הכהן כתב:הכהן הגדול היה מדליק את המנורה
ירח מלא כתב:ברשותכם, אני מעונין לרכז את הטעיות הנפוצות שמחדירות הגננות החשובות בילדינו היקרים.
וכמובן האגדה המוזרה על הילדים שהתחבאו במערות ושיחקו בסבביבונים בחנוכה.
או למשל איפה כתוב שהלל הזקן היה חוטב עצים? (לא בחז"ל, אבל כן ברמב"ם בפיהמ''ש לאבות).
ירח מלא כתב:הקרן של ושתי הכוונה זנב? מהיכי תיתי. הילדים שרים קרן על הראש.
הוה אמינא כתב:אין אשמה בגננות, הן מלמדות לפי רמת הדרדקים. אי אפשר ללמד ברמה אמיתית בגיל כזה, ואם הברירה של הדייקנות היא לבטל את העברת סיפורי המועדים והפרשות - עדיף להשאיר את המצב כמות שהוא.
וראו בהקדמת הגרי"א שר לספרו "אברהם אבינו"
שמי שאינו לומד תושב"כ בגדלותו נשאר ברמת התפיסה של ילד ועם האגדות המוטעות כפי שהכניסו לו אז לראש כפי כלי תפיסתו המוגבלים.
ירח מלא כתב:והאם ידעתם שהמקור הראשון לסיפור על 100 הרמאויות של לבן עם האר''י והאלשיך הוא האדמו"ר ממונקאץ' (כמדומה).
מלח הארץ כתב:יום פטירת רחל מופיע בילקוט שמעוני.
אברהם כתב:על הר סיני צמחו פרחים
[בחז"ל מוזכר שצמח בו עשב, אבל פרחים צבעוניים משובבי עין, כמו בציורי הגננות?!..]
אפרקסתא דעניא כתב:הטעות הנוראה ביותר ששמעתי מילדי בשם הגננות:
- מה היה לפני שה' ברא את העולם?
- תוהו ובוהו.
מה שנכון נכון כתב:הוא מתכוין כנראה לטעמים שרגילים לומר היום לשם החודש.
וראה כאן.
אפרקסתא דעניא כתב:לפני שהקב"ה ברא את העולם לא היה כלום. גם לא תוהו ובוהו. זה יסוד אמונתנו שהקב"ה חידש את הבריאה יש מאין ממש, ולא שהיה איזה שהוא תוהו ובוהו והוא רק טיפל בו כך או אחרת, ח"ו.
הכהן כתב:ואם מדברים על 'כד קטן', אי אפשר שלא להזכיר את נס פח השמן...
עזריאל ברגר כתב:באווירת החנוכה:
רגילים לדבר לשיר ולזמר על "כד קטן".
הכד הזה לא היה כ"כ קטנצ'יק כמו שמדמיינים אותו, כי אם היה בו שמן ליום אחד אז הוא הכיל לפחות שבעה חצאי הלוג שהם 14 רביעיות (בערך 1.2 ליטר להגרא"ח נאה, 2.1 ליטר לחזו"א)...
עזריאל ברגר כתב:וטעויות בשירים לחגים לא חסר, בפרט בחנוכה:
"מכבי מושיע ופודה"
"על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים"
"כל העם אז התפלא - מאליו הוא מתמלא" (מתאים רק לדעה אחת באופן הנס, ואולי גם זה לא...)
"כל העם אז התכנס והכריז אך זהו נס" (למי היה זמן להתכנס באמצע הקרבות?)
"אילולא כד זה נשאר - מקדשנו לא הואר" (לא נכון - טומאה דחויה בציבור, והיו מדליקים בשמן טמא...)
ועוד ועוד...
עזריאל ברגר כתב:וטעויות בשירים לחגים לא חסר, בפרט בחנוכה:
"מכבי מושיע ופודה"
"על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים"
"כל העם אז התפלא - מאליו הוא מתמלא" (מתאים רק לדעה אחת באופן הנס, ואולי גם זה לא...)
"כל העם אז התכנס והכריז אך זהו נס" (למי היה זמן להתכנס באמצע הקרבות?)
"אילולא כד זה נשאר - מקדשנו לא הואר" (לא נכון - טומאה דחויה בציבור, והיו מדליקים בשמן טמא...)
ועוד ועוד...
עזריאל ברגר כתב:וטעויות בשירים לחגים לא חסר, בפרט בחנוכה:
"מכבי מושיע ופודה"
"על הניסים ועל הנפלאות אשר חוללו המכבים"
"כל העם אז התפלא - מאליו הוא מתמלא" (מתאים רק לדעה אחת באופן הנס, ואולי גם זה לא...)
"כל העם אז התכנס והכריז אך זהו נס" (למי היה זמן להתכנס באמצע הקרבות?)
"אילולא כד זה נשאר - מקדשנו לא הואר" (לא נכון - טומאה דחויה בציבור, והיו מדליקים בשמן טמא...)
ועוד ועוד...
משולש כתב:עבדים היינו עתה בני חורין. לא כתוב בשום מקום, ומצטלצל חילוני קצת. (העיקר חסר מן הספר).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: Baidu [Spider] ו־ 192 אורחים