מתעמק כתב:נראה לענ"ד פשוט להגיה, ולמחוק תיבת "ריבוא", וצ"ל "שהם כמו ששים תיבות", כי מדובר שם מאנכי ולא יהיה לך ששמעו מפי הגבורה, והן נ"ט תיבות, מחוברות מכמה מאות מהאותיות (רכ"ו).
תיקון קטן לדברי הרב מה שנכון, צ"ל תרי"ג אותיות, כפי המציאות, וכפי המפורש במדרש רבה הנזכר בדבריו (עד תיבות "אשר לרעך" ולא עד בכלל)
מה שנכון נכון כתב:[אגב, מנין התיבות שבכל עשרת הדברות הוא תריג כמ"ש בבמדבר רבה].
מתעמק כתב:תיקון קטן לדברי הרב מה שנכון, צ"ל תרי"ג אותיות, כפי המציאות, וכפי המפורש במדרש רבה הנזכר בדבריו (עד תיבות "אשר לרעך" ולא עד בכלל)
סליחה, לא הבנתי. הוא מדבר מששים תיבות ולא מששים אותיות, וזה באמת פלא גדול. תנסה בעצמך להגיד משפט בת ששים תיבות פעם אחת לאדם אחד, כמובן משפט חדש שלא שמעו מעולם, ותראה אם יוכל לחזור עליה בדיוק. מה גם ששים רבוא הגברים לבד מטף. (וליתר שאת, תקח עשרה אנשים, ושאל אותם אחר קריאת התורה בפרשיות יתרו ואתחנן או חג השבועות, שיחזרו לך בעל פה (בלי הכנה מוקדמת) שני דברות הראשונות בשלימות.אזוטרי כתב:מתעמק כתב:נראה לענ"ד פשוט להגיה, ולמחוק תיבת "ריבוא", וצ"ל "שהם כמו ששים תיבות", כי מדובר שם מאנכי ולא יהיה לך ששמעו מפי הגבורה, והן נ"ט תיבות, מחוברות מכמה מאות מהאותיות (רכ"ו).
תיקון קטן לדברי הרב מה שנכון, צ"ל תרי"ג אותיות, כפי המציאות, וכפי המפורש במדרש רבה הנזכר בדבריו (עד תיבות "אשר לרעך" ולא עד בכלל)
ראה תחילת דבריו שם.
ואם מצד איכות נתינתה הוא מתחלק לכמה חלקים, מהם ענין שמיעת הקול ששים רבוא בני אדם מבן עשרים שנה ומעלה לבד הפחותים מבן עשרים והנשים והטף אשר כולם הושוו בשמיעה זו ולא נפל שום הפרש ביניהם שיאמר זה כך שמעתי וראיתי וזה יאמר כך שמעתי וראיתי וכו'.
ואילו כדברי מתעמק שכוונתו לומר שכולם שמעו כששים אותיות בלבד מה הפלא הגדול בזה עד שהמשיך ואמר וזה דבר אי אפשר בכח שכל כי אם על צד הפלא הגדול.
ומה שכותב שם בהמשך תיבות מחוברות מכמה מאות מהאותיות יש לעיין בפרק י"ב שאמרם הקב"ה באותיות ולא תיבות יעו"ש ועדיין צ"ב.
משך חכמה כתב:מודעא רבא לתורת המבי"ט בבית אלוקים: הספר נדפס ע"פ העתקה ולא ע"פ כת"י ראשון, מן הסתם ההעתקה נעשתה ע"י סופר, שלמרבה הצער גם השמיט קטע באמצע אחד הפרקים ובדפוס ויניציה אף טרחו להודיע זאת בתוך הספר. נמצא ששיבושים חמורים יתכנו מאד.
משך חכמה כתב:חכם הרזים אביאסף, מה אתה אומר על עצם הצעת התיקון שהעלו חכמי הפורום לעיל?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 368 אורחים