריז"ל משום לא בשמים היא. וכל הנידון היה לפלא.
תוכן כתב:אודה לך ר' גלילויני אם תשתף את הביקורת שלך עם ידידינו ר' ארזי ביתר, כי באמת בשביל ליטאי כמוני, דבריך הנוקבים פוגעים עד עומקה של נפש.
לעצם הענין עוד לא ברור לי על מה אני צריך לחזור. מתחילה חשבתי שהרב איש ספר מסתפק למה שלא נאמר לא בשמים היא, אם טעיתי בהבנת דבריו, אז איתו הסליחה. על מה שכתבתי בענין עד אחד נאמן באיסורין, עדיין לא אדע אם זה טעות או לאו. אדרבה הבא ראיה חותכת ואשמח לחזור בי.
גם זו לטובה כתב:שמעתי שהגרא"י לורינץ (בעל משנת פקו"נ, והאיר יוסף) האריך בזה בספרו "פלאות עדותך"
מ.ל. כתב:ליתר דיוק, לא השואל (ר' שלום פויגל) רצה לומר כן, אלא הוא רק ציטט לו פסק של רב מסוים, ולא נתפרש שמו.
אולי מישהו יודע מיהו אותו רב, שבגאונותו פסק שע"פ ההלכה הם קברי עכו"ם!!!, וע"פ הקבלה הם קברי צדיקים...
ראש חכם כתב:אני מוחה נמרצות על דברי הזלזול בגסות של 'יורה דעה' על הרה"ק מקאמארנא זצ"ל. של נעליך מעל רגליך!!! אני מבקש מ'אוצר החכמה' למחוק את דבריו!!!
יורה_דעות כתב:בפרט שבין הקברים שברשימת מהרח"ו יש כאלו שחקירות די ברורות מגלות שהם בבחינת התעברות ונר"נ ולא בהכרח קבורים רק שם.
יורה_דעות כתב:חלק מהקברים שרשומים ברשימת מהרח"ו בסוף שער הגלגולים הם קברים ידועים שהיו עליהם רשימות נוסעים עוד לפני האר"י כפי שאפשר לראות במציאות וכפי שמעיד מהרח"ו עצמו שם, ולכן אין פה רק גילוי של מקובלים אלא גם ידיעות מקובלות. אמנם תקפן של הידיעות המקובלות מוטל בספק, ועל רובם אי אפשר לכפות כהן להתרחק.
להשוות את הידיעות מהאר"י לנבואה וכדו' זו כמובן שטות, מלבד הקומארנר וכיו"ב לא העלה איש על דעתו כך, וכל הגילויים שע"י מגידים ורוה"ק וכדו' אי אפשר לכפות כהן להתרחק מהם. בפרט שבין הקברים שברשימת מהרח"ו יש כאלו שחקירות די ברורות מגלות שהם בבחינת התעברות ונר"נ ולא בהכרח קבורים רק שם.
יורה_דעות כתב:ולגבי דוגמאות, מי שמכיר את מחקר הקברים ימצא, ומי שאינו מכיר א"א לי לכתוב כאן אריכויות ולהאריך עליהן. והדברים ידועים.
יורה_דעות כתב:איש רגיל, אין הויתור תלוי בך. טבע הדברים מחייב שיוולד פולמוס ואריכות.
אוצר החכמה כתב:לא מובן הדיון כאן בתרתי.
א. דברי הציץ אליעזר שיש כאן סתירה ברורים ופשוטים, אם אדם בא להתפלל בקבר מחמת שקבור שם פלוני מגוחך לומר שמצד ההלכה מסתמא אין קבור שם פלוני. וכמו שכתב איש ספר בפתיחת הנושא.
ב. אע"פ שאינם כנבואה דברי רבינו האריז"ל נאמנים עלינו.
מ.ל. כתב:יש כאן בלבול נורא בין הקברים שברחבת קבר הרמב"ם, שאותם גילה האריז"ל ברוח קודשו, לבין קברים בשכונה קרובה הנקראת המיימוניה (ע"ש הרמב"ם) שכהנים היו הולכים שם בכל השנים ללא שום פקפוק, ושם חפרו מבלי רשותו,
חוסר אמצעי תקשורת נאותים בימים ההם, ומעשה קנאים פגעים רעים, הוביל לשמועות עקשניות ולא נכונות.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 162 אורחים