היא שיחתי כתב:שקיעות, שקיעות, שקיעות
שטייגעניסט כתב:היא שיחתי כתב:שקיעות, שקיעות, שקיעות
מה?
שטייגעניסט כתב:בזמנם תורה שבעל פה לא הייתה כתובה,
שטייגעניסט כתב:ואני רוצה לחדש, שהשיטה של לחזור ולחזור ולחזור היא שיטה חדישה יחסית, הרמב"ם מדבר בכמה מקומות כיצד ניתן ליעל ולשפר את לימוד התלמוד והוא לא מזכיר את החזרה, גם לא נראה שהקדמונים חזרו כ"כ הרבה פעמים, סיפורי חזרה מופלגים [מאות ואלפי פעמים] הם תופעה של השתים שלשה מאות האחרונים. למידה בריאה ונכונה [לא העיון, וכמובן שלא הבקיאות, הנהוגים היום], ארגון המידע ואצירתו הנאותה, חימוש החשיבה בכלי ההיגיון האנליטי והסינתזי, הם משפרי הזיכרון האמינים והבלעדיים ביותר.
שמרנים: תמשיכו לשכוח ותתחילו לצעוק!
קידושין דף ל.
תנו רבנן ושננתם שיהו דברי תורה מחודדים בפיך שאם ישאל לך אדם דבר אל תגמגם ותאמר לו אלא אמור לו מיד שנאמר אמור לחכמה אחותי את וגו' ואומר קשרם על אצבעותיך כתבם על לוח לבך ואומר כחצים ביד גבור כן בני הנעורים ואומר חצי גבור שנונים ואומר חציך שנונים עמים תחתיך יפלו ואומר אשרי הגבר אשר מלא את אשפתו מהם לא יבושו כי ידברו את אויבים בשער
וברש"י שם
יהו מחודדין בפיך. חזור עליהם ובדוק בעומקם שאם ישאלך אדם לא תצטרך לגמגם אלא שתוכל לומר מיד:
אוהב אוצר כתב:לפני שנים רבות [אני לא מגזים תבינו לבד מגוף המעשה] ביקר מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל בישיבה קטנה בב"ב ובתוך כדי שבחן אותם או דיבר איתם בלימוד על מסכת גיטין (או קידושין אינני זוכר במדוייק)
נבהלו התל' מעוצם בקיאותו ושליטתו בכל המסכת, שהבחין בכך הרב פנה אליהם ואמר: וכי אתם חושבים שזה בא לי בחינם? 60 פעם חזרתי על המסכת הזאת!
גם על מרן הגריש"א זצוק"ל יש עובדות בסגנון הזה, שהיה לומד מסכתות הש"ס שוב ושוב כאילו כל פעם זו הפעם הראשונה שלו.
ואם כך בארזים, מה נגיד אנו אזובי הקיר...
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 127 אורחים