זלמניו כתב:[ואגב, אני לא הייתי מדפיס דבר כזה. וכנאמר לעיל, למאי נפק"מ. אלא שהמו"ל להוט היה]
תוך כדי אכילת פרס כתב:מדוע לא יהיה נפק"מ למעשה?
היות ושאלו מאי נ"מ כתבתי כמה נקודות.
א. שאין העשן מוקצה. או שכן ושאף מהבקבוק בלי ליטלו בידו.
ב. שאין בזה התחכמות על איסור התורה. ע"ע מכון צומת.
ג. שלא חיישינן למראית העין כשמפריח מפיו העשן. או שכן והיה זה באין רואים או באופן הניכר.
ד. שאין בזה משום חדש אסור מן התורה.
ה. האם ראוי לעשות כן משום עונג שבת, ולכה"פ שלא יהיה פחות מיום חול.
שייך מוקצה באויר או גז??חכם באשי כתב:א. שאין העשן מוקצה. או שכן ושאף מהבקבוק בלי ליטלו בידו.
חשבונות רבים כתב:שייך מוקצה באויר או גז??חכם באשי כתב:א. שאין העשן מוקצה. או שכן ושאף מהבקבוק בלי ליטלו בידו.
חשבונות רבים כתב:שייך מוקצה באויר או גז??חכם באשי כתב:א. שאין העשן מוקצה. או שכן ושאף מהבקבוק בלי ליטלו בידו.
גביר כתב:הצ'ונט.
גביר כתב:וסיפר גם שהמשגיח הרב יחזקאל לוונשטיין הוצרך ליסוע לארצות הברית לטיפול של ניקוי ריאות עקב העישון, וכשחזר התבטא שהמשגיחים אינם צריכים לדבר על שום נושא, רק על כך שיחדלו מן העישון.
גביר כתב: ואגב העיסוק בנושא אציין שני סיפורים ששמעתי מתלמיד ישיבת פונוביז' בעבר ר' כתריאל קולודצקי מבני ברק הנוגעים לנושא העישון. סיפר שהרב שמואל רוזובסקי בזמן מחלתו אמר שהוא סולח לכל אלה שהרעו לו, מלבד לאדם אחד - האדם שנתן לו את הסיגריה הראשונה.
איש_ספר כתב:גביר כתב:וסיפר גם שהמשגיח הרב יחזקאל לוונשטיין הוצרך ליסוע לארצות הברית לטיפול של ניקוי ריאות עקב העישון, וכשחזר התבטא שהמשגיחים אינם צריכים לדבר על שום נושא, רק על כך שיחדלו מן העישון.
תבדוק שוב את הסיפור. לא נשמע מעולם שהיה מעשן, ואולי בבחרותו ואת זה ודאי לא יכול לזכור ר' כתריאל.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 504 אורחים