ישראל הר כסף כתב:לא הבנתי מה אתה רוצה.
לא בתער אלא במכונת גילוח.
הקפת הראש יש בזה כי גם מספרים כעין תער אסורים בפאות הראש.
יאיר כתב:ר' ישראל מתכוון לפאות הראש ולא לפאות הזקן..
אך כיון שדברו בנושא אביא ספר מומלץ (ורב דפים) "הדרת פנים זקן"
http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?141484&BOOKS
(לפי הקבלה כידוע אין לגעת בזקן כלל).
איש_ספר כתב:לא עיינתי מעולם בצדעייהם (יש כזו מילה?) של בני הישבות דליטא, אבל מוזר ליחס את זה לשיטה של היתר הקפת ראש שלא בתער שאינה להלכה ([color=#FF0000]אתה מו"צ? א"כ תגלה לנו למה שיטה זו אינה להלכה, ואם אינך מו"צ תראה לנו בבקשה על מה אתה מסתמך. ואלו הן דברי ספר חכמת אדם: פאות הראש הם שתים בסוף הראש והוא מקום חיבורו ללחי מימין ומשמאל אצל האוזן והמעביר פאת ראש בין שגילח הפאות לבד בין שגילח כל הראש עם הפאות חייב שני מלקות שנאמר (שם) לא תקיפו פאת ראשכם. ומדלא כתיב בו לא תשחית כמו שכתוב בפאות הזקן ולכן יש מגדולי הפוסקים דסבירא להו דאף על גב דבזקן אינו אסור אלא בתער אבל בפאות ראש אפילו במספרים אם הוא כעין תער דהיינו שמגלח סמוך לבשר ולא משייר כלום מן השערות סמוך לבשר חייב ויש מגדולי הפוסקים דסבירא להו דגם בפאות ראש אינו אסור אלא דוקא בתער ולכולי עלמא אינו אסור אלא כעין תער דהיינו סמוך לבשר וכו'.
לסיכום: כעין תער בלבד אסור, אבל מה שאינו ממש כתער מותר לכולי עלמא! וכנראה כך נהגו חכמי אשכנז שהוא לדעת כולי עלמא גם לדעת הרמב"ם וגם לדעת הרא"ש,
המשך דבריך: והראיה שהשאירו משהו בודאי. ואם העובדה נכונה כנראה שתפסו אחרת את מקום פאת הראש.
לענין הלעוס כגרוגרת דרבי צדוק של גילוח זקן וקבלה, ראו גם כאן:
viewtopic.php?f=7&t=290&p=1428&hilit=%D7%A8%D7%91+%D7%A4%D7%A2%D7%9C%D7%99%D7%9D#p1428
יאיר כתב:ר' ישראל מתכוון לפאות הראש ולא לפאות הזקן..
אך כיון שדברו בנושא אביא ספר מומלץ (ורב דפים) "הדרת פנים זקן"
http://www.otzar.org/wotzar/Book.asp?141484&BOOKS
(לפי הקבלה כידוע אין לגעת בזקן כלל).
דראל כתב:יאיר כתב:"וסופר שנשאל הגר"ח מוואלאזין, בעת חפיפת זקנו בעש"ק, מא' מצדיקי תלמידיו: "רבי, זוהר", והשיבו "עיין בזוהר שלי". ובפתוח התלמיד הנ"ל הזוהר מצא שכתוב בגליון על המאמר 'וי למאן דאושיט ידוי בדיקנא' (נשא ק"ל) תיבה אחת: "בתער", והכוונה גלוי' שהיא על שליחות יד באופן האסור"
(אגרות הראיה תסו, ח"ב עמ' קא)
דרדקי כתב:השאלה ששאל הר הכסף שאלה היא ודחוהו בקש, גם לי זה היה תמיד מוזר, לא מדובר בהשערות אלא בתמונות הקיימות בכל הספרים המביאים תמונות מחיי הישיבות דאז, כשכמובן בספר 'המשגיח' קיימות הכי הרבה תמונות כאלו, אם תראה איך היה רבי יצחק הוטנר מתגלח גם לך זה היה קשה. לומר שהם סברו כשיטת הרמב"ם וכד' אפי' שלא נפסק כן להלכה זה לא תשובה.
בן באג באג כתב:למה ללכת בדרך סחור סחור, תגש ישר לענין כיסוי הראש בנשות ליטא.......
בן באג באג כתב:למה ללכת בדרך סחור סחור, תגש ישר לענין כיסוי הראש בנשות ליטא.......
ישראל הר כסף כתב: . . לא שאלתי על השחתת הזקן אלא על גילוח גבוה מאוד כמעט עד גובה האוזן ממש, וזה הקפת הראש, ושאלתי במקומה עומדת.
ישראל הר כסף כתב:בתמונות רבות מדורות קודמים אנו רואים בבירור שכמעט כל בני ישיבות ליטא היו מגלחים את זקנם גבוה מעל העצם המחברת את הלסת עם הגוגולת,
מה ההסבר בזה? מישהו שמע על זה משהו?
אני מחפש רק ידע ולא עורך סקר לשמוע דעות כרס, סליחה.
פרנקל תאומים כתב:לגבי "ובחוקותיהם" לא ידעתי מה עניינו לכאן. לא כל מה שעושים הגויים הוא בכלל "ובחוקותיהם".
לבי במערב כתב:פרנקל תאומים כתב:לגבי "ובחוקותיהם" לא ידעתי מה עניינו לכאן. לא כל מה שעושים הגויים הוא בכלל "ובחוקותיהם".
רק עתה שמתי לבי לתגובת כת"ר.
כל הפרשה שם (קדושים יט, כו-לא) מדברת במעשי האמורי - שלא תעשו כמוהם.
וזכורני, משום מה, שבכו"כ פוסקים הובא גם הלאו ד"ובחוקותיהם לא תלכו" - בנוגע להקפת הראש.
ואין זמני כעת עמי לחפש וכו', ובע"ה אעסוק בזה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 673 אורחים