מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

מקדש ה' כוננו ידיך

מילתא דתמיהא, בשורת ספרים חדשים, עיטורי סופרים ומטפחת ספרים.
פניני
הודעות: 326
הצטרף: ג' אפריל 17, 2012 11:53 pm

מקדש ה' כוננו ידיך

הודעהעל ידי פניני » ג' מרץ 11, 2014 6:35 am

בהגש"פ ליל שמורים לבעל ערוך השלחן בפסקא אדיר הוא לאחר שהביא רש"י בסוכה (מא א) דבנין העתיד ירד משמים כתב בזה"ל:
ולענ"ד כפי המתבאר לי מדברי קדושי עליון שמתחלה יבנה הבית ע"י בני אדם ואח"כ בהמשך הזמן יתגלה בנין הקדוש משמים בנין של אש כמו שאנו אומרים בברכת נחם ובאש אתה עתיד לבנותה כמו שאמר הנביא זכריה [ב] ואני אהיה לה חומת אש סביב


מיהו הקדושי עליון ואיפה יסוד זה הוזכר
(דברי הערוך לנר (שם) שכתב דברים דומים מדעת עצמו לא נראה שלזה התכוון)
תודה מראש

אאאא_ב
הודעות: 103
הצטרף: ב' פברואר 24, 2014 2:36 pm

Re: מקדש ה' כוננו ידיך

הודעהעל ידי אאאא_ב » ג' מרץ 11, 2014 6:50 am

ושמחנו בתיקונו שאומרים במוסף יש כמה מפרשים שכך פירשו שבני ישראל יתקנו את הצריך תיקון. ואולי לזה התכוון.

פניני
הודעות: 326
הצטרף: ג' אפריל 17, 2012 11:53 pm

Re: מקדש ה' כוננו ידיך

הודעהעל ידי פניני » ג' מרץ 11, 2014 6:53 am

אבל שם הסדר הוא הפוך קודם ירד משמים אח"כ נעשה תיקונו

אאאא_ב
הודעות: 103
הצטרף: ב' פברואר 24, 2014 2:36 pm

Re: מקדש ה' כוננו ידיך

הודעהעל ידי אאאא_ב » ג' מרץ 11, 2014 7:07 am

(מו) ואודות דברי התיו"ט בפ"ה דמע"ש בכוו' דברי הירושלמ', הנה נוסף על מה שכתבו בזה הספרים האמורים יש להוסיף ולציין במיוחד דברי הר"ש סיריליאו ז"ל שמבאר כוונת הירושלמי לכוונה הפוכה, והוא דהירושלמי שם מוכיח מקרא של ודם ענב תשתה חמר דמלכות בית דוד קודמת לבנין בית המקדש כיעו"ש, ולכן אין לנו בזה אלא דברי רבנו משה שפוסק בפי"א מה' מלכים ה"ד דמשיח הוא שיבנה מקדש במקומו. וכמו"כ בשא"ד שם כותב דצריך לגרוס במקום ביהמ"ק ירושלים כיעו"ש. [וזאת חוץ משיטת רש"י ותוס' ועוד ראשונים דקסברי בכלל שמקדש העתיד ירד מן השמים, ויעוין מ"ש בזה בערוך לנר סוכה ד' מ"א ובשו"ת תשובה מאהבה ח"א סי' רי"א ושו"ת שערי צדק חאו"ח סימנים ל' ק"א ק"ב ושו"ת מהר"ם שיק חיו"ד סי' רי"ג, ובית הלוי עה"ת פ' תולדות עיי"ש].
ופוק חזי לרבינו הגר"א ז"ל בפי' לשה"ש פ"ב פסו' ז' שמבאר כוונת הקרא של השבעתי אתכם ומאמרם ז"ל ע"ז בכתובות קי"א שזה מוסב על בנין ביהמ"ק שמושבעים שלא יצאו מאליהם לבנות בית המקדש שושנא דלעילא עד שיבא עיי"ש. והוא על יסוד האמור בזה בתקוני זוהר תקון כ"ו יעו"ש בניצוצי זהר סק"ב.
עפי"ד הגר"א בשה"ש המובא בפנים מובנת היטב תפלתנו: והראנו בבנינו ושמחנו בתיקונו, וכך הרי מביא גם בפי' שיח יצחק בשם הגאון האמיתי מהרי"ל דיסקין זצ"ל שביאר הכוונה והראנו בבנינו זה הבנין המשוכלל מלמעלה. ושמחנו בתיקונו הוא העמדת שערים, שזקני ישראל יעמידו השערים הנגנזים, והמעמיד דלתות בבית כאלו בנאה כמבואר בב"ב נ"ג, ובזה תהיה השמחה שלימה.
מתוך שות ציץ אליעזר.
בחיפוש בגוגל עולה המון שהסבירו פשט בזה אך אני על פריי והוא לא נותן לי להיכנס


חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 655 אורחים