הודעהעל ידי אאאא_ב » ג' מרץ 11, 2014 7:07 am
(מו) ואודות דברי התיו"ט בפ"ה דמע"ש בכוו' דברי הירושלמ', הנה נוסף על מה שכתבו בזה הספרים האמורים יש להוסיף ולציין במיוחד דברי הר"ש סיריליאו ז"ל שמבאר כוונת הירושלמי לכוונה הפוכה, והוא דהירושלמי שם מוכיח מקרא של ודם ענב תשתה חמר דמלכות בית דוד קודמת לבנין בית המקדש כיעו"ש, ולכן אין לנו בזה אלא דברי רבנו משה שפוסק בפי"א מה' מלכים ה"ד דמשיח הוא שיבנה מקדש במקומו. וכמו"כ בשא"ד שם כותב דצריך לגרוס במקום ביהמ"ק ירושלים כיעו"ש. [וזאת חוץ משיטת רש"י ותוס' ועוד ראשונים דקסברי בכלל שמקדש העתיד ירד מן השמים, ויעוין מ"ש בזה בערוך לנר סוכה ד' מ"א ובשו"ת תשובה מאהבה ח"א סי' רי"א ושו"ת שערי צדק חאו"ח סימנים ל' ק"א ק"ב ושו"ת מהר"ם שיק חיו"ד סי' רי"ג, ובית הלוי עה"ת פ' תולדות עיי"ש].
ופוק חזי לרבינו הגר"א ז"ל בפי' לשה"ש פ"ב פסו' ז' שמבאר כוונת הקרא של השבעתי אתכם ומאמרם ז"ל ע"ז בכתובות קי"א שזה מוסב על בנין ביהמ"ק שמושבעים שלא יצאו מאליהם לבנות בית המקדש שושנא דלעילא עד שיבא עיי"ש. והוא על יסוד האמור בזה בתקוני זוהר תקון כ"ו יעו"ש בניצוצי זהר סק"ב.
עפי"ד הגר"א בשה"ש המובא בפנים מובנת היטב תפלתנו: והראנו בבנינו ושמחנו בתיקונו, וכך הרי מביא גם בפי' שיח יצחק בשם הגאון האמיתי מהרי"ל דיסקין זצ"ל שביאר הכוונה והראנו בבנינו זה הבנין המשוכלל מלמעלה. ושמחנו בתיקונו הוא העמדת שערים, שזקני ישראל יעמידו השערים הנגנזים, והמעמיד דלתות בבית כאלו בנאה כמבואר בב"ב נ"ג, ובזה תהיה השמחה שלימה.
מתוך שות ציץ אליעזר.
בחיפוש בגוגל עולה המון שהסבירו פשט בזה אך אני על פריי והוא לא נותן לי להיכנס