תולדות אדם כתב:רעיון טוב לקופות לארגן שם מניינים לסגולה לזיווג...
בן באג באג כתב:מזכיר את הערוץ המכובד והאינטלגנטי הBBC שערך תחקיר על גורל וגלגול ארון הברית, אוי ויי, לטענתם הוא נמצא כעת חי וקיים באתיופיה במקדש מקומי, הספיק לתייר בתימן, מידותיו עגולות למשעי, חצי כדור כמין עציץ מוזר, אל תשאלו, והמחקר לווה עוד ע"י חוקרים יהודיים מאוניברסיטאות נחשבות בארץ ובחו"ל,
חכם באשי כתב:איני מכיר את הרב הנ"ל, אבל באמת איני מבין מה לו ולצרה הזו? מה בדיוק הוא ירוויח אם ימצא את הבאר ואפילו את האבן הגדולה שעל פי הבאר?
זה יוסיף לו יראת שמים? הבנה בלימוד?
לא חבל על המשאבים היקרים שביזבז לשם כך?
גוראריה כתב:ב' הנהרות הם הפרת והחידקל האדירים והם לא ב'סביבותיה' אלא היא שוכנת בחבל הארץ שביניהם.
[מכונה ביונית 'מסופוטמיה' שמשמעותו 'בין הנהרות' ושם זה נזכר בחז"ל במד"ר]
גוראריה כתב:ונקראת כך להבדילה מארם צובה
דראל כתב:חכם באשי כתב:איני מכיר את הרב הנ"ל, אבל באמת איני מבין מה לו ולצרה הזו? מה בדיוק הוא ירוויח אם ימצא את הבאר ואפילו את האבן הגדולה שעל פי הבאר?
זה יוסיף לו יראת שמים? הבנה בלימוד?
לא חבל על המשאבים היקרים שביזבז לשם כך?
ככל הזכור לי, כששאלו אותו על כך הוא הסביר שזה חשוב הרבה יותר מלסוע לקברי צדיקים בחו"ל.
מורה צדק כתב:האם תיבת נח נמצא באותו מקום?
שבטיישראל כתב:מורה צדק כתב:האם תיבת נח נמצא באותו מקום?
לך תחפש ...
זה יהי' כבר יותר קל מהחיפושים אחר הבאר של חרן בהיות הענין שבימי המן הרשע עדיין היתה נמצא שם שהרי המן לקח משם עצים לבנות העץ לתלות את מרדכי כדאיתא במדרש
שבטיישראל כתב:דראל כתב:חכם באשי כתב:איני מכיר את הרב הנ"ל, אבל באמת איני מבין מה לו ולצרה הזו? מה בדיוק הוא ירוויח אם ימצא את הבאר ואפילו את האבן הגדולה שעל פי הבאר?
זה יוסיף לו יראת שמים? הבנה בלימוד?
לא חבל על המשאבים היקרים שביזבז לשם כך?
ככל הזכור לי, כששאלו אותו על כך הוא הסביר שזה חשוב הרבה יותר מלסוע לקברי צדיקים בחו"ל.
והאם עדיין זכור לך הנימוק שלו בדיוק איך הגיע למסקנה טיפשית כזו ?
(ובכלל איך מצא בכלל קו דמיון בין נסיעה לנסיעה כמובן חוץ מהמציאות הפשוטה שלשניהם עולים על מטוס)
תולדות אדם כתב:שבטיישראל כתב:מורה צדק כתב:האם תיבת נח נמצא באותו מקום?
לך תחפש ...
זה יהי' כבר יותר קל מהחיפושים אחר הבאר של חרן בהיות הענין שבימי המן הרשע עדיין היתה נמצא שם שהרי המן לקח משם עצים לבנות העץ לתלות את מרדכי כדאיתא במדרש
ומי אמר שהמן השאיר משהו עבור החוקרים?
דראל כתב:אינני מתלמידיו או מחסידי הרב הנ"ל, אבל אני ממליץ לך לעיין בספריו, ולשקול שוב את דבריך הנלוזים.
דראל כתב:הרב יעקב מדן, ראש ישיבת הר עציון, נסע לשם לפני כשנתיים כדי למצוא את הבאר שלידה נפגשו יעקב ורחל.
שבטיישראל כתב:תולדות אדם כתב:רעיון טוב לקופות לארגן שם מניינים לסגולה לזיווג...
ובנות העיר יעמדו לחלק ח"י רוטל משקה ולתדלק את הרכב (="וגם לגמליך אשאב נוסח 2010) ...
זקן ששכח כתב:גוראריה כתב:ב' הנהרות הם הפרת והחידקל האדירים והם לא ב'סביבותיה' אלא היא שוכנת בחבל הארץ שביניהם.
[מכונה ביונית 'מסופוטמיה' שמשמעותו 'בין הנהרות' ושם זה נזכר בחז"ל במד"ר]
האם זו תהיה כוונת דברי רש"י (בראשית כד י): ארם נהרים - בין שתי נהרות יושבת.
ומעניין שהתרגומים, הן יונתן והן אונקלוס הזכירו בפסוק הנ"ל רק את הנהר פרת, והתעלמו מנהר החידקל. מדוע?
אשר על הנהר, על הנהרים מבעי ליה, מאי על הנהר, ודאי הכי הוא דעל חד נהרא קיימא תדיר.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 336 אורחים