שברי לוחות כתב:מה הר"ת אק"מ?
בכל אופן הן הן דברי המאירי בפתיחה לחיבורו הגדול בריש מס' ברכות
ציבור כתב:שברי לוחות כתב:מה הר"ת אק"מ?
בכל אופן הן הן דברי המאירי בפתיחה לחיבורו הגדול בריש מס' ברכות
מה אכן ראשי התיבות?
בן אליהו כתב:ועכשיו לעיקר: האם נזכה בגירסה הקרובה לכך שייכנס האור המופלא הזה לאוצר החכמה?
האם אפשר להשיג את הספר בבני ברק?
כהן כתב:וכל ראש ישיבה יש לו כמה שטיקלך על כל מועד מה שלא מצינו לר' שמעון או ר' ברוך בער
צולניק כתב: ובתוך עמי אנכי יושבת, ויודע שהעיסוק בענייני המועדות הוא סוג של אתנחתא מהסוגיות העמוקות שעוסקים בהם תדיר, כשהשאיפה היא להיות טרודים כל העת בעומק הסוגיא ולא לחפש "פתחי מילוט".
אמסטרדם כתב: אך אציין מה שבכל זאת אמר ראש ישיבה חסידי אחד לתלמידיו: ה'הכנה' הראויה לבני ישיבה לקראת חג ומועד הוא לימוד העיון במס' בבא בתרא!..[/size]
מה שנכון נכון כתב:ציבור כתב:שברי לוחות כתב:מה הר"ת אק"מ?
בכל אופן הן הן דברי המאירי בפתיחה לחיבורו הגדול בריש מס' ברכות
מה אכן ראשי התיבות?
ע"פ דניאל ח,יג.
[וחושבנא דדין כחושבנא דדין עם התיבות].
אום אני חומה כתב:חתנו הגדול של הגרנ"פ, ר' אשר אריאלי שליט"א, מוסר בחוה"מ לפחות פעם בשנה שיעור בענייני דיומא בביכנ"ס צעירים בב"ב.
וכי אם השווער היה חי היה גוער בו???
מבקש תורה כתב:... ובמכתבי תורה יש כמה מכתבים בער"פ וכותב שם הערות בלימוד במס' פסחים לידידו מענינא דיומא...
אצלנו אין חדשות, ב"ה לומדים בישיבה הק' מס' יבמות וזה קשה מאד אפילו שזה הפעם השמינית.
מחולת המחנים כתב:אני מעלה קטע מעניין ואקטואלי מתוך הספר ממכתב הגר"נ, ובו הוא מודיע לידידו הגר"נ נחמציק ששר הבטחון משה בן דבורה דיין נפצע בתאונה ויש חשש לבריאותו, וביקשו ממשרד הבטחון להתפלל עבורו, וכותב הגר"נ "ויש לו זכויות בזה כי הוא מגין על בני ישיבות מללכת לצבא כעת ונתן גם פומבי לדעתו".
הוגה ומעיין כתב:אנסה להסיט את הדיון לעוד פינה שלא מעיקר העניין:מחולת המחנים כתב:אני מעלה קטע מעניין ואקטואלי מתוך הספר ממכתב הגר"נ, ובו הוא מודיע לידידו הגר"נ נחמציק ששר הבטחון משה בן דבורה דיין נפצע בתאונה ויש חשש לבריאותו, וביקשו ממשרד הבטחון להתפלל עבורו, וכותב הגר"נ "ויש לו זכויות בזה כי הוא מגין על בני ישיבות מללכת לצבא כעת ונתן גם פומבי לדעתו".
הרקע ההיסטורי של המכתב: זמן לא רב לפני הפציעה המדוברת כאן, דרש שר התיירות משה קול למצוא פתרון והסדר לשאלת גיוס בני הישיבות, על רקע פסיקת בג"ץ שההסדר הקיים אינו חוקתי. ראש הממשלה דאז הקים וועדת שרים שתדון בעניין, בראשה עמד שר הבטחון דאז, משה דיין. במהלך הדיונים הצהיר דיין ש"מדינת ישראל חייבת להקים מרכז רוחני", ולהשאיר את בני הישיבות במעמדם. כך נשאר ההסדר הקיים, פחות או יותר, עם הוספת 800 בני ישיבות חדשים מדי שנה.
דיין היה קיבוצניק ורחוק מאוד מדת. חותנו, שוורץ, אהד דת. בתו של שוורץ (השניה, ויצמן) אמרה לי פעם, שלולא אשתו (בתו של דב קלימקר, שונא דתיים מושבע) ודאי היה חוזר בתשובה, ותוכ"ד אמרה: הוא לא היה צריך לחזור, הוא תמיד נשאר. עקב כך, פעמים רבות פנו אל החותן וביקשוהו לדבר עם חתנו שישחרר בחור פלוני מחובת הגיוס. כך הושפע דיין ויחסו לבני הישיבות היה חיובי למדי, וראשי הישיבות הוקירוהו על כך, כפי שניתן לראות במכתב זה של הגרנ"פ.
אבי עזרי כתב:למה כל כך פשוט לך שהוא נקרא גנב? למי היו שייכים העתיקות שלקח?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Google [Bot] ו־ 609 אורחים