ווונדערלעך כתב:לפי זה, מעתה אם יבוא מאן דהו שלא נפדה, וירצה לפדות את עצמו, לא יוכל לברך דשמא כבר פדו אותו ע"י התחכמות הגרא"ג הנ"ל.
ווונדערלעך כתב:לפי זה, מעתה אם יבוא מאן דהו שלא נפדה, וירצה לפדות את עצמו, לא יוכל לברך דשמא כבר פדו אותו ע"י התחכמות הגרא"ג הנ"ל.
המשתדל כתב:השאלה אם גם לגבי הבגד החדש אפשר לעשות זכין...
אברך כתב:ברור שבשעת הפדיון יאמרו שהפדיון חל על מי שלא פדה ולא יפדה את עצמו בעתיד. ואם תאמר שהדבר תלוי בברירה, יש מקום לפלפל הרבה ואכמ"ל.
ווונדערלעך כתב:אם זה לא יתברר למפרע, אלא רק מכאן ולהבא, א"כ נמצא הבן אדם נפדה לאחר מיתתו.
ואכמ"ל וצ"ע ודפפ"ח וחלות ורקיקין ורבוכה, ודו"ק.
המשתדל כתב:התכוונתי זכין על בגד חדש, אם לאב אין בגד חדש שיברך שהחיינו משום שבטוח איזה חילוני קנה בגד חדש ולא בירך....
ווונדערלעך כתב:עיינתי שם, וכמובן שיש לחלק, עי' חז"א יו"ד סי' קי"א באריכות. ודו"ק ותשכח. וע"ע בקונטרס הספיקות מתחילת הספר ועד סופו ותרווה רוב נחת דקדושה. ודו"ק שם היטב כי הדברים מבוררים מאד. והבן. ועיין אנצ' תלמודית ערך ברירה ותרוה צמאונך עד מאד. ואם עוד לא נתקררה דעתך עיין שד"ח מערכת ברירה ויונח לך
ווונדערלעך כתב:אני לא מבין מה הולך כאן...
אברך כתב:כל אריכות דבריך... נכנס בתיבה אחת שכתבתי "ואכמ"ל"
ווונדערלעך כתב:המשתדל כתב:התכוונתי זכין על בגד חדש, אם לאב אין בגד חדש שיברך שהחיינו משום שבטוח איזה חילוני קנה בגד חדש ולא בירך....
בוא אני אסביר לך ותשתדל להבין. לא שייך לברך עבור מישהו בלי שהמישהו הזה ישמע את הברכה ויענה אמן ויתכוון לצאת. הבנת?
אני לא מבין מה הולך כאן...
איש_ספר כתב:ווונדערלעך כתב:המשתדל כתב:התכוונתי זכין על בגד חדש, אם לאב אין בגד חדש שיברך שהחיינו משום שבטוח איזה חילוני קנה בגד חדש ולא בירך....
בוא אני אסביר לך ותשתדל להבין. לא שייך לברך עבור מישהו בלי שהמישהו הזה ישמע את הברכה ויענה אמן ויתכוון לצאת. הבנת?
אני לא מבין מה הולך כאן...
וונדר. לגבי שהחיינו, גם אם לובש הבגד החדש עונה אמן על הברכה, המברך - שאינו לבוש בבגד חדש - ברכתו לבטלה. דלא ללבוש ולא לברך דוגמת ברכת הנהנין וז"פ.
אברך. בעניינים דקים וארוכים של ברירה, אי אפשר להפנות למקורות יסודים בלי להצביע על הנקודה המבוקשת - למקרה שלא הבנת את דברי וונדר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 329 אורחים