בן באג באג כתב:זכור לי במעורפל שמוזכר נידון לגבי התייחדות ישראלי עם עכו"ם שאם הינו כופר גמור ולא מאמין אף באליל הינו חשוד יותר ארציחה, ולא מצאתי
א"כ לכאו' יש לפשוט מהכא? או דלימוד בפועל יהא שאני?
ומהמפורסם כמו כן, שר' אליעזר נתפס למינות, אשר הוא יותר קשה מע"ז, וזה שהמינים - יכריתם האל - יתלוצצו בדתות, ואמרו אויל המתעסק בהם, משוגע הלומד אותם. והם יבטלו הנבואה לגמרי.
...
ומינות גדול מע"ז,
אתנחתא כתב:בכתבי בעל התניא מובא כך בשם הבעש"ט. אם זה מעניין אותך אחפש לך המקור בדיוק
מבקש לדעת כתב:בס"ד
בעווה"ר אינני בקי כת"ח כאן. אבל מדוע צריך להגיע לספרי הגדולים הנ"ל, כל יהודי אומר עלינו לשבח ג"פ ביום: וכל בני בשר יקרא בשמך... יכירו וידעו כל יושבי תבל... ובר"ה אומר ויאמר כל אשר נשמה באפו ה' אלוקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה. ואת הפיוט: ויאתיו כל לעבדיך ויטו שכם אחד לעבדך... ויחפרו עם פסליהם...
וביותר: הש"י שולח את מרע"ה לפרעה הרשע: למען תדע כי אני ה' בקרב הארץ. למען תדע כי אין כמוני בכל הארץ וכו' וכו' והרבה מנבואת הנביאים אין מספר, שתכלית העולם שידעו שה' אלוקי ישראל מלך ומלכותו בכל משלה.
איש_ספר כתב:מה לא מובן?
הובא כאן דעה מעניינת של הרמ"ק וגם של הבעש"ט שאדם העובד לעץ ואבן, חשוב יותר, או שמעשיו רצויים יותר, מאדם שכופר בקיומה של כל ישות בעלת כח וכו'.
והציטוטים שהבאת לא מלמדים דבר על שאלה זו.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 550 אורחים